Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-generellt
Läst 1116 ggr
Älvan
1

Fokus på det negativa

Nu tänker ni att jag skriver på fel forum, eller hur? Detta är ju forumet nummer 1 på att fokusera på det positiva!

Jo, det är just därför jag skriver här!😎

Det är så att jag har haft starka rädslor för saker som jag INTE vill råka ut för. VIssa saker har jag varit rädd för i princip hela mitt liv. JUST de sakerna har hänt mig. Tragiska, tråkiga och skitjobbiga saker. Jag har nu fattat att jag själv manifesterat dessa. Det känns fruktansvärt att "det är mitt eget fel" att allt detta drabbat mig. Jag kan säga att det handlar om förluster, sjukdom och annat hemskt.

Vad som också slagit mig är att ÄVEN det positiva i livet har jag manifesterat!❤️Detta TROTS att allt negativt hänt mig. Jag har önskat att känna samhörighet, bli älskad, få en bra utbildning osv. Detta har OCKSÅ hänt mig. 😃

Det negativa OCH positiva i mitt liv som jag manifesterat har format mig och jag är nu övertygad om attraktionslagen och att tankens kraft är enorm. Det enda som är större är kärleken!❤️

Det är således otroligt viktigt att ta ansvar för sina tankar och vad man lägger sin energi på. Jag har tex för 20 år sedan slutat titta på film med skräck, mord och annat negativt. Jag har för något år sedan slutat frossa i nyheter som ändå bara handlar om ond bråd död och världens elände. Jag tittar på film som gör mig glad eller som jag kan lära mig något av. Samma med böcker. Jag försöker med omsorg välja vad jag lägger mitt fokus numera.

DÄRFÖR blir jag bestört över alla dessa trådar här på iFokus på bla övernaturligt som handlar om spöken, läskiga saker och nu senast drömparalys. Jag tror man ska lägga så lite tid som möjligt på dessa saker och om man verkligen måste titta på dessa saker gör man det utan att "frossa" i detta. Helt enkelt gör det som behövs för att bli av med det eventuella problemet. Det finns helt klart en stor risk att om man dyker för djupt in på detta med ex demoner så kommer det i någon form tillbaka till en.

Är det någon annan som funderat på detta med att attraktionslagen är två sidor av samma mynt. Där man kan välja på att attrahera negativa respektive positiva saker???

[Torahzen]
2

Saken är nog att många, inkl mig själv, fokuserar på både negativa och positiva saker. Att man tänker på negativa saker ibland eller ser någon skräckfilm någon gång är helt ok. Det gör alla. Det gäller att inte FASTNA i tankegångarna.

För flera år sen var jag med om något jobbigt och gick i väggen. Jag försökte tänka på vad som gick fel. Det är ju ok att analysera och gå igenom det, men jag gjorde det stora felet att fastna i känslan, även om jag då tyckte att jag fokuserade på lösa problemet. Idag vet jag mer och bättre.

Här inne finns det massa länkar om hur man lyfter energin.

Älvan
1

Torhazen

Det du skriver om att fastna i känslan är det jag menar. Jag kan tex inte titta på skräckfilm just för att jag fastnar i känslan. Det kan nog vara helt rätt att gå igenom saker man upplevt, men det gäller verkligen att inte fastna i dåtiden eftersom det inte går att ändra på. Det är bara nuet vi har makt över. 😃😉

Men jag säger bara; AJJABAJJA till att frossa i negativitet! 😉

Tack för tips på länkar.

[Kathja]1
2

Självklart attraherar du både det negativa och det positiva, MEN du har valet att välja om en sak ska vara "positiv" eller "negativ". För i realiteten så ÄR allt bara, helt utan värde. Värdet är något vi lär oss. Vi lär oss att det är negativt att huset brinner ner, eller att vi får sparken, eller blir dumpade. Men inget av det är per se negativt, det bara ÄR. Och väljer du att göra något bra av det så blir det positivt.

Sanningen är att du attraherar det du fokuserar på - inget annat. Och när vi väl får kläm på det då skapar vi våra liv medvetet, då är det vi som har kontrollen i våra liv. Och då kan vi skapa vad vi vill.

crinalina
1

Härligt att du har kommit på hur det fungerar, Älvan! Vi som är mest aktiva att skriva här inne vet allt detta och jag vågar säga att många av oss har helt slutat titta på nyheterna tex. Vi fyller våra liv med inspiration, glädje och kärlek istället. 

Sen är det ju så att tragiska saker händer iaf, livet består även av det, oavsett hur positiv man är. Närstående dör, gamla som små, förhållanden tar slut, man blir av med jobbet osv. Sånt händer ändå. 

Skillnaden då ligger i hur man väljer att se på det och var man lägger sitt fokus på det. 

Det är okej att vara ledsen och låg ibland, det viktiga är att det inte är den övervägande delen av livet. 

Precis som Tora skriver, så länge man inte fastnar i känslan. 

Jag tittar inte på skräckfilmer, däremot så älskar jag kriminalserier av olika slag och det tittar jag mycket på. Men jag lever mig inte in i det på samma vis som jag gör när jag tittar på serier och filmer som får mig att må bra. Någon sådan länk har vi också. 

Och du har rätt, kärleken är störst! ❤️

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Älvan
0

#3 Kathja-R

Mycket bra funderingar du har. Det får mig att fundera ännu mer på detta! Det är ju faktiskt så att det som är ofattbart dåligt som hänt mig som jag inte skulle önska någon ÄVEN gett mig kraft och tillgång till kärlek. Dessutom har den fått mig att känna att om det värsta som kan hända nu har hänt så kan jag slapna av.😃Det kan ju inte bli värre och jag lever ju fortfarande. Det är ju lite som Jobs bok om ni läst den.

Det jobbiga har ju fått mig att älska livet mer och att leva det mer. Det har ju i förlängningen fört mig till detta forum där ni fantastiska människor finns!❤️

Älvan
0

#4 Crinalina

Tack för länktipset. Jag behöver kolla in det då jag inte ens vågar titta på deckare då "det kan hända mig". Jag lever mig otroligt hårt in i olika filmer och får mardrömmar i dagar efteråt…😭

Jag har lärt mig attraktionslagen "the hard way"ute i livets hårda skola innan jag visste att det fanns en bok om detta! 😉😎

Var till ett medium som faktiskt sa till mig att vara försiktig med mina tankar då jag drar starkt till mig det jag tänker och det kan jag verkligen intyga!

Är det så att olika människor attraherar saker/upplevelser olika starkt? Har ni hört talas om det?

Otroulig
1

Hihi, Älvan. Jag gillade ett inlägg du gjorde tror jag, när du puttade bort rädslan och tog fram just kärleken.

Jag var mycket inne på Andlig utveckling förut, nu när jag läser där så är det fullt med rädslor. Lite tråkigt. Men HÄR är det annorlunda, visst, vi är rädda och har van föreställningar hrmmm 😇. Men vi VET att det är det och erkänner det. 

Jag har gjort precis som du. Jag tittar inte på nyheter, skräck eller ens thrillers, det får mig i kass vibb. Så fungerar jag. Jag har t.om gått ifrån sällskap som pratar för negativt. Jag har t.om sagt upp mig från mitt jobb för att jag själv fastnade i ältande och insåg att det var en ohållbar situation.

Visst, det händer tragiska saker i våra liv och det kommer vi aldrig att komma ifrån. Vi kan inte se ljuset om vi inte vet vad mörkret är. Men att ha TILLIT till att ljuset och kärleken alltid finns där bakom, DET känner jag är den stora skillnaden för mig. Är jag medveten och har tillit till det - så fastnar jag inte.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
1

Åååh, det finns tusentals böcker om detta, men de flesta av oss har lärt oss den "hårda" vägen. Böcker och filmer och annat bekräftar bara det som vi redan vet inom oss. 

Alla attraherar på olika vis, med olika styrka, i olika perioder i sina liv. Vi är alla olika individer, med de likheterna att vi är födda med en känsla av ren kärlek och att vi har förmågan att göra våra liv till det vi vill. Men sen är det så att vi ofta inte vet exakt vad vi vill. 

Allt handlar i grund och botten om att kunna se den positiva sidan av saker och ting, och att älska sitt här och nu.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Älvan
1

#7 Otroulig

Roligt att höra att jag är på "rätt spår"! 😉

Det var ett bra tips att lämna sällskap när de blir för negativa! Själv lämnar jag min plats på bussen eller tunnelbanan om någon otrevlig typ sätter sig i närheten. Varför sitta och lida när man kan gå? Det är ju jätteenkelt att bara gå! Det ska jag ta till mig!❤️

[Torahzen]
1

Precis! Ibland kan man byta samtalsämne om någon diskussion i en grupp gått för långt, men inte alltid. Då är det bara att gå iväg 🙂

Älvan
4

#8 crinalina

Det där stämde verkligen på mig. Vad vill Jag egentligen? Antar att det enkla svaret är att ge och ta emot kärlek, men vem sjutton gör det enkelt för sig här i livet???🤪

Jag har i allafall lyckats krångla till saker och ting!😃

Nåja, har en stark känsla sedan jag var barn att jag har något viktigt här på jorden att uträtta. Har bara försökt jaga detta vad det nu kan vara.

Jag har delvis kommit fram till svaret på min egen fråga (alltså det mer svåra svaret, inte detta enkla med kärleken som ju är självklart.)

Jag ska vara migsjälv så mycket jag bara kan. I min renaste och mest okompicerade form! 😃

❤️

linnease
1

Fantastiskt bra slutsats Älvan!!! 😃🤗❤️

szirius
5

#11 _Nåja, har en stark känsla sedan jag var barn att jag har något viktigt här på jorden att uträtta.
_

Tänk, att det har vi ALLA✨

Det här är inte alls riktat till dig🙂men vissa människor kan bli lite besservissriga när de får kontakt med sitt inre, de anser sig speciella, över andra, för de har fått budskapet att de har en viktig roll att utföra . Det intressanta är ju att PRECIS ALLA skulle höra exakt det budskapet om vi var öppen för att lyssna😉👍.

Heja älvan!🌊

linnease
1

Ja precis! Och jag tänker, att ju mer man inte är i sin glädje, ju mer kontraster det finns runtomkring som distraherar en, desto mer kommer den här lite gnagande känslan infinna sig, det är nåt ANNAT jag ska göra, nåt VIKTIGT… Men det är inget viktigt som att upplyfta planeten, eller rädda världen, eller bara vara perfekt ljus och glädje eller nåt sånt - bara att komma i fas med sig själv!! Och ha ett bra liv, och göra det man tycker om och njuter av!! Och hitta Source/Guds/Universums/Ditt sanna jags perspektiv på alla saker som händer, som är glädje o nyfikenhet och upptäckaranda och spännande, och kul, och vackert, och joy, joy joy! ❤️

(Lätt att bli sådär shit, det är nåt JÄTTEVIKTIGT jag är här för att göra, det måste vara nåt typ RÄDDA PLANETEN eller nåt, bara för att det känns så intensivt! Men planeten är perfekt!!! Finns inget som behöver räddas :) )

crinalina
1

Mycket viktigt du säger där Linn! Och szirius också förstås! Det superviktiga som vi alla har att göra är att vara våra sanna jag och sprida glädje, kärlek och harmoni omkring oss. I vår egen värld. För oss själva, och för andra. Om det sedan innebär att det är i ens egen lilla krets eller till en större publik är inte av betydelse, båda är precis lika viktiga. ❤️

SHIAWASE
0

PRECIS!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
4

#15 jag skulle kunna gå längre och säga att det kanske inte ens nödvändigtvis behöver spridas (medvetet) på ett yttre plan. Vårt inre arbete skapar också, allt är energi, så även om man sitter på kammaren större delen av sitt liv och rensar grejer och släpper blockeringar och höjer energier så är det av stor vikt även i ett större perspektiv, för vi hör alla ihop med allt.

Det här är en viktig påminnelse…Abe säger också att den ENDA uppgift vi har är att hitta vår EGEN VÄG till välmående. Det är allt!

( Låter ju såå enkelt, men vi människor har ju förmåga att krångla till det väldigt för oss🤪 men det finns ju en mening med det också..😃)

crinalina
1

Ja visst är det så. Jag menade inte att man ska ut och predika det utan att man bara ska vara den man är, i sitt inre. Resten kommer av sig självt. Men det är oväsentligt om gör det i sin egen lilla krets eller om man vill göra det med en större publik. 

Jag menar, jag är ju lika tacksam för de i min närhet som sprider sin kärlek och glädje genom att bara vara sig själva, även om de sitter vid sina datorer mest hela tiden, som jag är för personer som Louise Hay, Deepak Chopra och andra som delar med sig medvetet till en större publik. Båda har lika viktig roll i både min värld och för omvärlden

Älvan
0

Shit vad bra insikter ni har gjort och delar med er av i era inlgg! 🤗Bara på den stunden sedan igår som jag inte kollat tråden har ju här hänt jättemycket!✨ Det szirius tar upp om att vissa känner sig mer utvalda och viktigaän andra känns ju igen och är en brist i personligheten och talar bara om att den personen trots allt inte kommit så långt i utvecklingen som den själv tror då en av grunderna i utvecklingen är ödmjukhet! (har svårt att ex se Dalai Lama förhäva sig på det sättet som faktiskt vissa "andliga" eller för den delen skeptiker beter sig.) 

Och TACK för alla hejarop!❤️✨☀️ Det värmde verkligen och jag suger i mig! Jag lovar att inte bli för mallig även om jag känner mig lite visare nu än för några år sedan.😉 Konstigt nog tror jag att jag hade bättre koll på sådana här saker när jag var riktigt ung.🤔 Sen "försvann" kunskapen under många år och jag har fått kämpa för att återvinna min "gamla" kunskap om sakers natur som vuxen.

Intressanta aspekter på vad som är vår uppgift här på jorden som ni tar upp!

Jag tror dock att viskningen jag hörde som liten att jag har en viktig uppgift att fylla här på jorden var oerhört avgörande för mig då jag haft en mycket tuff uppväxt/tonår/ung kvinna. Det fanns nog stor risk att jag faktiskt skulle gett upp annars. Det var heller ingen runtomkring mig som kunde förmedla detta till mig av mina nära vuxna därför var det livsavgörande att denna viskning hördes!🙂

Det är ju så otroligt fint att det budskapet uppfattats av fler bla här i tråden!☀️Jag önskar att alla barn skulle höra detta inom sig.

Ja, den känslan av "att vara utvald" kan göra en förvirrad. Man liksom tänker som linnease att "HUR i hel-te ska JAG kunna rädda planeten SJÄLV!"😮 Man kan ju få prestationsångest för mindre och liksom bara ge upp!🤪Det är ju inte heller särskillt ödmjukt att tro att jag är den enda som kan rädda detta. Möjligen försöker man rädda planeten med ett klent resultat och bränner ut sig då man ju aldrig kan räcka till!😕

Det som är så otroligt härligt är insikten att jag fått;

1. Jag är inte själv. Jag är allt och alla är jag!!!❤️

2. Precis det jag gör "räddar världen redan" då om jag försöker förbättra mig från den punkt jag är kommer alla andra också hänga med liksom jag kan rida på framgångsvågen hos andra.

3.Alla har ett orehört viktigt uppdrag här på jorden liksom jag själv och då infinner sig även en STOOOr ödmjukhet inför hela skapelsen och respekten inför alla andra varelser och deras livsuppgifter som ju kan se helt annorlunda ut än min livsuppgift!😃

4. Och störst av allt är kärleken!!!!❤️(till sig själv, alla andra människor och levande varelser och hela skapelsen!)

crinalina
1

Ja, vad ska man säga annat än att jag skulle tro att de flesta av oss håller med om exakt allt du skriver i dina punkter. 👍 

Man kan inte rädda planeten ensam, om det nu vore så att planeten behövde räddas, villket jag inte tror alls att den behöver. Inte på det viset som media blåser upp det till iaf. Däremot så är jag övertygad om att planeten reagerar på alla "dåliga" tankar som vi människor har på samma vis som att vi själva och vår omgivning påverkas av dem. Jag tror alltså att genom att älska oss själva, och allt och alla i vår omgivning, så känner planeten av det och börjar därigenom må bättre. Vi behöver alltså inte rädda planeten, men vi kan få den att må bättre genom att älska. 

Allting börjar nämligen med mig, och dig, och var och en av oss. Med kärlek. Och det slutar med kärlek. Allt handlar om kärlek.

Otroulig
1

Det finns ju nån som sagt "Heaven on earth" dvs att vi skapar himmelriket på jorden. Och grejen är ju att vi kan det! Skapa vårt eget himmelrike.🥳

Det här med att alla är en, vi är ett allt. Det har jag intellektuellt förstått. Men känslan har liksom inte överväldigat mig än. Den tror jag att jag hade mer när jag var yngre faktiskt. Den här ödmjukheten för ALLT natur, växter och djur. Det är ju så att barn ofta är närmare källan än de vuxna. Sen tappar vi bort det på vägen. 

Jag tycker det var fint att du fick höra den här rösten❤️ som sagt - det finns en mening med allt🌈

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Älvan
1

Ja, jag kände mig mer uppkopplad som barn än under många år senare under mitt liv.

Jag fick helt intensiva lyckokänslor då jag vistades i naturen som barn trots att min situation hemma och i skolan var tidvis helt outhärdlig. Då kände jag trots allt att jag var ett med naturen och världsalltet.

Men vet du vad Outroulig;

Jag börjar känna så återigen! Det känns verkligen som vi är sammanlänkade här på jorden. Folk som jag inte känner på stan har kommit fram och gett mig råd om det jag frågat mig själv senaste tiden. Här i forumet har jag fått kontakt med flera goda själar. Bara dessa intuionsövningar som är helt nytt för mig har gett en ny aspekt att de lagar jag lärt mig i fysiken inte stämmer! HUR kan jag se en bild som någon ber mig svara på? Jag gör det i allafall och det får mig att ytterligare våga lita på att allt är ett. Vi har ett kollektivt medvetande som vi kan koppla upp oss emot!

DET är jättehärligt och får mig att känna mig som en del av helheten. Det gör mig också mycket ödmjuk. Det gör också att jag känner mig älskad och viktig!❤️

SHIAWASE
0

Snacka om fart i den har traden🌊 Jag har ju inte sa mycket att tillagga,,, inget faktiskt 🥵😍 For som vanligt ar det redan sa manga klokheter som har skrivits~~Tack Alvan for att du startade den🌈

Otroulig,, forstar vad du menar om att Alla ar ETT tankandet, nu ar det en sjalvklarhet for mig igen,,fast kanske inte pa nagot overvaldigande satt dirket,,, utan mera som att sa ar det, sjalvklart🎈ungefar,,, tidigare har det nog varit mera i en intellektuell  forstaelse, nagot som jag har last etc.,, Men nu ar det en forankrad sjalvklarhet.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Älvan
0

#23;SHIAWASE

Det är så spännande att få delta i denna fantastiskt intressanta diskussion!🥳

Mer mer! 🌺

szirius
2

Älvan! Vilken underbar energi du utstrålar! Man riktigt känner din glädje över allt. Och jag blir så rörd…över vår vackra planet och universum…hur de hjälper oss när vi har det tufft…jag sökte mig också ofta till naturen som liten då inga andra fanns…änglar och naturens energi, det är grejer det, de finns ALLTID där! ✨

Vi ÄR älskade och viktiga🌈

Och jag rös när du skrev " tänk om alla barn kunde få höra den rösten"…det är ju verkligen vad man önskar❤️(…och som jag personligen kan försöka öppna upp mina elever inför, som pedagog…)

[Torahzen]
2

Klart att vi är ett. Vi hjälps åt att jobba med moder Jord. På många sätt. det är så underbart att läsa om vad ni gör, för det ger mig mer energi och glädje!

😃❤️☀️🌈🌺✨🎈🌊