Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettmanifesteringar
Läst 793 ggr
Fylgja
4

Först dåligt, sen bra :)

Jättebra faktiskt!

Måste börja med att erkänna att jag har lite otur när jag tänker. Eller förresten, det är när jag INTE tänker som jag får otur.

Idioti nummer 1:
I november köpte vi ett vapenskåp. Det väger ca 250 kilo. Vi skulle åka och hämta detta 5 mil ifrån där vi bor. Eller, min sambo och hans kompis skulle hämta det.
Det hade varit snö och ordentligt kallt ett tag, men just då var det nån plusgrad och det var både slaskigt och halt.

Det jag säger innan Adam ska åka är; Tycker du verkligen att det är en bra idé att åka och hämta det nu? 250 kilo i bagaget på en framhjulsdriven bil i det här väglaget?

När han hade varit borta i 2 timmar ringer han. För det kommer ta lite tid det här för de har liksom kört av vägen… Liksom… Exakt som jag sa.

Så det är ju bara att applådera sig själv för den fantastiska manifestationen! Grattis Therese! Bra jobbat! Tungan ute

_Idioti nummer 2: _Bilen var varit trasig ganska länge nu. Mekanikern har hela tiden påstått att det är startmotorn, och vi har renoverat startmotorn 2 gånger, och tll lut köpt en ny.

Det jag har sagt hela tiden är: Det är inte startmotorn, det är något annat fel. Det är ingen idé att lägga mer tid, energi och pengar på den, för det är något annat fel.

Men ingen lyssnade på mig och en ny startmotor inhandlades. Fast det var ju så klart inte startmotorn som var problemet. För det har jag LoA:t hur mycket som helst.

Så återigen stort grattis! Bra! Fint! Skrikandes

Meeeeeen… Sen har jag lyckats med en del fina grejer också!

Precis efter nyår frågade min kompis om jag vill coacha henne i hennes viktnedgång och träning.
Först var jag lite tveksam. Har nämligen coachat henne förut, och det slutade med att jag stod och slet mitt hår av frustration. Maken till dåliga ursäkter har jag aldrig hört.
Men den här gången kändes det som det låg lite mer motivation bakom, så 3/1 satte vi igång.

Det går skitbra! Några bakslag har hon haft, men hon är snabbt på banan igen. Då började jag tänka att det här är ju jätteroligt! Det här skulle jag kunna jobba med. Träna och motivera och lägga upp dietplaner och ha kostrådgivning å allt!

Sen tänkte jag inte mer på det utan lunka på med annat, vardagsjox.

Är för tillfället arbetslös och har väl inte haft någon vidare tur med att hitta nytt jobb.
Men i ärlighetens namn har jag väl inte engagerat mig så mycket heller.

Fick veta att det fanns en halvtidstjänst i receptionen på badhuset, tänkte söka den. Satt och skulle precis skicka in ansökan, när jag fick för mig att vänta en dag till. Varför vet jag inte riktigt, men så gjorde jag.

Dagen därpå kom tjejen som tipsat om jobbet och hälsade på. Hon satte en lapp med ett namn och ett telefonnummer i handen på mig.

Ring den här tjejen sa hon. De behöver någon som kan jobba som gyminstruktör på badhusets gym.
Jag hann inte ens ringa, innan hon ringde till mig och bokade en tid för intervju. Måndag 16.00.

Tjohoooooooo!

Nu jävlar rullar vi!!!

Det roliga är att jag inte ens tänkt på detta som manifesteringar förrän de bra sakerna började hända!

Och jag har er att tacka för allt! För jag har verkligen börjat tänka lite mer på vad jag tänker och hur jag tänker.

Sååååå, PUSS! till alla GULLISAR! Kyss

Nu ska jag skriva en "önskelista".
Eller förresten, en "händalista" Flört

Otroulig
1

Åh vad kul att läsa Fylgja!!! Det låter ju verkligen som att du hamnar på rätt plats, ääääälskar att höra när människor hamnar på rätt plats:) GRATTIS!!!!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

MissInAction
1

Jätterolig att höra, Fylgja! Javisst är allt manifesteringar! Både stora och små. Och det är så häftigt när man känner att de verkligen är i linje med vad jag vill Skrattande

Och den där berömda intuitionen/magkänslan ska man absolut lyssna på!

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
1

Härlig läsning vännen. Just så ska man göra, och det behöver jag bli påmind om! Bara önska och sedan "glömma bort", följ känslan och njut av livet. Jiiihoooo!

Stella_Polaris
1

Vilket flow Fylgja, jag blev helt hög av att läsa dina framgångar! Härlig start på nya året!

linnease
1

Haha, lite roliga historier andå :) Såhär i efterhand.. Händalista, vilken bra ide, bra ord o bra begrepp!!

Fylgja
0

=D

Känner verkligen att jag har flyt nu!

Jo, visst är det lite roliga historier ^^. Tyvärr är det inte riktigt i "efterhand" ännu, eftersom vi inte har någon ny bil ännu.

Men jag har tänkt mig att vi får 95 000 för den larviga sportbilen om vi byter in den mot en bil som kostar 190 000 hos bilhandlaren.

För nu har ju jag nytt jobb snart (jag tänker fr.tisdag el. onsdag), och då har vi råd med det nya billånet Skrattande

Kände mig så fruktansvärt dum bara när jag insåg att jag har gått och attraherat knäppa saker Skäms.

Som om det inte hände nog med elende ändå. Men nu är jag medveten Flört. Bara roliga och bra saker på min händalista nu.

Fast det med vapenskåpet… Försökte skoja lite med Adams kompis om det. Att det vore bättre om de lyssnade på mig, för jag är ju tydligen smartare än de två tillsammans OskyldigFlört

Men han uppskattade inte skämtet, han var bara sur.

szirius
0

Hmm…jag ser på det såhär: du manifesterade " jag vet att jag har rätt men ingen lyssnar på mig!" Och ingen lyssnade på dig. Och du fick rätt. Klockren manifestation av den här krångliga sorten…där man behöver våga dyka ner och rannsaka sig själv och sina åsikter….

Jag tänker att det är DÄR knuten ligger…

Fast nu börjar jag också fnula på skillnaden mellan manifestationer och INTUITION. För man kan även se på det som att du hade intuition….du kände på dig 2 saker väldigt starkt, eller hur? Ofta är det då meningen att man ska lyssna på detta, följa flödet åt ett annat gynnsammare håll. Kanske ligger en lärdom i att du ska våga lyssna mer på din intuition och sedan stå stark men lugn i detta inför din sambo? En tanke bara…

Ojoj, vilket spännande temaGlad!

Jag minns själv  för några år sedan när jag verkligen kände ett STARKT obehag och olust att ge mig ut i halka, som om "nåt" ville hålla mig hemma. Men DÅ trodde jag att det var min rädsla, så jag trotsade och var envis och gav mig iväg ändå. Och slirade rakt upp på en rondell och slog sönder framdelen på bilen. Efteråt kunde jag känna en tyst lugn röst inom mig,som sa att jag faktiskt fått rådet att stanna hemma ( jag tror ju på änglar) som jag trotsade. I det fallet ser jag det snarare så, än att jag manifesterade olyckan…

Det känns som att saker går hand i hand på ett trixigt sätt….för jag tror absolut att vi ska lyssna på vår intuition, att det är en viktig vägledning vi får, som vill HJÄLPA.

Otroulig
0

Mm, Szirus. Precis min tanke. Du kände på dig Fylgja, hur det skulle gå. Det är en fantastisk gåva! OCH att du i detta är i flödet och har så bättre förutsättningar för att lyckas manifestera in det BRA i livet :)

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus