Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 1695 ggr
[3rixon]
0

Börja känna positiva känslor

Vad är en bra start för att börja känna positiva känslor som man sedan attraherar? Just nu har jag många typiska tonårsproblem som tar på mig, plus lite annat. Just nu svämmar problemen över, och ju fler problem som kommer, ju fler blir mina negativa tankar. Jag vill bryta mönster nu!

Grejen är den att jag vågar inte riktigt släppa allt negativt och bara känna positivt, jag är rädd att det jag hoppas på kanske rasar samman och att jag bara blir besviken. Sen envisas ju mina negativa och otacksamma tankar dyka upp hela tiden. Hur får jag bort dem? 

Lite halvflummigt, men jag vill gärna bara vara lycklig och slippa en massa bekymmer. Jag vet bara inte hur jag ska ta mig dit.. 

Hur ska jag börja och hur ska jag faktiskt kunna känna det jag tänker? Tack på förhand

MissInAction
2

Du vill "bara vara lycklig" och då är det naturligtvis dit du är påväg! Att du VILL det är en förutsättning och en början ♥

När vi mår bra (tänker och känner positivt) så drar vi automatiskt till oss allt mer att må bra över! Det blir en positiv spiral  Så vi har allt att vinna på det. 

Risken med att släppa det negativa.. är att du mår bättre! Ja, faktiskt  Vad tänker du dig att du vinner på att inte släppa det negativa?

De brukar ju säga att man borde ta ut glädjen i förskott, och i värsta fall så har man varit glad "i onödan" - även om jag tycker att onödan inte finns här. 

Det kanske inte går över en dag heller att vi helt plötsligt bara känner och tänker positivt. Vanor tar tid att byta ut och det är absolut möjligt! 

Vi har våra upp- och nergångar, allihop här inne. Och vi lyfter oss ständigt, och utvecklas! 

Varför inte börja med uppskattning och tacksamhet?
Vad tycker du om? Vad tycker dina ögon om att titta på, vad tycker dina öron om att höra, vad tycker din hud om att känna, vilka dofter och smaker tycker du om? Var uppmärksam på varenda liten sak som får dina sinnen att le! En vacker blomma, en trevlig röst, goda smaker i middagen… känn att du uppskattar detta vad det nu är, och tänk eller säg tack! 

"Typiska tonårsproblem", dem kan du också använda dig av! Om det exempelvis är personer som du känner något negativt kring så kan du göra en övning i att för dig själva skriva ner några positiva saker om den personen. Det kan vara hur ytligt som helst, bara det är positivt!
Eller om någon irriterar dig så kan du tvinga dig själv att känna kärlek för personen och tänka dig att du skickar över det till den… om du vill kan du tänka en komplimang till personen.. fint hår eller något. Jag lovar att du kommer att må bättre inombords! 

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

linnease
0

Ja, precis! Borja ova med sma grejor har och dar, precis sa som MissInAction skriver ♥

SHIAWASE
1

3rixon,, MissInAction har gett dig ett sa bra svar.

Borja uppmarksamma allt det du har , alla bra saker , vanner, handelser ,,, sma , sma saker i din omgivning.

Efter en dag i skolan ,, gor det till en vana att fundera over vad som var kul, vad du blev glad over , om god mat etc. hitta alla bra saker… hittar du nagot som var mindre bra, strunta i det! Fokusera pa det du blev glad over, tyckte va kul, gott, blev lycklig over,, hitta minst tre sadana saker varje dag!!!
Pa morgonen,  innan du gar,,, tank pa 3 sake som du ser fram emot,, det kan vara sma, sma saker,, som att traffa din kompis,, eller vad som helst..

fortsatt sa,, sa okar det eftersom,,, du tranar upp dig pa att bara se de braiga sakerna!!!

Hitta sma godsaker,, i allt, som att trafikljuset andrade sig precis nar du kom, som om att du fick en blick av nagon du tycker om , som om att justidag var det god lunch,,, som om att … osv. Dyker det upp nagot jobbigt, skifta!!! medvetet till de braiga sakerna:)

Kramkram:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Lannelia
0

Hej 3rixon! 🙂

För mig har det varit till stor hjälp, som de andra redan skrivit, att hitta saker att vara tacksam för, men också att rent konkret sätta mig ner och skriva ner 5-10 saker som jag är tacksam för varje dag, och även varför jag är tacksam för dessa saker. Det kan vara allt ifrån att vara tacksam att jag har fötter, att kunna se, känna smak och dofter, till att ha fått ett leende av kvinnan på biblioteket, att ha gett någon ett leende, skrattat tillsammans med en vän eller okänd människa, att ha fått äta, duscha i varmt vatten, ha familj och vänner som ställer upp för mig och älskar mig, min hund att gå på promenad med, att ha hittat detta forum, personliga insikter, osv 😃När jag sitter ner och "anstränger" mig lite går det djupare på något sätt och jag blir inte lika lätt överkörd av eventuella negativa tankar som kan dyka upp under dagen. Speciellt när jag börjar dagen med tacksamhet genom att skriva ner saker jag är tacksam för, så verkar jag lättare kunna attrahera mera tacksamhet under hela dagen😉

~♥~

Healing yourself is connected with healing others ~ Yoko Ono

You are exactly where you need to be. Just breathe ♥

MissInAction
0

Ja absolut, tacksamhets-bok är en jättebra grej ♥
Jag har själv ett uppehåll i det nu men som Lannelia säger så går tacksamheten djupare när man berättar varför man är tacksam, och gärna skriver ner det också 🙂

Kluring om Ryssland

[3rixon]
0

Tack för alla svaren allihopa :) Jag ska börja med att skriva ner allt, varenda liten småsak som man vanligtvis tar för givet och inte bryr sig så mycket om. 

Tänkte även jag kunde berätta om mina "problem", för jag behöver hjälp med att lösa även det då jag på något sätt är låst i fel tankebanor gällande dessa saker. 

Först och främst är min ena häst dålig i sina leder, dock väldigt levnadsglad vilket gjorde att jag valde att behålla henne trots att vet rekommenderat avlivning. Idag haltar hon inte längre, men jag kan ändå inte släppa att problemet finns kvar. Dessutom är hennes tänder nästintill utslitna, så den kommande sommaren kanske blir vår sista. 
Jag vill hoppas på det bästa, men jag vill också vara förberedd på det värsta..

Sen har min bästa vän lagt mig helt åt sidan under ett års tid efter att hon skaffat pojkvän. Men när han gjorde slut under en månads tid så dög jag, innan dom blev tsm igen. 

Jag känner att jag har brist på pengar, och brist på tid för att jobba (iaf just nu) Men jag vill inte spendera sommaren till arbete för jag vill ju ha den tiden åt min häst ist om det nu skulle vara vår sista tid tillsammans..

Och till sist, ett ganska fånigt problem, men JB kommer ju till Sverige i april. För någon vecka släpptes nya biljetter, och när jag väl skulle beställa så var alla biljetter slut. Det visade sig att biljetterna tog slut 5 minuter innan jag skulle beställa - lagom otur alltså.. Känns lite typiskt när min största idol genom tiderna kommer hit och så kan jag inte gå. Skulle jag hitta biljetter någonstans så har jag ändå inte råd att köpa dem nu. 

Kan jag med mina tankar och känslor få en frisk häst? Kan jag få min bästa vän tillbaka? Kan jag få pengar och kan jag få gå på JBs konsert? Och hur ska jag då gå tillväga?

MissInAction
0

Åh, som gammal hästtjej kan jag verkligen relatera till det du känner för din häst ♥ 
Du vet antagligen att hästar är väldigt intuitiva, eller hur man ska säga.. de känner av hur vi människor mår. Om du är ledsen och orolig så lär hon ju känna det, och jag är inte säker på att det gynnar henne. Samtidigt förstår jag ju att det inte är lätt att bara tänka positivt när man inte vet hur lång tid man har kvar tillsammans. Önskar jag kunde hjälpa dig mer, men jag vet faktiskt inte vad du kan göra! Jag hoppas att någon annan här har något konkret att komma med 🌺

Ja vad gäller bästa vännen… det brukar i såna här lägen talas om att vi ska fokusera på hur vi vill att relationen ska se ut. Vad vill du att ni ska göra och hur får det dig att känna? Försök att vara i den känslan ofta och föreställ dig att ni faktiskt umgås (mer än ni gör). Jag vet inte… planera aktiviteter med henne i åtanke, kanske? Sedan om du ändå gör något själv så har du ändå med henne i tankarna. 
Peta gärna på mig ifall jag är ute och cyklar här 😊

Pengafrågan tar oss åter igen till tacksamhet. Vi behöver känna tacksamhet för varenda sak vi äger, använder och drar nytta av! Kläder, fritids-utrustning, hygienartiklar, möbler, lokaltrafik, mat… allt du kan komma på, som du har antingen fått, köpt eller på annat sätt fått lov att använda. Du kommer automatiskt att få mer att vara tacksam för då. 
Lika viktigt är det att vara tacksam för de 30 kronorna man har i plånboken. De är värda precis lika mycket tacksamhet som 30 miljoner kronor. Och för Universum är de lika lätt att fixa! Det är i vårat huvud som blockeringar sitter, som gör att vi istället för att dra till oss, slår ifrån oss saker! Särskilt när vi så väl önskar det.
Hänger du med? 🤔

JB… jag var tvungen att fundera, men jag antar att du menar Justin Bieber. Du kan absolut få gå på hans konsert!! OCH det behöver inte vara så att du betalar biljetten själv. Så lås dig inte vid att du måste ha pengar för det. Saker kan verkligen komma till oss på olika sätt! 🙂
Men oavsett, så är det absolut viktigaste att du har och känner tillit. Du behöver inte veta hur, utan du vet bara att!

Oj, och jag tänkte att jag bara skulle svara kort 😇

Kluring om Ryssland

szirius
0

Haha, Missi du är ju vår expert på att VINNA biljetter så du har verkligen en förmåga att vara öppen i den frågan!🙂

MissInAction
0

szirius,
ja fasen, det har du ju rätt i! 😃
Sedan november förra året har jag vunnit vanliga biobiljetter, biljetter till galapremiären av sista Twilight-filmen i Sthockholm, biljetter till Stockholm International Horse Show, och nu härom dagen fribiljetter till filmen Cloud Atlas.
Dessa har jag vunnit genom tävlingar.
I somras vann jag en mobiltelefon ♥

Sedan finns det folk som ger bort eller säljer sina biljetter också av olika anledningar. 

Det gäller att vara öppen för möjligheter! Guds vägar äro outgrundliga, brukar de väl säga? Jag är inte kristen, men jag tänker samma sak om Universum istället 🙂

Kluring om Ryssland

Otroulig
1

Hej 3rikson, Du har fått många goda råd. En liten sak jag vill lägga till är det här med att du ska gå till känslan av vad du vill ha i ditt liv och sedan vara öppen för vad som kommer. T.ex som det här med din bästa kompis, vi har flera härinne som dragit till sej nya fina underbara vänner. Du vill ha en bästa kompis och jag gissar att det kanske kan vara känslan av att kunna dela alla tankar, känna ovillkorlig kärlek och att man har någon du verkligen litar på och kan skratta med. Det är den känslan du ska eftersträva. Om du tänker och fokuserar på att du vill ha någon tillbaka i ditt liv så skickar du iväg en känsla av saknad. Så var lite öppen i ditt önskande här, det kanske öppnar för en helt ny underbar kompis som inte glömmer bort dej när hon träffar en kille.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
1

Hej 3rikson och välkommen!

När det gäller din häst så är mitt bästa tips att fokusera på att NJUTA och ta vara på den tid som ni har tillsammans. Vare sig den tiden kan ta slut i sommar eller om 10 år. Just NU har ni varandra, och det är det enda som betyder något. Vad som sker i framtiden finns i framtiden, vi kan inte leva våra liv där. Vi lever NU, och bara NU. Så fokusera på att göra all tid ni har tillsammans till stunder av kärlek och betydelse. Inte stunder av oro, ängslan, sorg. 

När det gäller vänskap så fundera på hur du vill att en bästa vän ska vara, hur vill du att en äkta och fantastisk vänskap KÄNNS? Känn den känslan, och var den vännen själv. Var vänlig, trevlig, omtänksam mot alla i din omgivning, och du får vänliga, trevliga och omtänksamma personer in i ditt liv. Var en bra vän mot de vänner du har, alltid, och du får bra vänner tillbaka. Fokusera på den tid ni tillbringar tillsammans och må bra vare sig du umgås med vänner eller är ensam. Om inte din kompis kommer tillbaka som en riktig vän, så kommer det att dyka upp andra riktiga och bättre vänner. 

Våra uppgifter är att vara lyckliga, må bra, sprida glädje och kärlek omkring och uppskatta och se allt det fina vi har i våra liv redan. Här och nu. 

Fokusera på alla dina bra känslor, i alla situationer. Hitta något positivt med allt som sker och fokusera på det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction