Vortex?
Sitter i solen och njuter, med en kall öl! Nu om nånsin är man väl i vortex, när allt känns så skönt och underbart!☀️
Men hur är det egentligen när man går där på jobbet och visserligen mår bra, men ändå ganska neutral. Är man i vortex då? Eller är man bara det när allting känns underbart, fantastiskt?
Mår NI helt fantastiskt bra hela tiden??
Klart att vi inte gör! Men när man har hållit på med detta ett tag så mår man klart bättre, dipparna blir mindre och färre och man vet hur saker och ting funkar-man behöver inte få panik över en dipp, inte ens om den innefattar en släng av ångest, det är bara att andas och gillar läget så är den snart över.
Ens NATURLIGA tillstånd är väldigt mycket högre upp på känslostegen, man lever på det hela taget i en känsla av att vara NÖJD, LUGN och HARMONISK. Och mellan varven är man helt prillig och underbart lycklig.
Men i alla de positiva känslorna, de där du mår bra så är du på banan, du är i linje med ditt inre jag och det är vad Vortex är - till ursprungstilstånd av kärlek, tillit och harmoni. Tillstånden du föddes med, tillståndet som är ditt Gudomliga jag. Det som ÄR. Allt annat är bara utanför dig.
Men fundera inte så mycket på om du är i eller ut "Vortex" se bara till att må bra i ditt nu. Det är allt som behövs. ❤️
Tack Kathja!
Jag undrar bara för att jag förstått att ens önskningar manifesteras när man är i vortex, eller i samma vibration som det man önskat sig. Jag är precis som du säger nöjd, lugn och harmonisk men mina önskningar lyser med sin frånvaro ;)
Men jag har lärt mig att jag kan välja att må bättre om jag vill, det är helt fantastiskt,, att det är ett val man gör själv!🙂❤️
Härligt, där har du grunden i det hela. Men sedan kommer grejen med att vara i tillit till att Universum/Gud levererar OCH att vara i samma vibration. Den sista brukar vara den knöliga för där visar det sig vad vi har för blockeringar. Ta tex detta med pengar - vi KAN manifestera pengar genom att ligga på soffan och kolla film, men vi har så mycket inlärt kring hur det ska gå till så få av oss fixar en sådan sak. Vi har blockeringar som hindrar flödet.
Det är därför det är så viktigt att vara öppen för sina egna och livets hintar om vad man bör jobba med - känner du ett motstånd inför något så har du blockeringar, reagera du negativt, eller "knäppt" på en sak har du blockeringar och saker att jobba med där - osv osv.
Och till sist handlar det om att inte måla in sig själv i ett hörn. Ta tex om du drömmer om ett förhållande med en speciell kille/tjej du visualiserar och känner hur det ska vara att leva med personen i fråga, men Universum/Gud vet att det aldrig kommer att bli så. Helt enkelt därför att din bild av personen ifråga inte stämmer överens med verkligheten. Då lite är det allt att klura ut innan man kan manifestera allt man vill ha.
Det gäller att alltid vara medveten om att vi önskar oss aldrig saker, vi önskar oss alltid känslor.