Systemfel som hotar världen
Trillde i morse över en otroligt intressant domentär om vart vär värld är på väg, hur världsekonomin är uppbyggd och hur USAs era är på väg att ta slut, man jämför med tex Roms uppgång och fall. Alla stormakter har en viss livslängd, ca 10 generationer elle 250 år och uppgången och fallet följer alltid samma mönster.
Ja den var verkligen riktigt bra, den borde alla se!!
Kul att du gillade den!
Tankte titta pa denna, sarskilt eftersom jag kanner stark avog(heter det sa??) mot nagot som "hotar varlden" och eftersom jag kommenterade detta i en annan trad, MEN samtidigt sa ar det Kathja som har lankat sa det kanns som nagot intressant, sa jag tankte ju att jag maste ju titta innan jag yttrar mig,, MEN det gar inte att se utanfor Sverige~~~
Handlar det om Konspirationsteorier av nagot slag sa ar det inget for mig,, men ar det inte sa , sa kan det nog vara intressant!:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Haha, kände oxå som dej Shia, har väldigt svårt för " katastrof" teorier. Men jag ska oxå titta på den.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Det är absolut ingen konspirationsteorifilm, det är en film om hur vår världsekonomi är uppbyggs. Hur vi stys till att konsumera mera så att säga. Vi fås att tro att vi måste äga vårat boende tex men allt det går ut på är att bankerna tjänar pengar på att vi tror att vi måste äga, när vi lika gärna kan hyra. Så, tyvärr, dagens sanning. Men hela filmen andas HOPP. Vi kan inte förändra systemet, men vi kan förändra oss själva till att leva i kärlek till oss själva och andra och då faller hela systemet. Så helt i linje med Oss här inne.
Helt klart en bra och lärorik dokumentär. Det är av godo att folk får upp ögonen för vad som sker.
Nu lär väl historien ha sin gång, vare sig en större eller mindre del av befolkningen blir varse om sammanhangen; Som sagt, var högkultur har historiskt sett gått under, och denna kommer att gå samma väg. Allt är på gott och på ont.
En rättelse dock: vi ser här bevis på att den konspirationsteoretiska andan är vad som krävs för att få fram "sanningar"; Detta är en konspirationsteorifilm. Men kanske vad du ville säga Kathja-R var att denna filmen inte skall avfärdas a priori, utan granskning.
En konspirationsteori är just en teori, den där filmen visar hur det faktiskt är. Så utifrån min kunskap så är det en dokumentär-faktafilm. 😎
Ja, jag kan ju inte se den ~~~ sa jag kan ju inte kommentera vidare❤️Kanns ju svart for mig(hihi)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Haha, jag tycker det är lite lustigt. Jag hyr mitt hus. Jag köpte min bil kontant. Jag har inga lån. Jag tycker att aktier och den marknaden är totalt ointressant - bara låtsas pengar.😎
Jag började titta, men sen kände jag hur min energi sjönk, så jag stängde av.
Det är sånna som du som förstör hela delas upplägg Otroulig. 😉Heja dig! 👍
Ni skulle ha hört mig under löneförhandlingarna, när jag försökte höja en medarbetares lön. Mina och chefens tankesätt var helt olika. Han pratade om ökning i procent hela tiden. Varför då sa jag? Lägg ner det. Nämen sa han, tänk om Gyllenhammar (han sa någon annan - men tänk stor chef i ett företag) bara skulle få fem tusen i löneökning, det skulle ju inte han uppskatta. Det märks ju knappt. NÄ Precis sa jag, han skulle tycka det var peanuts och inte uppskatta det, MEN det skulle X göra!! Så summan av nöjdhet skulle bli större!!
När jag sa: Så ta min löneökning då och lägg den på hennes lön. Så var hans svar: NÄÄ så kan man ju inte göra!
Ja haha man är väl lite udda kanske 🤪
Haha, helt rätt! Jag har gjort liknande grejer. jag minns inte om jag har gjort det med pengar och lön, men jag minns en gång när jag gick på KomVux. Hela klassen fick en 3a i betyg i ett ämne, kommer inte ihåg vilket det var, efter första terminen utom jag. Jag fick en 4a. Läraren sa det dessutom rakt ut inför hela klassen. Jag var typ yngst i klassen, endast 22-23 år men jag protesterade högt mot detta och ifrågasatte det. Läraren svarade att "jamen, jag känner ju dig bättre. Jag har ju haft dig i andra ämnen förra året". Jag svarade att jaha, men det bryr inte jag mig om. Det här ämnet är jag lika ny för dig i som alla andra här, och betygen ska baseras på prestation och närvaro och det finns de som har presterat bättre än mig, så om ingen annan får en 4a så ska inte jag heller ha det. Läraren sa att det var försent då betygen redan var inlämnade och registrerade. Så jag gick till rektorn och begärde att få sänkt betyg för det var inte rättvist mot de andra. Rektorn bara tittade på mig med en konstig blick och sa att det tyvärr inte gick att ändra betyget. Så jag fick dras med min stackars 4a. Haha
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Haha! Heja! Vilken konstig inställning av en lärare!