Att förlåta sina föräldrar
Jag kom att tänka på denna fina övning när jag läste om Crinolinas alla stora insikter som bara rasar in just nu
.
Vi har ju pratat om "vårt inre barn", hur vi kan möta hen och ta hand om , trösta, berömma, lova att aldrig svika.
Man kan även se sina föräldrars inre barn, ta dem i din famn, håll om dem. Se att de alltid gjort det bästa de kunnat med dig, just då , i sin situation.Kanske har de inte kunnat bättre pga SINA inre, sårade barn.
Gör denna övning så ofta som det kan behövas tills det känns som att du helt kan acceptera det som hänt och varit….tills du kan känna att du förlåter dem.
Låt dem sedan fortsätta krympa så att de får plats i ditt hjärta.
En fantastisk frihetskänsla kan sedan uppstå.
Prova gärna!
Intressant. Har du gjort detta, szirius?
Jag skulle verkligen behöva göra det här känner jag. Har mycket gammalt uppdämt inom mig, särskilt när det gäller min pappa. Men troligen även min mamma, eftersom jag så lätt blir irriterad på henne. Fast det är läskigt 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
MissI, varför är det läskigt? Och ja, jag tror att alla behöver förlåta sina föräldrar även om man inte är medveten om det. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Jag har en helt uppklarad relation med min far, har en väldigt kraftfull upplevelse från tidigare liv som vi t.om pratat om. Men morsan….där är jag nog i din situation Miss. Jag tror att vi ska visualisera fram och se och möta våra föräldrars barn, i ett avslappnat meditativt tillstånd, se vad de har att säga, lyssna och förstå varför de agerade som de gjorde och sedan förlåta dom. Resan Szirius, är det därifrån du fått det?
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
♥
Kanske att jag först måste möta mitt eget inre barn. Jag har av praktiska skäl inte gjort den meditationen ännu.
Men jag gissar att det som skrämmer mig mest är tanken på att komma dem närmare, bli mer känslosam. Även om det "bara" är i min värld och inte i interagerande med dem.
Och när jag tänker inre barn, så tänker jag sårbar. Att se mina föräldrar i en sårbar situation tycker jag är väldigt obehagligt. Det jobbigaste var efter att mamma haft en hjärtinfarkt för 8 år sedan. När vi träffade henne på sjukhuset (vi var på Åland då, som tur var.. med helikopterflyg in till Mariehamn kom hon snabbt till vård, hade hon varit hemma i Dalarna hade hon kanske aldrig hunnit….) så kändes det så främmande och hon verkade så svag och skärrad.. annorlunda.
Det är väl sånt som skrämmer mig, antar jag 
Kluring om Ryssland
Jag ser det som att det är en del av det som är viktigt! Att våga och förstå att våra föräldrar faktiskt bara är vanliga, dödliga människor precis som vet som helst. Att man kan "plocka ner" dem på sin egen nivå, för att kunna "höja upp" dem igen. Att se att de inte är perfekta men att de gjort sitt bästa utifrån deras förmåga där och då. 
Men var sak har sin tid.
Btw, rädsla är ingenting farligt. Det är bara en känsla som kommer från ovisshet om hur man ska hantera något. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Miss, börja med ditt inre barn❤❤❤
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Ja jag kan helt klart se poängen med övningar som denna
Jag har ofta med mina föräldrar och mina syskon i min tacksamhetsbok och mina tankar kring vad jag är tacksam för, och det har förändrat något inom mig, känner jag.
Kluring om Ryssland

Jag gjorde denna övning under en healingsession som jag var på för 5 år sedan. Hade en jättemäktig upplevelse.