Av-aktivera pagaende vibrationer!
Det ar manga intressanta diskussioner som fors i olika tradar nu!! Harligt! Crinalinas trad om allt ar mitt forflutna, och min egen om navigation,, har ju satt igang en del tankar, som flatas ihop till lite aha-upplevelser!đ
Och jag tankte just att det vi ar ute efter som skapare av vara liv, ar ju att av-aktivera vibrationer som inte kanns bra, som vi har angaende ett amne. For att sedan kunna aktivera en annan vibration runt det amnet.
Sedan har vi alla olika satt och metoder att av-aktivera, vilket kan kannas svart nar man inte har hittat just sin egen metod, den som passar just mig!
Vi kan nog inte aktivt borja styra vart liv medvetet forran vi har av-aktiverat den vibration som fungerar som bromskloss. Det gar med andra ord inte aktivera en ny , hogre vibration nar den lagre fortfarande ar aktiv!! âïž
Sa det ar denna av-aktivering som vi soker helt enkelt runt amnen som kanns svart att komma over!!
Och denna av-avktiverings metod ar individuell!! Sa sok efter din metod, kann efter! Men i de senaste dagarna sa har de kommit upp massor av ledtradar till sadana metoder, sa passa pa och las, kann efter vad som passar just dig:)
Som jag skrev i Crinalinas trad, sa ar nog min :
sopa under mattan, acceptera, skifta fokus, ta fram slapp , lat den flyga ivag~~~ och DAR kommer sedan den nya vibrationen!!âïž
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag kör pĂ„ din linje helt och fullt Shia! Jag tĂ€nker att det fĂ„r ligga dĂ€r pĂ„ sin hylla dĂ€r det inte Ă€r i vĂ€gen och sĂ„ tar jag fram en ny som jag vill ha istĂ€llet. Tror inte att man mĂ„ste, eller iaf inte att jag mĂ„ste, nysta och analysera och vĂ€nda och vrida pĂ„ allt. Acceptans Ă€r A och O. Det Ă€r som det Ă€r! đOCH det Ă€r jag TACKSAM över - men det innebĂ€r inte att jag inte kan, eller vill förbĂ€ttra.
Det Ă€r ju som med allt annat. NĂ„gon bygger vĂ€rldens snabbaste bil. Alla Ă€r glada och tacksamma över den. Man Ă€r impad över att den finns och vad man har Ă„stakommit. Men nog gör man alltid en ny version senare, en som Ă€r ĂNNU bĂ€ttre, snyggare, snabbare. Man levlar upp helt enkelt som ungarna sĂ€ger. đ
Dagens A-H citat som tydligen dok upp snabbare pa Kathjas trad, ar ju precis det vi har pratat om! Det ar detta som jag ocksa menar med att
av-aktivera, Vi kan ju inte andra vibb nar den ar aktiv,, Men vi kan valja att skifta fokus. Finessen ar ju att vi BEHOVER ju inte fokusera hela tiden pa det vi vill ha ,, det racker med att av-aktivera den negativa vibben och vanda fokus till nagot annat!!! YES!
"If you have a subject that makes you uncomfortable when you think about it, it means there is strong desire related to it. Which means it really, really, really matters. So finding a way to think about it and feel good is your work. But it is equally effective to think about anything else and feel good, and let it in. You don't have to think about money in order to let in money. You just can't think about lack of money, to let in money."
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Slog mig dÄ jag lÀste vad jag hade skrivit om att bygga en ny och bÀttre bil, att det krÀvs att man har en version för att man ska kunna göre en som Àr bÀttre. Du kan inte förbÀttra nÄgot som inte finns. DÄ skapar du. Sedan Àr ju sjÀlvklart förbÀttrandet i sig ett skapande.
Inatt och tidigt i morse sÄ lÄg jag och tittade och lyssnade pÄ en A-H workshop frÄn i början av mars i Är. Vid ett tillfÀlle sÄ beskrev hon vÄra moment som ett tÄg och dÄ fick en tanke av sjÀlvklarhet.
Om jag ser varje omrÄde i mitt liv som ett tÄg sÄ kan det tex se ut sÄ hÀr:
Mitt liv i största allmÀnhet - gick stadigt framÄt mot "fel" hÄll, ibland i 100 km i timmen, ibland snabbare och ibland lÄngsammare. Vid tidpunkten dÄ jag bestÀmde mig för att flytta utomlands sÄ rusade tÄget fram mot en krasch i nÀrmare 200 km i timmen. DÄ drog jag i handbromsen och tÄget började bromsa, jag flyttade utomlands och tÄget stannade. VÀl utomlands sÄ började tÄget röra pÄ sig igen, men dÄ pÄ ett spÄr Àn det var pÄ tidigare. Och det tar ju lite tid för tÄg att fÄ upp farten sÄ i början tuffade det pÄ, lÄngsamt och envist, för att med tiden börja fÄ upp lite fart. Nu Àr det uppe i en hÀrlig hastighet, det gÄr som pÄ rÀls kan man sÀga (höhöhö), i en riktning som fÄr mig att mÄ bra. Jag Àr pÄ rÀtt spÄr.
Detta kan tillÀmpas pÄ alla omrÄden. Pengar - jag har i hela mitt liv varit pÄ ett spÄr av negativa tankar och kÀnslor kring pengar, men jag har dragit i handbromsen och tÄget har stannat och sakta, sakta har det börjat tuffa in pÄ ett annat, positivt, spÄr i stÀllet. Med tiden och med mer momentum sÄ kommer det att börja gÄ snabbare och lÀttare och sedan kommer det att tuffa pÄ av sig sjÀlvt sÄ lÀnge jag vill och tillÄter det.
Min kropp - i hela mitt liv har jag haft en Àtstörning utan att jag ens har varit medveten om det. För tvÄ Är sedan drog jag i handbromsen och sakta men sÀkert sÄ bytte jag spÄr och nu har det fÄtt upp farten ordentligt. Det krÀvdes ved/kol/energi i form av olika kunskaper om kost och vad min kropp tycker om och mÄr bra och i form av hur det hamnade pÄ fel spÄr till att börja med. Men det tuffade pÄ sakta och sÀkert frÄn den stunden jag drog i handbromsen.
SÄ lÀnge du har dragit i den dÀr handbromsen sÄ har du bytt spÄr! Och nÀr du vÀl har bytt spÄr sÄ kan ingenting stoppa dig om du inte drar i handbromsen igen, och det Àr det fÄ som gör nÀr man Àr pÄ rÀtt spÄr.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
SajtvÀrd pÄ Law of Attraction
Det gar som pa rals, haha!! ja precis, vi har ganska mycket energi som snurrar och moment i vad vi gor :) Jag tror att det ar en bra sak, det som gor att varlden ar sa solid, och inte lika flytande och hoppar hit och dit och manifesteras o skiftar direkt som vara drommar gor. Nar man val fattar hur det funkar kan man anvanda sig av det battre! Kul att vi haller pa att VERKLIGEN lara oss det har inne just nu!!
Och tack for tagliknelsen och handbromsen och allt, sa sant ju och sa skont att se det sa! Da kan man lattare fatta och acceptera vad som hander om man inte lyckas andra en vibb pa en dag! Och se att det ar pa gang, och vara glad for processen, och slappna av!
Shit vad jag uppskattar er alla och alla tankegangar vi haft pa gang pa sistone!!! đ€đđșđžđâïžđâ€ïžđâš

# 4 i Paulo Coehlos senaste sÄ skriver han om hur livet Àr som ett tÄg med massa vagnar. Man kan gÄ framÄt och bakÄt i tÄget - och dÄ man gÄr bakÄt kÀnns det som att man redan varit dÀr - men om man kollar ut sÄ ser man att man ÀndÄ Àr pÄ en ny plats.
Intressant beskrivning! lite som det kÀnns att man kommer lÀngre bak i "bil-kön" om man hela tiden blir omkörd och de lÀgger sig framför en.
Hm, dags att Ă€ndra tankesĂ€tt. För man Ă€r ju onekligen pĂ„ en ny plats. Hur ska jag fĂ„ in det i mitt eget tĂ€nk⊠đ€
NÄgon som har ett exempel?
Linn, ja visst Ă€r det en lugnande liknelse!! Jag kĂ€nde det jag ocksĂ„ nĂ€r jag hörde den. Den gick rakt in i mig. Det kĂ€ndes skönt att inse att jag har redan dragit i handbromsen, jag har redan bytt spĂ„r och tĂ„get tuffar stadigt framĂ„t i den riktning jag nu valt. Farten kommer att öka och jag kommer att komma dit jag vill. â€ïž
Och visst Ă€r det hĂ€rliga vibbar hĂ€r inne nu! â€ïž
Otroulig, tack för den liknelsen ocksÄ. Först tog jag den inte till mig alls, för jag kÀnde att jag inte gÄr bakÄt i mitt tÄg. Men precis nÀr jag skulle skriva det nu sÄ kom det, BANG, som en blixt att precis sÄ Àr det ju. Jag har inte för vana att gÄ bakÄt men de gÄnger jag medvetet gör det sÄ Àr det ju precis den kÀnslan. Det kÀnns vÀlbekant men nÀr jag tittar ut sÄ Àr jag pÄ en annan plats.
Tora, ett exempel frÄn mitt liv Àr just detta med den Àtstörning som jag insÄg i januari att jag haft hela mitt liv. Jag har gÄtt bakÄt i tiden och bara kÀnt samma saker för den situation som startade det varenda gÄng. Omedvetet sÄ har jag kÀnt skuld nÀr jag Àtit och skuld nÀr jag inte Àtit. Och jag har envisats med att gÄ tillbaka i tÄget och kÀnna det, omedvetet. Men sen helt plötsligt i januari sÄ lyfte jag blicken och tittade ut och dÄ sÄg jag ju att jag Àr pÄ en annan plats idag, och helt plötsligt sÄ fick allt en ny betydelse. Jag kunde se hur aktörerna i denna hÀndelse var fulla av kÀrlek och inte alls menade att ge mig skuld. Jag kunde se att skulden var nÄgot jag sjÀlv hade skapat som 5-Äring. Och om jag nu gÄr tillbaka i tÄget till den hÀndelsen sÄ finns det inte lÀngre nÄgon skuld dÀr utan det finns bara en massa kÀrlek. För jag Àr pÄ en nya plats.
Jag skulle vilja tillÀgga att jag slÀppte in ljuset i tÄget eftersom jag drog upp rullgardinen sÄ jag kunde titta ut och dÄ kom allt i ett annat sken.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
SajtvÀrd pÄ Law of Attraction
HĂ€rliga metaforer:
Jag skulle vilja tillÀgga att jag slÀppte in ljuset i tÄget eftersom jag drog upp rullgardinen sÄ jag kunde titta ut och dÄ kom allt i ett annat sken.
Jag har mĂ„nga Ă„r accepterat val jag gjort tidigare, för det var vad jag visste dĂ„. Jag gjorde sĂ„ gott jag kunde DĂ , med den kunskap jag hade. Nu vet jag bĂ€ttre/mer och vĂ€ljer att göra andra val. âïž