kan min man bli min perfekta partner ?
Jag vet inte om jag borde skiljas och hitta min perfekta partner nån annan stans eller
om den man jag varit gift med så länge , har barn,hus , företag,framtidsplaner, liknande värderingar i det mesta mm kan bli den jag alltid vill vara med. Hitta tillbaka passionen o sexet? Vi har KÄMPAT i ca 1 år nu och haft jobbigt ca 10 år
Borde vi ge upp allt eller Kan man få det att funka ?
Vi har läst The secret boken,sett filmen några gånger, lyssnat på napoleon Hill på MP3n sett klipp Abraham Hicks på Youtube mm de senaste 3 månaderna
Jag har alltid varit positiv till mitt sätt levt mycket efter "The optimists cred " Larsson för jag bara e sån
Har "låtsas" vara förälskad hela sommaren tänkt att om jag AGERAR så så KÄNNER jag så tillslut.
MEN vi e jättebra vänner o jag älskar honom - som mitt BARN
om han vill ha sex har jag ibland ställt upp - ibland gråtit ibland varit undrande varför känner jag mig ledsen när han vill ha sex ?
Varför känner jag så här
Går det att ändra sitt tankesätt ?
Spontant undrar jag vad det är som gör att ni tänker ska vara ni? Vad har ni för gemensamma livsmål? Vad är det som gör att det skär sig?
Attraktionslagen är ju att lika attraherar lika, är ni det på ett positiv sätt? Det går att ändra hur man tänker om saker och ting men det måste vara ärligt, du måste vilja det. Och ni måste vilja samma sak om ni ska få det att funka. Det går inte att fejka… Universum/Gud ser igenom det! Vill du inte svara på mina närgångna frågor här men ha lite hjälp iaf är det bara att du PMar mig!
#1 ser inte honom som mitt barn jag ÄLSKAR honom som mitt barn
#2 Just nu älskar han mig mer kämpar för "livet" att jag ska stanna
det skär sig mest pga att jag inte attraheras av hans stora kroppshydda
han har ca 50 kg övervikt (jag e normalviktig sportig o äter
" hälsosamt" han var som mig när vi gifte oss) jag kan tycka det e praktiskt svårt med sex ibland äckligt
han e som en alkoholist stanna jag ska kämpa träna o gå ner i vikt
så gör han det nån månad så blir det som vanligt igen sen har han fått ett hemskt kontrollbehov pga rädslan att mista mig vaktar övervakar kollar internetsidor,telefon låter mig inte handla själv mm
Vi har massa framtidsplaner vad gäller företaget, våra barn utbyggnad av hus mm mm vi har massor gemensamt egentligen
Ett äldre par som på tv vart frågade hur man lyckas hålla ihop äktenskapet så länge svarade
Den ene slutade aldrig älska den andre
Just nu älskar maken mig o attraheras av mig fast inte jag av honom
går det att få tillbaka attraktionen ?
Han BÖNAR o BER snälla stanna lämna mig inte
Spontant kan man kanske tycka att om det är viktigt för honom att du blir kvar hos honom såborde han ge dig det du vill ha, en viktnedgång - det borde ju egentligen inte vara svårare än så.
Sedan ligger det ju något bakom hans viktuppgång…
Frågan ni ska ställa er är nog om ni är bra för varandra och om ni kan förändras och utvecklas till självständiga och lyckliga individer tillsammans. Detär svårt, och det är svårt att råda med så lite info. Det finns alltid en historia och det finns alltid så mycket att ta med i beaktning.
Men frågan du kanske ska ställa dig är dels VILL du att det är ni? VILL du att han blir smal? TROR du att ert förhållande kommer att bli bra av det? Eller finns det mer? Ibland, eller ganska ofta, så hittar man på en ursäkt för det man tycker och tänker men det handlar egentligen inte om det utan om något helt annat.
Anser du att ni har en sund relation? Hur såg den ut innan? Är han mannen i ditt liv? Många frågor…
Du kan, du kommer till slut absolut att få ALLT du vill ha, utan kompromisser. ♥ Universum/vårt gemensamma medvetande och intelligens har full koll på alla detaljer på ALLT du vill ha, och uppdaterar det dag för dag efter alla nya erfarenheter du har och nya slutsatser och önskningar du kommer fram till, känslorna är guiden till hur tar dig fram i rätt riktning.
Det finns så galet många aspekter av relationer, och vi har hunnit snappat upp så många tankemönster innan vi hittat Loa/The Secret/Abraham och kan börja styra tillbaka igen på allvar.. så ge dig själv tid! ♥
Med ett sånt ämne med så många aspekter som kan vara lite över hela skalan samtidigt (från riktigt bra vänskap till riktigt dåligt sex), därifrån är det svårt att se exakt HUR det kommer se ut.. det liksom visar sig allt eftersom man kommer mer och mer i fas med vad man vill, med sig själv.
Det KAN vara din nuvarande partner, och han kan absolut visa sig bli drömmannen så fort som DU lyckas fokusera på vad DU vill ha och bara ignorera de aspekterna av honom som han ser ut just nu som du inte gillar. Ditt inflytande är enormt när du är i fas med vad du vill ha! Men egentligen, för hur du kommer dit du vill, är det liksom irrelevant om det är han eller inte.
Oavsett om ni går skilda vägar eller stannar ihop just nu, så kommer du förenas (eller återförenas :) ) med din drömrelation så fort du själv blivit en match till det. Och faktiskt, om ni skulle bestämma er för att gå skilda vägar så skulle det kunna gå snabbare, för då skulle ni automatiskt bara fokusera på er själva och vad ni personligen vill ha och inte blanda in den andra och vad man tror om den i det hela!
Lätt att säga, lurigt att göra när man inte tränat, men försök fokusera mera bara på dig själv och hur du vill ha ditt liv, var som känns bra i stunden, och ju mindre du blandar in din partner som han ser ut just nu i bilden desto mindre mixade blir dina vibbar.
Vad som än kommer upp som inte känns bra i stunden, tänk fritt på hur skulle du vilja ha det, hur skulle du vilja ha det, hur skulle du vilja ha det? Och däremellan, var så snäll mot dig själv du kan och gör saker som gör dig glad, skäm bort dig själv! ♥
(Och, att gråta är en indikation på att man släpper motstånd.. bra m.a.o! Skulle du stöta på en tanke som får dig vilja lipa så kör på den tills du lipat klart! ;) )
Oj tack vad kloka ord nu måste jag tänka
såg ett jättebra klipp av abraham hicks i går kväll
http://www.youtube.com/watch?v=pglrGB-eJxY
Om jag förstått rätt är det som #6 skriver
jag ska fokusera på vad jag vill försöka att inte se eller ignorera det jag inte gillar- beteenden mm för att i en ev ny relation inte locka till mig samma saker igen.
(Hmmmm jag har faktiskt haft många alkoholister i min närhet varav en nära släkting blivit ren/nykter i år pga mig )
Jag ska alltså clear my mind i 30 dar ? !
# 7 Grunden är absolut den, men det är inte helt lätt att fokusera på det som är bra när man är på ett ställe där man inte vill vara. Att börja träna tankens kraft i det läget kräver en otrolig fokusering och en otrolig vilja och motivation!
Därav alla mina frågor. Genom att fokusera på den goda känslan, på hur du vill att det ska vara och på det du har i ditt liv som du uppskattar kommer du att attrahera det du vill ha - men det innebär inte att du (som svar på din tråd-fråga) kan göra om din man till att vara din drömman ifall han inte är det. Du kan bara ändra ditt sätt att tänka och reagera och gillar du inte hans vikt så går han inte ner för att du fokuserar på det som är bra med honom - då måste du vilja ändra ditt sätt så att du faktiskt anser att han, trots sin vikt, är attraktiv.
Jag hoppas att du förstår skillnaden?
Ja jag tror jag förstår Tack
Så när jag nu tänkt ut hur jag vill att min drömman skall vara - vilket kan vara rätt svårt.
borde jag berätta det för min make ? eller bara fokusera på hans positiva sidor ?
Hur mycket felmarginal bör man acceptera ?
hur e det där med att inte dra till sig personer med samma problematik igen som tex med alkoholisterna jag skrev om ?
Att se det goda i dem ? det gör jag redan
när vet jag att - om mannen jag har inte uppfyller mina kriterier - det e dax att gå ? hur ska jag göra för att inte attrahera NÅN MED SAMMA PROBLEM ?
(#8 gillar du inte hans vikt så går han inte ner för att du fokuserar på det som är bra med honom
Jodå, visst kan det bli så! ♥ Sannolikheten känns rätt stor att han oxå önskar sig att vara smal och aktiv och frisk och hälsosam och attraktiv och med en kropp som känns bra att vara i och röra sig i.. Och om du kunde hålla dig i fas med dig själv, i Vortex, inspirerad och uppkopplad, och hålla visionen av honom i världens bästa form mentalt och fysiskt, så skulle du vara i fas med HANS Vortex med, och ha perfekt timing, säga helt perfekta grejor, komma med inspirerade idéer, och inspirera honom att komma dit mycket snabbare oxå.. )
MEN det är ändå liksom irrelevant här, först och främst vill DU vara i fas med DIG, och lämna resten upp till Universum. Om han är den bästa mannen för dig med lite upplajning så kommer Universum guida dig åt det hållet, om inte så kommer de guida dig nån annanstans. Så bara kom i fas så kommer världen arrangera om sig runtomkring dig av sig självt, som respons på dina nya vibbar.
Så när jag nu tänkt ut hur jag vill att min drömman skall vara - vilket kan vara rätt svårt.
Hm, ja det är svårt att hoppa från specifikt negativ till specifikt positiv (typ omöjligt, ha ha!) - och därför svårt att tänka ut från där du är hur en sån skulle se ut! Men det behöver du inte göra, utan bara skifta känslan uppåt stegvis. Från specifikt negativ, till generellt negativ, till generellt positiv, och därifrån kommer du automatiskt börja få idéer och bli inspirerad till specifikt positiv!
T.ex, specifikt negativ:
hans stora kroppshydda, han har ca 50 kg övervikt, det e praktiskt svårt med sex, ibland äckligt
Massor av detaljer man inte vill ha här! Så första steget är att ta ett steg tillbaka, backa ut från detaljerna och bli generellt negativ:
han attraherar mig inte. (PUNKT! Om hjärnan försöker fylla i med "för att X och Y och Z", så stoppa den! :D )
jag önskar att han var snyggare.. (kan vara för specifikt negativ igen, känn efter hur den här känns i magen jämfört med förra!)
det känns trist, motigt. (allmänna känsloord är bra här, välj nåt som passar som liksom sammanfattar hela situationen i ett ord!)
jaja det är som det är
Antagligen är det här så långt du kommer första dagen eller dagarna, och du kommer få upprepa det om och om igen tills det liksom satt sig i hjärnan. Efter det kan du ganska lätt leta efter generellt positiva grejor:
jag är glad att jag hittat Abraham-Hicks
Jag är glad att jag hittat forum om det här
jag är glad att det verkar som att det ska gå att skifta det här till nåt bättre
När du hängt där ett tag kommer du börja få glimtar av inspiration och idéer och specifikt positiva detaljer kommer börja dyka upp i hjärnan! Och det kommer börja kännas som hopp och pirr och inspiration och fjärilar av lycka och möjligheter i magen!! ♥♥♥ Och verkligheten kommer börja skifta så smått, små bevis på dina nya vibbar kommer att dyka upp här och där!
borde jag berätta det för min make ? eller bara fokusera på hans positiva sidor ?
Hur mycket felmarginal bör man acceptera ?
Det är mycket lättare att hålla din vision för dig själv (om allt och alla för den delen), i alla fall tills du blir riktigt stabil där. Folk har en tendens att ifrågasätta och komma med åsikter och synpunkter som får en att tappa bilden.. :) Berätta bara om det när det känns riktigt inspirerat och bra och kärleksfullt att göra det. Och annars prata mest bara om det med folk som supportar och stöttar dig i det.
Felmarginal, hm, man är ju där man är liksom, låt allt runt dig bara vara precis som det är och fokusera på din känsla, din vision, din inre resa ett tag! Och ha kul längs vägen! Fira små grejer som du lyckas få att kännas bättre! Fira att du har hittat hit och kan prata om det! Fira att du redan idag har nya tankar från igår! Fira att du har börjat och är på väg! :) :)
#10: kör bara den här processen att ta sig upp längs specifikt negativ - generellt negativ - generellt positiv - specifikt positiv på det med om tankar eller situationer som inte känns bra dyker upp. Eller bara ignorera dem om du kan och tänk på nå bra, gör nåt kul, häng med dem du gillar. Man måste ju inte jobba på sina mönster heeela tiden, måste ha rast oxå! :D
När du ändrar dina vibbar kommer du attrahera dem som matchar dina nya vibbar! ♥
♥♥ Massor av kärlek, du är värd allt du vill ha, och du är helt grym för att du börjat göra det här jobbet!!! Inte bara du utan också alla runt dig kommer att gagnas av hur du gör om negativ energi till positiv!! ♥♥
Grymt klipp!!! Abraham-Hicks är sååååå braaaa!!!!! Woohoo!!! 
# 8 Vill bara tillägga att jag utgick ifrån TS som sa att han inte gick ner, trots att de pratat om det, han är medveten om problemet OCH det lever efter medvetet skapande och trots det går han inte ner i vikt. Det är inte vikten i sig som är problemet utan vad det står för. Ska man stanna och fortsätta jobba emot en förbättring är det nog allt bra om det finns en vilja att få det bättre tillsammans med den man lever med, annars kommer det bara ta längre i tid att skapa det liv man drömmer om. Är man upptagen ser man inte de som eventuellt dyker upp och kan vara lämpliga drömprinsar, man har ju vanligtvis en känsla för vad som är rätt och fel och att vara öppen för inviter då man är i en relation brukar vanligtvis gå under det som är mindre lämpligt…
Men det är bara min åsikt.
tja jag har senaste 10 åren försökt hjälpa honom på olika sätt att gå ner men det har inte funkat så bra allt enligt hans önskemål
för ett år sen satte jag ner foten rejält hade fått nog då gick han faktiskt ner o kämpade i ca 3 mån men sen vart det stopp igen han kände väl att jag blev nöjd jag såg att han kämpade o ville jag tänkte att det var en platå, men hallå i 9 mån tror inte det.
övervikten kom pga flera saker,stress, slutat röka börjat ett mindre fysiskt jobb
tack för att du orkar skriva så långt och för bra tips mm
börjar tro att det e universum som guidat mig åt annat håll än min nuvarande man då jag extra mycket de senaste månaderna jobbat på att komma i votex så mycket som möjligt tänkt ännu mera positivt än vad jag annars vanligtvis gör
haft roliga saker att göra ordnat fest haft fantastiska ideer o framtidsplaner för företaget folk som talar med mig säger att jag bara sprudlar av energi o glädje
vad gäller maken brukar jag tänka på hans vackra ögon eller kanske snygga biceps tänka på vad snäll han är när han ……….
eller vad kärleksfull han e som gör det eller det för mig
Du gav mig bra tips på hur jag ska tänka mer o mer positivt det kan vara svårt att svänga orden rätt ibland
tack för att du orkar skriva så långt och för bra tips mm
börjar tro att det e universum som guidat mig åt annat håll än min nuvarande man då jag extra mycket de senaste månaderna jobbat på att komma i votex så mycket som möjligt tänkt ännu mera positivt än vad jag annars vanligtvis gör
haft roliga saker att göra ordnat fest haft fantastiska ideer o framtidsplaner för företaget folk som talar med mig säger att jag bara sprudlar av energi o glädje
vad gäller maken brukar jag tänka på hans vackra ögon eller kanske snygga biceps tänka på vad snäll han är när han ……….
eller vad kärleksfull han e som gör det eller det för mig
Du gav mig bra tips på hur jag ska tänka mer o mer positivt det kan vara svårt att svänga orden rätt ibland
Jag blandar mig i det här med en annan erfarenhet… av att inte ge upp ett förhållande med den man älskar, den man har barn och framtidsplaner med , som du säger.
Det finns mer till livet och vår utveckling som de själar vi i grunden är.
Vår personlighet och strävan kan vara att önska sig så mycket för ett bättre liv och en drömprins.
Jag och min sambo gick igenom 4-5 jobbiga år och var ytterst nära att gå ifrån varandra. En dag uppenbarade sig lösningen på vårt problem på ett oväntat sätt och vi insåg hela vidden av vad vi föreställt oss som problemet…det fanns inte något problem…egentligen!
I dag är vi båda glada och tacksamma för att vår kärlek och livet visade vägen.
Den erfarenhet vi delade då vi gick igenom processen utvecklade oss rikligt på båda planen…själsligt och personligt.
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
# 15
Du kan inte hjälpa någon om de inte vill bli hjälpta. Ibland måste man se sanningen - har han inte gått ner i vikt på alla dessa år lär han inte göra det om det inte händer något väldigt drastiskt.
Sedan kan du självklart som de andra säger välja att skapa dig ett gott liv med honom utan att han är din dröm man till 100%, lev för att sträva emot Vortex/den goda känslan så ofta och mycket det går och se vad livet för med sig. Förr eller senare kommer du ju märka om han är den du ska leva med i alla dina dagar…
MEN jag vet att det är väldigt mycket svårare att skapa sig ett gott liv om man är någon stans där man inte vill vara. Precis som att det är väldigt mycket svårare att tänka sig rik när fogden står för dörren, än när livet bara är sådär lagom segt och trist, men inte katastof fel.
Men hade jag varit du hade jag inte lagt energi på att hjälpa honom att ändra sig, eller må bättre på annant sätt än att visa honom hur man kan leva ett gott liv och visa att du uppskattar honom för vad det nu vara månde. Var människa ansvara för sin egen lycka - helt enligt A Hicks 
För lägger du enerigi på honom som du borde ha lagt på dig så kommer det att ta längre tid för dig att nå ditt drömmål…
Tack för att ni delar med er av så kloka tankar o ord
Det är väldigt VÄLDIGT stort o svårt beslut att ta om jag skall lämna
Tryggheten Ekonomin Huset Företaget Framtidsplanerna Bästisen mm mm i så fal måste jag skaffa annan bostad o annat arbete allt det jag jobbat för vad gäller företaget byggt huset samhörigheten med barnen - familjelivet
Dessutom e han väldigt labil just nu i o med att jag har dessa tankar vilket får oss att komma ändå längre ifrån varandra
Han flyger i taket vid blotta tanken på att jag skulle ta ett jobb "borta" nu medans vi / om vi fortsätter att vara gifta idag ringde en o ville ha mig o mina kunskaper till sitt företag
jag funderar på att tacka JA kanske ändå mer när maken blir så ARG
Fast NU jobbar han med vikten tränar varje dag o håller sin "diet" (förutom på jul, nyår,på resa/ hos bekanta )
Om beslutet inte är solklart så är inte energin "upplajnad" än (skifta dina vibbar lite till innan du gör nåt), eller så har det helt enkelt inte så stor betydelse som man kan tro - bägge vägarna funkar lika bra och leder så småningom dit du vill.
ELLER så finns det en annan väg som du inte tänkt på än! Som är ännu bättre. Vad skulle vara skönast just NU? Lite tid ifrån varandra? Res bort ett tag och andas?! Ta jobbet för att komma ifrån och kunna få distans och nya perspektiv och nya insikter? Skaffa en älskare? ;D
(Arg är nedströms från maktlös - så kanske bara närmre Vortex än var han varit innan, så bara låt honom vara arg.. Det är bara ett steg på vägen för honom att hitta tillbaka till sin egen power.)
Tack för ideer
men skaffa en älskare ? det känns inte riktigt rätt då måste vi nog flytta isär först som kathja skriver så ser jag väl inte den där andra perfekta partnern pga mitt nuvarande förhållande
jag ska nog ta jobbet det kan nog vara bra för mig att få lite andra influenser, presis som du skriver.
samtidigt e jag lite rädd att kanske träffa nån annan innan jag riktigt gjort slut/upp med min nuvarande man
Skall jag råda så skulle jag nog säga att ni behöver vara ifrån varandra iaf ett tag för att reda i era respektive känslor inför varandra, er själva och er framtid. En annan har ju jobbat som kurator så både för egen del och då jag coachar andra så blandar jag det med attraktionslagstänk , så vet du varför jag säger som jag gör.
Och jag har själv skilt mig och rett ut mitt liv, satt nya mål, utvecklat mig själv, hittat vägen till lycka via attraktionslagen. Fattar att det är en svår situation du sitter i men det gäller att se skogen för alla träd - m.a.o hitta vad som är viktigt för DIG, inte för honom, inte för er - utan för DIG. Hur vill Du ha det? Hitta känslan du vill leva i, behålla den och ha fokus på den. Samt ha så rolig som det bara går i livet! 
Oj tack
jag ska ha roligt
#18 Ett bra inlägg från dig…
Kommer att tänka på att min före detta väns mamma hade en partner med stor kroppsstorlek. Mamman fick en ny och den nya hade ungefär samma storlek som den tidigare partnern.
Vad jag tänker då är att man nog inte blir av med problemen för att man byter partner. Inte nödvändigtvis då nog ens själ har bett om dessa "problem" innan inkarnationen.

bra tråd :-) får en att tänka lite
# 25 Vill bara tillägga att du blir av med "problemet" ifall du är medveten om dina tankar och ändrar fokus! Annars blir det samma visa igen, vilket iof inte behöver vara en överviktig man, men iaf en med samma behov - eller en som tillfredställer samma behov hos en själv. Det är ju som så att inget händer i ens liv som man inte på något sätt har bjudit in…
Lika attraherar lika! Är ju det som är hela grejen. Så man får inte en, som i detta fallet, överviktig man som man inte attraheras av om man inte har tillåtit och bjudit in det. Det är därför det är så viktigt att titta på sina egna tankar och känslor annars kommer detta att bestå!
Devisen att lika attraherar lika…och att vara medveten om sina tankar och ändra fokus…är både ett riktigt och värdefullt sätt att möta "problemet"…och i många andra sammanhang också.
Det kan också vara värdefullt med medvetenhet om en mer själslig aspekt och om karma och dess betydelse.
Annars kan det visa sig att det också här…eller i nästa och kommande liv "blir det samma visa igen".
Att vi utvecklas genom våra personliga upplevelser och erfarenheter…bl.a i relationer, förhållande, äktenskap…att vi lär oss, kommer till insikt om och minns. Det är själsutveckling och mognad…och det är karma och avveklande av karmiska band.
En sådan uppmärksamhet kan betyda att man inte styrs av att gräset är grönare på andra sidan eller föreställningen om en drömprins.
Alla vi möter, har en relation med, kort eller lång har potentialen att vara "drömprinsen"
Själva relationen ger den kreativa möjligheten till det!
Det är här som jag menar att Lagen om attraktion är…och kan vara ett uttlopp, ett uttryck för Karma och Naturlig Lag.
Samspelet mellan lika…attraherar…lika, har också sin grund här!
Jag har inte läst igenom alla svar och kommentarer, men jag är övertygad om att du fått en hel del att tänka på. Min första spontana reaktion är att du måste absolut fokusera på vad DU vill, känslomässigt. Du kan aldrig ändra någon annan genom vilja, du kan bara inspirera någon att ändra sig genom att föregå med gott exempel.
I "The Power", Rhonda Byrnes uppföljare till "The Secret", pratar hon just om detta och nämner två motsatta par med två motsatta utgångar pga två motsatta sätt att tänka, känna och agera. Det paret som lyckades hitta tillbaka till varandra gjorde det för att kvinnan gick tillbaka inom sig och mindes och kändes allt det positiva och all kärlek hon en gång känt för sin man. Hon satte upp ett foto av honom från den lyckligaste tiden, den tiden hon älskade honom, på sitt skrivbord och varje gång hon tittade på det så tillät hon sig själv att känna ren kärlek och lycka inför honom. Hon blev gladare och hon fick lättare och lättare att ignorera de dåliga sidorna som han lagt sig till med, tjurigheten och gnället och bristen på attraktion. Med tiden så blev de lyckligare än de någonsin varit innan.
Jag vet ju naturligtvis inte om historien är sann, men jag har själv provat tekniken när jag hamnat i en fas när jag mer och mer börjat irritera mig på min fantastiska sambo, och det har funkat bra för mig. Jag har även lyckats få honom att vända en negativ syn på oss till en positiv genom att få honom att minnas och känna allt det underbara vi kände för varandra som fick oss att bli kära från början.
Boken jag nämnde handlar om just kärlek. Att LoA är just kärlek. Det man verkligen vill ha känner man en äkta kärlek för och det är den känslan man måste hitta, och ibland hitta tillbaka till.
Lycka till! :D Kram
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
#27 Visst ja är det så att ett fokusbyte byter fokuset men utan medvetenhet om den som byter fokus…kommer bytet att flytta fram problemet tills själen, och människan är redo att möta det för att kunna gå bortom.
Om lika attraherar lika på ytan kan det kanske vara så att motpol attraherar varandra…+ attraherar -…på ett djupare plan. Pusselbitar som läggs samman och hakas i.
Viljan att ha en som inte är överviktig kan skapa det motsatta; någon som är just det.
För att viljan om det man inte får skapar inre motstånd och får en att distanseras.
Varför man nog bör släppa önskan innan den går i uppfyllelse. Önskar man sig en smal man och tänker på resultatet får man motsatsen tills själen har släppt önskan, blir redo att gå vidare.
Tack för bra tankar o ideer
så om jag fattat det rätt borde jag (som jag skrev tidigare att jag gör ofta ) fokusera på det som e bra med honom och som jag attraheras av. tex de snygga bicepsen hans goa sätt de gånger han e go o bra hans vackra ögon mm
Han satte själv upp bilder på sig själv när han var smal ung o snygg - den tid vi träffades- på kylskåpet som en slags wichingboard när vi sett filmen the secret för några månader sedan
just nu tränar han varje dag o går ner i vikt (ca 1 vecka)
han försöker också släppa kontrollbehovet så just nu känns det lite bättre hoppas bara det håller i sig
hur kan man få hjälp/ideer från oväntat håll kan du ge exempel
smeo,,,skriv ner egenskaperna din man har som du inte gillar.
Titta och känn på dessa.
Va ärlig mot dig själv nu. Oftast tillhör dessa saker en själv.
När man blir medveten om detta brukar det hända saker *_*
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Smeo! Saken är väl den att det är just oväntat…när en lösning på "problemet" uppenbarar sig. För vår del var det min brorsdotter som fick en oväntad roll och kunde klargöra för min sambo…som efter samtalet insåg att hon av gammal vana brukade bryta upp, lämna, fly…flytta! Jag hade i lång tid försökt få henne och mig själv att se att det inte var det vi behövde eller måste…det blev isället dubbel befrielse.
OM det e så att
bara jag accepterar allamin partners "fel o brister" , irritationsmoment
tex han plockar inte undan efter sig - jag vill ha ordning o reda det blir ganska fysiskt tröttsamt för mig att plocka undan efter både honom o mig dessutom e han dåligt föredömme för barnen (enl mig)
eller att han inte blir av att göra saker betala räkningen,lämna in pappret till myndigheten, utföra arbetsuppgifter hemma o dyl som HAN sagt att han måste göra om inte jag tar med honom o säger kom nu så gör vi det här det blir tröttsamt för mig att vara MOTORN hela tiden
Jag släpper tanken på att han e tjock det gårjättebra - så länge vi inte blir intima
ALLT har jag dragit till mig själv - reflektioner av mina sämre sidor som jag behöver jobba med
så behöver vi inte separera
Varför behöver folk alls separera om man bara lär sig se över "fel o brister" pga de är en lärdom till MIG o jag ska acceptera dem tänka o fokusera på det som e bra
Sen undrar jag
hur e det med makens problem o det HAN drar till sig samt de människor med problem han drar till sig det påverkar ju mig också eftersom vi bor ihop
Och hur e det om jag mår jättebra "den här dan" e på kärleksfullt o gott humör medans han e stressad mår dåligt e irriterad och gång på gång e på mig o undrar , vill bråka mm mm medans jag sitter där i min "lycka" o undrar varför han bråkar så slutar det ofta med att han kommer fram till att det inte fanns nåt problem !!!!!!!!
Jag tror absolut att det är den rätta vägen att gå att lära sig se förbi det man egentligen skulle kunna störa sig på, men jag tror inte att det är meningen att vi ska bli i en situation där situationen i sig inte ger något, gott, där situationen i sig inte hjälper dig framåt i livet. Grejen med tuffa tider och livets dippar är ju att de sporrar en att gör annat, vilja annat, sträva uppåt emot expantion.
Tänk att du istället lever med en människa som misshandlar dig. Visst skulle du kunna se det positiva även där, visst skulle du kunna skapa dig en safe-zon där du behöll din lyckokänsla. Men tror du inte att du skulle må bättre och kunna utvecklas mer om du valde att lämna det förhållandet, Att leva i en realtion innebär att man är två. Att man möter varandra och att man får varandra att växa. Att man har ett vi. Annars kan man faktiskt lika gärna vara själv.
Så jag tror absolut att man ibland behöver separera, men även att man ofta gör det för lättvindigt!
Smeo! Tänker också som Kathja-R säger i #37 Det är inte meningen att man "bara skall"…acceptera sin partners fel och brister. Det krävs att båda är lyhörda för varandra, villiga att ta ansvar för att hela förhållandet. Annars är det säkert bättre att överväga att lämna förhållandet…säkert bättre för båda.
Lyssna på Abraham-Hicks-videon igen som du länkade! ♥
Brister slutar inte komma. Bara att vi har en fysisk kropp ger alla dess brister, och när man blir äldre kommer oundvikligen de brister man inte gärna vill ha.
Tack för era tankar allihopa
kan ni förklara det där med att man skall " clear your mind "
och hur e det med sånt som partnern drar till sig pga hans "problematik" o vibrationsläge, det påverkar ju mig också både goda o dåliga saker
tillika borde vi tilsammans kunna dra till oss tex framgångar i företaget lättare när vi e 2 som synkroniserar takar o fokus på nåt speciellt.
#41 - det kan se ut så, men det ÄR du som skapar din verklighet själv till 100%! Du kan dra till dig alla framgångar du vill ha helt själv!
Abraham-Hicks säger att "one who is in alignment is more powerful than a million who are not", och det stämmer verkligen, om du lajnar upp dig med dig, så lajnar du upp dig med hela universums samlade kollektiva intelligens och power! Det finns sååååå många fler vägar att leverera idéer, inspiration, sammanträffanden, pengar, möten med rätt person i rätt tid än genom en enstaka liten person även om h*n råkar vara en partner.
Om du skulle vara helt i fas med vad du vill, och en partner eller vän inte skulle vara det, så skulle de dra till sig sina grejor enligt sina egna vibbar, men de skulle inte påverka dig - skulle "råka" bli saker som bara påverkar dem.
Om det ser ut som att nån annan drar till sig problem som påverkar oss, så är det bara för att vi av vana observerar och observerat dem, byggt en bild av hur de är och en bild av att det brukar påverka oss, och byggt våra fortsatta förväntningar om händelseutvecklingar därefter.
Vi kollar och tänker på vad de gör och hamnar utanför vår eget vortex och vår egen power (ch det är DET som gör att våra egna manifestationer haltar!), istället för att hitta nåt vadsomhelst som får oss på strålande humör och i rätt mindset för att ta emot alla universums grymt sköna leveranser av allt vi nånsin önskat oss.. :)
Klart att det är lättare om man har nån i sin närhet som listat ut det här och drar till sig massa bra grejor, så kan man bara åka räkmacka och observera den och åka med.. Men det är väldigt, väldigt roligt att känna kraften och kunna styra sitt liv helt själv! ♥
Nu blev det lite klarare
så när de där "jobbiga" personerna ringer o "terroriserar" min man så e det ju inte jag som blir påverkad utan HAN
o när de där "terroristerna"(skämt åsido) basöker honom i vårat hem o jag kanske serverar kaffe men sen går o gör annat så e det maken som har den negativa känslan o kanske tycker det e jobbigt medans jag som har en positiv känsla inte alls blir negativt påverkad
Det förstås- när maken beklagar sig till mig o jag lyssnar - här haltar alltså mina manifestationer
Tack ! så jättemycket för allt du delar med dig av
Jag ska göra allt jag kan för att må bra ha positivare o positivare känslor öva o tänka på saker som får mig att må bättre o bättre utveckla mig själv HA ROLIGT och
det för mig just NU svåraste av allt bestämma vad e det jag vill !!
#41, 43: Själv håller jag mitt fokus i mig själv oftast, och tar inte åt mig av yttre omständigheter. Även om jag ser något jobbig, läser något vill jag vara observeraren….låta det gå genom mitt medvetande men inte röra vid mitt inre.
Tjohooo, braaa!! ♥♥ Jaaaaaa!
(om bestämma dig för vad du vill ha är svårt, så är energin inte så mogen än som den skulle kunna vara, kör lite av de där specifikt negativ -> generellt negativ -> generellt positiv processerna ett tag först, sedan kommer du halkar in på specifikt positiv helt automatiskt, då kommer du bara VETA vad du vill! )
Tack
vad ni skriver bra jag har bara prakticerat denna vetenskap medvetet ca 3 mån så jag är så tacksam för era inlägg o svar
linease jag har fått svårt att sova på nätterna försöker tänka hur jag vill ha mitt drömliv o mitt drömförhållande skulle se ut tänker när jag promenerar i naturen o vaknar till på natten , blir o tänka
Försöker tänka o agera som du skriver försöker fokusera på det sätt du berättar att jag ska göra ang maken det går jättebra att tänka mycket positivt om honom - bara vi inte e intima
så kan jag känna att OM jag bestämmer mig för att lämna allt så kommer maken,barnen,svärföräldrarna grannarna mfl tycka att jag beter mig illa o dumt Lämna allt fina,bra materiellt,ekonomiskt mm Vet att jag borde tänka egoistiskt på vad jag vill men så får jag dåligt samvete
O lilla ungen som ser så mycket fram emot sitt nya rum som vi tänkt bygga så ska jag sabba det av egoistiska själ
eller så när jag pratar med maken om att jobba nån annan stans , låta honom ta hand om företaget själv mm (som ett led i att komma ifrån lite och kunna se på oss på lite distans mm ) så lyckas han övertala mig att stanna kvar i nuvarande situation jag e så påverkbar
Man är påverkbar när man har dåligt samvete, man får dåligt samvete när man tänker på andra mer än sig själv - LoA går ut på att vara ett EGO, faktiskt, tänk på dig själv först, skapa ett liv med det du mår bra av - och passar så din man in i det så kommer han att vara där, gör han inte det så kommer det att ta slut. Men du behöver faktiskt sluta tänka på vad alla andra ska säga och tycka därför att detta handlar inte om alla andra - detta handlar om DIG och DITT liv!
Ska du leva efter medvetet skapande/LoA så behöver du lära dig att sätta dig själv och din lycka först.
Och förövrigt så mår barn bättre av att ha lyckliga föräldrar än av att ha gifta föräldrar.
Tack nu kommer det faktiskt tårar för jag har i hela vårat äktenskap främst tänkt på andra
smeo: Den som får dåligt samvete är väl du, ditt ego, och den som vill dina barn väl och bryr sig om vad släkten säger är ju också ditt ego. Ego är inte bara att gå iväg, och göra sitt i ett nytt liv.
Smeo! Du får så välvilligt stöd och goda råd här…frågan är om du är redo att använda dig av dem och skapa om din framtid? Jag får en känsla av att du har för mycket att förlora, att du försöker och lägger "problemet" utanför dig själv. varför lägga energi, tid och uppmärksamhet på alla tankar om att lämna förhållandet, framtiden för firman, var du skall bo och jobba, vad barnen skall tycka…Du säger så mycket mer om vad bra och värdefullt du har nu i ditt liv, än om det som kräver drastiska beslut. Du älskar din man som ett barn, du har framtidsplaner med och för honom och dina barn och er firma. En verklighet du inte kan fly ifrån…men förhoppningsvis förändra. fokusera din energi och ditt mål på dig själv men se också att det som gäller för dig, på många sätt också gäller för din familj och allt det ni har tillsammans.
Tack för kloka ord jag ska försöka göra så och ha så mycket glädje som möjligt varje dag
har nu köpt boken Kraften o läser den
Jag har lite svårt att skapa det liv JAG vill ha tänka nåt annat än där jag är iom att jag gärna vill att min nuvarande man ska vara min perfekta partner
Mest pga vi byggt upp företaget själva o bostaden o skapat detta liv tilsammans o det där med att ta ett jobb borta som jag tidigare skrev om skulle i så fall betyda separation från företaget = maken
Svårt att tänka OM jag ska stanna förstår ni hur jag menar ?
Hur e det om jag tänker "vibrerar" så här,så där osv vill jag leva o si o så mm ska min perfekta make va hur menar ni att om min nuvarande make inte machar det ska han FÖRSVINNA ? när man nu e i samma bostad så många timmar i dygnet Jag har svårt att tro att han skulle gå själv han har nästan satt bojor på mig Bönar o Ber snälla snälla snälla STANNA !
Sen undrar jag med det där om känslan passionen förälskelsen som Abraham H mfl pratar om varar i 3 år sen då hur ska man göra för att utvecklas vidare ? e det meningen att man ska byta partner var 4e år ? kan man efter 30 år hitta känslan igen OM det andra skulle fungera ?
Tänker citera min pappa här: Den första nyförälskelsen tar ofta slut ja, därför gäller det att hitta någon som man trivs med på alla plan, som man kan skratta med, umgås med, göra roliga saker tillsammans med(liknande intressen) och på så sätt förnyar man om och om igen både passion och känslor. Är förhållandet "tråkigt" utanför just första passionen och förälskelsen är det nog svårt att "hitta tillbaka" och förnya. man ska inte bara hitta någon som är attraktiv och gör dig knäsvag, självklart viktigt de oxå! men bakom det ska de finnas en livskamrat! Hoppas allt löser sig till det bästa för dig! :)
Jag säger ungefär det samma som jag sagt tidigare i tråden. Och tänker att om du bara kan acceptera en perfekt partner och inte ser att du i så fall (det finns ingen som är helt perfekt) till stor del själv måste medverka till att skapa det och även acceptera det du inte kan styra, då sitter du kvar i ditt eget klister. Du verkar störas mycket av att din man bönar och ber att du skall stanna kvar? Som jag uppfattar dig och din situation så tror jag inte alls på att du vill eller kommer att lämna honom. Ta vara på det ni har, accepter situationen och låt alla snurriga känslor och tankar flyga ut i det friska…komma harmoniska tillbaka och ge dig svar. Ge varandra utrymme och chans at läka och hela.
# 52..smeo…..Jag har suttit och funderat på din fråga.
Så nu undrar jag. Vet du om DU är den perfekta partnern för din MAN.?
Din man är ju rädd ,,just för att han känner av din energi.
Kommunikation med din man om läget är det som kan läka,,om du vill.
Lycka Till.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Tack snälla ni för era fina svar jag känner mig genast lite klarare
Desperation och frustration skapar mer av desperation och frustration. Förvirring skapar mer förvirring. Jag tror att du behöver sluta tänka och fundera på erat förhållande och hur din man är helt hållet. Hur är du? Den enda du kan förändra är dig själv, och om din man är en matchning så följer hans utveckling din tills ni är på samma plats.
Myten att man bör ha samma intressen, eller en massa gemensamt med sin partner är just bara en myt. Det enda man behöver ha gemensamt är kärlek och respekt för varandra. Min sambo och jag är väldigt olika och vi funkar i de flesta fall på olika vis, det vi gör är att vi kompletterar varandra. När jag flyger iväg i okontrollerade känslostormar så håller han mig i linan, men han låter mig fladdra lite innan han sakta halar in mig. När han faller in i ett negativt och stressigt tänk så kan jag älska honom och påvisa honom positiva saker och jag kan påvisa honom att han väljer hur han reagerar på situationer. Han umgås med sina vänner flera kvällar i veckan, jag är oftast hemma med katterna. För att han vill och för att jag vill göra just dem sakerna. Han är nykter alkoholist och jag dricker alkohol (ibland), han är rökare och jag är före detta rökare.
Jag ser hålen i hans planer och han ser bristerna i mina. Jag ser möjligheter där han inte gör det och vice versa. Det vi har gemensamt är att vi älskar varandra, vi respekterar varandra för precis dem vi är och vi uppmuntrar varandra att göra det som känns bra.
Jag lever medvetet med LoA, men jag har aldrig pratat med min sambo om det. Anledningen är att jag inte behöver, jag lever mitt liv och genom att göra det så hjälper jag honom att leva sitt liv. Oavsett om han medvetet lever med LoA eller inte, så vet ju jag att han gör det. Min positivitet och kärlek ger mig mer tillbaka, genom honom.
Vi är dock inte perfekta, han har sidor jag säkert tycker mindre om men de ignorerar jag så länge de inte skadar någon, och jag har säkert någonting för mig som han inte direkt gillar. När jag någon har frågat honom om det saken så svarar han med ett säkert och tydligt nej. Man väljer vad man vill se. Se de positiva sidorna hos din man.
Det jag vill säga är, fokusera på dig själv och låt din man vara precis den han är. Älska honom för det positiva. När du sköter ditt liv och blir gladare och lyckligare, utan att fundera över om du ska lämna honom eller inte, så kommre han att följa efter. Ett beslut att gå nu när du är förvirrad blir aldrig ett bra beslut. Du behöver vara i dig själv för att göra rättvisa åt er relation.
Ta det lugnt, älska och uppmuntra olikheter och utveckling, vare sig du tror att det passar dig eller inte. Låt honom vara sig själv och lär dig att vara dig själv. Känn de bra känslorna i det du gör.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
#57 vilket kanon svar! :) du har så rätt :) det jag menade med gemensamma intressen var mest att det är viktigt att trivas med sin partneräven efter"första förälskelsen" är borta på frågan om känslorna tar slut efter 3 år i #52. Har du en partner som du älskar och kan ha roligt tillsammans med så förnyas känslan av förälskelse automatiskt :) jag menar inte att du måste älska tennis bara för att din partner gör det ;) men att känna att man har en gemenskap och trivs i varandras närvaro i alla möjliga situationer. Säger som andra i den här tråden. se till att Du mår bra nu! och fokusera på det positiva! :) kram
Det där med 3 år tror jag inte ett dugg på. Tid är relativt och är bara ett påhitt av oss människor, tid existerar inte i Universum. Right?! :D
Att man måste ha en känsla av gemenskap med sin partner är ju en annan sak, och av yttersta vikt. Men å andra sidan så hade man nog inte blivit partner med någon om man inte känner den gemenskapen, får jag hoppas. :D
Å vilka fantastiska svar ni ger Känns som att jag ser allt på ett annat sätt nu
och jag tror faktiskt att som rubriken i denna tråd :
Min man KAN bli och vara den perfekta partnern
Jag ska göra som ni säger tänka att det e han o jag fokusera på att må bätre o bättre själv tänka på allt jag älskar i livet träna, vila , och komma i bättre balans sända ut mer o mer kärlek
Jag vill bli en stor boll av KÄRLEK som inte kan störas av yttre omständigheter
Tycker redan att jag märker förbättringar på flera områden i mitt liv
Ni är till en sån enorm hjälp
Jag är så tacksam o glad att ni står ut med mig o ger mig sådana kärleksfulla svar allihopa
TACK
♥
En månad senare
jag har försökt fokusera på glädje o känna kärlek alla dar
kärlek o tacksamhet i vardagen både fysiska saker jag ser ,det jag äter och det goda i människor runtomkring mig
När tex nån negativ släkting har jag fokuserat på att klaga o vara negativ så har jag bett personen berätta om det den tycker om istället.
Försökt försätta mig i riktigt kärleksfullt humör varje morgon o kväll, innan jag ska på nåt möte o dyl
Just nu känns allting riktigt bra och mitt förhållande med maken känns fantastiskt till 95 %
Jag sermassor av förbättringar i mitt liv helt fantastiskt vad lite tankekraft o fokus kan göra
HURRA!
Wooohoooo! :D Vad underbart och härligt att läsa så här på Alla Hjärtans Dag! :D <3
Härligt smeo !!
Tack för LoA och detta forum
Hej igen
ett tag sen sist
Tänkte berätta lite hur det har gått o ställa nån fråga om det e ok att göra det här.
Det går fortfarande bra med vårat förhållande jag älskar min man lika mycket som mina barn fortfarande
Loa funkar jättebra -affärerna går bättre än någonsin vårat gemensamma fokus på våra buissnes har verkligen lönat sig
Ibland faller maken tillbaka i gamla mönster - stress o negativt tänk ett par dar eller så då håller jag avstånd.
Han har fortfarande kontrollbehov och vågar knappt låta mig handla ensam.
Ett stort problem -jag attraheras ännu inte av maken
skulle lämnat honom för länge sen men håller mig kvar pga ekonomin, familjesituationen, våra gemensamma affärer o dyligt känner mig lite fångad faktiskt
Tips tack
Alltså ni har skrivit så kloka saker här
ni har verkligen varit till hjälp
Nu har jag kommit till beslutet att det skulle vara bäst för mig o min man inte var gifta längre
Jag har ju fokuserat på allt positivt med honom, våra företag mm så länge nu och vissa bitar matchar inte
en viktig tex sex jag attraheras inte av honom längre med flera saker där vi e på så olika nivä
Hur ska jag dock lösa allt ?
Vi e bådavälkända o respekterade både i företaget o i vårat samhälle
företaget e uppbygt så att vi e beroende av samhället o dess innevånare BLA
Känner mig lite tvingad att STANNA pga familj företag mfl omständigheter
Har nån några tips ?
Vad vill du ha tips kring?
- LoA?
- Hur du ska göra för att skilja dig?
- Hur du ska göra för att stanna?
Tipsar gärna men behöver veta vad du vill ha tips om!
Jag kan inte ge några konkreta råd hur ni ska lösa allt praktiskt men jag kan ge dig samma råd som ett medium gav till mig för några år sedan; "sluta tänka så mycket och bara gör!" Jag övertänkte allt hela tiden, vilket oftast resulterade i att för mycket negativ energi bildades och att jag till slut inte kom någonvart pga av rädsla för vad som skulle kunna hända. Jag har gjort två uppbrott i livet där jag helt enkelt bara slutade tänka och "bara gjorde", när jag lämnade min sambo och när jag flyttade utomlands helt själv. Jag hade ingen aning om vad som skulle hända och jag hade inte löst alla praktiska detaljer, jag bara hoppade och tog problemen allteftersom de dök upp. Det var jättejobbigt under vissa perioder, men idag så ångrar jag ingenting, har aldrig varit så lycklig och tillfreds som jag är nu, helt och hållet på rätt plats i livet, och jag hade aldrig hamnat här om jag inte gjort dessa två uppbrott. Bara för att något känns jobbigt och motigt för stunden så betyder det inte att det är något negativt.
Skickar en massa positiv energi till dig! Lycka till med allt! :)
#70 Så vis du är! Visst är det som så att vi lätt fastnar i negativt tänk då vi tänker för mycket. Gå på magkänslan och " känn in" vad ditt nästa steg ska bli.
- När du tänker "jag ska skilja mig" - hur känns det?
- När du tänker "jag stannar och så jobbar vi på detta" - hur känns det?
Gör så med fråga för fråga. Känns det rätt så blir/är det rätt, känns det fel så blir/är det fel. Lita på ditt inre vägledningssystem och bara gör.
#70 - grymt bra! Bara gör nåt!! ♥
allting reder ut sig längs vägen vilken väg man än tar :)
Jag hade nog pratat med honom, bara pratat och låtit saker komma fram. Struntat i allt konstigt, för om man känner varandra väl, då vet man att det som kommer är bara tankar, känslor, som är övergående.
Tack så mycket
det var många kloka ord som jag tar till mig
Vi får se vart allt leder.
jag e väl helt enkelt FEG o Girig
har det rätt bekvämt just nu trots att attraktionen saknas från min sida
våra önskningar ang affärerna e välddigt väldigt roliga inspirerande o ger pengar
så jag har lite svårt att släppa
Vad vill du ha? I ditt hjärta? Innerst inne? För det är där du hittar svaren? Och det är där du ska ställa frågorna? Fast du får ju naturligtvis ställa frågorna även här, och vi kanske kan ge dig en riktning så du hittar dina svar.
Vad vet vi? Jo, vi vet att du är bekväm med din man och att ni har det bra tillsammans rent vänskapligt och affärsmässigt. Vi vet också att du vill ha en man du attraheras sexuellt av, vilket du inte gör av din man.
Så just nu har du två av tre möjliga. Naturligtvis så vill du ha allt.
Har du i ditt arbete med er relation försökt att minnas vad det var du attraherades av hos honom från början? Har du försökt att frammana den känslan under ditt arbete?
Om du har försökt allt så är det kanske dags att gå. I sådana fall så kan du gå med tryggheten, vetskapen och stoltheten att du försökt, och gort, allt du kan för att komma tillrätta med ert förhållande. Om du går med den känslan, värdigheten och är rak i ryggen och helt klar över ditt beslut så ser även din man, och din omgivining det och kan respektera och acceptera ditt beslut lättare. Det kommer naturligtvis att finnas sårade känslor, och relationer som kanske upphör utanför ert förhållande, men inget av det är farligt.
Alternativet är att du stannar, och fortsätter jobba, och acceptera situationen och lär dig uppskatta den. Men det är ju trots allt inte ett liv i acceptans du är efter, för isf hade du inte kämpat.
Vad är du ute efter i en relation? Vilka känslor vill du ha för din partner? Vilka känslor vill du att din partner har för dig? Vilka egenskaper vill du att han ska ha? Vilka egenskaper vill du att han inte ska? (Den sista är bara för att du ska kunna klargöra för dig själv mer av vad du vill ha. Vilket ofta är motsatsen till vad du inte vill ha. Fokus på vad du vill och positivt.) Hur vill du att er relation ska vara?
Följ ditt hjärta, din inre röst! Och var ärlig mot dig själv! Utan ärlighet mot sig själv kommer man ingenstans med någonting.
Lycka till! Kram :D
Tack så jättemycket
mycket bra skrivet -Precis så ska jag tänka
Huvudet på spiken
Tack
Hur har det gått Smeo?
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Tack alla gulliga ni
jag har inte varit inne här på så länge, men jobbar med LoA aktivt alla dagar,lyssnar på A-hicks mm
Tänkte komma med en lägesrapport.
Min man o jag är fortfarande gifta :D
Han har blivit min perfekta partner och vårat företag blomstrar .
Han har gått ner i vikt o byggt mer muskler, har ca 20 kg kvar, fast det gör inget för mig,
Han är oftast glad,kärleksfull ,ger mig uppskattning ,kramar, ömhetsbevis, kanske rosor eller torkade rosenblad o kärleksbrev på sängen,vi har en affirmationstavla i sovrummet som vi tittar på varje morgon o kväll, fokuserar på det vi vill ha- och folk runtomkring förundras av våra framgångar både i förhållandet o företaget.
Det har tagit tid , men det var o är möjligt att han kunde bli min perfekta partner .
Nån gång faller känslorna lite tillbaka till negativt, fast det blir inte långvarigt
Tack, vad roligt att läsa!!!! Underbart!!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
👍❤️
Åh härligt smeo!!! ❤️❤️❤️❤️❤️❤️☀️☀️☀️
Massa cred till dig, superbra jobbat!!!!
Underbart!!!!'Och tack för att du berättar för oss, tänk vad många som blir inspirerade :) Tack
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Åååh vilken härlig läsning! Jättestor eloge till er båda! Så inspirerande och vackert! 🌺❤️

❤️✨!!!!!
Tack alla ni ❤️