Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 2923 ggr
SHIAWASE
5

Skrivandets kraft

Det ar sakert manga som ar inne har och "gluttar" , ibland eller ratt sa ofta t o m. Jag har varit en "gluttare" lange, tills jag helt plotsligt bestamde mig att skriva nagot!

Om det ar nagon som egentligen vill skriva nagot, men tanker att " jag har ju anda inget att komma med" eller "det ar nog anda ingen som vill lasa vad jag skriver" eller, " alla skriver sa bra saker, och verkar ha kommit sa langt,sa det jag vill skriva kanske verkar lojligt" etc. etc.

STRUNTA I DET, SKRIV VAD NI VILL!!! MEN SKRIV!! ar mitt rad:)

Manga har har bloggar ocksa:) Det ar ju sa att egentligen skriver man inte for andra utan for sig sjalv,,, Man borjar skriva en trad med en fraga, ett problem eller dylikt, men under skrivandets gang, sa svarar man sjalv, och loser problemet !!! (Vi hade ett exempel pa det haromdagen, med malle:))

Sedan ar det sa att det ar sa manga olika personer har, sa det ar ALLTID nagon  har som blir INSPIRERAD, som far HJALP, som BEHOVER just ditt inlagg:)

Om man verkligen vill anvanda sig av LoA aktivt, sa rekommenderar jag verkligen ett aktivt skrivande!! for det satter igang sa mycket inom dig, och genom detta sa ar det sa latt att hoja din vibration!

I alla fall sa hjalper det mig mycketGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2

Åh vilken bra uppmaning! Själv är jag dålig på att glutta, har mer intresse av att bidra än att ta till mig, säger ju en del om mig. Tungan ute

Men visst är det så att man ofta svara på sina egna frågor när man väl börjar skriva - det är ju så att vi alla bär svaren till frågorna inom oss själva. Det är ju frågor som beror våra liv och dem kan bara jag själv svara på - men man kan få hjälp att hitta svaret av andra.

Och här behöver man inte lida av prestationsångest, eller tänka att vem vill väl läsa om mina bekymmer, tankar eller frågor - det finns alltid någon som vill det! Och du behöver inte ge tillbaka bara för att du får, vissa av oss är bättre på att ge, andra på att ta emot. Flört

målle
0

Ja precis! Skriv, skriv skriv! För känner ni att ni vill skriva är det det rätta! Så bara skriv!

crinalina
1

Kanonbra Shiawase! Alla har någonting att bidra med! Alla hjälper alla här inne, det är ju det som är hela grejen kan jag tycka.

Jag är också mer som Kathja-R, jag har en stark dragning till att bidra, väcka tankar och vägleda, men visst det händer det ju att även jag bara gluttar och visst händer det att jag också bara råd och vägledning. Och då behövs ju alla som kan. Och för varje fråga någon vill ha hjälp finns minst en till som blir hjälpt av svaren.

Så skriv om ni vill, var inte rädda! Här inne har vi roligt och vi har alla varit, och många av oss är fortfarande, nybörjare på detta med Medvetet Skapande.  Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

SHIAWASE
1

Aterupplivar denna trad,, eftersom jag insag (blev pamind om ) hur snabbt man kan vanda kanslan genom att skriva!!Glad

Jag hade min tv-inspelning igar, den var kul och ungefar som jag hade vantat mig,, men  den hr lamnat nagon kansla som jag inte kan definiera. Inte bara den, utan nagot som jag kant de sista dagarna….

Jag vet att det finns nagot, precis runt hornet som vantar pa mig!! ungefar,, jag trivs i mitt nu, jag har ingen bradska,, allt flyter pa,, jag vill gora mera av  tv,media, foredrag, starta upp projekt som jag har haft i mina tankar under an langre tid etc. och jag vet att tex. detta var ett steg i ratt riktning, aven om just den genren inte ar det som jag vill gora,, (detta ar ett underhallningsprogram, men som tar upp situationer i olika lander, samhallsfragor pa ett underhallande satt,,,, ),,, I gar under inspelningen, sa var jag liksom narvarande men anda inte,, ,, mitt kron-chakra bara  oppnades och det strommade in energi,, jag var  lugn och sansad, och lite distansierad (det var nagra andra utlandska tjejer med ocksa, de flesta sa otorligt uppspelta, etc,, det kandes liksom inte ratt for mig).

I vilket fall sa ar kanslan svar att forklara, men just darfor sa skriver jag lite, for da hamnar man pa ratt kol,, Har kvar samma kansla idag,, tankte att jag bara laser runt lite,, Men hittade lagenhetstraden,, skrev dar, och insag att skriva ar bra!! Komma ihag kanslor man har haft nar det flyter.

Det flyter ju nu ocksa,, men det ar nagot dar,,, som behover falla pa platsGlad Och det gor det ju sa smaningom ocksa,, det vet jag, sa idag tar jag och bara slappnar av:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

Tack för påminnelsen! Har oxå några grejer jag behöver skriva av mig för att få ordning på.

SHIAWASE
0

Jag har identifierat min kansla, tack!! for att jag skrev av mig, tack for att jag har tillatit mig sjalv att bara  vara,,, jag vet precis vad det ar,,,,tack till MIG och till Universum:)

Shiawase

MathildaF
1

Känner att jag står och trampar på samma plats. Det liksom händer inte mer..får alla tecknen som jag skrivit innan men önskningen har inte riktigt tagit fysisk form än. Skulle vilja höja min vibration, just nu känner jag mig likgiltig…varken ledsen eller glad. Ska börja med att skriva lite om mina tankar och känslor, kanske höjer min vibration? Rekommenderar ni att man ska kolla på abraham hicks klipp? Några fler tips??

LoAEmma
0

Hicks är jättebra! Sen blir jag direkt inspirerad av Irinas texter om attraktionslagen på rosaglasogon.se, riktigt bra!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

crinalina
1

Skriva är superbra många gånger. Jag har också upptäckt att helt backa undan och sluta fundera, känna, tänka och önska är superbra ibland.

Ibland kommer man till en platå där man känner att allt finns runt hörnet men ingenting händer, och man blir frustrerad och börjar känna sig likgiltig, som du beskriver MathildaF, och vare sig ledsen eller glad. Det var där jag var när inspirationen för min makeover kom. Det som hände då var att jag omedvetet backade undan från allt som jag normalt gjorde, och bara var. Inga tankar på hur jag ska eller vill tänka, känna, göra osv osv. Omedvetet så var jag mer i nuet än jag varit på väldigt väldigt länge.

Nu känner jag mig lugn och trygg, jag har inga funderingar på hur jag ska komma vidare till nästa steg utan jag vet och litar på att det kommer när det kommer. När jag är redo. Under tiden så har jag det superbra där jag är. Bättre än någonsin förr. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

[Evigheten]
1

Jag har precis fått upp ögonen för att skriva, inte här dåTungan ute utan på ett hederligt vanligt papper…känslor…tacksamhet…allt jag förväntar mig ska komma

Kraftfullt och fint är det för mig… bara vet jag efter första dagen Flört hihi

[Kathja]1
0

Tycker oxå att det blir en annan känsla av att skriva på papper än att skriva i datorn.

szirius
2

Jag fick en vision i somras att jag skulle skriva en bok, och ämnet var änglar…nu har jag plötsligt material som mkt väl kan bli en bok! Outgrundliga äro livets vägar….(skriver också på papper och renskriver på dator)

[Evigheten]
0

Ja det känns verkligen som orden blir mer äkta och sanna på nåt vis…

Ojoj spännande! snart en ny bok då =)

SHIAWASE
1

haha, skriva pa vanligt papper ar INGET for migFlört trottnar pa engang,, och tycker att det gar for langsamt,,, far kramp i handenFörvånad Tacka vet jag datorn , dar fingrarna flyger over tangentbordet, sa man hinner med nar tankarna hamnar i flowet!! da gar det sa snabbt, sa min hand skulle aldrig hinna med

Meditate

Shiawase

crinalina
1

För mig beror det på vad jag skriver. Jag brukade alltid skriva på datorn, men märkte att jag ibland fick lite prestationsångest när jag gjorde det. I vintras återupptäckte jag att skriva för hand. När jag skriver för hand så kan jag skriva precis var jag än befinner mig, utan mer förberedelser än att ta upp papper och penna (som jag numera alltid har i väskan) och lite tid.

Innan vi flyttade åkte jag tåg till jobbet, och tåg insoirerar mig av någon anledning, och jag fick mycket skrivet under de 5-10 minuternas väntetid till och från jobbet. Underbar känsla!

Jag måste börja åka tåg igen…. hahaha

Men, precis som Shiawase säger så går det för långsamt och jag hinner inte skriva ner alla mina tankar och de formuleringar som dyker upp snabbt nog när det är på papper, vilket gör att när jag skriver hemma så blir det på laptopen. Jag gillar känslan av att skriva så snabbt så jag inte hinner med i de medvetna tankarna.

SHIAWASE
1

Linn paminde mig om skrivandets kraft, sa jag puttar upp den har traden!!❤️Bade min blogg och och har inne har blivit "lidande" ,, p g a att jag inte har "haft tid" att skriva,, MEN det ar ju ingen annan an jag sjalv som har blivit"lidande"☀️ Sa nu ska skrivandet fa sin beskarda del!! For det ar nar jag skriver som jag manifesterar som bast!!!  Sa jag uppmanar er alla att skriva ner allt ni kanner och tycker ~~~~✨

Shiawase

[luneri]
0

Jag brukar skriva ner känslor och tankar i en dagbok. det känns väldigt skönt och man blir lite klarare med vad man vill. Men ibland kommer det perioder som jag inte skriver alls och känner att jag inte borde rota i mina känslor och bara låta de vara tills jag känner ett behov av det igen. Jag brukar framförallt skriva om jag inte riktigt har koll på vad jag vill i vissa situationer och hur jag ska agera. Tankarna klarnar på något sätt när jag får ner det på papper.

linnease
0

"Sa jag uppmanar er alla att skriva ner allt ni kanner och tycker"

ah tack! precis vad jag behover/vill gora just nu! perfekt! ♥♥♥

[rore]
0

Åhh, skrivandet har sin alldeles egna kraft. Jag håller fullständigt med i det Shia. Tack för upp puttningen av tråden.😘

Jag faschineras ofta av att det käns som två olika språk. Det talade och det skrivna. Är det något ni andra också känner igen och kanske har tänkt på?

För när pennan och handen formulerar sig på papperet eller när fingrarna dansar över tangentbordet, då finns det inget utrymme för konstiga tanke konstruktioner eller blockeringar att stå ivägen,,,

szirius
0

#19 jag håller fullständigt med. Har inte möjlighet…ännu😉…att uttrycka mig i tal som jag gör i skrift, känner mig ibland som 2 personer…🤔. I skrift rinner det så enkelt…som om jag ofta är uppkopplad…upplever sällan samma självklara uppkoppling i samtal, då kan jag känna att jag inte kan få ut det jag vill säga… jag har nog nån hangup där som jag inte förstår mig på riktigt än…

Jag är nog väldigt "visuell" så jag gillar att SE bokstäverna och orden, vilket jag ju inte gör när jag talar…hmm…intressant tema!🤓

[Kathja]1
0

Det är roligt det där, för mig är det tvärt om. Skriver gärna och mycket men prata är mer jag, hi hi. 😎

Otroulig
0

Hmm, lustigt. Förr skrev jag mer…tyckte om att formulera meningar och ord. Nu har jag inte så mycket tålamod längre …eller vad det är.

Jag har en känsla och den vill jag ju förmedla - men ofta hoppar jag över saker i mitt formulerande så själva känslan och tanken når inte fram…

Gillar att prata….timingen kan bli så häftig, man kan uttnyttja återkopplingar i en dialog  - ja helt enkelt mycket mer dynamisk kan jag känna.

(och nu ska jag skriva ett personligt brev till en ansökan som måste skrivas ikväll, och jag har absolut ingen lust, men det är dead line i dag)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus