Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettot-off-topic
Läst 746 ggr
Otroulig
0

Mina fördomar

Tja ni, insåg i en annan tråd att här har jag en del att jobba med. Kanske är det så att det dyker upp till ytan just för att jag är så mycket ärligare i mitt betraktande av mina tankar. Jag ifrågasätter dom. Jag vill vara helt fördomsfri, men se, det ÄR jag inte än. Jag jobbar på det! Mina fördomar handlar mycket om att jag tror att människor är ytliga. Tycker t.ex att det är lite töntigt att vara femti och springa runt i en musikant kjol. ( kort kort) jag utgår ifrån att de vill vara yngre än vad det är….. Det har väl inte jag nån himla aning om. Jag utgår ifrån att om man är mycket intresserad av mode, kläder osv så är man ytlig (Gud vad jag sitter och skäms nu:)))) Men det här är gamla ärvda tankar hos mig. Dom går igång automatiskt. JAG VILL INTE HA DOM LÄNGRE. Jag står ju inte för dom längre- varför finns dom där? Åh vad intressant! Är det bara jag som känner att jag har en svans av gamla värderingar som envetet klistrar sig fast??

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
1

Japp! Det är BARA du i hela världen som tänker så. Flört

Jag gör det inte så mycket faktiskt, men jag ha växt upp med en mamma som inte är speciellt fördömmande, generaliserande - ja, men fördömmande - nej. Och vi formas ju väldigt mycket just utifrån hur våra föräldrar är. Men som tur är så kan vi ju alltid välja att lära om. För det är ju det du får göra - lära om.

OM du ser oss alla som EN så bli det till slut orimligt att dömma andra därför att då dömmer du dig själv. Att leva i kärlek är ju att tillåta alla att vara som de är. Men det är inte alltid enkelt…

Otroulig
0

Ja, jag vet ju var det kommer ifrån, hehe! Och jag vet ju oxå att jag bara bollar tillbaka på mig själv och det får mig i lägre energier. Det blir ju som att slå på sig själv! Mm, jag kanske rent av hamnar där, i fördömandet, när jag INTE är i flödet. Så är det nog. För är man i flödet så är det ju omöjligt att ha fördömande tankar…..

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Evigheten]
0

Det är bra att du kommit så långt att du förstår att du har fördomar och vill bli av med dem. För det är då man kan bli av med gamla tankesätt med! Så bra där! Glad

Själv har jag alltid haft svårt för människor som alltid pratar skit om andra, jag tycker att alla är lika värda oberoende hur de väljer att se ut, vad de väljer att göra. Har alltid haft det i mig att se något gott med alla människor så det sker väldigt naturligt…

…Men en tanke som dök upp nu är att vill du att någon ska ha fördomar mot dig? Antagligen inte Tungan ute Då ska man inte ha det mot någon annan. Behandla andra som du själv vill bli behandlad. Det kan vara bra att komma ihåg det ordspråket just när du har någon fördom om någon annan. Kan funka=)

Sen är det som Kathja säger är man mitt i flödet av kärlek och glädje då finns inte ens en tanke av att tänka så om andra.

Men det går att ändra synsätt man haft, jag menar alla människor har faktiskt nåt gott i sig och känner man att man själv vill bli respekterad för den man är så känns det naturligt att respektera alla andra oavsett de val de gör.

Hoppas något av detta leder dig rätt, var lite svårt att hitta rätt ord och liknelser Tungan ute

crinalina
0

När man pratar om sådana här saker så dyker alltid popmormor upp i mitt huvud. Popmormor var egentligen inte mormor utan "bara" mamma. Hon bodde på vår gata, men på en annan gård och var mamma till en grabb som var ett par år äldre än jag var (vi var väl i tonåren). Denna kvinna var dock något äldre än de flesta andra som hade barn i den åldern men hon klädde sig betydligt yngre än sin ålder, hade håret som en yngre kvinna och betedde sig som en yngre kvinna, singel som hon var. Och alla kvinnorna på gatan tittade snett på henne och kallade henne för popmormor med en massa fördömande i tonen. Jag minns det så väl för jag förstod inte riktigt vad det var som var så fel med att vilja fortsätta vara ung, varför man skulle vara på ett visst sätt bara för att man hade en viss ålder och vad som var så hemskt med att vara sig själv. Idag förstår jag ju att de andra kvinnorna på gatan var avundsjuka på denna kvinna, att de inte ville bli påminda om hur tråkiga de själva och deras liv var. För det var mycket så. De gjorde inte sitt bästa för att se sitt bästa ut, de var inte ärliga med sig själva vad de innerst inne ville osv. Ja ni förstår.

Ända sedan dess så har jag jobbat med mig själv och mina fördomar. Och när jag kommer på mig själv med att tänka en fördom, eller titta med kritisk blick på någon annan så tänker jag: Jag skulle hata om någon tittar på mig på det viset för jag är bättre än någon har en aning om, och så letar jag efter något positivt att tänka om den personen istället.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction