Massa mixade vibbar
Shit jag har lite för spretiga vibbar nu, behöver skriva av mig lite så jag får koll på allt som snurrar i huvudet, och få lite input från alla fina här..
Som jag skrev i Wow!-tråden, dök en vän till en vän från när jag var 15-16 år upp på FB-chatten igår och erbjöd mig 2000 dollar för ett gammalt lån han aldrig betalade tillbaka, han bjöd in mig och M att komma och hälsa på och hämta dem i Florida om vi vill, han kan betala för biljetterna dit med.
Vi är ju Kanada, och har pratat om att roadtrippa ner till Florida innan jag åker hem ändå. Så det ser ju ut som en hint om att vi ska dit, och den perfekta lösningen, eller hur?! Och pengarna kommer med SÅÅÅÅÅÅÅ bra timing innan jag åker hem till Sverige igen, lever ju gratis här men inte hemma :)
Men jag har massa mixade vibbar om killen! Jag kommer ju ihåg honom som 16-åring, jag upplevde det som han mest snackade, ljög om saker, fifflade, pratade en massa men det hände aldrig nåt liksom. Vill ju gärna tro att han ändrat sig, det är ju ändå 20 år sen.. 😃 Men jag undrar, liksom. Känner mig lite småmisstänksam helt enkelt. Vore skönt att kunna släppa det och bara lita på allt som sker!
Den andra grejen är att jag bara är här fem veckor till, så om det ska hända får det planeras typ idag! Känns lite stressigt och upstream. Har jag bara helt slappat till mig som är för lat att ta tag i att åka gratis till Florida?!? Eller är det inte nåt jag vill göra, inte nåt som kommer bli bra? Känns som det kan blir småtufft för M med, han fick några ordentliga panikattacker och andra skumma symptom efter för mycket droger för tre-fyra år sedan och blir fortfarande ofta tokstressad av nya miljöer och situationer. Men hm, det är inte min grej att tänka på känner jag, han sa OK och jag tror faktiskt han är mycket stabilare nu än för bara ett halvår sen.
Sista grejen är immigrationen, hade småkrångel med att komma in i landet den här gången, de tyckte jag kommer vara här för många månader på ett år (de är rädda för illegal immigration, tydligen många från Portugal, Polen, Ukraina, som stannar här illegalt), men efter lite turer släppte de in mig på nåt specialtillstånd, så om jag ska lämna landet och komma tillbaka IGEN, även om det bara är för att hinna tillbaka till mitt flyg hem till Sverige, så måste jag ringa o kolla upp det och få nåt slags löfte om att de släpper in mig. Och det bara tar emot så mycket! Behöva förklara mig igen och igen, bah!!! Har ingen bra vibb om det, och jag vet att jag inte kan ringa förrän jag HAR en bra vibb, annars kommer det ju inte gå nåt bra ju! Så jag känner mig pressad att hitta vibben typ IDAG så jag kan få tag i dem och få till nåt i tid om vi ska åka. Men om jag är stressad är det ju supersvårt att hitta en bra vibb!!
Aaahrg, känns lättare att bara skita i allt.
Varför krångla till det? Min första tanke var säg nej tack till Florida men Ja tack till pengarna. Eller…. ta ditt pick och pack med dig till Florida( det som inte kommer med kanske du kan skicka hem) och åk hem direkt från Florida…. Det verkar vara mycket motstånd…. Frågan är vilken av osäkerheterna som känns fel? Vet inte om det var så mycket hjälp;)
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Jo, det är till hjälp!! :) För, ja, så tänkte jag med först, precis de två alternativen! Men så är jag lite som du 😃 Som du skrev i nån tråd nyss, försöker tyda tecknen ibland.. har fått så många hintar om Florida hela vintern så jag börjar undra om det är meningen att jag ska dit eller vad handlar det om.. 😃 Men precis, när jag väl började tänka på det och undra kommer det ju bara mera så klart, ren och skär LoA.
Och, när jag tänkte åka hem direkt från Florida säger ekonomiavdelningen i mitt huvud att det är ju dumt, köpa en ny biljett hem istället för att åka på den jag redan har äter ju upp en hel del av de pengarna jag får. Fast det kanske inte gör nåt, kommer ju alltid nya?! Bla bla.. min hjärna bara snurrar. Känner mig schizofren, ena halvan är helt LoA och flow o gör vad som är kul och följ bara känslan, andra är fortfarande kvar i den gamla världsbilden och vill tänka ut allt o vara helt rationell och spara pengar (!?!?! hallååååååå?!?! bor jag i ett oändligt universum eller inte?!) och sånt..
Hm, största motståndet är att ringa Officer Tremble på immigrationen. Så då behöver jag nog helt enkelt inte det.. I alla fall inte idag! :D
Kathja har rätt, inte göra nåt förren det är ett HELL YES!!!!
Precis de två alternativen dök upp även i mitt huvud. Men eftersom jag också fick en stark känsla att du ska åka till Florida så funderar jag nu på om det inte går att omboka den biljett som du redan har bokat? Så du flyger direkt hem från Florida istället.
Och gör som sagt ingenting förrän det är ett HELL YES! 😍
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Hm! Tänkte inte på det, jag har en ombokningsbar biljett mot en avgift på 1000 sek, men antog att jag bara kunde byta datum på samma sträcka… Värt att kolla upp!! Cool!
Hm, X sa dessutom nåt om att jag fick gärna stanna i Tampa och åka hem till Sverige när han åker i slutet av juni.. Och han hade tänkt åka runt i landet, vi kunde kolla in Grand Canyon och så skulle han på lite jobbgrejor i andra städer.. OCH han hade dessutom just nyss köpt en Suzuki Hayabusa som väntar på honom i hans garage i Tampa, är en FET mc som jag GÄRNA skulle köra runt på i sommar, och jag får låna den :D
Så det verkar ju va en ganska så bra deal liksom.. Men jag det känns som jag kommer sakna mina bästa pojkar, M och N!! Hade ställt in mig på att åka hem och hänga med N i april liksom..
(bara babblar rakt ut nu.. vill släppa och bara lite på flowet men hjärnan vill tänka ut o lista ut och styra styra styra! Om jag skriver ner vad den säger kanske ni kan hjälpa till att få rätsida på den :) )
Ut med det bara. Ofta så är det så att det släpper när man babblar. Några råd och tankar om det kan jag dock inte hjälpa dig med. Låter ju som en kanondeal, om det känns rätt. Och kanske kan det vara bra att vara borta från båda pojkarna ett tag och bara vara med Linn. 🙂
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction