Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: ot-off-topic
Läst 796 ggr
[rore]
4

Lite tankar om LOA och

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Den inre smärtans djup

Hur ont kan livet göra?

Precis hur ont som helst!

Vad är det då som skapar denna outhärdliga inre smärta?

Jo, våra egna tankar och de föreställningar vi har om hur livet ska/bör vara eller se ut.

Så fort tanken på kamp vaknar börjar vårt lidande och många gånger är vi inte ens medvetna om det.

Det är det tysta inprogramerade mönstret, som de flesta utav oss följer. Útan att förstå eller inse hur vilsna vi faktiskt allt som oftast är.

Tankens kraft sägs leda oss rätt.

Men jag tror att det endast kan ske när vi blivit medvetna om våra egna tysta tankar, om oss själva, om våra föreställningar om hur världen är.

Tankarna vi har ligger inte självklart framme i ljuset så att vi kan se och förstå. De rör sig inom olika skikt inom oss.

Åter igen viskar Acceptansen till mig och

Illussionens slöjor dras så sakteliga bort, blicken klarnar och i sorgen försvinner själva lidandet när jag tillåter Maktlösheten att finnas.

Otroulig
1

❤❤❤❤❤❤ Rore❤❤❤❤ Så sant. Tack! Läste även på FB idag om att " lita på livet" Att vi inte alltid förstår vad som är bäst för oss, men att lita på livets flöde och acceptera att vi önskat oss allt på ett djupare plan.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
0

Allt handlar bara om att hitta tillbaka till det vi har glömt. För när vi skalat bort allt det yttre, alla föreställningar om oss själva och om allt annat så hittar vi vetskapen om Alltet, om Gud och vår Gudomlighet där inne. Det bara väntar på att tiden ska vara inne då vi hittat tillbaka till kärlek, tillit och harmoni.

[rore]
0

Vasse Go Otroulig!! 🌺

Och tack själv. " Lita på livet" är något som jag kämpat med väldigt väldigt länge,, och acceptansen har under många år lyst med sin frånvaro.

Glimtvis har den visat sig och jag tror att jag äntligen börjar att förstå,,,🤔

[rore]
0

Kathja!

Mmmm, hitta tillbaka till det vi har glömt❤️

Så käns det verkligen när insikter landar🌈☀️

SHIAWASE
2

Rore:)

Funderade ju just pa detta under min joggintur haromdagen,,mina tankar var mest fokuserade pa hur vi blir sarade och lider av vad nagon annan har gjort gentemot oss, (sa det kanske ar lite annat an vad du menar,,men jag skriver pa  andar:))men det galler ju samma for hur vi lider av tex. hur varat liv ser ut etc. Vi "valjer" att bli sarade fast vi egentligen inte behovr lida eller bli sarade om vi verkligen ar grundade i oss sjalva och uppkopplade till varat hogre jag.

Vi blir sarade, lider for att vi utgar fran de normer som samhallet , var kultur etc har satt upp. Ingen annan person kan sara oss, utan det ar vara tankar och forestallningar som gor att vi kanner oss sarade. Vi kanner oss sarade for att vi inte varderar oss hogt nog sjalva, for att vi inte har insett att jag ar precis tillracklig som jag ar .

I och med att vi inte varderar oss sjalva tillrackligt, och i och med att vi tror att vi behover varderas av andra manniskor, eller annat, sa om nagon gor nagot "illa" mot oss, eller om livet tar en vandning som inte ar "bra" sa, kanner vi oss sarade och lider for att det kanns som om nagon har trampat pa oss. Och for att vi har en forestallning om att man behover leva pa ett visst satt,att ett forhallande behover se ut pa ett visst satt, for att man ska kalla sig lycklig. Men sa ar det ju inte ! Om vi kan koppla bort alla forestallningar, och bara lita pa vara egna kanslor , sa skulle vi slippa sa mycket onodigt lidande  och sorg och liknande kanslor. Om jag vet mitt varde, om jag ar forankrad i mig sjalv och UPP till mig sjalv, da kan ingen trampa pa mig, och inget som nagon person sager eller gor gentemot mig(eller livet) kan sara mig, eller skapa lidande hos mig, for da vet jag att samhallets ramar inte har nagot med MIG att gora.

Hmmm, rorigt~~~ Det ar klart inom mig, men lite svarare att pranta ner,,, kommer nog sa smaningom!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1

Fint❤️.  Shia, tycker du beskriver det klart! Hay skriver om detta i sina böcker, ingen annan kan såra dig om du inte tillåter det. Så sant…och enkelt men för den delen inte lätt…just beroende på alla olika mönster man har med sig, trossystem, förväntningar etc etc.

Jag får ju insikter nu om hur jag beter mig på ett NEGATIVT sätt pga olika förväntningar. Jag oroar mig för att jag känner att jag bör oroa mig osv. Otroligt skumt att komma i ordning med🤪…men insikten är iaf första steget!👍

[rore]
0

Härligt formulerat Shia!!❤️

Precis så är det ju oavsett på nått sätt så är det ju den uttalade och kanske framförallt den outtalade normen för hur saker och ting  "ska Vara"  som sätter krokben för åtminstonde mig.

Szirius!❤️  Så sant Insikten är första steget,, eller är det villigheten att vilja se mer som är det första steget🤔

Hur som så känner jag igen mig i det du skriver #6. Det är en skum ordning att komma i ordning med🤦‍♂️,

Skogshumblan
0

Här googlar jag på sorg +LoA och hamnar här. HÄPP! Tack för tankarna. Ska försöka kunna ta dem till mig.

/ Skogshumblan

Medarbetare på tarot och healing.

"I am not what happens to me, I am what I choose to be" Carl Jung.

Otroulig
0

:)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus