Klotterplank 15 (!)
Vi är ju inte bäst på att hålla våra trådars teman här inne, vi kör på flödet i det som i allt annat. men denna tråden kan aldrig bli OT - skriv om vad du vill, vardagssaker eller grejer som inte kräver en egen tråd. Förra tråden hittar du här.
Tack Kathja, Puss:)
Jag visste val att nagon skulle fixa ett nytt klotterplank,, Jag sitter ju som sagt pa min balkong i linne och shorts och njuter av morkret och varmet!! ANTLIGEN!!! maste snart maka mig in for att fixa nagot atbart~ men skjuter pa det langsta
🌺
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Allt för dig darling, ❤️du kan behöva ta igen dig så du fixar dina tonårsdöttrar, jag vet hur det kan vara. 😛

Själv har precis gjort en sats fläderblomssaft🌺, ska bli spännande att se hur den blir. Den ska gotta till sig i fem dagar först.
Fick idag tipset att göra granskottssirap så det ska jag testa. Ta granskott, max 3 cm stora, lägg i en burk och släng i lika mycket med socker, gärna råsocket (typ 2 dl granskott och 2 dl socker), på med locket och låt stå ljust i ett fönster i ca 2 veckor. Skaka om varje dag. När sockret är smält så silar man det. Tänkte prova på amerikanska pankanor med frukt och annat gott i gott gott. Recept finns här.
Godmorgon!!
Idag fyller min aldsta 15 ar!☀️Jag hade tankt fixa tartor igar, men min minst blev sjuk,, sa det blev liksom aldrig av,, idag ska jag ivag sa,, vi far ta tartkalas imorgon~~
Fladerblomssaft och granskottsirap~~Later harligt,
fladerblomssaft ar verkligen min favorit!!🌺
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Granskottssirap?! Cool! Låter spännande!
Idag har vi tungt väder och det känns i hela mig så nu har jag suttit och morgon-peppat mig själv en stund. Det är så skönt när man (jag!) kan börja dagen i MIN takt, har ju fördelen att ha en morgontrött man så de första timmarna på dagen brukar vara mina. På jobbet brukar jag också hinna med iaf en 30-40 minuter innan dagen drar igång. Det är så mycket på gång nu känns det som så jag får anstränga mig för att inte tappa bort mig och gå in i "fel" känsla, fokus på att det är som det är och det är bra. Oavsett om tåget stannar och jag kan kliva på eller ej. 😃

Jag är också lite där Kathja🙂, att dessa dagar hela tiden anstränga mig lite för att välja fokus, för det är många energier och mkt som händer, både nu och hela sommaren och sen hösten, pang💣! Ibland när det är såhär så kan jag inte stanna mig - då är det bästa att flyta med i energin och göra, göra,göra. Så nu tvättar jag alla överdrag på soffor o fåtöljer o filtar o grejs, har 3 olika maträtter på gång och ska baka matbröd😃Yogade 30 min i morse.
Säga vad man vill, men tråkigt har jag faktiskt aldrig😛☀️
Däremot saknar jag min lillsyrra, hon är så upptagen ( tentatider, fester, avslutningar etc) så vi har bytt skypetid säkert 5 ggr dessa dagar, NUUUU hoppas jag att det ska bli av ikväll.❤️🎈Men det är en skön känsla, snarare längtan än saknad ju. KÄRLEK!
Har varit på intervju, hehe även denna gång blev samtalet helt bakvänt för den jag pratade med. Lite roligt, jag rör om i deras mall. Det blir i fel ordning. Tog tydligen i för lite i mitt löneanspråk.. Oops, så vi får väl se vad det blir i slutändan, OM det blir. Men det känns som att det blir. Jag kommer att utmanas och jobba häcken av mig förmodligen :) så länge det är kul så gör det mig ingenting. Det är lite svårt att berätta vissa saker " jo du förstår, jag har genomgått en transformation, så nu för tiden klara jag stress, buffliga kommentarer och motgångar på ett helt annat sätt" Det blir nog bra det här:) Nu återstår bara hus, växthus och Mannen ;)
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Du är ju stabil som TÅGET nu Otroulig!! Yay!!!!! 🌈🎂🎈❤️☀️
Så braaa!
Heja dig Otroulig!!! ❤️🥳 🌈 ☀️

#10 Underbart🎈! Ehe, jo men berätta på dina intervjuer att du gjort en initiering och nu är på ett annat energiplan😃..eller kanske inte🤪😉
Jag lagar fortfarande mat😛, det blev långkok till maken❤️
Själv somnade jag på soffan med minsta hunden på magen, sov nog nästan två timmar. Precis vad jag behövde för nu är jag på TOPP igen. Alltid följa känslan av vad man behöver så blir det så bra så. Nu ska jag fnula lite på föreläsningsuppdraget jag har i nästa vecka. Tycker alltid att det är så svårt att veta hur lång tid allt tar. Brukar ALLTID ha för mycket text, och sedan pratar jag om annat men samma i alla fall. 🤔
Gäsp! Jag är också tröööttt. kanske läge att sätta sig i massagestolen och dås till en stund.. 😴
Kollar på en dokumentär om Kate Perry, tror jag blir lite kär. Vilken LOA representant! Hennes låt Firework❤ och ungarna lyssnar!! En riktig predikant, som sina föräldrar, men dock bara med budskapet kärlek!!❤❤❤
Här har vi just kollat på Jason Stathams senaste film Parker, inte mycket LoA där inte. 😉Och nu blir det Anna Travis på 4an. Har haft en soft dag med en hel del skrivande mellan varven. Firade livet med pizza för några timmar sedan och jag är fortfarande knö-mätt, bra "mens-mat", hi hi.
Gomorgon pa er! Klockan ar sex, och jag avnjuter mitt morgonkaffe pa balkongen~~
Din forelasning kommer bli fantastisk Kathja! Blir ju nyfiken pa upplagget,, 🌺4 timmar sa du eller? KOmmer det att vara ovningar etc. ocksa?
Det blir ju sa att aven om man skriver ner mycket, sa beroende pa vilken sammansattning av deltagare, sa pratar man om helt olika saker och pa ett helt annat satt. Sa ofta ar det ju bra att ha ett grundupplagg, med stolpar , och veta vad man vill prata OM ,, men sedan lata orden komma med intuitionen,,MEN ,, jag antar att det ar sa du gor ungefar😉 Det som ar skont med att skriva ner ar att man sorterar allt en gang i huvudet (aven om man inte anvander just dessa anteckningar:) MEN spannanande och jattekul!!!!
Jag ska ta och baka en tarta nu snart och stada upp i huset!! Sedan blir det jobb och jobb och jobb!!)
Shiawase
Det är absolut så jag gör. Brukar ha en massa skrivet och sedan då det är dags går jag på känslan. Jag har ju fått ett uppdrag så då gäller det att leverera det, men det ska inte vara några problem - hör till att jag "flippar" lite och undrar hur det ska gå, men det blir alltid bra.
Hon som anlitade mig, deras enhetschef, vill att jag pratar om gruppen, gruppdynamik och jobbar med sådant som får en grupp att fungera just som en produktiv och glad grupp. Så det blir lite info om varför man behöver förstå hur en grupp fungerar, vilka olika faser man är i som grupp och hur det påverkar ens mående och jobbet. Sedan går jag över till att prata om individen i gruppen, hur synen på sig själv i gruppen avgör hur gruppen presterar. De är bara 8 stycken så därför funkar det bra med mycket diskussion så det hoppas jag på - de ska få reflektera över sin grupp, var den står osv, men även över sig själva, hur de genom att lära känna sig själv och de andra kan skapa en välmående grupp. Blir även lite om vikten av struktur och tydliga mål, samt att man har tid för reflektion kring sig själv i gruppen och sitt arbete. Jag lägger upp dagen på ett sätt som alla chefer borde lägga upp en arbetsdag/vecka - men att hitta ett bra fokus då man startar upp dagen och med id för reflektion dp man avslutar dagen. Precis som vi börjar med våra morgonritualer och slutar med våra kvällsritualer.
Det där är grundtanken iaf. 😎
Later ju (sjalvklart!!:)) Kanonbra!!! Tjohoo!!🎈
Shiawase
Jag har bakat en jattejordgubbstarta idag!!! Med nytt recept,, ska ju forsoka salja in Mongolia Bakery boken, har ,, sa jag har bakat tartbotten efter deras recept,, WOW,, vilken smet det blev, har aldrig sett en sa fluffig,, bottnen blev bra, men egentligen ska man gradda alla tre bottnar var for sig,, och jag hade bara en form, sa jag slangde hela smeten i en (haha), och det blev bra, men tog oerhort lang tid och gradda, sa jag ska inforskaffa mig formar till nasta nasta fodelsedag( juli) och se hur det blir om man gor pa "ratt" satt.
Gjorde aven vanlijkram sjalv, men dar ska det vara vaniljsocker, har finns det inte vaniljsocker,, vanilj olja eller vanijl essence,, men den blev helt ok (MEN sakert anda battre med vanilj socker)
Tartan ar till min 15-aring:) och hennes kompisar:)
Shiawase
OCH!!! gjorde Gabriel Code fat trigger test idag (hihi)
Min fat trigger ar constant stress,, och sakert ar det sa,, hmmm
Plus a few secondary fat triggers ,, som jag far mail om imorgon:)!!
🎈
Shiawase
Oj vad du är huslig (också!) - du är som ett kinderegg. 😉Ja tänk vad många tårtor man (jag) har hunnit göra. Tre per år i ett gäng år och till dottern som fyller i juni ALLTID en traditionell jordgubbstårta för så ska det vara, enligt henne alltså.
Själv har jag helt ägnat mig åt mitt andliga jag nu på morgonen och jag mår KANON, som vanligt, hi hi. Skrev om det i andliga-tråden, så nu satt jag och kollade på lämplig rosenkvarts (fick till mig att det var min sten) att införskaffa och hittade ett kanonfint hänge som jag ska ha, nu ska jag bara hitta en lämplig kedja också. Detta är en super duper dag!
Den där Gabriel Code fat trigger testet lät ju spännande, eller inte…
haha,, Kathja, precis,, lat ju spannande, eller inte,, :) Men han sager mycket bra saker, som vi ju redan vet,, att det handlar om OSS sjalva,,, inte sjalva atandet etc.:) ~ Och for mig har sakert stress-faktorn nagot med ispelet, inte att jag ater for mycket , absolut inte,, men att jag har stannat forbranningen~
Shiawase
Själv sitter jag och försöker hitta känslan av att jag vill städa… Går sådär bra faktiskt så jag släpper tanken för nu. Och gör något annat istället, som att leta kedja till hänget jag hittade… 😎
Goddagens/ kvälls alla Gudinnor! Det vattnas i munnen på mig Shia och jag är inte ens speciellt förtjust i tårtor. Har ni inte vaniljstänger i Japan? Man kan göra sitt eget vaniljsocker! Jamie Oliver visade det på nåt program.
Kathja åh vad roligt! Tänk det har jag glömt! Jag och min gode vän G hade två kurser för arbetslösa ungdomar för evigheter sen. Sist jag var arbetslös haha. Ja jösses snacka om LOA kurs. Vi ville få dom att inse att allt var möjligt. Att allt vi människor ville ha i livet var kärlek, frihet och trygghet
. Vi skulle utmana dom och få dom att tänja sina gränser och lyckades få Gatukontoret att hjälpa till med att öppna en dagvatten kulvert som dom fick gå i några hundra meter med bara ficklampor som hjälp. Jag stod och tog emot dom i utloppet som var vid ån.
Sen tog vi min mammas stackars SAAB och körde upp dom i parashute (typ fallskärm i linor) ja herregud, en av killarna vägde en del och hade svårt att lyfta så han plöjde åkern bredvid. Tänk att vi vågade!!
Träffade en av killarna 15 år senare och vi hade tydligen gjort ett avtryck hos honom.
Hade en bra dag igår, efter intervjun så hörde en vän av sig som ska öppna en butik/verkstad med tapetseri ( omklädning av möbler) samt ramtillverkning, hon behövde två extra armar för att montera upp hyllor. Hon är 60 och drar igång en helt ny verksamhet. Väldigt inspirerande kvinna!
Sen åkte jag till mamma och badade hunden, därefter lite hårklippning och tov sanering på jycken 🐶 Sen träning med en god vän och därefter blev det krabba och bubbel med mig själv:) 🍸
Oj vad jag klottrar! Ha en underbar dag!!
Jag lyckades hitta jag-vill-städa-känslan, så nu är det gjort. Här har telefonen ringt i ett idag! Snacka om att vi är på banan, men roligt är det. Har nog manifeterat oss en del öl också… Blev så sugen nu då det var varmt och, som vanligt, hade vi inga hemma. Brukar köpa lite till sommaren men vi dricker inte så värst mycket. Han iaf tänka att det hade varit nice att ha lite pilsner hemma… Nu har älsklingen hjälp en kille med en grej och som betalning får han ÖL, såklart. ☀️
Shia! Tack för tipset om Gabriel Code! Precis vad jag behövde just nu! Jag har nämligen märkt att mitt magfett har börjat krypa tillbaka, trots att jag fortfarande tränar och äter som jag gjort de senaste månaderna. Och naturligtvis så vet jag ju att det sitter någonstans i mitt huvud, och att jag kan få bort det själv. Men, jag var ju så säker på att jag redan hade fått bort det. Min primära fat trigger är Emotional Trauma, enligt testet. NÄHÄÄÄ, eller jo, det visste jag ju redan ju. Haha, väntar med spänning på morgondagens video för att se om min sekundära fat trigger är stress, som jag tror att det är. Och det är det jag tror orsakar det som händer just nu.
Tyvärr så var ju tiderna för webinaret inte alls överensstämmande med mina tider. Det var ju tvunget att vara på en av de tre dagar jag jobbar, men jag hinner med en stund iaf, och jag tänker att man kan aldrig lära sig för mycket.
Det satte mig ju också i kontakt med Mindvalley, som verkar vara spännande. Får se vad de har att komma med i sina email. Åååh, vad jag älskar att lära mig nya saker om mig och hur jag fungerar, så jag hoppas det finns mycket att hämta i det här. Hahah
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Hu vad ni är upptagna med annat idag. Själv sitter jag just nu och peppar med musik för att hålla mig kvar i Yey-WoW-Jippi - känslan och undvika MEN VA FAN RING NU DÅ-känslan. Funkar riktigt bra faktiskt. 🎧 😃
Men det har ju ringt hela daaaan Kathja 😉
Här har varit tyst idag…faktiskt, min potentielle arbetsgivare som ringt varje dag har inte ringt idag …🤔 Men jag har kört flera meditationer osv idag. En påladdningsdag kanske?
I helgen är det 🐶hund, hund, hund som gäller. Från lördag morgon till söndag eftermiddag. En helg kurs med massa kul: Sök, leta, agility och lydnadsträningar. Jag vet två som kommer att vara möra på söndag eftermiddag 😴. I morgon tänkte jag laga mat och kanske baka nåt. Gräsmattan ser ut som den vill bli klippt också…
Att det har! Så nu är det bara ett samtal kvar. 🤪 Andas och tänker glada tankar. 😎
Hej hej ! Sitter på tåget in till Tokyo för ett möte! Kul Carina att det var något för dig, för mig också! Håller med om att det är så kul att manifestera nya möten både i cybervärlden och irl :)Jag tror min snöboll har satts i rullning! Känner att stressfaktorn börjar gå över successivt till fun-faktorn!det är vad jag sökt efter ett tag, att verkligen trigga igång FUN-faktorn!!!!!!
Shiawase
Idag går jag in i en "det är mycket nu period" - fullt upp i två veckor med jobb, mer jobb, dotter hemma från Scottland, student och lite mer jobb. Men sedan är jag ledig i två veckor så det kan jag ta.
Givetvis blir det dagar med en massa skratt och glada nyheter också. 😎
Nu ska jag skutta in i duschen för att sedan köra ner till Falkenberg och storhandla på Willys, jag gillar Willys i Falkenberg. Sedan ska det nog bli en tur till systemet tror jag. Vi har ju lite att fira så en flaska bubbel eller tre kan vi behöva. 🍸
Sen hem igen, och i eftermiddag är det dags att gå på min jobbhelg.
Lite att fira..???🤔 Det känns som att rätt var det är så kommer det komma en 💣 med glada nyheter från dig Kathja. Jag är så fruktansvärt nyfiken 🤪.
Själv har jag knappt sovit alls, skyller på fullmånen. I natt när jag inte kunde sova betalade jag räkningarna och såg att lönen kommit in. Den var en tredjedel mindre än vad den brukar. Intressant hur min reaktion var, först klump i magen 🤢 , sen in i offerläget 😡 blev förbannad på mitt gamla företag, sen 👍 😞schillade jag ned. Hehe, det finns naturligtvis någon förklaring. Ser det som en liten lektion nu.
Det är nog dags för min rensning i mitt hem tror jag. Har lite annat att stå i dag, men det känns som det är dags för fysisk action idag.
Nu ska det het plötsligt bli strålande sooool ☀️hela helgen, underbart för mig som ska vara ute!!!!
🤗 på er alla!!
Än så länge ska vi fira mitt uppdrag, mannens uppdrag, yngsta dotterns student och att äldsta dottern kommer hem, är ett år sedan. Men vem vet, det kommer (kanske) mer…
Hehe det räcker ju🎈🎂🍸
Känner mig tokhopplös idag. Vad jag än gör så kommer jag ingenstans. TIllbaka i Sverige, känner mig ensam, har knappt några pengar, M är i Kanada vilket suger, N är grinig eller så har vi bara inget att prata om, inget att göra ihop, hittar inspirationen och lyckas må bra i max två timmar, sen kraschar jag i två dagar, precis som det vart i flera år. KOMMER ingen vart ju!!!!! Fan. Helvetes jävla fuck. Allt bara suger k#¤k
Gumman 🤗
DU ÄR ALLT DU BEHÖVER!
Försök att bara vara i DIG, tillsamman med natur eller universum.
Ut i naturen. Skit i alla andra. Det är DU nu!
Och du vet att du är underbar❤️
Funkar inte det ut och skrik, slå i kuddar, bli förbannad, gråt.
Skickar kärlek och TILLIT till dig Fina Linn ❤️❤️❤️🤗
Kathja! Vad har mannen fatt for uppdrag !! later ju fantastiskt!!!
Linn, vannen!!! Du ska bara veta vad du har inspirerat i alla fall mig de senaste dagarna~~ Sa var vad du nu ar idag hitta tillbaka till naturen och dina nyfunna vanner senareJag har dig lite i tankarna nar det galler en person som jag inte har traffat annu, men kommer att traffa som jag hoppas kan vara en del av nyckeln till mitt projekt.. Det ar en fantastisk kreativ person (japan) som har skapat projekt over hela varlden, med temat PLAY EARTH,, alltsa resa runt , leka ha kul,, samtidigt som han har byggt skolor , kafeer, restauranger, fixar hjalporganizationer, skriver bocker, rest jorden runt med sin familj i fyra ar, etc. etc. Kommer formodligen ha ett mote med honom snart Och du bara ploppar upp dar som en perfekt person i detta varldsprojekt!! Saaa ,,, saker dyker upp!!! Du sander namligen ut fantastiska vibbar nu,, sa du kommer att fa nagot fantastiskt tillbaka:)
Jag skrev just pa FB att jag sitter ute och jobbar i manskenet,,,, det ar ju meningen,, men forst maste jag ju umgas med er alla och slappna av lite,,, i manskenet,, en fanastisk mane,, varmt ute, klockan ar 21:20,, min och jag har varit uppe sedan 4:30,,, (min normala tid nufortiden) sa jag behover slappa lite,, innan jag skriver nagra mail och fixar lite jobbgrejs!!!
Otroulig,,,,, sluta slosa bort massa tid pa pengatank!! Du har ju sa det racker ett tag,,, och du kommer att fa sa det racker annu mer!!!
Shiawase
Tack Shia! Behövde en liten åthutning❤:) Tack för att du finns!
💋😍
Shiawase

o jag bara gråter o gråter o gråter idag😢, helt sanslöst, precis allt vibbar rakt in i sorg, vad jag än läser, vad jag än gör, vad jag än försöker och inte försöker tänka och känna. Känner mig helt ENSAM i hela världen, helt tom och känner bara mörker och tyngd just nu. Behöver komma över tröskeln till att bara gilla läget nu, men tänk att det ska sitta så hårt att " det är fredag, nu BORDE jag…" typ vara glad inför helg och mys och kunna slappna av och skratta, chilla, släppa, acceptera, njuta av nuet. Men jag bara gråter. Fast i bristtankar.
Det här med gravstenen drog verkligen igång en ny process inom mig. Ilska, frustration, hopplöshet, rädsla, alla känslor på samma gång💣Och ett samtal med maken som gjorde mig så. totalt. uppgiven.💔
Det är bara att lita på att allt är som det ska.
Hej o hå, jag kommer ur det här också,ännu högre såklart, med massa insikter och klarheter, men " det är mycke nu"😞

Aaah, insåg i glada nyheter-tråden, där Kathja skriver att allt spirar runt henne just nu - att jag behöver fler människor runt mig som spirar! Önskan skickad✨!
Det är sååå tröööögt när det känns som att jag hela tiden hamnar i "övningssituationer", i stället för att själv få bara flyta med i sköna härliga vibbar bland folk, jag önskar att SJÄLV få bli lyft av ANDRA ibland! Inspirerad, påfylld🌈, inte dränerad och deppig över allt babbel om faror och våld och politik!
AAAA vad jag behöver få vila i andras glädje och lättsamhet lite! Bring it on! IRL- här och nu!
Det känns som att vi (eller iaf flera här inne) när allt går bra, tappar bort oss själv, vi börjar att flyga runt högt och lågt bland molnen och glömmer att vara I OSS SJÄLVA, vi missar att vi trots allt är rotade på jorden för nu. Och när vi glömmer det så trillar vi ner från molnen igen.
BALANS, BALANS, BALANS. Mellan uppe och nere - ande och kropp. Alltid. Var gång vi har varit för mycket i anden så händer det grejer på det mänskliga planet så så BANG trillar vi ner. Eller?
Tror mig ha börjat hitta till balansen, men känner det så att det fortfarande kan bli en obalans ibland och då blir jag påmind om mitt mänskliga jag. Som att dottern ringer och ALLA hatar henne på jobbet, ALLA är dumma och hon ska sluta och skaffa ett nytt jobb. 19 år gammal, tar studenten om 2 veckor, tänker för mycket på LIVET och hur det ska bli att nu bli vuxen på riktigt (missar att hon har varit vuxen i flera år), rädd för att bli som de bittra medelålders undersköterskerna på jobbet osv osv. Efter en timmes prat har hon fått nya insikter och jag har varit 100% människa en stund. En påminnelse om allt som ÄR.
BALANS ande -människa. ❤️
Jag inser hur lyckligt lottad jag är. Tittar ju verkligen inte på nyheter och blir så förvånad när jag får höra om tromber här och trakasserier av poliser där. Går runt i min lilla värld. Lyckligt ovetande. Förbaskat skönt och det blir så otroligt mycket enklare. Ibland undrar jag om det är världsfrånvänt?? Men samtidigt om jag ändå inte GÖR nåt åt eländet, så kan jag väl sitta här och stråla ut god energi istället. Kram Szirius, vet inte mer vad jag ska säga. Kanske att Kathja har rätt. Igenom och ut på andra sidan❤❤❤❤

Det där är absolut min akilleshäl, har alltid varit, att jag svänger från högthögt🌛 till lågtlågt🤮, det där med balans vet jag knappt vad det är, jag TROR ofta att jag är i balans, jag känner lugn och frid och mmmm ganska ofta - men då är jag i själva verket i det höga✨, för annars skulle det väl inte bli såna djupdyk 🤔…
Kom precis på ett mönster i mig också, hur sommartiden innebär nån slags inre stress för mig…känner hur det börjar rulla i mig nu nämligen🤐….en känsla av utanförskap, "alla andra i gemenskap och jag utanför"….grillfester, skratt och umgänge….just idag har temat varit syskon och sorgen över att min son inte fått uppleva det under sin uppväxt…den där självklara gemenskapen….ska försöka tappa på detta ämne.
I ditt samtal fick du ju möjlighet att GE av din visdom, det jordar en ocj får en att må bra, alltid…men när någon vägrar öppna sig och det inte skapas nåt möte ALLS, jag blir så uppgiven då. Jag vet att jag ska bara sköta mitt, må bra i mig själv osv men ..men…men…🤐
Finns så mycket jag vill säga i så många av trådarna, men jag är alldeles mosig i huvudet märker jag så jag hittar inga som helst formuleringar.
Jag har de senaste dagarna eller så börjat känna mig stressad, vilket resulterat i att magen har blåst upp, vilket får mig ännu mer stressad. Men jag kör lite EFT och så ska det bli bra. En del av det som stressar mig kan jag inte påverka, flera olika situationer för människor i min närhet, så där behöver jag helt enkelt hitta tillbaka till mig själv och sluta sväva runt utanför.
Annat som stressar mig är min jobbsituation, och det är väl för att jag är stressad över det som jag är mottaglig för stressen i allt annat. Jag har nått en punkt där jag känner att jag står totalt stilla, jag behöver skakas om, på ett positivt sätt. Jag är uttråkad, jag kan det här nu. Idag blev jag glad över att jag hade tid att skrubba rent våra tekannor i metall från temissfärgningar. Hur sorgligt är inte det på en skala, kan jag tänka. Hahah Fast jag gillar ju verkligen när jag ser vilken fantastisk skillnad det blir.
Och det är ju inte för så länge till eftersom jag kommer att börja på nytt jobb snart, om jag får bestämma. CV:t är skrivet och skickat till en vän som jobbar på det företaget för en genomgång innan jag skriver ut det och hon lämnar in det.
Har eventuellt hittat ett annat jobb som jag ska söka också. Det var egentligen till sonen jag hittade det eftersom det i annonsen (bara vanlig radannons) stod video game tester. De söker bla med svenska som modersmål, och man måste ha perfekt grammatik och kunna flytande engelska. Vid närmare koll av företaget så visade det sig att de sysslar med översättning, av tv-spel och manualer till dessa. Men det känns ju lite småskumt att söka varje jobb som sonen söker, men å andra sidan finns inte så mycket att välja på här så man får söka det som finns om man vill byta jobb.
Sådärja, nu har jag skrivit av mig och känner mig mindre stressad. Allt är ju som det ska vara. Tack för att ni skickar era energier innan ni ens har läst att man behöver det. Hhaa ❤️
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Förundras över hur det kan funka ibland, har haft en rad med tipp topp dagar, visst dippar det ltie då och så men den NATRULIGA nivån är på topp. Så kommer jag till jobbet och här beter sig alla som IDIOTER, de är mer dumma i huvudet idag än de var i förra veckan då de tände på. SUCK! Försöker att se vad som händer och omfamna känslan men mest gör det att jag vill ställa mig upp och säga att NU SKITER JAG I ER och åka hem så får de klara sig bäst de vill.
Vill väldigt mycket kunna säga till min chef på måndag då hon kommer att - Du btw, jag säger upp mig! 😃
Haha, ja visst är det väl lustigt det där. :D Jag älskar ju mina chefer så jag vill inte alls säga till dem att jag slutar, men för min skull så vill jag säga det. Hmm, lite motsägelsefullt där. :D
Jag är ju också sådär otroligt stabil uppe på toppen normalt sett så därför blir det extra tydligt när jag inte är det. Men det går ju över, det är ju skönt att veta. 😃
Men det underliga är att jag ÄR på toppen och så är de idioter i alla fall - kan någonstans distansera mig till det och börja analysera varför det sker och då kommer jag fram till att det är för att jag ska gå. Det är bara ytterligare ett teckan på att tåget är på ingång, jag ser det i andra änden av perrongen, snart är det framme och jag kan kliva på och åka vidare i livet. 🌊

Aha, det är inte bara fullmåne på g, det är tom WESAKmåne ju, extra starka energier☝️!
Jag har ju haft sån tydlig känning att det är en utrensning som hette duga nu🤔😴😭❤️✨😡😴. Skönt att få det lite " bekräftat". Typ 5 dagar innan och 5 dagar efter kan man känna av energifrekvensen. You bet! Andas!🌊
Haha, du är rolig du Kathja - DU är på topp men ÄNDÅ är alla andra idioter😂
Visst är det fräckt! Det är som att jag kan kliva ur mig själv och sitationen och se att de beter sig som idioter men det gör på något sätt inget. Och då blir det ju bra i alla fall. 🤔
Vad innebär WESAKmåne? Skulle ju kunna googla på det men nu kan du få briljera istället. 😉
Godmorgon pa er!!! Ja,, en harlig mane var det igar!!! Har ar det en liten mulen morgon, men igarkvall var det underbart!!!
Dagen har sats i rullning!!! Jag ska ta och lasa har, och meditera en stund innan jag satter i gang. Puss pa er!💋
Shiawase

#53 här orkas inte briljeras…😃tror det finns nåt på AU …japp, här:
http://andligutveckling.ifokus.se/articles/4dd0080388f472166c011f59-wesak?discussions-1
I tråden ser jag att andra upplevt vad jag upplever nu ( och som jag vet att jag gjort även tidigare år, varav denna "jaha" känsla när jag såg att det är Wesakdags😉… starka energier, gamla minnen som dyker upp och ska bearbetas en vända till, och denna enorma trötthet - en typisk energirensning helt enkelt. Iaktta och följ med. Ta till sig insikter.Öppna hjärtat.
Allt är som det är!🎈
En annan länk med lite mer flum😉😃
http://walkingterrachrista.com/clarion-temple/sanat-kumara-preparing-wesak-2013/

hallååå sommaren🤔? vi har typ bara 20 grader här, brrr, man fryser ju när man vant sig vid närmare 30 en tid🥶. Idag är det spridda skurar som kommer och går också, det är bara att gilla läget! Har varit på pianoavslutning med sonen, han har t.o.m bråttom när han spelar piano😃😉, jaja, det blir nog nåt av honom också…och jag får som vanligt öva på att aaaacceptera, att den där killen liksom alltid sticker ut🤐❤️
Nu blir det film med Clintan! Sen ska jag ta mig EGENTID och skriva, tänka, känna, meditera…flera timmar om så behövs. Och det känns så.
Har den där underliga känslan…rastlös och lat på samma gång🤪.Vill att nåt ska hända men orkar inte dra igång nåt, ja ni fattar säkert.
Nåja, en lördag i soffan går inte av för hackor.
Åh vad härligt det låter Szirius! Själv jobbar jag, har just avslutat ett långt samtal med en ny kille jag har fått - shit vad det kan vara knöligt att vara professionell och inte "hänga ut" sina kolleger när killarna har rätt i sin kritik gentemot oss (eller en del av oss, själv är jag ju perfekt såklart 😉).
Har tappat bort mig lite idag och är på ett svårt ställe när det kommer till att hitta hem igen, hade gått lättare om jag hade varit hemma. Men det är bara att fokusera på något vettigt. 🤪

#57 haha, vet inte vad som låter härligt i det jag skrev, jag är ju helt upponer😉, det måste ha varit egentiden kanske…
Alltså, kathjagumman, du är ju så himla tiptop nästan jämt, så det är ju liksom SÅKLART att du får ännu större utmaningar nu, för att kunna växa ännu mer, allt annat är ju som en fis i rymden o pissenkelt för dig😛
Det är ju bara när "det bråkar" som man VERKLIGEN kan prova om kunskapen man har landat i verkligen fungerar när det gäller, eller hur?
Här är det strålande sol, sitter i linne på hundkursen och mår rätt bra. Min fd arbetskamrat ringde för nån timme sen och berättade att det just nu var kört.. Jaha, det var tydligen inte för mig heller.
Det var såklart "Nu blir det film med Clintan! Sen ska jag ta mig EGENTID och skriva, tänka, känna, meditera…flera timmar om så behövs" som lät skönt. Jag kan klart erkänna att jag så har vant mig vid att göra det jag vill när jag vill som jag vill. Och idag vill jag ligga hemma i soffan och gosa med hundar och älskling, inte sitta på jobbet och skriva en massa tråkiga rapporter. Bläk, bajs på dem!
Men visst jag får de utmaningarna jag behöver (och har gjort mig förtjänt av) men nu vill jag ha mer ROLIGA utmaningar som föreläsningdagen jag ska hålla på torsdag. Tack! Jag är tacksam över mitt jobb, den friheten det ger osv osv - MEN jag fattar inte vad jag missar som gör att det där tåget hela tiden syns i fjärran men inte kommer till min perrong så jag kan kliva på. 🤔
Fel tanke - SLÄPP DET! Så, fokus på det som ÄR. Oooooiiiiihhhh glider på känslan av fullkomlighet och kärlek. Nu ska jag skita i detta en stund och sätta mig och meditera lite tror jag.
Japp, på betald arbetstid. 😃❤️🌊
❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️❤️
💋🤗
😍
Shia! Jag måste bara tacka dig igen för att du nämnde the Gabriel Code!
Jag vaknade innan 6 imorse och kunde inte somna om, så jag fick för mig att kolla vad som fanns på youtube med Jon Gabriel och hittade ett webinar på 1 timme och 20 minuter, jag tror det som jag är anmäld till på torsdag.
Han nämner LoA, och pratar om att att vi kan styra allt genom att prata med våra hjärnor. Och så menar han på att hjärnan inte förstår ord utan hjärnans språk är i bilder, därför är det så bra att visualisera. Och så tog han oss igenom en visualiseringsövning som var helt underbar.
Jag insåg att jag har inte visualiserat på evigheters evigheter!! Mediterat, skrivit, lyssnat, läst, ritat, beskrivit osv osv Ja, men inte visualiserat!
Gabriel konceptet handlar om att bli av med extrafettet på kroppen. De där extra kilona. Utan diet, utan ett träningsprogram, utan allt utom sig själv och kännedom om vad som orsakar att just din kropp lagrar, och bildar fett. För er som är intresserade i ämnet så rekommenderar jag verkligen att kolla upp detta. Inte just för viktnedgångens skull, utan för att det är så mycket LoA i hela grejen.
Han sa ingenting som egentligen var något nytt för mig, men han förklarar hur kroppen och fettbiten fungerar på ett sätt som känns så självklart när man vet det som jag vet om LoA och hur min kropp fungerar.
Han pratar om fat triggers, att det finns 9 stora sådana, och att när någon eller flera av dessa triggers är aktiverade så släpper inte kroppen på fettet, eller så släpper den det men lagrar på det så fort minsta lilla chans ges. Tills man fixar det och stänger av triggern.
Jag har tex sedan jag såg det där i morse kommit på massor med saker som triggar mig inom ett par av "mina" triggerområden.
Jag vet inte hur Jon Gabriel väljer att jobba med att få bort dessa triggers, mer än med visualisering, men jag jobbar ju redan med EFT så jag använder det helt enkelt.
Shia förresten, shit vad coolt!!! Oavsett om det blir nåt eller inte, vilket svar på min nya medvetna🌺☀️🎈🌈✨❤️ vibb om vad jag vill göra! Jag har nåt på gång helt klart!!! Supernyfiken på vad du har för massa projekt på gång 🤗
Godmorgon!!
Idag ar det traning och jobb som galler!!!
Crina,,vad kul!! Jag har ocksa tankt att kolla upp honom lite mera,, har int hunnit liksom, men jag har insett starkt att det handlar just om mina fat triggers. Stressen ,,(hmm, tycker inte om att anvanda det ordet ),, har jag aldrig medgett infor mig sjalv forran nu,,,men jag ar pa vag ut ur den, eftersom min arbetssituation ar pa vag att andras, och jag kommer att kunnajobba med roliga saker, sadant som jag verkligen vill!! Men det ar ju en successiv forandring, sa under tiden, ska jag ta och stanga av stressfaktorn anda~~ Ska kolla upp pa You Tube jag ocksa!
Linn! Ja mina projekt ar har ju mest funnits inom mig och nedskrivna som presentationsmaterial under an langre tid,, men NU borjar jag verkligen dra till mig ratt personer, som redan har massor av harliga projekt pa gang!!! Sa vi far val sa vart det bar~~~☀️
I morgon ska min mellandotter till Kina en vecka,,,, hon ska vara med ett tv-program da (samarbete mellan japan och kina tydligen) och dansa~~Hon och 14 tjejer till, sa de kommer ha saaa kuul!!🎈
Shiawase
Det var bra att du briljerade lite iaf Szirius för det gjorde att jag fattade varför det har varit som det har varit på jobbet. Våra killar är över lag känsliga för energier och fredag och lördag var de helt upp och ner. Men efter lite skäll igår är de som änglar idag, så idag belönar vi dem med en ny dvd som de har efterfrågat. Och själv är jag förlamande TRÖTT och har varit det sedan i fredags.
Och oj, oj, oj vilka insikter om mig själv jag har fått de senaste dagarna sedan jag hittade the Gabriel Method.
Jag har ju, som flera av er vet, varit som en jojo i min vikt, och en del i varför kom ju till mig i vintras. I morse kom jag på ytterligare. I och med vad jag har läst mig, och lyssnat mig, till de senaste dagarna så började jag fundera över när jag har gått upp i vikt och när jag har gått ner i vikt. Jag har ju funderat på det förut, men inte sett något tydligt mönster, trots att mönstret är jättetydligt. Förrän idag.
Jag har gått ner i vikt när jag har mått känslomässigt dåligt. Det har orsakat stress i mig som min kropp har tolkat som fara, fly eller fäkta. Jag behöver vara lätt och smidig för att komma undan den hotande faran.
Jag har gått upp i vikt när jag är kär, för att skydda mig mot en annan fara, att bli sårad. Min kropp ser hotet och börjar lagra fett för att skydda mig från intimitet och närhet, för då kan jag inte bli sårad.
Dessa är kemiska reaktioner i kroppen som härstammar från gamla tider.
Även om jag inte är ett dugg osäker på min sambo, så finns det minnen från förr lagrade i mitt dna och mina cellminnen om andra gånger när jag blivit sårad. Jag håller inte min sambo ute, men jag släpper inte heller in honom helt och hållet alla gånger.
Faktum är att senaste gången jag var smal var efter att min pappa dog och jag flyttade hit. Jag började gå upp i vikt kort efter att min sambo ville bjuda ut mig första gången och jag sa nej.
Jag har sedan dess lyckats gå ner i vikt, eller fettvikt iaf, ett par tre gånger, men har snabbt gått upp det igen utan att ha förändrat något i vare sig kost eller träning.
Jag är helt in awww över detta. Det är ju ingenting nytt för mig att det fungerar så här, men ni vet ju hur det fungerar, helt plötsligt så läggs ett och ett ihop och blir faktiskt till myntet som faller ner.
Och detta är ju bara ett par av mina triggers, jag har flera som jag klurar på nu.
Jag hittade ljudböcker om detta att ladda ner så nu sitter jag och lyssnar på dem. De innehåller även visualiseringar och mediationer.
Interssant Crina! Jag kande ocksa att detta stamde med mig, har inte hunnit laddat ner sa mycket annu,, och inte lyssnat sa mycket, men jag vet ocksa,, att jag ha saker har att hamta,, "nycklarna" sa att saga,, knutar som jag inte visste fanns, men som behovs losas upp!!! :)Sa jag ska ocksa ta och fordjupa mig i denna metod:)))
Shiawase
Och som vi vet så är ju alla dessa nycklar av vikt för många olika delar i våra liv. Jag är säker på att när jag fått bort dessa överlevnadsinstinkter som inte längre gynnar mig så kommer det att påverka andra områden i mitt liv också. Jag har ju tex också fortfarande rädslor för att både misslyckas och lyckas, rädslor för att få uppmärksamhet för mitt utseende snarare än min intelligens och person (haha, där trillade det till en nyckel igen, mitt i skrivandet), rädslor för en massa olika saker. Och flera av dessa rädslor är jag säker på att kroppen skyddar mig mot genom att vaddera mig. Konstigt att jag inte är mer vadderad än jag är.
Det är ju helt i linje med hur jag tänker redan, det är det som är så skönt. Har hittat en massa matnyttig information på hemsidan också, där han också förresten rekommenderar EFT som en effektiv metod. 😃
Härligt att ni hittat något som passar er! Själv har jag aldrig gått upp och ner i vikt, annat än som gravid. Hade en vikt till jag var 19 år och träffade mina barns pappa, efter en del kroghäng och plisner landade jag på ca 10 kg mer än det och där har jag legat, varje gång jag varit gravid så har jag efter födseln landat på samma vikt igen. Två perioder i mitt liv har jag gymmat en del och då har jag landat på min "ungdomsvikt" men så snart jag slutar att gymma återgår jag till vikten där jag har legat mitt vuxna liv. Därför tilltalar det där med the Gabriel Method mig inte alls. Däremot har jag upptäckt att jag nu efter en EFT gillar min kropp på ett helt annat sätt än innan, aovsett vikt. Och det är skönt. Den är som den är och det är bra. ❤️

#70 fast det där nämnde du ju förut, att du insåg att det är din bild av din normalvikt, så då är det naturligtvis där du hamnar. Skit samma, mår du bra där så är det ju det enda viktiga🙂.
Problem med vikt, vare sig upp eller ner är helt och hållet emotional stress tänker jag
Jag är säker på att mina sista kilon som finns kvar är ett behov av skydd och trygghet , och det är helt ok. Jag vet att när jag mår bättre igen kommer de rinna av mig. Det funkar alltid så, oavsett vad jag äter. 🙂Enda "kruxet" är att fettet sitter precis på nedre delen av magen…och får frågor om jag är gravid igen…INTE så kul.
Jag brukar vara som smalast när jag mår som sämst😃, vissa blir tjocka av stress, jag rasar i vikt då…..och jag brukar tänka då på hur sjukt samhället är, för då får jag massa komplimanger om hur "snygg" jag ser ut😮. "Jo tack, magkatarr det är grejer det"👍😉. Nu var det flera år sen, tack och lov✨. Förhoppningsvis ute ur mitt system, för magen är mig vänlig och snäll för det mesta, halleluja och amen❤️
Jag vet det, men nu trivs jag där och då känner jag att jag är rätt för nu. Sedan är det säkert som så att jag kommer att krympa när det är dags för det. Men att jag har hittat till känslan där jag nästan kan bli förvånad över hur bra jag gillar min kropp, trots att vågen säger att jag nog borde tycka att jag skulle gå ner, känns KANON. 😃
Haha😃 satt här helt slut efter alla aktiviteter i helgen (och dålig sömn) kände en tyngd av att behöva gå in på AF:s sida och uppdatera min profil och CV - för jag tycker sidan är dåligt utformad. Men eftersom jag ska dit i morgon och sagt att jag skulle uppdatera så tänkte jag att, jaha - det är väl bara att göra då.
"På grund av teknisk arbete är sidan stängd och kan inte användas mellan 24-27 kl.08.00" 😎 så skönt!! Då kan jag göra det i morgon istället och kommer förmodligen att vara i ett bättre läge då!
Tackar!!!
Haha, fint! Jag har vart på skatteverkets hemsida o fyllt i formulär idag, ansökt om att bli ett företag nu! Coolt. Undrar hur lång tid det tar!
Grattis Linn!!🎈🎂
tack!!!! 🤗
Kathja, självklart ska man ju följa sitt eget välmående, och det är ju det jag gör också. Vi är ju alla olika.
Linn, GRATTIS! Vad spännande att se vad du kommer att göra! 👍
Linn!!! Kuul!!Grattis🎈
Shiawase
God förmiddag; Aah kom just på att jag faktiskt kan skriva nåt kul i manifesterings tråden.
Har inget nytt att komma med, känner lite hur känslor sköljer runt i min kropp utan att få nåt riktigt fäste. Jag försöker få de rätta känslorna att befästa sig. Ryggen däremot är riktigt tjurig idag. Kanske ska köra lite Silvervioletta flamman 🙂 den gjorde ju susen sist.
Kan inte annat än le åt det hela. Hela helgen var upp och ner, jobbade ju, killarna var super trista och gnälliga fredag och lördag (och jag som var så på topp!!!) på lördag kväll fick de sig en utskällning för då hade jag tröttnat på att få skit för saker som jag inte hade gjort och igår var de gullegubbar hela ligan, som de brukar vara.
Och så kommer jag hem idag och på en sekund är jag 100% HAMRONI och KÄRLEK. Behöver inte känna efter för att VETA att det är dags att göra annat och säga upp mig. Planen är nu att ha gjort det inom en månad. Beställningen är gjort, önskan är skickad och jag bara ler och vet att det kommer att lösa sig.
Så nu släpper jag det för att mysa med älsklingen. Det blir film och varmamackor och så ska vi skåla för livet i lite skumpa tror jag. Bara för att det är måndag och livet är underbart. ❤️

Kathja, visst har jag väl berättat min solskenshistoria, att jag sa upp mig utan minsta aning om vart jag skulle ta vägen, men hade tillit att det skulle ordna sig. På fredagkväll efter min allra sista arbetsdag åkte jag på en konferens, där jag träffade precis rätt folk, varav jag hade jobb 2 månader senare👍.
Jag kan fortfarande inte sova….soov sooov soov säger kropp o knopp men jag låg klarvaken inatt också🌛. Får be maken slå mig med en klubba i skallen snart🦸♂️
Och hos mig så får en efter en av mina vänner nya jobb, eller jobb! Så himla roligt eftersom jag vet att det är tecken till mig att jag är på väg till perrongen.
Jag kommer också på insikt efter insikt om saker jag gömmer mig för, därav mina extrakilon och att jag inte tidigare kommit loss inom vissa områden.
En av sakerna jag kommit på har att göra med min identitet. Hur identifierar jag mig? Jag lyssnade på ett samtal mellan Jon Gabriel och en tjej/kvinna som han hjälpte, en uppföljning på ett samtal de haft veckan innnan. I det samtalet så kom hon på att hon håller kvar sin vikt för att det håller henne nära hennes pappa. Hon har alltid fått höra att hon är så lik sin (nu döda) pappa, och han var stor, och genom att fortsätta vara stor så kände hon sig trygg. Om hon skulle tappa vikten vem skulle hon då vara lik, vem skulle hon då vara och identifiera sig med.
Detta slog an en sträng i mig, som inte bara har med mina extrakilon att göra utan med flera andra delar av mitt liv. Men jag behöver suga lite mer på det för att kunna greppa det ordentligt.
Jag är den typen av person som kan höra en låt på teve eller radio, men jag har ofta ingen aning om vem som sjunger den. Inte ens om jag tycker låten är superbra. Jag letar sällan upp ny musik utan lyssnar mycket på radio eller på den musik som jag redan har, det mesta är efter pappa, vi hade liknande musiksmak.
Iaf så finns det några låtar som jag verkligen gillar, som får mig att vilja sjunga, dansa och skratta, men inte ens dem har jag tagit mig tid att fixa hem så jag kan lyssna på dem.
Så under Eurovision så föll jag för Maltas bidrag, med den söta, glada doktorn, och kände att den påminde mig om någon låt som jag gillade. Min syster sa Jason Mraz, och det var i närheten men inte han. Så jag kikade runt lite på youtube och kom att tänka på Billionaire, och den var det jag tänkte på när jag hörde Maltas låt. Och sångaren var då alltså Bruno Mars.
Så häromdagen så tog jag hem både Bruno Mars och Jason Mraz, ja jag vet att jag är sen med det, och nu i eftermiddag så lyssnade jag igenom Bruno Mars album, och gissa om jag blev superglad när halva albumet är fullt av några av mina favoritlåtar just nu! Och de jag inte redan hade hört älskar jag också! I sommar blir det definitivt mycket Bruno Mars i öronen på mig. ❤️
Så nu ikväll sitter jag och är väldigt osocial. Jag sitter med lurar i öronen och sjunger tyst för mig själv och varje gång jag är på benen så dansar jag lite. 🎧
Så roligt Crinalina! Kan säga att du inte är ensam om att vara sen, jag trillade över honom (Bruno alltså) i förra veckan och har lyssnat en massa via Spotify.
Kul, Kathja! Det är en sådan helt superskön energi i hans låtar och hans röst. Och jag gillar att låtarna är i olika stilar fast ändå samma.
Sitter och jobbar det sista med min presentation, den är klar men ska in i huvudet också, i alla fall så jag har strukturen rätt. Men jag har helt tappat känslan av succé, men det är nog bara nerver. Jag VET ju att det alltid går bra. Kan man spontanhålla föreläsningar för adhd snubbar utan att det går över styr eller faller platt så kan man allt. 😎
Jag kanske ska till den där festivalen ändå! Verkar som jag får den betald och blir körd dit i en blå mustang dessutom. Cool.. :)
Är ju bra timing att nerverna kommer upp nu och inte på föreläsningen! Så du kan vibba upp dem!! När är det?
På torsdag. Jag brukar alltid bli lugn när det är dags. Och jag brukar alltid ha känslan av PANIK en vända innan. Så jag vet ju att det bara är. Ordnar sig. Gillar bara inte att må PANIK. 🤪
Kathja,Det är väl kul att du är lite laid back. Då kommer du att få världens kick när det blir SUCCE´!!!
Sitter och skriver ansökan som Djurskydds handläggare. Tror jag skulle passa som det. Har väl inte alla kvalifikationer kanske, så mitt personliga brev måste ju bli kanoooon💣 och passar jag så passar jag - annars är det ju inte till mig.
Har repat mej lite efter aningens dipp. Tror faktiskt att det berodde på allt nego prat. Min käre hundtränare må ha en väldigt bra LOA inställning på hundträning - Baaaaara belöning. Men när det kommer till människor och samhället så är det myyyyyycket fel på folk och väldigt många som är dumma och korkade. Så en helg sätter sina spår hehe.
Mamsen opereras idag. Så jag får väl agera stöd lite framöver. Det kan nog bli intressant 😉
andas, andas så lägger allt sig.
Insåg, med hjälp av min man, varför jag inte har känt mig helt nöjd med mitt upplägg inför i morgon - det var alldeles JAG. Så nu har jag pluttat dit lite Medvetet Skapande och goa tankar. Så nu är allt lugnt igen.
Så bra 🙂
Vaknade med lite nya tankar idag. Jag börjar ana lite nya mönster och blir glad för det. Önskade mig drömmar som skulle hjälpa mig att gå framåt. Töntigt att jag går på det varje gång, vaknar och tänker jaha, men det HÄR var ju så självklart så det kommer jag ihåg. Somnar om och nästa gång jag vaknar så kommer jag ihåg att det var nåt självklart men inte vad 🤔
Så har jag haft det i två veckor nu. Vaknar med en känsla av att jag ska komma ihåg något från drömmen, men får inte grepp om vad. Jag som alltid brukar ha koll på mina drömmar. Men jag tänker att det ger sig med tiden.
Hej pa er fina!! Kikar bara in en snabbis:)
Forundras over variation i jobb!! Men nu ar jag glad att jag har den,,
I gar var det besok pa haktet tillsammans med advokaten.
Idag var det tv-inspelning hela dagen.
Imorgon ar det domstol (forberedelsesammantrade, med den haktade och aklagare och advokat)
Fredag till Sondag ar det Kristall/Healing workshop (min man och jag organizerar , har bjudit in David Geiger fran USA (han ar anda har pa mineral show/ustallning, men han ar an valdigt kand kristall handlare, kannare, )Jag tolkar ju naturligtvis.
Sitter ju aven med massor av oversattningar~~ manualer, barnbocker och annat,, som ska goras.
Pa mandag ska jag ha mote med lite intressanta personer angaende MINA PROJEKT!!!
Min man sa faktiskt till mig igar,, "Vad har du for jobbtitel egentligen" ??
Och det vet jag ju inte sa det ar ju just darfor som jag har titeln
LIFE CREATOR pa mina visitkort dessa dagar:)
I vilket fall som helst sa mar jag BRA nar jag far vara ute, traffa folk och fixa och dona,, sa aven om jag har mycket blir inte det nagon stress,, det som skapar stress ar nog nar jag bara sitter hemma och jobba och inte far aka ut, traffa folk!! och ha kul:)
For att hinna med allt detta sa vaknar jag nufortiden 3:30,,, utan vackarklocka t om ,, haha,, urknasigt, jag vet,, men det loser sig nog sa smaningom,, har fatt lite varningstecken fran mig sjalv, sa jag ska se till att ta hand om min kropp ocksa!! viktigt, viktigt:)
Shiawase
Roligt Shia och spännande med dina projekt🎈
Kan du inte säga nej till nåt? Hade du inte någon kollega du samarbetade med ibland? Manualer 😴 dom kanske någon annan kan ta?
Du måste ju vara fräsch när dina fantastiska projekt sätter igång!! Inte insprungen i någon vägg!
Har sagt det förut och säger det igen TA HAND OM DIG!🤗❤️
Kathja, gå ut och stråla som den Gudinna du är i morgon☀️✨🌈🌊 fötterna stadigt i backen och strålande ledning innifrån och kanske uppifrån 😉 ❤️
Tack fina du! Det är mitt mål. Svajar som satan, men det är kanske inte så underligt, det är mitt största uppdrag ever detta. Och när det går bra så kommer det att bli fler, så känns det iaf.
Andas, andas, andas. Och vad är det värsta som kan hända? Att de har tråkigt! Och den risken är inte så stor tror jag… 😉
Kathja! Vilken tid är det du kör igång? Vi kan ju skicka dig lite energier!
Inte för att du har någonting att oroa dig för, du kommer att äga stället och deltagarna! Att du svajar så här innan betyder bara att det betyder mycket för dig, inte att du inte kommer göra ett bra jobb. Det här uppdraget kommer från ditt inre, en önskan som du har manifesterat, självklart kommer det att gå bra. Det finns ju inget annat alternativ när det kommer från ditt djupaste inre. ❤️
Vad gulligt av dig, just vad jag behövde höra. ❤️
Jag drar igång klockan 10 i morgon och håller på till klockan 15. Skicka gärna lite goa eneriger ifall ni har tid, lust och ork.❤️

tänker på dig i morgon Kathja!☀️🌈 Önskan är större än rädslan, så no problemas🤗
Shia, jag tänker detsamma som Otroulig, kan du inte lita på flödet 🌊nu när du ser att det verkligen rullar in nyare, roligare grejer så att du faktiskt kan tacka NEJ och sortera bort allt "mindre roligt" jobb?
Sömn tror jag är viktigt, för vi bearbetar mkt då, vi astralreser och får svar på grejer - om än omedvetet 😉och kroppen behöver vila, den är i anspänning när vi är vakna, även om vi bara sitter på en stol.
Idag har vi haft varmt och soligt - ljuvligt! Fortfarande varmt ute. så nu ska jag sätta mig på balkongen o ta en öl med maken o lyssna på syrsorna❤️
Kathja!
Ha sa roligt nu under denna harliga torsdag!!:)❤️
Otroulig, Szirus, fina ni, tank for omtankarna❤️
Joda,, jag kommer tacka nej framover, just nu ar det redan mottaget oversattnings jobb som maste avslutas,, och uppdrag dar jag kommer ut, tycker jag ar roligt, det ar ju sadana jag vill ha i lagom mangd,,☀️Och tack vare dessa, sa borjar energin komma i balans igen:)
Dessa gora att blir mera Fun Factor i det hela och blir lite mera effektiv, och far aven mer tid over~~
Men jag lovar!! Ska ta hand om mig:) Somnen ocksa sa smaningom~~☀️
Har har regnperioden startat,, tva veckor tidigare an annars,,, sa nu valkomnar vi fukt och regn i en manad drygt (men det brukar vara soldagar lite da och da)
Shiawase
Det är mitt mål, är ju därför jag håller på. Men det är lite läskigt att så många nu vet att jag ska ut och showa. 🤐
God eftermiddag pa er!
Nu har jag varit till domstolen, i forberedande sammantrade.. svart,, men intressant, och larorikt, sa jag har god tid att lara mig massor innan rattegang.
Och tank vilken energikick jag far att vara ute bland folk!!! Som ni vet sa har jag ju mycket, men jag ar ju en person som ska vara i rorelse, och inte bara sitta hemma framfor datorn,,, Saaa ,, aven om jag har lika mycket, eller mer,, sa har jag som sagt fatt in mera Fun Factor i mitt liv!
Precis som jag sa haromdagen,, och den ar pa vag att triggas igang:)Yes!
Nu ska jag fixa lite har och sedan trana ikvall.
Tankte pa det har med somn,,, Egentligen behover vi inte sova sa mycket som vi tror. Tror detar A-H som har pratat om att det basta vore att sova ett par timmar bara nar man har lust,, inte att sova typ atta timmar pa rad,, ~~~
Detta med somn ar ocksa nagot som vi ar sa inprantade med att vi maste sova visst manga timmar~~ Det ar bra att sova for att ladda och koppla upp, det behover vi, absolut!:) Men det finns olika satt att sova:)
Han en bra dag alla!
Shiawase
Shia det låter verkligen som du är på G!🎈😃
Själv har jag kommit i något slags stadie av "nu är det dags för självrannsakan" att vara ärlig mot mig själv och se lite sanningar i vitögat. Vet inte om känslan är speciellt bra eller inte…Vet inte riktigt vad det här ska leda till. Det känns lite som en balansgång - att verkligen göra det av kärlek till mig. Svårt att beskriva. Men det känns som att något är på gång - upp genom ytan. Jag har inte tagit hand om mig själv riktigt bra en period och det känns som att det nu är dags att stanna upp och se vad som ligger bakom.
Håller med om sömnen Shia! De säger ju, är man 100% i vortex behöver man inte sova alls, kroppen vilar när man sitter stilla. Det är mer som en paus från offvibbar, om man inte kan hitta det på nåt annat vis. 100% är ju varken rimligt eller möjligt i den fysiska världen, så några timmar här och där kommer nog alltid vara skönt.. det är ju så skööönt att sova!
Men coolt ändå, jag har lekt med det massa och det verkar verkligen stämma. Och det finns så många storys om "galna uppfinnare" förr i tiden som typ aldrig sov, de bara typ nickade till en kvart eller en halvtimma här och där. Som typ Nikola Tesla, kommer ihåg fler men kommer inte på dem just nu.
Åh jag gick en kurs i barnidrott en gång oxå, där fick vi lära oss att barn kan springa runt på gympa t.ex, och sen behöver de bara fem minuters paus så är de helt återställda! Typ bara få dem att stanna upp och dricka vatten och hämta sig en stund. Tyckte det var så fantastiskt fuskigt, själv var jag typ elitidrottare men behövde en dags återhämtning efter ett pass! Men det har ju såklart med det här att göra med, mindre motstånd i allmänhet över saker, mer i vortex, och inga inlärda föreställningar än om hur mycket man måste vila eller sova.
Hmm och för tillfället sover jag ca 10-11 timmar per natt…
Hehe.. jag sover typ 9-10 timmar per natt och oftast en eller ett par tupplurar på dan med.. 😃
känns lite som att jag ockuperar här…😞 nåväl.
Efter mina morgon tankar här ovan så tittade jag på klipp och blev helt översköljd av insikten och kraften av Källan, universum eller vad vi nu kallar den. Jag behöver inte alls gå in i mina mindre bra sidor utan bara välja det som verkligen är JAG istället.
TACK, TACK, TACK, TACK ❤️❤️❤️
Haha, hur kan du ockupera klottertråden?!?! ☀️ DEn är ju till för att klottra i!!! :D
Cool Otroulig, jag hade precis den känslan du beskrev först ett bra tag, typ från jag åkte tillbaka till Sverige.. Och jag tror den handlade precis om det du kom fram till i #109! Att vara ärlig med vad jag VERKLIGEN VILL med mig själv :) :) ❤️❤️ Hitta kärnan i det liksom! För jag var kvar lite i slentrianmässiga tankar om vad jag ville, som var utdaterade, eller som försökte ta hänsyn till vad andra vill runtomkring t.ex. Och det är cooooooolt!!! Och känns så fantastiskt bra ju närmre jag kommer!
❤️🤗
Det är inte alltid lätt att veta vad man vill eller ska göra, det är ju därför det är så bra att det räcker att man vet hur man vill må. Sedan är det bara att luta sig tillbaka och följa känslan. 🌊
Själv är ajg asa-trött, men nöjd med min dag. Nu ska jag sparka igång hjärnan för att skriva några månadsrapporter. Ska bli skönt att vara ledig i två veckor sedan det är ett som är säkert.
Och i mon kommer min stora tjej hem efter ett år i Scottland. Åh vad jag ska krama på henne!!! 🤗❤️
Äntligen hemma efter en lång dag med vårfest på jobbet. Väldigt trevligt men jobbigt. Har träffat två av mina nya barn till hösten och visat dem runt. Det är alltid så roligt att träffa våra nya familjer. Vi kommer ju att vara en stor del av varandras liv några år framöver.
Nu är sonen på fotbollsträning, dottern ute och leker och maken på jobbet. Mat åt vi på vårfesten, huset har vi inte hunnit stöka till sen vi kom hem. Slängde på en tvätt och sen kan jag bara sitta här och njuta av en liten stunds lugn och tystnad.
Njuta är bra. Härligt att känna hur harmonisk du är. ❤️
Håller med om det där med sömnen. Vissa perioder så sover jag kanske 1-5 timmar per natt och känner mig precis lika pigg och klar som normalt, ibland till och med piggare. Andra perioder så är jag tröttare och behöver mer sömn och då sover jag 6-8 timmar per natt.
Förr brukade jag få panik och ångest, och bli stressad, när jag inte kunde somna. Nuförtiden så får jag inte det. Jag tänker att om det är meningen att jag ska sova så skulle jag göra det. Och så ligger jag och kollar inspirerande youtube-klipp eller lyssnar på meditationer eller gör något annat liknande.
En halvtimmes meditation motsvarar förresten 1 timmes sömn sägs det. Så om man blir trött under dagen så kan man ta en liten stund meditera så får man vila och energi igen. 😃

Tittar in en snabbis, haft en fullbokad dag och det märks att det är sommartid, kl är snart 19.30 och vi har inte ätit middag än!
Apropå sömn, så kan vissa säkert må bra på lite eller inget - OM man då är upplajnad den mesta av tiden. Jag tänkte bara på att så kanske inte varit fallet, då du Shia själv insett att det funnits stress i dig…men NU kanske du är upplajnad, då dina uppdrag nu är så roliga! Jippie!✨
Jag har provat att lämna alla föreställningar om sömn och varit helt öppen, sedan iakttagit mig själv under ganska lång tid och sett hur JAG fungerar:
När jag mår bra så mår jag så toppen så jag inte alls har lust att sova, kan greja dygnet runt och vara i floooow. Men sen kommer ofta en tröttfas efteråt och jag tappar ork eller lust några dagar. Den offkänslan kommer oavsett o jag varit upplajnad eller om det varit en pockande stresskänsla som fått mig att inte kunna/vilja sova. Visst kan man tänka att "allt är som det är" med det också, men om jag tvingar mig i säng iaf några timmar och äter bra även under mina "energifaser" så slipper jag de där stora kontrasterna. Jag söker balans. Och för mig skapas balansen i att inte hoppa över för mkt sömn för länge.
Nu matdags!

HAHAHA, gissa vem som hade krupit ner i sängen och sov? Lillprinsen! Har väl aldrig hänt - bara för att vi pratade om sömn här😃 Han överlever nog en kväll utan middag😉
Hej pa er somntutor!
Nar jag antligen sitter framfor datorn den har tiden och tanker umgas med er,, sa ar ni ju inte haaar!!😛
Hoppas att ni har en bra morgon i allafall!
Har har dagen varit bra~~ Snart kommer var gast, kristall kannaren (David geiger) sa vi ska ata middag med honom och hans partner ikvall, sedan blir det forberedelser imorgon, och workshop pa sondag~
Mellan dotter kommer hem fran Kina ikvall, det var tydligen ett jattepadrag,, med varldens VIP mottagande, intervjuer etc. etc. tv-programmet gick tydligen ocksa bra!
Jag "borde" stada upp och fixa lite,,, men vantar~~ tills lusten infaller sig.I morgon kvall ska vi bjuda David och Patricia pa middag har, sa tills dess maste ju liksom lusten infinna sig,,(hihi)
Naval,, detta var min dagsrapport!!
Shiawase
Fin dag Shia!
Häftigt för din dotter, sånt där brukar ju gå hem i den åldern 😉
För mig har den knappt börjat. Kommer på mig gång på gång att jag inte riktigt är i NUET som jag förstått att jag borde vara. Men försöker. I går la jag sten till den nya utkastaren, nöjd! Idag ska det bli sol och jag vill oxå få lust att städa och rensa ogräs samt att laga mat. Skulle nog kunnat fasta ett par dagar - glädjen att laga mat har varit borta, men nu vill jag att den ska infinna sig till kvällen, kanske ska bjuda in grannnarna…🤔
Ska handla till mamsen som kommer hem från sjukhuset idag och fixa någon bukett med syrener. Då blir hon nog glad.
Otroulig,, Jag har forstatt att du ar fantastisk pa att laga mat!!
Jag har tappat lusten for flera manader sedan😮
Men lagar varje dag anda,, man oj vad jag skulle vilja ha lust igen!!! Har ju sakert med tid att gora,, sa det kommer nog sa smaningom:)
Shiawase
Skillanden är ju att jag slipper om jag inte har lust…jag lever ju ett väldigt kravlöst liv. OJ vad glad jag blev när jag skrev det!!☝️😃
Du har ju en familj att föda. Medans jag istället får tillfällig näringsbrist hahaha!!

Jag tycker att det är kul när vi lagar mat tillsammans, alla 3🙂, men det händer så sällan. TANKEN är att vi ska göra det på onsdagar, den enda kvällen då ingen av oss har någon aktivitet, men det blir inte alltid att vi får till det. Det är skönt nu när det är sommar, då äter vi ofta bara matiga sallader, killarna tar nån korv till och jag äter ägg eller fisk ibland. För mig går det enormt i vågor med matlagningslusten. Baka älskar jag, både bröd och bakverk, men tycker ofta att det är rätt tråkigt att laga mat. Maken kan väl laga sådär 3-4 maträtter😃🤐och har noll intresse att vara i köket…vet inte vad jag tänkte när jag drog till mig DEN sidan…🤔🤪undrar om jag kan vibba fram en kockmästarstämning i honom☝️,han kan öva när jag är i Sverige och så kommer jag hem och han ba " JAG lagar maten!" YES!🥳😉( dock har jag en underlig känsla att han kommer leva på nudlar och hamburgare när jag är borta)Nä BORT MED DEN! KOCKMÄSTARE VAR DET!
Mmm, det finns nåt väldigt attraktivt med en skapande man i köket, gärna en handduk slängd över axeln.mmmm🤤

alltså, jag blir ju TOKIG i honom när han grejar i köket😍..tycker att det borde vara en morot för honom…fast jag är ju tokig i honom för jämnan iofs…☝️
Ja ah!!! En skapande man i koket,, det skulle vara harligt😍~ Det blir nog inte nuvrande man som star i koket dock(🙂) Och jag har ju inga planer pa att byta ut honom heller(haha)
MEN vad jag skulle onska en man i koket!
Igar kom jag pa det att for mig skulle det passa perfekt att vara japansk man ~ Vakna pa morgonen,, frukost fixad, ut och jobba , traffa kompisar nar jag vill, umgas med barn och familj nar jag har lust pa mina villkor, komma hem pa kvallen, stadat hus, mat fardig, tvatt och allt fixat! (Detta ar INTE varat hushall, utan typiska japanska familjen)🙂
Jag antar att min man ocksa egentligen vill ha samma sak!!!
Hur gar den ekvationen ihop egentligen😮
Shiawase

Den ekvationen går ihop med ÖVERFLÖD så man kan vibba in en hushållerska, som ÄLSKAR att städa och laga mat och är världens bästa med barnen🌊😃
Jag inser att jag hittat nån himla härlig känsla kring just städningen🙂…jag litar på att lusten ska infinna sig - och det GÖR den alltid några gånger i veckan, då får jag energi och röjer undan och torkar så det doftar underbart, tar in färska blommor och bäddar rent! "Mitt hus är en del av mig, så jag tar hand om det". Den tanken får mig att få lust att städa!
Ja,, just det Szirius,,!! Och pa sista tiden stoter jag ihop med massor av manniskor som har hemhjalp!!! Och jag har ju sagt det lange,, sa hon/eller han (en attraktiv man vore ju harligt att titta pa,hihi) ar nog pa ingang~~~
Shiawase

#127 Vi hade det första 2 åren vi bodde här🙂. Det var mitt KRAV då maken inte rör ett finger och vi plötsligt gick från 60 kvadrat till 250 kvadrat + trädgård. Men sen ändrades våra förhållanden ekonomiskt och ja…det är nog snart på G igen😉! Hon var dessutom en mystant, som även var barnvakt ibland🙂. Perfekt med andra ord.
Sist jag var borta så ringde maken och frågade var dammsugaren fanns…😐
Det här är lite roligt faktiskt. Jag verkar dra till mig karlar som gillar att vara i köket. Syrrans man är en hejare, mitt ex ex är den som mest lagar mat i hans förhållande och oftast den som lagar mat vid middagar, frun hjälper till. Min granne är världens bästa kock, han skulle lätt platsa som kock på en lyx restaurang. Redan på universitet hade vi middagar - tjejerna bjöd killarna och vice versa. Gissa om vi försökte bräcka varandra😉
Intressant - fast egentligen inte speciellt förvånande hehe, har inte tänkt på det bara - Tjoho för mig som drar till mig det!!
Ooooiiiihhh vilket mysigt små-prat ni har här! Själv har jag haft en fixa-dona-städa-dag, men nu har jag landat i soffan. Har gott sällskap av tre sol-trötta hundar och en mugg te. Väntar… För snart kommer min stora tjej hem!!! Är ett år sedan jag kramade henne senast.🤗
Myyyyysssss. ❤️
Hej, hej,, nu ar jag hemma igen efter en harlig middag:) Sitter aterigen pa min balkong,, klockan ar 23:40,, underbara sommar,, Regnperioden har ju startat, men idag ar det inget regn~~ Snar kommer mellan dotter hem efter kinaresan,,, (fem dagar),, stor skillnad fran Kathjas 1 ar!! Ska sitta har och njuta av varme och lugnet en stund till sedan ar det sovdags!!🌺
Shiawase
God natt Shia, jag träffa på svågern på ICA som jag bjöd på mat men blev istället inbjuden dit. Tackar, bidrar med rabarber kaka i alla fall 🙂
Ja Kathja vi har haft lite myyys chitchat här dag❤️
Jiippiie! Älskarrr liiiveeet iiiiiddddaaaggg!!! 😃❤️🌺🍸🎈☀️☀️☀️🌈🌈
Kraaam
What we think, We become
Yay!!!!!! 🤗
En massa ❤️
Underbart Krissegy! 😃❤️
Här hemma är det ALLTID jag som lagar mat, om jag känner för det och ibland annars också.
Min sambo är annars en väldigt duktig kock, men jag har bara fått erfara det 3 ggr sedan vi blev ihop. Vår andra date var det han som stod för matlagningen. Gott var det. Men, han jobbar ju heltid plus mer, och jag jobbar max halvtid så för mig är det självklart att han ska slippa det om han inte vill. Och han vill inte, eller har inte tid när han vill. Men inte gör det mig någonting. Han betalar ju alla räkningar och jag kan slappa och slöa 4 dagar i veckan, städa när jag känner för det och laga den mat jag vill laga. Eller som idag när jag äter rester och de får välja mellan mackor som jag tagit med hem från jobbet, eller minipizzor. Mig kvittar det. Däremot är min sambo en jäkel på att grilla, och jag på att förberada det som ska grillas. ❤️
Nya grannar med nya, skramlande, rullgardiner klockan 7 en lördagmorgon uppskattas inte. Nåja, nu är jag ju uppe. I god tid, med en hel lång solig dag framför mig. Först fotbollsmatch och sen på 50-årsfest hos en jobbarkompis. Soft och skön dag med andra ord.
Det gäller att hitta det positiva i allt. 😉Själv har jag inte kommit ur sängen utan ligger och njuter av känslan av att ha dottern hemma några dagar, solen skiner och livet är gott. ☀️
Jag försöker, jag försöker 😛.
❤️

och vi har så KALLT, burr! Värmen är tydligen i Sverige😃. Eller kallt och kallt…20 grader men det är kallt för oss den här tiden. Och molnigt så man kan inte ligga på en filt precis, då fryser man…hade önskat mig en heldag i solen idag, men men.
Idag har jag rensat lite i garderober, jag är liksom mitt i- så att ALLT ser rörigt ut nu ned högar överallt, haha! Men allt kommer att komma på plats, sen blir det ordning igen. Maken sover middag och sonen bygger med lego, jag tar mig en kopp kaffe och kollar in här.
Apropå matprat så gjorde jag bakad potatis med tsatsiki idag, det var länge sedan. Och gott!
Shit vad jag mår bra! Har haft en underbar dag med Älsklingen, yngsta bonussonen och min stora tjej som är hemma från Scottland. Har pratat konstant, satt upp poolen, njutit av solen (fick 5 droppar regn) - och nu väntar jag på att de ska grilla klart så att vi kan äta. Blir Fias favvis mat grillad kycklingfilé och "kletris", min tolkning av risotto.
Och mitt i allt detta är Egon med, varje gång jag känner efter så är han där, det är så coolt. Har känt hur det gör mig mer "öppen" på något sätt, svårt att förklara får väl se vad det bli av allt. Är bara djupt tacksam över alla upplevelser!
Har hittat en utbildning jag skulle vilja gå som skulle vara kanon i min dröm om att jobba med företag för att få dem att medvetet skapa sina liv och sin organisation. Skulle kunna tänka mig att föreläsa i två spår, ett med detta det jag gjorde häromdagen, fast med en utbildning i ryggen, och ett som är på temat Morgondagens Gud, typ. Känns så rätt!
Ooooiiiiihhhhh!!!! 🤗
JAAAA! Mer vettiga ideer till företag. Det kommer upp gång på gång i mitt liv. Ledarskap och organisationer. HURRA!
Jag blir lika förundrad varje gång man hör om hur chefer och ledningsgrupper fattar beslut och hur man leder människor. Detta är ett ämne jag verkligen går igång på efter att ha haft den ena dåliga chefen efter den andra.
För mig så är det så självklart hur en ledare ska vara och hur fantastiskt härligt det är med ett dynamiskt samarbete. När en grupp lever i symbios, det är en otroligt härlig känsla.🌊 Oj vad jag går igång på det här!😃
Har ätit middag med en god vän, pratat en del om döden då hennes pappa just gått bort. OCH en massa annat, så härligt att kunna prata om allt. ❤️
Sen gnager känslan från mina drömmar vidare, vet inte riktigt vad det är. Jag ske be om mer tydliga drömmar och ledtrådar inatt.
I övrigt så förundras jag över att jag verkligen lever mer i nuet, mitt förflutna har jag släppt och min framtid kan jag inte planera och har släppt. Det är en ny känsla faktiskt.
Förresten är det någon mer som gått med i Hay House world summit? Pågår 1-10 Juni och är gratis. Intervjuer med en massa intressanta personer, bl.a Ester Hicks, Donald Walsh etc…100 st intervjuer och en del med övningar!!
Nu ska jag lyssna på
Embracing All That Is
Jennifer McLean in Conversation with Nancy Levi
Som handlar om möta skuggsidorna hos sig själv…det verkar bra tema för mig just nu 😉
Jösses! Har ni möjlighet gå in på detta event och jag rekommenderar verkligen denna sejour. OK det verkar som att jag ska tillbringa näsa vecka framför datorn om alla intervjuer är så här intressanta!!
Crina jag tänkte på dig, det fanns en övning med som jag tror skulle sitta som en smäck hos dig. Jag ska helt klart testa den fler gånger åhhh, så bra!!❤️❤️
Tack för tipset Otroulig. Jag har registrerat mig och ska försöka lyssna på så många som möjligt. Jag tycker det är svårt att läsa långa texter på engelska, missare en hel del av det ni lägger ut här, men lyssna går bättre.
Ja, jag har tänkt att nämna det här, men har helt glömt bort det. Igår slog jag inte på laptopen och länkarna i mailen funkar inte så bra från mobilen så jag har ännu inte kikat in det. Har faktiskt inte ens kollat in förvideoserna (bra ord, tycker jag) fast jag registrerade mig för flera veckor sedan.
Jag tror det kan finnas matnyttigt att hämta där för oss alla. Tack för påminnelsen, Otroulig. Nu vet jag vad jag ska göra idag.
Hihi Crinis, halva den övningen som Jennifer pratar om (som handlar om att lösa trauman) har du redan gjort i drömmarnas värld 😉
Haha, härligt! Då blir det mindre jobb nu då. 👍
Jag rekommenderar ALLA att gå in på tråden om the Hay House World Summit IDAG, följ länken, registrera er och gå in och lyssna på intervjun med Anita Morjaani. Det är ren kärlek. ❤️
Har haft en dag i harmoni (förutom att jag fick lite upprörda vibbar som triggades igång i mig här på Siten) men de försvann snabbt :) Här har det varit tropisk värme och ett tag kunde man bara sitta och flämta i skuggan med något kallt att dricka. Myyys!
Godmorgon pa er!
Helgen har varit INTENSIV!!!
Igar hade we workshop med David Geiger och Patricia Krimmel.
De kom i fredags, sa fredag, lordag var forberedelser och i gar workshopen.
Jatteintressant, och givande. Jag tolkade dock i fyra timmar i strack (for sjalva workshopen, men sedan naturligtvis hela helgen) sa min hjarna ar utnyttjat sin fulla kapacitet, sarskilt eftersom detta ar ett omrade jag inte ar helt kunnig inom😕Omgiven av kristaller av olika slag,, billigare och rena SKATTER!! Intressant att hora om Lemurian kristllerna, som innehaller information som ar amnad for oss fran Lemurierna som bodde ett tag har pa jorden innan de gav sitt mission vidare till Antlantis befolkningen,,, Naval MYCKET och otroliga energier som var i rorelser,, sa idag skulle jag behova lite stillhet och mycket meditation tror jag,,, MEN,, det far bli ikvall,, Idag ar det forst PTA mote hela for middagen,, men i eftermiddag ar det roligt projekt mote!!! Ikvall ska jag nog ta och mig en svang och BADA borde nog ta massage ocksa!!
Sov gott pa er!!
Shiawase
Hmm, måste nog plugga på geologin lite men har för mig att Lemurian var en föregångare till Pangea, som är en av de olika konstellationerna an världsdelar som uppkommit genom platt tektoniken. Intressant:)
Hmm,, ja,, jag vet ju ingenting,,,🥵haha,, Pangea har jag inte hort talas om,, och uppkomstn av dessa kristaller, ,som alltsa anses innehalla information som Lemurierna laddade ner i dem, och som fylls pa med mera information,, och darfor ar valdigt populara, samt det gar inte att fa tag pa nya av dem, eftersom gruvorna ar stangda ,, Lemuria Seed ar fran Brazilien och Russian Lemurian fran Ryssland. Lemurierna planterade energifron i sanden,, som e pa nagot satt (hur vet vi inte) fixerade ihop med smakristall partiklar ar blandade i sanden, dessa vaxte under alla ar, och blev till kristaller dar det var sand blev det berg,, och eftersom dessa gruvor dar de hittar lemurien kristallerna, ar byggda av sand,, sa ar de svaga och rasar ihop… Naval, min geologi kunskap ar ju lika med noll~Men, nar lemurierna hade fullfyllt sitt uppdrag sa akte de tillbaka till sin planet, men manga valde att stanna var som radgivare till Antlantis befolkningen
Platt tektoniken~~ vad ar det,, maste nog googlas lite har😕🌺
Shiawase
Oj så mycket spännande jag aldrig har hört talas om. Tackar Gud för Google!
Idag ska jag iväg och mysa med dottern, sa shoppas lite. Men det blir lite senare i eftermiddag tror jag, först ska vi njuta av solen som har kommit åter. Bara vara och snacka skit, tror att vi har pratat konstant sedan hon kom. Det är kärlek. ❤️
Oooooiiihhh! Det händer så mycket på min insida just nu så jag känner att jag får hålla i hatten. Satt en stund ute i solen och morgonmediterade i morse och sedan har det bara ploppat upp insikter och saker jag känner att jag måste göra för att komma vidare. Det är så mycket kärlek till allt och alla att jag tror jag ska svämma över. En underbar känsla.
Wow! Superspännande Shia!!!!
Åh, såna dagar är dom bästa Kathja! ♥
Jösses Shia, vilka grejer 😮🌈. Det här med Atlantis och kristaller väcker nåt i mig…
Kathja, ÅHH där vill jag oxå vara. SÅ nu sätter jag mig en sväng och tar mig dit.😃
Har insett att jag är rätt kritisk till mig själv. Upptäckte redan efter några minuter i vaket tillstånd att jag är där och små hackar på mig själv. Så onödigt!
Jag har kommit på att när jag känner motstånd mot något så ska jag tänka att nu ska jag lära mig något. Då får jag en helt annan energi och motståndet är som bortblåst!
Shia, det är jätteintressant med kristaller och Lemurien. Jag är itne så insatt men det är fascinerande!

#156 mmmm, som sagt den bästa känslan, när man liksom svämmar över av kärlek till allt och alla och livet! Underbart!🎈❤️
Jag är i ett lugnt läge idag…fick spontanbesök av svärfar, mkt trevligt, jag gillar honom väldigt mkt, och ingen annan var hemma så vi satt o pratade . Han är mkt driftig och teknisk, vi pratade om att fylla vårt tak med solceller och få ALL vår el därifrån. Vore trevligt🙂Behöver bara kunna investera först…🤔…..☝️ -TACK UNIVERSUM😃
Nu har jag suttit och lyssnat igenom några änglameditationer, alltid trevligt, passar på när huset är tomt och grytorna står och puttrar.
Jag tror dock att vi har fått REGNPERIOD här, precis som i Japan😮, det tar liksom aldrig slut….2 veckor nu med nån enstaka solig dag däremellan…..jag som vill sitta UTE I SOOOLEN och morgonmeditera som KATHJA!!!! Jaja, det är bara att släppa hörrni😉. Och elda i kaminen❤️
Och här har sommaren kommit på riktigt nu vilket innebär att vi troligtvis inte kommer att se en endaste droppe regn förrän i mitten av augusti när det kan komma någon lätt skur på en minut eller två. Och så kommer det vara till slutet på september/början på oktober. ☀️
Jag har haft/har en helt underbar dag som började med att jag vaknade vid halv sex. Då slog jag på en må-bra-film och sen en till, och en till. Jag fick ett par insikter och fattade ett par beslut som försatte mig i en underbart härlig känsla och harmoni. Saker jag har funderat på en längre tid men inte känt har varit rätt just då, men att det närmat sig. Nu är tiden kommen. Skönt! ❤️
Sen åt jag och sonen en sen frukost uppe på takterrassen. Vi pratade, lyssnade på musik, solade och läste. Underbart att kunna göra det! Jag är så glad och tacksam att jag har min fina pojke här hos mig just nu. 😎
Sen gick jag in och skulle lyssna på lite youtube-klipp, och lite intervjuer från Hay House, men jag var så trött så jag tvärsomnade och sov i nästan 4 timmar. Jag sover väldigt sällan under dagarna så jag måste ha varit ordentligt trött. Haha 😴
Mellan dessa saker så har jag dammtorkat lite, tvättat lite, torkat skåpdörrar i köket och lite annat liknande. Ett tecken på att jag mår mycket bra. 🌈

IIIIIIIIIIiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii!!!!! Vi har igelkottar i trädgården❤️❤️❤️
En mamma och små beeeebisar! Åh vad de var söta!🌈
Måste kolla vad de står för ( Kathja😉!) :
Det är dags att öppna ditt hjärta! Min gåva till dig är att ge och få kärlek.
😃
Åh vad roligt att du hade kollat vad de står för - vi blev ju med kotte härom veckan, men det är bara mannen och hundarna som har sett den så jag tror att budskapet var till honom.
Börjar fundera på om det är så himla praktiskt det där med att bara skaka av sig saker som går snett 🤔. I förhållande till andra personer alltså. Jag märker allt oftare att det retar gallfeber på andra när man bara skakar av sig saker som man då kanske borde bli, i alla fall lite, upprörd över. Just för tillfället gäller det min man. Vi fick en repa i lacken på bilen idag. Vi hade ställt den inne på gården för att lasta ur och då kom det ett gäng ungar, 7-årsåldern, och skulle cykla förbi. Det fanns gott om plats men inte HUR gott om plats som helst. Den sista killen babblade och vände sig bakåt och vinglade så jag sa till honom att ta det lugnt när han åkte förbi bilen. Vilket han då inte gjorde utan vinglade till och lyckades göra en repa, ca 1 dm, och hyfsat djup i sidan på bilen. Ärligt talat skitsurt och onödigt. Vi sa åt honom på skarpen men sen är det liksom inte så mycket mer att göra. Nu går gubben och muttrar och surar över den där repan, som jag redan släppt. Det hjälper ju liksom inte att gå och sura över den. Den är likt förbaskat kvar ändå och vi får väl försöka ta reda på hur vi gör bäst för att det inte ska bildas rost där i. Sen håller jag ju med om att det är väldigt tråkigt och onödigt.
Samma läge har det varit på jobbet några gånger. Folk blir faktiskt ganska sura när man inte blir tillräckligt upprörd. Vet inte om man blir sedd som nonchalant och ansvarslös eller vad det är. OK är det uppenbarligen inte.
JOOO HÅBE, det är jätte praktiskt!! Smitta av dig istället 👍
Om de andra blir irriterade så är det ju DERAS problem, och orsaken till att dom blir irriterade är ju för att de är fast i det mönstret från början!
Himla konstig inställning egentligen…att mäta hur illa man tycker om nåt ska vara i proportion till tiden och energin man lägger ner på att älta det. Det enda som händer är ju att man får ändå mer negativt till sig.
Det enda man kan göra är ju att t.ex säga " Jag tycker oxå att det var korkat gjort - men det blir inte bättre för att jag går runt och är förbannad och tjatar om det, det tar bara en massa onödig energi från mej"
Gosse vad jag tjatat om detta på gamla jobbet 🥵🙂
Här är nog en av de få sakerna där jag varit väldigt LoAig redan från början. Alldeles av mig själv 😃. Jag har liksom aldrig sett någon mening i att gå omkring och älta när det går fel. Särskilt i såna situationer där det handlar om pengar (tex att det kommer att bli dyrt att laga repan…). Sen kan jag helt klart älta annat. Men med tiden/åldern/medvetande så är det allt mindre som hänger sig kvar. Gnälliga föräldrar kommer tex aldrig till mig. Jag lyssnar men tar inte åt mig så jag tror inte de tycker det är någon idé. Just nu klagar mina två kollegor ganska ofta på speciellt en mamma som är ganska dryg och otrevlig och kommer med en del riktigt konstiga påhopp ibland. Men hon har inte tagit det med mig en enda gång. Hon är ganska udda men inte på något sätt otrevlig enligt min erfarenhet, men jag hör ju vad de andra två berättar och det är ganska skumma grejor mellan varven.
Jag säger som Håbe! Smitta av dig istället!
Visst är det väl en konstig inställning?! Jag har tänkt på det många gånger jag också. Bara det att inte följa nyheterna ses ju som oansvarigt, för man måste ju veta vad som pågår i världen.
Och när det gäller små, isolerade händelser så har jag lärt mig att också säga att något i stil med ditt exempel, Otroulig. Man noterar det som händer, men att ingenting blir bättre för någon att man lägger negativ energi på det.
Grattis till dig, själv har jag lärt mig 😎 sade hon stolt!🏆
Det är nog en av mina största framgångar…veti sjutton om det inte är en av mina karma läxor, att släppa taget!, gå vidare! 👍 check😃
Ja, det är nog definitivt en av mina karmaläxor. Jag som har varit storältare inom vissa områden. Fast jag har iofs också alltid varit ovanligt positiv inom andra områden, och ibland inom samma områden. Hmmm, det får mig att skratta när jag tänker på mitt gamla jag. Hur jag på en och samma gång kunde hålla så hårt fast i någonting men ändå se det positiva i det. Haha
Har ar det regnperiod, men solen skiner och det ar underbart vader!!!
Igar hade jag ett fanta~~~siskt Brainstorm meeing,,,, Mitt Shiawase (Happy) Project ar nog pa gang!!
Och jag skiftar energi~~~ mycket mera FUN FACTOR nu!!Yes!
Pa formiddagen har jag legat i min bikini pa balkongen och last jobb-bocker!!! Harlig arbetsplats~~
Nu ar jag sa dar lagom rod😊ni vet sa dar , innan kroppen har vant sig vid sommaren,, sa nu ska jag ta och stada upp, och jobba vidare inomhus~~
Bade jag och min kropp(vi ar ju ett😉) kanner skiftet!
Shiawase
Det är så spännande Shia! Själv hade jag en underbar dag i går med min stora tjej, njuter fortfarande av den. Idag skiner solen, igen, det är sommar för hela slanten. Underbart! Idag ska vi fixa mat till lillasysters student som är i mon. Känns dock lite lyxigt att bara behöva göra lite mat och så åka de 12 milen till Göteborg för att fira. Kommer att ha lite att fixa med medan hon åker flak i mon, ställa fram mat och så, men annars kan jag bara njuta. Och på torsdag får jag hem båda mina flickor. Det är ren lycka och kärlek. Just som livet ska vara.
Är skönt att kunna fylla livet med sommar och familjekärlek - då kan jag undvika att tänka på mitt jobb. Satt och ylade i skogen i går morse -JAG ÄR REDO! - det kryper och spritter i hela mig, känner mig så redo för något nytt, något annat, något mer. Dags att krypa ur kokongen och bli en FJÄRIL. 🌺Det är känslan iaf.
Men var sak har sin tid… ⏰😉🌊☀️❤️
Åh Shia, vad skönt att höra om Fun Factor och att du kan ligga i solen och läsa. Helt ok jobb 😃
Och Shiawase Project 🌈✨ så spännande!!!
Igår fick jag för en kort stund känslan av att vara oändlig, kraftfull och ett med allt. Jag gick nog rätt in i det source. Skulle vilja hamna där oftare. Det var så mycket tankar och kedjor, som dök upp igår natt. Vet faktiskt inte om jag ser mönster som inte finns eller inte - men som att så himla mycket hänger ihop.
Nu ska jag promenera bort till mamsen, gå ut med hennes hund och skjutsa henne till sjukgymnasten. Resten av dagen ett oskrivet blad.
Det är nog bra, det känns som att jag är lite på kurs….
Otroulig,, tank vad din mamma ska vara glad att du har tid sa har,, nu mitt pa dagen!! for att hjalpa henna!❤️
Njut av bade det och resten av dagen!
Shiawase
Kathja och Shia, tja förresten det är fler som jag tycker står inför ett kvantum språng:) En del av oss känner oss lite tomma. Tror själv att jag är på trappsteget, på en plattform för att ta nästa stora kliv uppåt:) Spännande!!

Jag har en sån här dag idag🤪🤮☝️, hjärtat klappar, känner mig nervös och extremt orealistiskt orolig för världskrig, översvämningar( det är på gränsen här) jobb, 11-åringstrots som ger tvivel inför hur jag ska fixa tonåren sen! Sen kommer sekundrar då jag far rakt ut i universum och känner hur allt är som det ska, en total tillit, sen kraschlandning igen genom nån tanke som drar igång i spinn. Har drömt mardrömmar hela natten och är helt SLUT, men dagen har sitt att beta av så det är bara att andas! Vila i andetagen. Vila i görandet. Har försökt att vända tankar, foka på tacksamhet, ja allt, men idag biter inget, det är bara att kapitulera. Mötte en person som jag inte träffat på ett tag, berättade att jag skulle jobba hela sommaren, vilket ju är BRA👍, det är mitt VAL👍 och det ger mig möjlighet att vara i Sverige en längre period👍. Men hon lyckades säga alla de tankar som finns i mig som inte är av den positiva sorten…att hela sommaren går utan semester…när jag kommer hem drar höstterminen igång, jag hinner inte få nån paus, det är på sommaren man ska ladda batterierna för att orka med höst o vinter…ja allt sånt! Hon sa allt som jag vibrerar i på lägre nivå…fasen vad ont ibland att möta sig själv🤐, blev helt deppad. Nu ska jag samla ihop mig och när jag skiftat så ska jag skriva en lååång lista på alla fördelar med att jag ska iväg!
Heja er andra som lever i total kärlek och fun factor just nu, jag gläds med er och är bara liiiiiite avis😉
haha!!! Szirius,, vilken timing,, jag har ju inte haft EN dags ledighet nu tror jag pa over ett ar! (eller jag tror att jag var ivag och tog EN dag i februari pa ett SPA,, skrev om det har ocksa) ,,,, Och jag satt just nu, (kom precis hem, ska fixa mat men ville satta mig en stund forst) och borjade hamna i ett lage, att nar ska jag fa en dags ledigt, alla lordagar och sondagar jobbar jag ju ocksa,, var pa vag ner i nagon svacka,, men insag att jag int kan mata min tid i ledighet eller inte ledighet,, FAST just nu VILL jag faktiskt vara LEDIG i VECKOR!!! men men det kommer val sa smanigom, om ett eller tva ar sa dar,, haha!
I vilket fall som helst,, DU kommer att njuta av att vara i Sverige, DET kommer vara som en annan slags semester, sa strunta i vad folk sager,,
Jag tors inte ens namna min situation till nagon(forutom er da:)
Jag onskar mig VECKOR av ledighet,, helt enkel,, men just nu verkar inte det vara realtistiskt, sa de ar bara att gilla laget nagra manader till~~och under tiden hander massor av roliga saker sa jag fokuserar pa det!!!
Shiawase
❤️🤗
det blir bra Szirius!!!

# 176 ja, jag tänker ju på dig - som en inspiration såklart🎈, att man kan jobba jämt och ÄNDÅ vara i fun factor-känsla😃. Det är inte hur man har det utan hur man tar det osv😉
Även detta med "semester i juli" är ju ett inrutat tankesätt bara…och i Sverige verkar det vara mer regel än undantag att en av veckorna är en utlandssemester😮. Jag har tänkt många gånger att jag hellre är ledig i december🙂! Gillar att pynta och baka och ha tiiiid till det, njuta av advent…dessutom är jag ofta lite segare då😉. Nu på sommaren får jag energi av ljuset och har ofta tänkt att det känns bakvänt att vara ledig då - så det passar mig perfekt energimässigt att jobba sommartid👍
Szirius, bara att byta miljö är semester!!
Vetisjutton om jag är funtad att ha semester..redan nu håller jag på och vänder dygnet. Som jag sagt tidigare, jag mår bra av att jobba 🙂
hehe, jag kanske får äta upp ovan😎..jag vill gärna ha ett par veckor tack så jag kan åka till Skåne ❤️
Min känsla idag har varit OIIIIIIIIIIII!!!🌊 Jag har känt mig helt KÄR och totalt lycklig, och just nu väntar jag på ett glatt besked, trum, trum,trum, trum
Det stundar bråda tider, ska åka till kompis och hälsa på/sova kvar torsdag, bjuda fd arbetskamrat på lunch fredag, after work med konsert fredag med syrran, hennes sambo och deras kompisar, grill middag lördag hos vänner. 🥵😃
Det känns som, NU KÖR VI!!!!!🥳🎈
Jag genomgår just nu en sådan intensiv utvecklings- och växaperiod så jag blir alldeles trött. Bokstavligt talat.
Jag brukar aldrig sova mitt på dagen, men igår sov jag nästan fyra timmar på eftermiddagen och somnade ändå vid normal tid på kvällen, och idag somnade jag också på soffan i eftermiddags, inte fyra timmar men iaf en och en halv. Så helt olikt mig, MEN som sagt, jag genomgår just en intensiv period i mitt inre. Jag kör massor med EFT, visualiseringar coh meditationer. Jag skriver ner och bryter ner tankar och känslor som kommer upp om allt möjligt. Och det är så himla roligt.
Men tröttande. Jag blir ju naturligtvis trött för att hjärnan behöver få en andningspaus och sortera, och för att kroppen ska få en chans att omprogrammera sig i DNA och cellminnen bla.
Det är spännande! Nya tankar och idéer börjar dyka upp, saker jag jobbar på för att kunna göra. Gamla sätt att se på en situation är som bortblåst och nya vinklar visar sig. Jisses, inte konstigt att jag är trött när jag tänker efter. Jag blir trött bara av det tänka på det! Haha
Men spännande och roligt är det!
Imorgon fortsätter det! ❤️

# 179 fast jag är ju så jäkla hemmakär!!! 😃❤️Gick precis runt o njöt, vi har så mkt rosor som blommar nu så jag har 3 vaser bara i matrummet, och jag tänkte åååå vad skönt det ska bli att få komma hem till det här igen😊🌈
Men det är en BRA känsla, jag är så enormt tacksam över att jag HAR så mkt som jag älskar, att jag trivs här, att det finns människor jag kommer längta efter, som jag känner pirr av att få återvända till!👍 DET är rikedom🎁
#180 social helg, precis som mig🙂! kommer ha pintjockt med folk här både lördag och söndag - OCH vi ska få sol! Yes!☀️
#181 det känns igen😉…i början av maj var jag sådär, massa nya insikter och intensivt arbete med meditation, EFT, yoga, och 😴
Nu är energierna bakvända…är glad om jag sovit 4 timmar!
#181 Ojoj, verkar som du jobbar på 🥵.
Förstår att du behöver sömn 😴 och det är ju strålande så att allt landar!
Szirius, så härligt att ha så mycket att längta till ❤️
Så är dagen kommen! Yngsta dottern tar studenten idag, det var inte en självklarhet för några år sedan. Stolt som få ska ni veta.
Sitter just nu och myser med vår gamla schäfer, vi har vår sedvanliga morgonstund med te och meditation (ja han sover). Sedan blir det till att piffa sig och ta mannen och äldsta dottern upp till stan för att hämta två bonussöner för vidare färd till Majorna där de ystra studenterna ska släppas ut.
Sedan blir det kalas hela eftermiddagen hemma där hon bor. alltid lika spännande att samla ny pappa och gammal pappa under samma tak. Speciellt som ny pappa är väldigt mycket mer pappa än gammal…. Men det brukar gå bra, kanske mest för at gammal pappa håller sig på sin kant, känner sig nog hotad av ny pappa…
Nog om det! Kommer att bli så bra så. Fint väder får hon också, men det var bara 3,5 grader varmt då jag gick upp vid sex-tiden. 🥶 Men ☀️skiner iaf från en klarblå himmel.
Ha det bäst alla fina, nu ska jag ägna en stund åt att VARA innan jag måste börja göra. ❤️
Harligt Kathja!!! Helt OT men har hon bott hos sin pappa hela tiden?
Inte helt sjalvklart sager du, men med en sadan mamma som du sa tycker jag att det ar sjalvklart att allt i slutandn blir harmoniskt och fint!!!
Nu ska hon sedan ut i livet och uppleva det ur sitt eget perspektiv!!
Ge henne massor av kramar fran oss alla har inne!❤️
Ni vet, i mandags hade jag ju ett harligt mote pa ett harligt kafe. Brainstorming mote, helt enkelt,, med harliga manniskor. Min aldsta dotter var och handlade, sa hon kom forbi.. och vilket ypperlig tillfalle for henne att fa sitta dar med oss,, en variation av manniskor, en bebis ocksa,, och alla totalt oppna LoA aktiga (aven om kanske omedvetet) ,, Hon hor ju alltid mig och min man, men nu var det fran andra vuxna, men som pratade med henne som en jamlik,,, och en som har massor av kontakter med artister etc..
Det ar ju sa det ska vara!! tankte jag.
Vi ska inte bli vara barns kompisar, foraldrar behovs, vuxna behovs,, men for en femtonaring att kanna sig helt accepterad, att pa ett naturligt satt, fa lyssna till en konversation som ar baserad pa ALLT AR MOJLIGT.. det va nog valdigt givande for henne, ,, och hon sa senare att det var jattekul att sitta med:)
Shiawase
Nej hon har bott mest hos mig, lite mer hos pappa än sina storasyskon dock. Då jag skilde mig bodde de v.a vecka hos pappa i 2 år tror jag att det blev. 🤔 sedan bodde de alla tre bara hos mig. Men då hon tonårsrevoltade så flyttade hon hem till pappa i 4 månader för att vi var så dumma. Sedan flyttade hon till sin skola och nu är hon sambo och har varit ett tag. Hon blev vuxen fort efter några år av tonårsrevolt. ❤️
Visst är det underbart när man hittar en vuxenrelation i relationen med sina barn! Har ju haft min äldsta dotter hemma denna veckan, hon blir 21 år till hösten. Och hjälp vad jag är stolt över henne (också). Och där var det mer än meckigt då hon var barn. Vi bråkade från att hon var 2 år tills hon var 14. Men även hon är nu en förståndig, kärleksfull vuxen ung kvinna. Så mycket kärlek. Och så mycket bekräftelse på att jag har fått det jag ville ha - en familj med kärleksfulla individer som trivs tillsammans, inte för att de behöver varandra utan för att vi tillsammans blir bättre, mer och ETT. ❤️

#186 låter bra…och hoppfullt! Det är 2 olika personer som sagt till mig nu att "ojojoj nu är den viktigaste tiden för sonen. Mellan 11 och 14 läggs grunden för vilken väg han sedan väljer i livet" och jag ba😞🥵⏰💣, han vill ju liksom ingenting, tycker att allt är så tråååkigt( dvs allt som kräver minsta lilla ansträngning, som att öva på pianoläxan,eller bara att prata! typ orka berätta vad man gjort hos sina kompisar, eller vad en film handlade om etc.) Skulle han få välja skulle han sitta dygnet runt och spela dataspel. Tycker ju att vi är "goda förebilder" vad gäller värderingar, uppskatta varandra, kärleksfullt hem, intressen att lära oss nytt och utvecklas, men ser det inte direkt smitta av sig på honom…🤔
Men allt är som det ska✨.
#187 Jag har en kompis som har två söner, när dom kom i puberteten sa hon att det gick inte att prata med dom, dom var som i koma, hon undrade HALLÅ!!👋 är det nån hemma?? Det gick inte att föra en normal konversation - dom svarade knappt på tilltal och dessa pojkar har vuxit upp till fina, härliga män - så jag tror inte du behöver bekymra dig. Speciellt inte med så underbar mamma ❤️ och pappan verkar ju inte heller gå av för hackor 😉
Grattis till dig Kathja! Och till din lilltjej så klart!
szirius, jag är helt säker på att din son kommer att växa upp och bli en kärleksfull och varm person som sprider mycket glädje och inspiration omkring sig, på sitt sätt. Hur skulle han inte kunna bli det med dig som mamma och din man som pappa.
Och hur ska han kunna veta vad han vill göra redan nu, de flesta av oss här inne vet fortfarande inte det!
Min son har ju vetat i många år nu, men han var absolut över 14 när han visste, han började inte med pianolektioner, och då hittade sin passion och talang, förrän han var 14.
Även han skulle tillbringat hela dagarna varje dag framför dataspel, eller tevespel, om han fått, men jag satte 3 dagar i veckan då han inte fick spela, vilket han var tacksam för. I övrigt så lät jag honom utvecklas åt sitt eget håll, med hejarop från mig, i sin egen takt.
Så lyssna inte på andra, det är bara sånt där som samhället har fått för sig. Du vet, och din son vet, vad som är bäst och rätt för honom. ❤️
Jag tror på att inte dra för stora växlar då det kommer till barnen och deras perioder, vi om några vet ju att livet har sina faser. 🤪 Så länge det finns en grund av kärlek, trygghet, tillit och kommer harmonin att komma åter.
Jag vet ju hur många turer jag har haft med mina barn, och speciellt flickorna 😈🤦♂️😭och nu kan jag konstatera att det ju gick bra i alla fall. Men oj vad jag har tvivlat i mina dagar!!! Har mer än en gång tänkt att jag har skadat dem för livet. 🤐 Men med en massa kärlek ❤️ att luta sig på så går det bra.
Så bara ANDAS. 🌊
Cool. Tråden här fick mig att tänka på hur Abe säger att det bästa man kan göra som föräldrar är i princip att lämna barnen ifred.. :) Att följa sin egen guidance. Och så nu nån timma senare snubblar jag på detta på en blogg jag hamnade på:
Det här med uppfostran alltså…
By Daniel | 30 mars, 2013 | Berättelser
Chandra Mohan Jain föddes 1931 i den lilla indiska byn Kuchwada. Hans föräldrar mäktade inte med att ta hand om honom, utan lämnade tidigt bort honom till morföräldrarna.
De å sin sida tog sig en rejäl funderare på hur de skulle uppfostra unge Chandra.
- Vi uppfostrade vår dotter efter bästa förmåga och se hur dåligt det gick. Hon kan inte ens ta hand om sina egna barn, resonerade de.
- Om vi gör precis tvärt om den här gången…
Så kom det sig att morföräldrarna strängeligen instruerade hela byn att de överhuvudtaget inte fick uppfostra pojken. Ingen fick säga åt honom vad han skulle göra, vad han inte skulle göra och ingen fick banna honom. Byborna skulle enbart dela med sig av sin kunskap om pojken själv uttryckte ett intresse och bad om att få veta mer.
Den annorlunda uppfostran lämnade djupa spår i pojken. Han växte upp och blev så småningom en av vår tids mest intressanta gurus – Osho.
Det om uppfostran alltså. Om möjligt – avstå.
Undrar om inte barn blir som de blir nästan oavsett vad man gör..? För de har ju attraherat föräldrarna, situationen, samhället de föds in i, de har intentioner och guidning.. Har de attraherat mig liksom, så får de ju ta mig som jag är :) ^^
En fin tanke, men jag tror att det är allt för mycket runt våra barn som drar och spelar roll för att det ska funka att "bara" lämna dem i fred… Men man får allt välja sina strider. 🤪

Såg nyss ett klipp från "varför lyssnar inte Kalle?" där en psykiater pratar om barn med uppmärksamhetssvårigheter. Tog till mig vad som sades där. Dessa utåtagerande barn är det för att de är oerhört känsliga och har inte lärt sig hur de ska ta hand om det, ännu. Men kan bli helt "symptomfria" som vuxna om man ger dem tid att mogna och trygg vägledning. De ska INTE lämnas vind för våg med barn i deras egen ålder, då deras känslighet gör att de lätt blir retade , just för att de är annorlunda. Barn har inte den mogenheten och förmågan ännu att ta ansvar för sina handlingar , många undersökningar visar att barn utan vuxna som "vägleder" blir grymma mot varandra.
Vi har ju också olika saker vi ska lära oss av det vi får till oss i livet, varav en av sakerna är relationen med sina barn…tror inte att det är så enkelt att allt redan är förutbestämt så det kvittar helt vad jag gör. Kanske barnen blir som de blir oavsett😉,det kan man ju omöjligt veta, men JAG som vuxen människa gör enormt många lärdomar om mig själv och hur jag fungerar genom att fundera och iaktta samspelet mellan oss.
Barn har inte den mogenheten och förmågan ännu att ta ansvar för sina handlingar
Hm. Men hur går det ihop med att vi alla är Source, och alla har den bästa guidningen inifrån? Djur är nog än mindre smarta t.ex men klarar sig bra ändå.. Och, måste allt vara så himla perfekt jämt? Vi är ju här för att utforska kontraster.. skulle vi haft intentionen att vara perfekt goda och kärleksfulla hela tiden hade vi ju stannat i non-physical.
Och, låt dem bli grymma en stund då? De lär ju lära sig rätt snabbt att det inte är nå kul? Och om de inte lär sig det, så måste det bero på att de blivit ganska rejält bortkopplade från Source redan innan, ganska länge, av vuxna i sin närhet.
Såg ett sjukt intressant brittiskt program där ett gäng barn mellan typ 7-8 och 13-14 lämnades ensamma i två hus i tre veckor, första veckan killar för sig i ett hus och tjejer för sig i det andra, senare flyttade de alla ihop. Klart de ballade ur, bråkade, stökade, åt bara glass och godis, köpte rent skräp när de fick åka och handla, mobbades vilt, allt möjligt den första veckan när de äntligen släppts fria att ta sina egna beslut.. men shit vad de lärde sig och växte! (Vuxna klev bara in ett par gånger, om de verkligen var nåt riktigt allvarligt på gång) Och de kom fram till EGNA preferenser om att de faktiskt föredrog fred och samarbete framför bråk, riktig mat framför godis, städat framför kaos, när de själva fått uppleva motsatsen. Och shit vad de uppskattade sina föräldrar när fick åka hem och slapp ta hand om allt själva efteråt :) ^_^ Man MÅSTE ju uppleva lite av motsatsen för att fatta vad man vill ha!
Jag tror inte heller att ungar som är utan vuxna blir grymma, tror nog att de skulle klara sig ganska bra om det inte vore så att det finns så mycket annat runt dem som påverkar. Men det är en intressant diskussion iaf!

Handlar inte om att allt ska vara perfekt😉, men att kunna vägleda ett barn att inte slösa energi på tröttsamma utbrott som egentligen har att göra med att man inte vet hur man ska säga att man inte har lust att leka riddare just nu. Typ. Hjälper man dem inte att hitta andra sätt att uttrycka sig blir de till slut uteslutna ur gemenskapen.
Är man ett känsligt barn så kan man få skador för livet av andra barn …sen om det är menat att ske, för att uppleva kontraster osv, jag kan inte svara på det🙂…skulle ju vara intressant att ha uppföljning av det programmet och se vilka eventuella trauman det kunnat ge på lång sikt hos mer känsliga barn🤐…kan ju se toppen ut att de ordnat upp grejer på 2 veckor och nu är allt frid och fröjd och de har lärt sig för livet jadajada, men också oerhört läskigt känner jag intuitivt att lämna barn utan en trygg famn att krypa upp hos. Tror inte att det finns några gamla stammar där man lämnar sina barn i den åldern utan vuxna kring dem..
Länka gärna till programmet, vore ändå intressant att se det.
MÅNGA konflikter kan man vänta ut och de löser dem hur bra som helst själva…det är ofta vuxna kommer in för fort, absolut…men när det börjar komma in rutin, att alltid använda glåpord mot en och samma…kompistryck och maktspel existerar även bland barn och där behöver vi gå in och bryta i tid. Tror jag. Men jag kan ha fel.
Jag vet bara att man kan göra SÅN stor skillnad med enkla redskap i tex ett klassrum, att skärma av lite för barn som inte tål för mkt intryck…de brukar ju inte veta själva att det är vad de behöver- utan de klättrar i stället på väggarna. Man får , i detta fall som lärare, SE deras behov. Det är en sån befrielse att gå från kaos till lugn - och då kan detta kaos ha hållt i sig under hela deras förskoletid😮 - förstå tröttheten hos barnet, all denna förvirring med alla intryck - du vet ju själv efter din utbrändhet hur allt kan strejka, eller hur? Känns svårt att lägga det på barnet att upptäcka och komma fram till vad det är den behöver i det fallet…
Barn har inte alltid kapacitet att tala om vad de känner och förstå vad de egentligen vill…det är ju precis sånt "mogenhet" handlar om. Att kunna uttrycka sig. Jag tror att de behöver få redskapen att uttrycka sig med hjälp av vuxna. " Jag hatar dig!" betyder ofta" HJälp mig, jag vet inte vad jag ska göra med alla känslor!" tex, vilket de kan lära sig att förstå, om man vägleder dem i detta. Vi vuxna kan hjälpa barnen att själva finna ut vad de själva mår bra av…lite som coaching, juh 😉
Det är naturligt att veta vad man behöver i en perfekt värld där man inte blivit för påverkad av massa utifrån, men nu ser samhället inte ut så.
Men det är spännande tankar, att bara släppa allt. Vet inte om det skulle bli nån Osho i dagens samhälle dock😃, tror inte att folk skulle kunna låta bli att lägga sig i! Och bara att bo i en indisk by på 30-talet är ju en grym skillnad mot säg en förort i Västerås idag.
Intressant diskussion!
Jag har overtygad om att vuxna behovs om vagledning for barn. Vi ar alla source, men kom ihag att vi glommer bort det ocksa. Det finns en mening med att det tar lang tid for manniskan att bli vuxen och en mening att vi har konstellationen familj i varat system.
Som foraldrar ar det varat ansvar att vagleda och "uppfostra" barn till sjalvstandiga individer som sedan kan ta steget ut och fortsatta att skapa sitt liv.
Detta ar jag overtygad om . MEN , det ar val HUR vi vagleder som ar problemet. Ibland maste vi satta regler, ta de strider som kommer upp, MEN samtidigt sa maste de fa utrymme att folja sinn inner guidance. Men jag tror inte pa att bara lata dem vara. Att folja sin inner guidance ar viktigt, men det ar aven viktigt att lara sig att leva i harmoni med omgivning, att samarbeta, etc. etc. Sa vi som foraldrar har ett viktigt "uppdrag" och vi har ju valt att bli foraldrar eftersom vi utvecklas genom detta ocksa.
Sa bara vi som foraldrer r uppkopplade till oss sjalva, sa vet vi vilken vagledning som passar bast for just varat barn, det finns namligen ingen manual.
Sedan sa tycker jag om nar andra an foraldrar engagerar sig i barnen i omradet,, typ om barnen gor nagot "hyss" ,, sa far de skall av granngubben typ:) Barn ar inte foraldrarnas egendom, utan de ar en del av samhallet, och det ar harligt med engagemang, istallet for ignorans, vi vet ju att ignorans ar varre an karlek OCH skall:)))) (
Shiawase
God eftermiddag pa er!
Ar det nagon av er har inne som kanner till nagot helt naturlig svensktillverat kosmetika?? Hojta till i safall:)
Shiawase
MissI kan nog ha koll på sådant tror jag, du kan ju alltid fråga henne på FB.
Ja! just det:) Tack❤️
Shiawase
Spännande diskussion det där med barnen. Jag tror absolut på att den vuxne har en viktig roll. Annars vore jag ju i fel bransch liksom :-) Men jag tänker att vi möter de barn vi behöver och barnen möter de vuxna de behöver för att lära sig det som vi kom hit för.
Jag har tänkt tusentals gånger "varför måste alla knölpellar hamna i min grupp jämt? Varför kan inte vi bara få ha lite lugn och ro någon gång?" Så får jag dessutom som förälder ett sånt barn. Jag drar dessutom till mig grannarnas ungar som beter sig Jag har förstått att det är meningen att jag ska jobba med just det jag gör och möta just den här typen av barn. Det är här jag har något jag behöver lära mig för att utvecklas.
Sen är det där med barn i grupp ett annat spännande fenomen. Eller människor i grupp för den delen. En grupp utan tydliga vuxna tar snabbt över makten i gruppen och det blir aldrig bra. När man tappat kontrollen så är det väldigt svårt/tungt att flytta tillbaks balansen igen. Det händer något med beteendet mellan barnen. Det gäller att hålla sig väl med ledarna och då kan även dom som egentligen inte vågar eller skulle komma på det själva, göra direkt elaka saker. Bara för att få gruppens gillande.
Hade en sån incident nu i veckan. Två barn- K och S (5 år)- kommer cyklandes tillsammans. K är den som hela tiden testar gränserna. Han rymmer, trotsar, slåss och får raseriutbrott. S är rädd, osäker och vågar knappt svara på tilltal. Han skulle aldrig våga göra något själv. Men idag är får han leka med "farliga" K. Det är status. Ett av mina små barn står och tittar in genom fönstret. K hoppar av cykeln, går fram och tar tag i den lilla tjejens huvud och smackar in hennes ansikte i rutan. Hon blir jätteledsen förstås. K vänder sig mot S för att få den beundran han är ute efter, och den får han. S skrattar förtjust. Jag haffar K och säger åt honom att det han gör är helt oacceptabelt. Man gör inte illa någon och absolut inte någon som är så liten och inte kan försvara sig. K blir osäker men vänder sig till S, som fortsätter att stötta honom genom att skratta förtjust. Jag vänder uppmärksamheten mot S, som genast blir blek som ett lakan. Det här är han inte van vid. Säger åt honom på skarpen att det inte är ok att stå och skratta åt den här situationen. Jag gör klart för honom att han gör lika mycket fel som K. Han är beredd att låta sig uppslukas av jorden. Ögonen är stora som tefat. Jag tar min lilla och ska gå därifrån men i samma sekund som jag vänder ryggen åt dem så söker S kontakt med K igen "Vad saaa hon! fniss fniss. Vad roligt hon sa. fniss" Jag vände mig om igen och spände blicken i honom och jag tror han nästan tuppade av då.
Just den här typen av beteende tycker jag är jätteintressant. Det händer något med människor i grupp där man slutar lyssna på sin egen röst och följer gruppen. Titta på andra världskrigen och nazismen tex. Jag tycker att det är ett skrämmande beteende, men samtidigt fruktansvärt intressant att studera. Och nånstans tänker jag att det är det vi vuxna, i barnens värld, är till för. Att hjälpa dem att lyssna på sin egen inre röst. För att de inte ska bli såna vuxna, som inte hör den fast den skriker så högt den bara kan. Och de i sin tur hjälper oss att höra oss själva. För när jag försöker få barnen att stanna upp och tänka efter, lyssna, så ser jag tydligare hur jag själv gör och vad jag behöver jobba med.
Lite på samma tema som ditt Håbe har jag i dag förundrats hur väldigt många har gått och blivit nationaliser. Det ska firas nationaldagen och viftas med flaggor som aldrig förr. Även det ett intressant fenomen. 🤔
Apropå 202 och 203. Lyssnade igår i solstolen till Lynne McTaggarts intervju på Hay House Summit. Hon har skrivit flera böcker The Bond och The Field "Fältet" på svenska. Tyckte först att det var lite banalt. Hon pratade om att vi lever kvar i det här Darwinistiska tänkte - det är därför vi är där vi är idag. Tack och lov fortsatte jag lyssna och insåg att det här ligger djupare än vad jag hade trott. Det var mycket intressant. Det hon kommit fram till som var det viktigaste för oss människor var Gemenskap och Rättvisa.
Det är det som driver oss framåt. Och som i 202 - det var gemenskap S var ute efter, till vilket pris som helst. Det är det nationalister vill ha.
Grejen är ju att det kan bli tokigt, eftersom vi fortfarande försöker lägga in det Darwinistiska tänket. Som K gjorde och en del extrem nationalister att den starka överlever. Själva längtan efter gemenskap är OK, den måste bara fokas om.
Spännande böcker, måste läsa dom tror jag.
Intressant Habe!! Skrattade lite at ditt inlagg,,, och killen som holl pa att tuppa av,, vi har ju ocksa alla typer i vara karategrupper,,,hihi.
Just det dar att nar det inte finns ett tydligt ledarskap fran en vuxen brakar ihop,, vi hade det fenomenet i mellandotterns klass forra aret,, lararen var absolut inte i ett tillstand, mentalt, psyikistk att ta hand om en sadan klass, naturligvis kande de av det fran borjan. Hon sjukskrev sig efter halva aret,, en ny kom,, samma typ,, kaos.
I ar ar det en bra larare, som tydligt visar granser och vagleder, klassen ar lugn:)
Jaa! Nationaldag!! det ar val kul?! hade glomt det tills jag sag pa FB, men jag tycker ju att det ar kul,, harligt tillfalle att fira,, och uppskatta det land man bor i:) Och dessutom sommar och fint~~
Shiawase

Ja, apropå det där med gemenskap Otroulig, så läste eller hörde jag nån nämna att när vi är balanserade och mår bra så vill vi ALLA leva i gemenskap, då söker vi SAMARBETE, det är inbyggt i oss. Så länge vårt samhälle är uppbyggt på en tanke om konkurrens, så speglar det att vi inte lever i source. Ju mer vi lever i source, desto mer kommer allt på jorden handla om samarbete och gemenskap🙂. Så härligt att känna att vi( både jag och maken) redan jobbar med just detta som fokus - samarbete och gemenskap, med avstånd till konkurrenstänket❤️
Gemenskapen behöver handla om ALLA, inte gemenskap som " vi" och "dem"…då kommer konkurrensen insmygande direkt.
Tänkt nyss på detta i vår lilla by också. Sonens klasskompis mormor har ett litet fik med hemmagjord glass…nu har ett nytt fik öppnat med mkt större sortiment, mysig inredning och gott kaffe och hennes lilla fik står helt tomt. Konkurrens. Tänk om de skulle slå ihop sig i stället, tänker man…
Ja, nationaldagen ja. Jag har hängt upp vår svenska vimpel på balkongen…i spöregnet ( say no more🤐). Kanske gör vi hemmagjorda köttbullar ikväll. Jag försöker hålla liv litegrann i det här, men familjen är inte så himla på😃. Jag gör alltid en midsommarstång till midsommar också och bakar jordgubbstårta.
Förundras över hur "trög i huvudet" jag är ibland. Har idag varit JÄTTE trött. Tänkte att jag var dagen efter studentdagen som var igår. Tills jag insåg att jag denna veckan ju har knackat bort diverse blockeringar, inte underligt att jag är trött.
Sköt då att ha världens bästa man som när jag frågade om jag skulle hjälpa honom med något då han härjade runt i trädgården svarade - gör du det som får dig att må bra älskling. Det är kärlek.
Behöver jag säga att det idag har varit en dag i solen, lite läsande i Morgondagens Gud av Neal Donald Walsh, en massa solande och så en stunds sovande.
Nu laddar jag om för om en timme eller två dyker de två döttrarna och en svärson upp för lite mat och mys.

Känns som att jag glömt hur det är att ha sommar! Det bara regnar o regnar här…men jag är glad åt att ni i Svedala får njuta av solen🤗
Har precis avslutat dagens lektioner, tror jag bara vill sitta i soffan hela kvällen under en filt!
Jag tror också att vi vuxna fyller en viktig funktion för våra barn, på olika sätt.
När min son gick i 5an kom det fram att han var mobbad. Jag pratade med hans fröken och med rektorn, som jag hade en bra relation med eftersom jag jobbat på skolan, men ingenting förändrades. Jag var klassmamma och pratade med den andra klassmamman som också pratade med både fröken och rektor, och andra föräldrar. Jag var ju mycket yngre än alla andra så det var lättare att gå genom någon som var mer jämngammal med de andra. Och ingenting förändrades. Problemet var fröken som tyckte det var fult, i precis alla lägen, att berätta när någon gjort något som var fel (som att knuffas, eller retas eller annat liknande) och lärde ut detta till barnen.
Hur som, så pratade jag med sonen om att byta skola till 6an, eftersom vi ändå skulle flytta in till huvudorten och han skulle bli tvungen att åka buss till skolan om han fortsatte i samma. Men han vägrade. Och jag pratade igen, och han vägrade, och igen och igen och igen. När jag till slut faktiskt frågade honom VARFÖR han inte ville byta skola när de var så dumma mot honom där, så fick jag det för honom självklara svaret att han hade ju inte gjort något fel, och gillade skolan i övrigt, så varför skulle han. Så han fick ju gå kvar. Men grejen är att om han inte hade haft tryggheten hemma, och tack vare det tryggheten i sig själv, så hade han mått dåligt av det som hände. Nu gjorde han inte det, inte så pass mycket att han vek sig från det han ville iaf.
Och naturligtvis så fick han ju en ny fröken till 6an, en ung tjej som direkt såg problematiken i klassen och valde att fokusera stora delar av tiden på att skapa gemenskap och vänskap i klassen, med kunskaper om matematik och svenska och annat som underordnad betydelse. Och när klassen slutade 6an så hade de en fantastisk gemenskap och mobbingen hade slutat och alla mådde bra och var glada.
Min son ser den tiden som en viktig del i hans liv och utveckling, och han säger att han absolut inte skulle vilja vara utan den. ❤️
Nu är det dags att lyssna på dr Wayne W. Dyer på Hay House World Summit! 😃
fantastisk historia Crina! ❤️
Ännu en solig dag i livet. Idag ska jag åka upp till Göteborg för att lämna av stora tjejen vid flyget så hon kan åka hem. Lite trist är det allt, men vi har haft det super mysigt!
Har idag annars, redan innan frukost, lyckats reta upp min lillasyster, hi hi, då jag kunde med att påstå att sjukdomar är psykosomatiska och har med att göra hur man tänker/känner/mår. Klart att inte hon gillade det som har migrän, problem med ryggen, fel på sköldkörtel OCH dålig ekonomi. 😎
Men vem bryr sig? Förutom hon då. 😈😉
Kathja, du kanske kan prata med din syster om vilket stöd hon har från sin omgivning (ryggproblem) hur hon ser på pengar (drar till sig dålig ekonomi) m.m. och fokusera på lösningar. Så kanske hon blir mer mottaglig för förklaringen längre fram…
Ha en bra dag alla!
Vi får väl se. Pratar typ aldrig med min syster eftersom han mest gör mig på dåligt humör då vi är SÅ olika. Saknar det inte heller, vi har aldrig haft någon direkt relation så det finns inte så mycket att hitta tillbaka till. Men hon har pockat på uppmärksamhet under en period så man vet aldrig, kanske är hon redo. Annars kan t.o.m mina barn kommentera hur negativ hon är. 🤐
Det finns ingen anledning att umgås om man inte trivs ihop, släkt eller ej. Vi får hoppas att systern är lite mer mottaglig så hon kan förstå att hon själv påverkar sitt liv…
❤️

Och jag försöker skratta åt mig själv och det som drar igenom mig just nu…ska ju ha fest här både lördag( 15 pers) och söndag ( 20 pers) och jag blir alltid sååå nervös för att maten inte ska räcka😞. Det har ju såklart aldrig hänt och maken bara skakar på huvudet åt mig och tycker att jag ska lära mig nån gång…hmm…det tycker JAG också🤪. Likväl finns det oro där ( jodå Kathja, jag tappar på det😉…sitter nån rädsla i att verka snål…dålig på att planera…och massor av "rädd för vad de ska tycka"…😇)
Tårtor tycker jag tex är svårt att veta hur mkt det går åt. Brukar göra en stor i långpanna och det brukar alltid finnas massor kvar….samtidigt vågar jag inte göra en mindre. Väldigt världsliga saker egentligen🤐, men vi har ju inte alla pengar i världen heller ..de väntar ännu på att ramla ner från universum😉
Sol verkar vi iaf få. ☀️
Namen, Szirus,, nu har jag missat nagot!! VAD ska du ha for fest!! och i tva dagar!!! Och for sa manga!!!!😮
Shiawase
Fylls det år? Själv ska jag ut i kväll med min syster, på lokal. Det var länge sen. Har fått nervös mage som pappa fick när han och mamma skulle ut och dansa och när jag ser mig i spegeln ser jag mamma:) bara brorsan som saknas;) Kram på er!!
Det kommer att bli så bra så, jag minns hur du nojade förra året Szirus. Fast jag är lika dan, gör ALLTID för mycket mat. 🤐

#218 vi är ju liksom tidslösa härinne😉, men ibland märks det att vi..tja använder oss av lite olika ord. SKA MAN GÅ PÅ LOKAL, NÄMEN DRA PÅ TRISSOR, HÄR BRINNER DET I KNUTARNA😂😛
#219, haha var det i julas eller?😉😇 Samma gäng nu, släktträff helt enkelt då makens farmor och farfar som annars alltid ordnat det några gånger per år är för skruttiga för att orka med det längre, så "vi" har liksom tagit över det. Ingen annan tar tag i det, de har 3 söner och alla vuxna barnbarn är också män, men jag säger inte att DET har med saken att göra🤐😉. Jag gör det helt och hållet för makens farmors skull, som jag verkligen tycker om och det betyder så mkt för henne att samla sina barn och barnbarn då och då, det förstår jag ju❤️. Lite noja står jag ut med🙂
På söndag är det dansavslutning.
Blir ju sakert fantastiskt Szirius!! Fin du a som gor detta,, detvar ju liksom ingenliten skara, och dessutom dansavslutning pa sondag,, wow!!❤️
Shiawase
På mobilen nu så jag kan inte göra pussmunnen Szirius:) ja på lokal, dvs en massa folk…inte de vanliga middagarna ;)
Hoppas du har det roligt Otroulig!🍸
Shiawase
Ja Szirius, glömde säga det - vad fint att du gör detta storjobb åt fina farmorn ❤️
Ja Shia - det var trevligt, blev tagen av bandets synkning, en manifesterad akt av samverkan hehe, jag är ju sååå inne på känslan av att en grupp lever och agerar i symbios och det fick jag se igår. Hääärligt med dragspel - en sån som låter sådär franskt, vet inte om det är någon speciell sort. Gillar verkligen den klangen!
Undrar vad som händer i mig på nätterna - fler nätter har jag vaknat till lite i panik, mitt liv som jag känner igen det,var borta och jag var i något nytt. Men det är ju bra!! 🤔Så det är väl någon rädsla som fjantar sig bara.🐖😃

Fest nr 1 avklarad - och det gick ju hur galant som helst🙂! Strålande sol och 26 grader☀️, så vi satt i vår terass där det är skugga.
Nu återstår ett HELT kök med disk, jag skojar inte😮! Men jag tar det lite pö om pö…nu ska jag vila lite - because I´m worth it!😎
👍
Godmorgon pa er ! SItter pa balkongen oc dricker kaffe och ater frukost med minstingen ! Bla himmel och drygt 20 nu pa morgonen,, undrar vart regnperioden tog vagen~~🤔, fortfarande inte sa hog luftfuktighet sa man klibbar hela tiden utan bara harligt!
Idag ska jag jobba , naturligtvis,, en hel del , sedan ikvall ska jag ivag pa en talkshow , talaren ar varsta LoA figuren som jag har namnt om tidigare,, som bara lever och har kul, och startar upp kafeer och skolor, barer och allt annat varlden over~~~Ska bli intressant:)☀️
Shiawase
Hej och hå vad det var lugnt här inne, men trots att vi inte skriver så mycket just idag har vi många som är inne och läser. Nice!
Hej på er. 👋
En annan har avnjutit en mysig familjehelg med älsklingen och bonuspojkarna. I går var det barnfokus på jakt och fiske mässa där de fick provskjuta luftgevär och pilbåge, kolla hundar och äta glass och idag givande samtal i solen med min Älskling.
Känner mig så där gott avslappnad och rätt. Laddar för några timmar på egen hand i eftermiddag/kväll då mannen ska åka och lämna pojkarna. Har inte bestämt mig för om jag ska kolla film eller prova på Zumba… Har iaf röstat bort städningen. 😃
🤓jag har en oros känsla, som om det är nåt jag ska göra…..det är någonting som pockar på. Har lite svårt att bara vara i nuet med den här känslan. Det är väl då kanske bara bäst att göra något.
Idag har det varit världens åsk oväder här. Regnet var välbehövligt. Bönderna blir glada. Bönderna ja…jag undrar ibland om min lantbruksdröm är utgången…den som kändes så rätt….
Ojojoj vad det svajar nu, hehe 🤐😞 insåg just att här låg det grejer…. att jag inte är värd det bästa, att jag ska nöja mig. Åhhh jag känner att jag är en hårsmån från den här JAHA känslan, lite gråt och sen TJOFF in i värsta höga 🌊
Näe nu är det dags att GÖRA nåt - nu åker jag och handlar 👋
Vännen känner så igen känslan av ORO, att man har MISSAT något, SKA GÖRA ANNAT. Men det kommer att ge sig när du inser att du kan göra vad du vill, när du vill därför att ALLT som får dig att må bra leder dig rätt - mot harmoni och kärlek.
Själv börjar jag bli en hejare på att följa flödet. Har nu varit ledig i en vecka lite drygt och SHIT I DO LOVE IT. Har gjort så mycket som jag mår bra av så jag svämmar nästan över av må bra.
Men har därför ett motstånd till att jag på fredag ska börja jobba igen. Lite av en panik känsla som ligger på lur- för tänk om det inte blir mer än detta?!?! 🤪🤐Den panikkänslan tittar fram en sekund eller tre då och då, så fort jag tappar mitt NU. Trots att jag VET att det är fel, att jag för varje sekund är allt närmare att vara helt FRI.
Satt just och visualiserade lite, kollade in mina fina pepp-bilder och körde mantrat I AM THAT, I AM - till varje bild. Det blev så starkt att jag faktiskt svämmande över.
Är själv hemma några timmar så älsklingen är och lämnar pojkar, hade först tänkt att testa min zumbavideo, men jag fick inte DVD-spelaren att funka så det var inte alls meningen att jag skulle göra det. Så nu ska det bli Les Miserables och några GI-Kex.
Hehe, vi kan byta Kathja, själv vill jag ju att det händer nåt på jobbfronten. Men det lustiga är ju att så fort jag mår toppen så GÖR det det. Dvs då ringer dom:). Bjöd in grannen på mat - men han har inte svarat så nu puttrar rödbetorna på spisen och jag får äta själv. Tänkte lyssna av Neale på Hay House som sällskap istället. Han är med idag❤
Kram Otroulig! Förstår din känsla. Trots en massa kärlek ni skickade igår (vilket troligtvis räddade mig och lyfte mig enormt) är jag ännu inte på topp och har inte hittat till mig själv än. Men det får vara så. Växlar nåt så otroligt men hamnar inte riktigt högt upp, utan nästan till ytan och skvalpar. Men det stabiliserar sig väl snart.
❤️
Otroulig - jag räknar inte min föreläsning som jobb, för sådant vill jag ha mycket. Inte heller att diskutera teologi, tro och Gud - för det vill jag också ha mycket av. Jag vill fylla mitt liv med människor att bli inspirerad av, och ännu mer människor att inspirera. Ännu mer än nu och på nya sätt, friare sätt än nu. 😃
Och det kommer att hända saker på jobbfronten, bara du släpper "jag vill ha" tanken och känslan. 😉
Det är så lustigt, för jobb betyder för mig just att ha sådant jag vill ha mycket av. Gemenskap, göra något för andra, lära mig saker - komma in i flödet. Göra nytta. Jag kallar det för jobb 😃
Vet att vi pratat om detta tidigare, så intressant hur vi lägger olika värderingar i ordet jobb. Jag tycker att din föreläsning var jobb, jag tycker nästan att det du gör här är jobb. Har ju lyssnat på Neal så kanske att jobb för mig är "The souls agenda"❤️ Det gäller bara att hitta rätt plattform. Rätt fysiska ställe som passar oss, eller mig då 😉
Det är väl jag som har lite hang-ups kring just "jobb" för mig är det en massa måsten och ofritt. Även om jag har ett jobb med ganska lite måsten och mycket frihet. 🤔
För det mesta tänker jag att det inte spelar någon roll vad man kallar det, bara alla fattar. Fast jag kanske är ute på hal is då? Jag kanske ska kalla det för jobb. Eller inte. 🤔
ÄHH skit i det - det är vad du GÖR 😉
Men intressant ändå…kanske finns nåt där😉 för kanske är det så att jobb = pengar = måsten = tråkigt
Kanske är det, eftersom tanken kom upp. Får klura lite på det där tror jag. 🤔

gissa vem som sitter här och försöker varva ner men är som en jojjo efter en superintensiv helg😉? Jag vet att det alltid tar lite tid för mig, jag är inte sådär "puuuh, pusta ut och slänga sig i soffan direkt", utan jag har snurret igång ett tag och fortsätter greja tills klockan är, hoppsan 23 - nu igen. Har iaf fått mkt GJORT🤐. Men nu behöver jag ta mig tid att VARA också…🤔 Gillar inte alls känslan av att det finns brist på tid…det går inte att skynda sig att slappna av liksom..haha, tror ni förstår känslan, hur knasig man än vet att den är. Jag börjar få separationskänslor inför att resa snart…delar av mig stretar emot och samarbetar inte så bra…skulle liksom kunna tänka sig ligga i källaren och kolla på serier hela sommaren😇🎧 och blir lite matt av insikten att verkligheten ser väldigt annorlunda ut. Jaja, det är som det ska vara!
Här är det lite oroligt på annat håll…har tänkt ytterst lite på hela översvämningstemat här, då jag vet att det är fel fokus. Inte läst, inte lyssnat på nyheterna osv. Men idag var vi ute och åkte lite och verkligen såg dessa enorma mängder vatten överallt. Vi åkte i ett område som är som ett delta, som består av många öar( det går broar över alltihop och nedfarter till dem här och var) där man främst odlar. Nu såg man inte ens land, utan bara trädkronor som stack upp här och var! Hela vårt samhälle, och många är likt vårt, ligger ju längst floden…nära, nära. Bara en hög vall emellan. Det har inte tagit sig över vallarna och det får liksom bara inte ske, jag har tänkt att det inte är nån fara alls med det, huuur lugnt som helst, men nu när jag såg med egna ögon fick jag lite mol i magen… så ni får gärna dansa soldanser och önska vattendunstning i mirakelfart här, tack!
Oj jäklar, fattade inte att det regnade SÅ mycket hos er Szirius! Ok, jag ska skutta runt i en soldans.
…
Det blev en Sziriusdans! Insåg att jag vet ju inte vilket som är det bästa för alla i det stora perspektivet, sol eller översvämmning 😃 Så det blev en Allting-blir-superbra-för-Szirius-dans istället :)
Jag har vart off hela veckan, känner mig fortfarande skum i magen. Massa oros- o rädslatankar och tänkt på o försökt planera grejer efter plånboken som är väldigt tunn istället för tänka på vad jag verkligen vill o saker som får mig att må bra. Men hittade det imorse ganska bra igen, två tankar har rört sig i huvet idag - Letting go into the arms of the universe och You need not be so careful with your steps ♥♥
Aaahhhhhh…
Vart inne och läst men inte haft så mycket och ge sista veckan.. Kram på er allihop!
🤗 här kommer soldanser steppilistepp❤️
Du kunde smitta av dig lite med din energi..jag har mest hamnat i viloläge 😴
Naturen kan man ju verkligen inte göra något åt, bara se på. Det som sker, sker. Bara acceptans. Men skickar ☀️
Gomorgon! Vad lugnt det var har da:) Iagar vara jag och lyssnade pa Ayumu Takahashi,,,En fanatstisk LoA:are,, Tankte mycket pa Linn,,, han pratar liksom samma sprak som dig😍Och ar en fantastisk inspirator for framst unga personer. Han har precis kommit hem fran en 4 ar jorden runt resa med sin familj (fru och tva barn) Skriver bocker, har byggt skola i Indien, har startat upp en Eco-Village i Okinawa, startar upp olika Bohemian-Cafeer, retreat anlaggningar etc. pa stallen som han tycker om . New York, Bali, etc) Ska flytta til Hawaii(BIg Island) nu nasta manad,,
Det var mest personer i 20 -ars aldern dar, oc hans budskap var att leva ditt eget liv som du vill, fastna inte i tankarna ga med kanslan, lar dig kanna vad som ar ratt, ett misslyckande ar inte ett misslyckande forran du ger upp etc. etc.
Inget nytt for ,, men for manga av dessa unga var det nya ord och budskap som fastnade ,,, Harligt med inspiratorer!!! Verkligen!
Det finns sa manga olika satt vi kan inspirera pa ~~~~ harligt!!
Nu ar det morgonkaffe, och snart dags att satt igang dagen!
Shiawase
🤗 Linn❤️
Oooooh det låter fantastiskt Shia, ja precis som nån som jag skulle gilla :) :) Åh Hawaii med?!?! Nästan för mycket bra på en gång :) :)☀️🌈✨
Åh kram Otroulig!!! ^^ 🤗

Jaaa, Shia✨! Känner att detta också verkligen hör ihop med att lyssna på sina energier, liksom runt runt och mer och mer. VILKA lyssnar vi på? VILKA tillåter vi oss inspireras av? Vilka budskap vill vi ta till oss och tro på? Världen kan vara helt underbar och kärleksfull om man lyssnar på en person, och en hemsk, farlig plats med onda människor om man lyssnar på en annan. Och har man inte lärt sig lyssna på sin inre röst, kan man inte förstå att man ska lämna en situation som känns dålig, lämna en ledare som pratar om domedagshelveten ( eller, det räcker väl med att lyssna på nyheterna🤐)
Jag börjar förstår det här mer och mer, fastän jag "vetat" det länge så krävs det vakenhet hela tiden, i vilka val jag gör, vad lyssnar jag på, vilka vibbar tillåter jag, vad gör jag med mina idéer, hur tar jag hand om min energi, vad skapar jag, hela hela tiden!
Jag vill OCKSÅ gå på inspirerande LOA-föreläsningar🎈! Möta andra här och nu, som tror på dessa saker och vill jobba för det!Wihooo, så underbart för dig Shia att ingå i det där!🤗
Jag sitter uppkrupen i sängen med en god kopp kaffe i min favoritmugg (det är en röd julmugg som det står "What happens under the mistletoe stays under the mistletoe" på. En mycket god mugg att dricka kaffe ur. Inte te, då krävs det en annan typ av mugg. Haha 🏆 (denna pokal får symbolisera min mugg)
Planen för de närmsta timmarna är att lyssna på intervjuer från Hay House. Jag har den senaste veckan lärt mig så mycket, om så mycket, så det är totalt kaos och virrvarr inom mig. Tack och lov så är meditation en av de saker jag lärt mig mycket om så det har hjälpt till att sortera en hel del redan. ❤️
Sen blir det ut i solen en sväng också. ☀️
Crina, jag skulle blir helt 🤪om jag lyssnade på så mycket, men vi är ju olika som tur är 🙂.
Nu är jag tillbaks i DEN GOA känslan igen 🌈. Linns fina Aaron tråd, mina drömmar och lite tacksamhets övningar fick mig på banan. Drömde i natt om två ex som smalt ihop till en man, som ville ha kontakt med mig igen. Jag stod lugnt, kärleksfullt och starkt och sa att " Jag vill ju ha ungefär samma sak som förut. Om jag berättar hur jag vill känna så får du sen säga vad du tycker"
SÅ för mig så sa drömmen att det är verkligen så att jag ska känna känslorna som jag vill ha - det är de jag ska fokusera på.
Nyhet ??? 😃 Nä, men så tydligt.
Och gissa vad som händer så fort jag kommer i flödet, jobb samtal ❤️
Fortfarande inget slutgiltigt beslut taget. Han är så fin, "det här jobbet kommer att passa dig som handen i handsken" Det låter ju fantastiskt!!
Visst är det härligt att få så där direkt svar på den känsloskiftningen man gör! ❤️
Själv har jag en man på rymmen (han är och förlustar sig hos tandläkaren) så jag kör mega pepp och lite städning. Kommer dock på nya saker hela tiden så städningen görs i små etapper.
Hade en så skön känsla innan, gick runt och dammade men kände mig som att jag planerade för en resa - skulle till Santorini tror jag bestämt. Ingen medveten tanke bakom det, bara blev. Nice som attan! ☀️
Har precis som du Otroulig en massa grejer som pekar på att jag (vi) är på rätt väg, saker som är "nära" och "nästan" mest hela tiden. Och då och då så blir det en liten BINGO. Bara stor-bingo kvar nu, hi hi.
Livet är bra nice. 🌊
Jag har varit väldigt lat med meditation på sistone men igår och i dag så flög jag iväg ordentligt så nu har balansen infunnit sig .:)
Shiawase
Snubblade in på den där EFT-videon om metabolism via nåt helt annat idag, kollade tv-spels-videor på youtube..! Och nåt dök upp bland förslagen på videor som ledde till ett förslag om en annan av hennes EFT-videos som lät intressant, klickade på den och körde den, kände inte så mycket, men sen bland förslagen var denna. :) Och blev sugen på att köra den eftersom den dykt upp här så mycket, och kände nåt!!! Supernice feeling!!!! EFT har knappt aldrig funkat innan för mig, men den här idag, såå najs!
Kickade upp min metabolism o funktion i kroppen från 60 till 80%, fett!! 😃🤗🥳🙂
Vad roligt Linn! 👍 Men till en annan gång så måste det inte kännas en massa, det händer grejer iaf. 😉
Hm.. jag vet inte det.. Provat massa gånger på olika sätt och med och utan videor eller live-lärare de sista åren, men kännts motigt, uppströms, och inte hänt nånting heller. Som med allt, det ska nog kännas rätt för att det ska funka, vara precis rätt nedströms grej från där man är.
Självklart ska det kännas rätt, men det måste inte kännas något speciellt. Det var det jag menade, uttryckte mig väl lite torftigt. 🤐
Ah! Get it! :)
Ja, det kändes inte så mycket egenligen, mer subtilt. Men jag kände NÅT och känslan var väldigt skön och behaglig liksom
Ännu en underbar solig dag! Njuter av att vara ledig, har just suttit ute i solen och mediterat medan hunden var i skogen och gjorde sitt. Shit vilken livskvalitet!
En stund av EFT och sedan kan jag nog ta mig an dagen. Vi ska till bekanta som inte bor långt från oss, Älsklingen ska såga ner lite träd och jag ska göra det jag är bäst på - komma med glada tillrop och njuta av livet, hi hi.
Underbart Kathja❤️
Shiawase
Ahh det är ☀️ idag här med! Ska nog också köra en liten meditations stund innan aktiviteten sätter in. Har drömt en del konstiga drömmar.
Tänkte faktisk vara lite kreativ idag. Känner att jag skulle må bra av det. Har haft många kontemplations dagar nu. Ska försöka rensa ogräs, ta bort en död buske och plantera lite blommor.
Funderar mycket, över synkronisiteter, över mönster osv.
Hej, hej!!
KUL!! jag kanske ska auditiona for en film pa fredag:)
Tank,, jag som ALDRIG har varit interessarad av action, men det har kanns jattekul~~~
Det ar nog for att jag har accepterat mig sjalv precis som jag ar, och som jag ser ut!!
Naval,,, Det ar ju en audition, och inte ens den ar bestamd,,
MEN de letar efter en medelalders~~~ kvinna,, fran Europa som kan prata engelska,, sa Why Not!!:)
Sadana har saker ar ju kul,, eftersom det bara ar en kul kansla, ingen besvikelse om det inte skulle bli, men jattekul om det skulle bli,,
Tank vad kul att fa vara med pa ett film-set:)!!
Ytterligare en FUN FACTOR till tillvaron!!
Shiawase
Roligt!! Jag älskar att höra hur du hoppar på allt som är kul!! Så där fördomsfritt, får lite känslan av känslan som jag haft när jag sökt som dräng, B&B föreståndare. Att öppna sig för det som låter roligt !! Det är ju verkligen en helt egen värld tror jag. Fim makeri världen:)))
Shit va kul Shia!! Låter hur roligt som helst!!!!! Cool, käkade rabarberpaj med en vän i förrgår och hon började prata om TV-huset i Göteborg, undrar vad de gör därinne, har de studios och så? Och imorse dök det upp foton innifrån där på FB, nån bekant som varit där på inspelningen av Dobidoo. Fett me prylar o lampor o skärmat o grejor, såg galet cool ut (ja jag är tekniknörd oxå..:) ) Och nu du! :D
Låter asroligt, Shia!
Jag har tillbringat stora delar av dagen med att studera bloggar. Jag brinner av längtan efter att göra en ny blog, men jag kommer inte på något namn jag gillar. Alls. Inte ens något som känns ganska bra.
Jag har suttit och läst på mina gamla bloggar, och inser hur mycket jag älskar det. ❤️ Det är ju det jag vill göra.
En av de saker som jag plockade med mig från Hay House World Summit var en fråga: "What do I want to share with the world?". Det är det som är min passion. Det jag vill dela med mig av till världen. Min kunskap, min visdom, mina funderingar och tankar. Men i en ny blog.
Inte heller vet jag var jag ska lägga bloggen. Jag vill kunna tjäna pengar på den, så småningom iaf, om möjligheten uppkommer, och då fungerar inte det ena stället. Men det stället gillar jag utseendet bättre på. På det andra stället kan man tjäna lite pengar, och det är lättare att sköta och betydligt billigare, men ändå svårt att få till det som jag vill att det ska se ut. Alternativ tre är att inte använda mig av en blogsite utan göra det själv. Prismässigt hamnar det mittemellan de två, men jag har absolut inga som helst kunskaper i att göra det och hur mycket jag än läser så fastnar inte en enda sak. Haha Inte mitt språk och min grej helt enkelt.
Så jag får väl släppa det så länge. Skriva på på sidan om så dyker lösningen upp när jag är redo.
I övrigt så har dagen varit lugn och skön. En sen frukost på taket med sonen, med efterrätt bestående av färsk frukt i form av jordgubbar, kiwi, galiamelon och vattenmelon. Gott, friskt och fullt av näring. Mums. Solvarma jordgubbar är ju bara såååå underbart! Sen slängde jag ner på solsängen med Bruno Mars i öronen och njöt av värmen, 30+. ☀️
Härligt att höra hur mycket spännande det händer i ditt liv Shia! För min del händer det mesta på insidan. ❤️
Så var det färdig klottrat i denna tråden, Klottertråd 16 hittar du här.
Försöker acceptera nuet. Min plan var ju att jag skulle köra Hoponopop nu på förmiddagen för sen ska vi åka ut ett gäng gamla arbetskamrater och fika och därefter ska jag på invigning av min väns möbel och tavel verkstad och därefter träning. Så vägrar min dator att prata med min telefon. Hmm nätverks fel. Nu funkar det genom att jag använder USB inkoppling. Jag fattar nada.. MEN det verkar som att jag ska göra denna övning en annan gång.
Kram på er alla 🤗
Oii nu ringde företaget, ska träffa chefen fredag, bonkade just till med ett löneanspråk. 💣🤮