Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1157 ggr
Skogshumblan
0

Eftfråga

Jag har jobbat med eft för sisådär 15 -16 år den och börjat lite nu. Jag blir lätt nedstämd av det, känner mig känslomässigt slut och har svårt att komma upp på topp igen. Det jag upplever är en sorg, nedstämmande känsla av att trycka ner mig på något vänster…

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Theleonora
0

Du har inte formulerat en fråga men jag kan skria om min erfarenhet. När jag kör EFT och speciellt den videon i tråden mera EFT så kör jag först några negativa rundor, ibland sätter jag mig ner och skriver efteråt eller gör nåt annat för att sen kunna känna mig redo för den positiva rundan. Låter som att du har nåt gammalt att bearbeta som kommer upp och gör dig nedstämd, håll kvar känslan och fortsätt med den negativa rundan och avsluta sedan med den positiva, men enbart om hela tillvägagångssättet känns bra för dig. Lyssna inåt! Jag brukar även när jag skriver ner saker först formulera en fråga, sen köra en eft-runda (negativ) och sen skriva lite till, brukar få svar då, och sen när jag känner ni nöjd så kör jag den positiva rundan. Lycka till nu och hoppas du fick någorlunda svar!❤

Otroulig
0

#1 Jag har fått samma känsla som du. Just i dom guidade rundorna. Speciellt vissa där jag känner att jag helt enkelt inte håller med om vad dom säger. Jag ger mig själv NYA skugg sidor, (som om det inte räckte med dom jag har ) och visst meningen är ju att det ska locka fram gammalt skit som man gör sig av med. Men jag har tänkt så här. Känner jag det här oerhörda motståndet, så är det inte rätt för mig och jag lägger ner helt enkelt. Däremot om det kommer upp känslor som gråt, ilska osv - då är det till mig och slår an något äkta hos mig. Det är viktigt att ta hand om de känslor som kommer upp tror jag och att kunna vända dem och fylla på med en positiv runda.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

Skogshumblan
0

Ja det är ju en bra inställning, eft kanske inte är grejen för mig helt enkelt. :)

/ Skogshumblan

[Kathja]1
0

EFT är grejen för alla. 😉Men man ska knacka på det som är relevant för en själv. Att man mår dåligt är inte helt ovanligt eftersom man släpper lös en hel del gammal skit, men det är bara att flyta med och knacka vidare. Skulle det vara som så att det inte händer något alls i måendet DÅ har du knackat på något område där du inte hade några blockeringar.

Sedan måste man inte alltid må dåligt, det är inget kvitto på att man har hittat rätt, ibland händer det istället saker i det yttre som gör att man kan komma vidare inom det givna området.

Jag knackade tex under en period på ökad ämnesomsättning och trillade i den vevan över Periodisk Fasta så det var ju bara att haka på. Eller jag knackade på pengar och fick mer pengar i kassan.

Så hade jag varit du så skulle jag ha knackat på även om du mår lite deppigt. Jag vet att flera här inne körde ett EFT-rejs i vintras och i samband med det mådde hej och hå. Visst var det så ni som var med?

[Torahzen]
0

Japp! Så knacka vidare så det släpper.

szirius
1

Jag ser det som en process, precis som allt annat där man arbetar med sig själv..man tar en bit i taget…och även nedstämdheten kan vara en jättebra hjälp för en - i de känslorna kan man hitta vad det är mer som klämmer.  Jag förstår precis vad du menar, jag kan bli rätt låg av att tappa, det rör om rejält, men jag tror verkligen att det är nödvändigt. Få syn på, acceptera och sedan släppa.

Ibland känner jag att jag bara vill "go general", dvs inte tappa några negativa vändor, utan bara använda det för att förstärka affirmationer som jag säger. Men då kör jag "snälla affirmationer", dvs nedtonade men med en positiv vibb, alltså inte "YES- jag älskar livet!!" om jag känner mig helt låg…däremot kanske börja morgonen med " jag vet inte vad som väntar den här dagen, men jag vet att jag alltid har mig själv, jag kan vara trygg i vetskapen att jag bär mig själv och att jag kan möta vad jag behöver möta för att växa och leva ett rikt liv". Den kan jag ta till mig och tro på hur deppig jag än känner mig, och den andas hopp utan att vara stötande käck…

Kanske är du rädd för sorgen som dyker upp? Kanske du kan fråga dig vad du har för föreställningar om sorg? Är man svag om man är sorgsen? Kanske har du obearbetad sorg från något som du inte är medveten om men som kommer fram genom tappningen?

Var varsam med dig själv…ta det försiktigt men lyssna, svaren finns ju där, inom dig

Skogshumblan
0

Jo jag känner nog så, att jag inte orkar med mer sorg och sånt. Har bokstavligen tagit mig från dödens minut och tillbaka och det var ju inte en lätt reda direkt… Vill inte behöva känna att jag gör mig illa, andra och jag själv har gjort det hela mitt liv så det räcker! Kanske låter knäppt ME, just nu är jag inte i form….

/ Skogshumblan

[Kathja]1
0

Men då handlar det om att det inte är läge att ta i det, inte att EFT inte funkar. Ska man göra saker ska man göra det när det känns rätt, annars blir det fel för den saken. 🤪

crinalina
1

Har ni provat att knacka på motstånd till EFT? För det kan ju ligga någonting där också. Att man av rädsla för vad som ska komma upp, eller för att man ska må sämre, byggt upp ett motstånd till EFTn i sig. 

När jag först började med EFT för ett par år sedan så gick jag ut väldigt intensivt och körde The Tapping Solution veckan nästan direkt. Efter den veckan så kände jag mig låg och som om jag rört upp saker som jag inte ville röra upp, och så tappade jag inget mer på vääääääldigt länge, kanske nästan ett år. Men när jag nu ser tillbaka på det så ser jag hur mycket som förändrades i mitt liv efter den veckan, hur mycket blockeringar som jag släppt, och jag insåg att även om det var jobbigt just då och där så gör det nytta. Och även om det kändes som om jag hade gjort det värre så hade jag gjort det bättre. 

Men jag kände aldrig motstånd mot själva EFTn. Däremot om jag känner ett motstånd mot ett ämne jag börjar tappa på så försöker jag lyssna in och vara impulsiv i vad jag säger, och då brukar det tweeka sig själv till att hamna på rätt ämne att tappa på istället.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
0

Jag har nu testat EFT, jag vet inte om jag gjorde rätt, men försöke göra exakt som på videon. Det var EFT om merabolism som postades här i forumet ett tag sedan. 

Jag har gjort den två ggr bara, och tycker jag har fått en förändring. Jag har haft väldigt stor aptit till sötsaker och mat det senaste, men nu känner jag inte alls lika stor aptit, och framför allt inte till sötsaker. Fast däremot äter jag fortfarande om någon annan vill äta, så det blir att jobba vidare på. 

Jag vet inte om det har med EFT att göra, men nån dag efter blev jag väldigt känslosam och ledsen. 

Ska man göra dessa övningar varje dag? Just nu har jag bara gjort dem två ggr, men tänkte göra det lite oftare. Hur ofta rekommenderas?

[Kathja]1
0

Ofta om det är kraftfulla meditationer så brukar de säga att man inte ska göra det mer än tex en gång i veckan, annars så kör så länge du känner att det känns bra eller att du har ett behov. Jag har haft några som jag har kört kanske v.a. dag under två veckor.

Det är inte helt ovanligt att det släpper andra grejer också när man väl har börjat så kör i en takt så du känner att DU hänger med och mår bra. Så det är inte det att det kan bli "fel" om man kör ofta utan det är det att du behöver ta dig tid att hantera det som kan flyta upp till ytan och ta dig tid att lyssna på de nya signalerna som kommer till dig.

Roligt att det gett resultat! 👍

Princesseen
0

Kanske lite OT men hur gör man etf? :-)

[Kathja]1
1

Inte det minsta OT, och för den delen är vi OT allt som oftast här inne, gör inte något bara vi har trevligt och utvecklas tillsammans.

EFT går ut på att man knackar på bestämda punkter på överkroppen, främst i ansiktet. Vi har en annan EFT tråd här inne då det finns en del info. Sedan finns det en mängd EFT videor på youtube också, kan vara bra i början att bara följa någon som visar hur man gör.

Vill du läsa om EFT så finns den en massa här och här. Sedan är det bara att fråga på, vi är några EFT-fans här inne. 😎