Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettot-off-topic
Läst 4160 ggr
MissInAction
0

Hudtråd!

Ja jag har känt i flera veckor nu att jag skulle vilja ha en hudtråd här inne! Nu måste jag varna för att jag kommer skriva ganska långt i det här inlägget. Det måste ju inte alla göra om man inte vill Tungan ute

Tanken började infinna sig då flera här inne började prata om hur vacker och bra hy de har, utan att använda några särskilda produkter eller bry sig särskilt mycket om hyn!

Så jag är lite nyfiken på om ni skulle vilja utveckla det där? Glad
Vad använder ni som rengöring och fuktgivare när ni gör det?
Olivolja vet jag var på tal

Och många vittnar om just det. Att när man slutar bry sig, och slutar SE på hyn, så blir den bättre! Om man nu har problem.

Själv har jag experimenterat rätt så duktigt med olika slags hudvård sedan tonåren då någon finne började dyka upp. Blev väl egentligen aldrig bättre och min hud var alltid lite röd efter rengöring, och det trodde jag var normalt till för tre år sedan!! Förvånad Då insåg jag att de produkter jag använt irriterar huden. Och att jag har väldigt torr hud. Och ungefär i samma veva fick jag reda på att min akne är hormonell…

Men de senate tre åren har jag alltså använt mig av naturliga produkter, sådana som har få ingredienser och som kommer direkt från naturen. En favorit är Hemp Hemp Hooray som jag köpt från Australien. Manuka-honung är också suverän både som rengöring och som mask. Och jojobaolja med 30 droppar lavendel-olja är en annan favorit. Och så har jag några produkter från LUSH som jag älskar!

Har också sedan barnsben en stor passion för make up, så både den biten och hudvårt är något jag tycker är både intressant och kul. Och i och med att jag sminkar mig (inte varje dag men ändå) så behöver jag ju tvätta ansiktet. Kan liksom inte köra helt utan någon rengöring Flört men visst har jag känt då och då att det hade varit skönt att aldrig mera lägga tid på det. Jag älskar det och kan börja sminka mig kl 1 på natten bara för att det är kul, men jag mår även bra och känner mig oftast mer "sann" när jag är naturlig. 

När jag i mellandagarna för tre år sedan läste på Stop picking on me så fick jag mig ett ordentligt uppvaknande och en helt ny respekt och kärlek för min hud, för den är verkligen helt fantastisk!!! Och det var då jag slängde mina dyra kemikaliefyllda produkter och började använda såna som är snälla mot huden. Huden är ju så porös så att allt vi lägger på den, tänker jag mig, ska jag kunna tänka mig att äta… för de kommer ändå att sugas in igenom huden. 

Sedan var det då pillandet… picking. På sidan beskrivs det som ett tvång och nog tror jag att det kan vara det!
Jag har haft riktiga picking-sessions då jag maniskt stått vid spegeln i timmar och undersökt varenda por och klämt och petat och haft mig. Det är som att jag har inte fått ro i kroppen förrän jag börjat, och det känns så otroligt skönt efteråt. Riktigt ångestdämpande.

Såhär gör jag sällan numera, och när jag får såna där ryck så ser jag oftast till att tvätta av mig ordentligt och använda papper, och sedan får det vara bra ett tag. Men jag VET att jag skadar huden och att den klarar det själv. Egentligen. Men det är ju så svårt att låta bli. Och det KÄNNS så skönt efteråt!! Även om ansiktet ser ut som ett slagfält.

Mitt dilemma är väl att i och med att jag sminkar mig så behöver jag hudvård.. och då blir det svårt att ignorera huden och låta den vara.. för jag SER den ju och reflekterar över den varje dag! Jag vet inte hur jag ska komma runt det?

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

szirius
2

Jag är bara välsignad…kan inte uttrycka det på annat sättOskyldig. Äger inte ens en ansiktskräm. Jag tvättar med varmt vatten. Droppar olivolja i badet då jag känner mig torr i huden ,annars inget alls. Vill inte påstå att jag har perfekt hud, men inga problem med den heller.

Jag sminkar mig sällan. Mascara på sin höjd, förutom när jag uppträder. Och jag utsätter mig sällan för avgaser och stadsmiljö, haha, bor ju på landet och lämnar det sällan.Tror personligen att detta faktiskt är viktiga aspekter…likaså vad vi stoppar i oss. Jag äter inte rött kött och undviker saker med mkt konserveringsmedel, för att jag helt enkelt inte mår bra av det.

Hud står för synen på oss själva enligt Hay. Svår akne brukar ses hos personer som tänker negativt om sig själva säger hon. Jag har inte någon vetenskaplig studie på dettaFlört men nämner det bara i förbifarten.

Det där med att pilla har jag ju manifesterat en perfekt katt till, haha! Han är ute och slåss om honornaFlört och har ofta små skorpor överallt, som jag ÄLSKAR att pilla bort(när de är läkta och nästan trillar bort av sig själva såklart) - och han älskar att få dem bortpilladeFörvånadSkrattande. Han slänger sig på rygg och kurrar så att taket lyfter. SYMBIOS-NJUT!

Det är samma som med hår, naglar, vikt etc…jag ger det inga egentliga tankar, jag tackar för det jag har och det bara sköter sig på nåt sätt…Obestämd

MissInAction
0

Ja det låter verkligen som att du ÄR välsignad! Skrattande Lyckliga du!
Men en undran, är du alltså inte ens intresserad av make up och hudvård? Eller har du gjort ett medvetet val av någon anledning?

Haha, vilka roliga bilder jag fick i huvudet nu på dig och katten ♥ 
Undrar vad det är som gör att vi känner sådan tillfredställelse i att pilla bort saker?? 

Visst påverkar maten också! Många som käkar lågkolhydratkost säger att deras hud blir så mycket bättre, även de som äter rött kött också.
Socker, gluten och mjölkprodukter tror jag personligen är sämre för huden… men jag är samtidigt rädd för att ha såna tankar, eftersom det ju lär påverka hur det är för mig också!! Så jag vill vara "fördomsfri".

Min akne är inte så farlig egentligen, men oftast har jag ett någon finne här och någon där… ibland ser huden rätt ren ut men med små prickar om man tittar nära. Så jag har inte den värsta sorten. Men det är illa nog för att jag ska känna mig som en evig tonåring Skrikandes de påverkar definitivt min självkänsla och mitt självförtroende.

Har jobbat rätt mycket med hur jag ska tänka och känna kring min hy i ansiktet… fokusera endast på de rena partierna osv.

Kluring om Ryssland

linnease
0

Använder heller aldrig hudkräm eller liknande. Och bara tvål/schampo där och när det är mest nödvändigt när jag duschar :) Vilket jag inte heller gör varje dag om jag inte tränar och blir svettig. Har på typ mascara och kajal de flesta dagarna men kommer mig aldrig för att tvätta av det, tänker liksom inte ens på det, torkar mest bara bort det som hamnat fel på morgonen och bättrar på resten.

Jag kommer ihåg att jag tänkte redan som liten att det verkade ologiskt att vi skulle behöva saker som hudkräm (eller BH för den delen, om än OT :) ), för isåfall tyckte jag vi borde varit födda med det, inga andra djur behöver ju några produkter. Så jag började aldrig med det. Verkar fungera bra!

Hm, ja, tänker liksom inte så mycket på det. Förutom att jag oxå hellre vill ha nåt schampo/tvål som är ekologisk o nedbrytbar och som jag helst nästan skulle kunna äta jag med, istället för kemikalier som inte synkar ihop med den biologiska världen..

Vad är det för ångest plockandet dämpar? Varför känns det skönt?

Annars borde det funka att bara önska sig nåt som funkar bra ihop med huden, både smink och rengörning, och vara öppen för svaren, som med allt :)

[Torahzen]
2

Jag började få väldigt fet hy i puberteten. Det har slagit om till en blandhy. Efter jag duschat måste jag genast smörja in ansiktet för huden blir så fort torr. Jag har testat olika serier, helst ekologiska märken.

Jag erkänner att jag slarvar med rengöring på kvällen eftersom jag sminkar mig nästan varje dag, lite diskret med ögonskugga, kajal och mascara.

Jag har problem med klåda på händerna. Nu har jag ett litet skov igen. Enligt Louise L Hay så är huden vårt skyddsorgan. Problem indikerar rädsla, gammal begravd smörja.

AfFFIRMATION

Det är tryggt att vara den jag är. Kärleksfullt skyddar jag mig med tankar om glädje och frid. Det förflutna är förlåtet och glömt. I detta ögonblick är jag fri.

ÖVNING

Sitt avslappnat, gå igenom hela kroppen och slappna av. Säg åt dig själv:

Jag är villig att släppa loss. Jag frigör mig. Jag släpper loss. Jag frigör all spänning. Jag släpper all rädsla fri. Jag släpper all vrede fri. Jag släpper all skuld fri. Jag släpper all sorgsenhet fri. Jag släpper alla hämningar fri. Jag låter dem försvinna, och jag lever i frid, jag lever i frid med mig själv. Jag lever i frid med mitt liv. Jag är i harmoni.

Stella_Polaris
0

Kul tråd! Jag som älskar att diskutera hudvård!

Jag har alltid lagt mycket pengar på smink och hudvård, köpt dyra märken och lagt ner mycket tid på att tvätta, göra masker och så vidare. Resultatet har varit sådär. Jag har alltid haft acne och finnar, ibland mer, ibland mindre.

För tre år sedan kände jag bara "nej! jag är trött på att lägga tusentals kronor på kemikalier när det ändå inte hjälper". Jag började läsa på och fastnade för the oil cleansing method, började med den och fick fin hy på några veckor. Nu använder jag bara rena ekologiska växtoljor på huden och jag kompletterar med hudvård från Maria Åkerberg. Den är helt fantastiskt: ekologisk och prisvärd! Kommer aldrig gå tillbaka till de vanliga märkena. Jag läser numera noga på alla förpackningar så att jag vet vad det är jag har på min hud. Jag tycker rent allmänt att mitt "uppvaknande" har gjort mig till en mer medveten konsument, där jag köper mycket ekologiskt, vill ha kvalitet, vill vara snäll mot jorden och mig själv och så vidare.

Med åldern så märker jag också att huden påverkas enormt av vad jag äter. Viktigast är dock att jag dricker ordentligt: minst två liter om dagen, gärna hälften grönt te. Har också dragit ner rejälv på bröd, pasta och mjölkprodukter och äter b-vitamin och zink och jag tycker att min hud ser fräschare ut av det.

[Kathja]1
0

Jag är ingen jätte användare av vare sig smink eller krämer tycker jag, men behöver oxå smörja mig mest över allt efter dusch, och målar mig när jag ska ut bland folk.

Men nu har ju en annan blivit 40+ och även helt nojig på "hängande hud" - jag vet att det är helt fel och jag fixar för det mesta att se föri det och foka på någo bättre, men så ibland fastnar jag i min egen spegelbild och då ser jag bara hur allt är påväg att hänga till sig.

Så jag drömmer om att hitta en kräm som får skinnet att tajta till sig igen. Har en mamma med "bulldog-kinder" och det är nog det som gör att jag nojar, till och med så pass att jag på allvar skulle kunna tänka mig ett ansiktslyft. Skäms

Har kollat en del på ekologiska grejer, men aldrig provat av den enkla anledningen att det jag använder idag är billigare. Skäms

[KIAH]
0

Stella_Polaris, vill du berätta mer om oil cleansing method? Använder man det till hela kroppen? Jag har på sista tiden upptäckt hur skönt det är med duscholja men hittills har jag bara provat färdiga produkter!

Stella_Polaris
0

Kiah: du kan googla på oil cleansing method för att få "rätt" koncept, som går ut på att man ska använda någon olja blandad med ricinolja för att dra ut orenheter.

Jag använder en modifierad version av den och tvättar ansiktet med enbart cocosolja som jag torkar bort med servetter eller en varm våt tvättlapp.

Jag tror att du kan använda den till hela kroppen: fett löser ju fett och smuts. Själv använder jag tvål från Weleda för att tvätta mig där det behövs och smörjer med sesamolja. Nu på vintern brukar jag massera hela mig med sesamolja och sedan tar jag ett ljummet bad. När man kommer upp är huden babylen och mjuk! :)

Pelle Långlös
0

Intressant tråd. Jag har en del porer över näsan som jag skulle vilja bli av med men jag har inte köpt något utan jag är där och pillar med en trubbig pincett ibland. Enda gången jag tvättar ansiktet är när jag duschar och då använder jag duschcremen. Har lite finnar under hakan och ibland runt mun och näsa. Känns som om jag inte få bli "vuxen" utan har finnar som tonåringar.

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

SHIAWASE
0

Ja, jag sminkar mig i princip varje dag,,, inte om jag bara ar hemma, och inte sarskilt mycket..beroende pa vad jag ska gora,, vad jag jobbar med etc.!

Ar dalig pa att fixa och greja, borde bli lite battre pa att ta hand om min hy..

Alla japanska vaninnor ar OTROLIGA!!!! OCH  har FANTASTISK HYY:)

Just nu sa vantar jag pa att mitt guld trillar in och da kommer jag att ga pa massage, ansiktsmassage, jag skulle aven kunna tanka mig collagen sprutor  om det kanns bra !!! Sa jag ar oppen for allt, men just nu tycker jag om mig sjalv som jag ar,,utan massa tillagg,, nastanFörvånad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

Något jag däremot aldrig är nöjd med och som jag gärna skulle byta ut, men vet att jag inte tar hand omm ordentligt är mitt HÅR. Har sånt där taffligt svenskt mjukt hår som aldrig ligger som man vill, rakt på fel ställe och så lockigt lite här och där ibland. HATAR att gå till frissan för det blir aldrig som jag vill, brukar deppa över att de tycks se mig som en tönt med tanke på vilken frilla jag brukar komma där ifrån med. När jag själv vill vara cool.

Har dock min dröm frisyr som kommer att komma då jag startar upp vår klubb-2013 för alla asa-rika, asa-snygga LoA brudar…Flört

Alexandraea
0

Kathja, hehe känner igen det där med håret. Mitt är också sådär tunnt och fjantigt att så fort det kommer minsta lilla vindpust så flyger det omkring helt vilt. Och om jag t ex har lockat det och sedan sprayar så tynger sprayen ner håret så pass att lockarna slätas ut. :(

Anyway, för att prata hudvård, ett av mina favoritämnen. :) Jag har haft problemhud ända sedan tidiga tonår, blandhy med finnar, och har provat varenda ansiktsrengöring in the book, billig som dyr och inget har funkat. För mig blev det äntligen skillnad när jag tog bort kolhydrater ur kosten och sedan började med naturlig hudvård för några år sedan, först Rosenserien och nu kör jag en variant på OCM (olivolja+ricin+ en skvätt av någon annan ekologisk olja jag har hemma som kokos eller morot.) som jag använder varje kväll för att tvätta bort sminket. Jag har märkt att sedan jag började med OCM så behöver jag inte göra något mer med min hud (förutom en bikarbonat/olje-skrubbmask en gång i veckan), oljan återfuktar och rengör jättebra, så numera har jag kunnat släppa tankarna helt på min hy för jag vet att den alltid är "perfekt". Nu har jag ätit kolhydrater de senaste veckorna vilket förr i tiden var en rikitg finne-trigger, men jag gissar att eftersom jag numera är van (förväntar mig) att alltid ha fin hy så påverkas den inte längre. (Resten av kroppen ogillar dock kolhydrater starkt fortfarande men det är en annan historia.)

Min erfarenhet är alltså lite bakvänd, jag hittade produkter som äntligen funkade, vilket ledde till att jag blev van att alltid ha "perfekt" hy, och numera alltid förväntar mig det oavsett vad jag äter eller om jag sover med smink och inte tvättar ansiktet någon dag, och därmed kunde jag sluta "obsessa" över min hud.

Till Stella_Polaris, jag använder OCM ibland som duscholja, men eftersom olivolja luktar vädligt så använder jag oftast ren kokosolja istället, föredrar att lukta kakor framför att lukta grekisk sallad. ;)

Stella_Polaris
0

Shia: vad är deras hemlighet? Japanskorna är ju kända för sin fantastiska hy - och bra produkter - och det vore jätteintressant att få reda på mer om deras knep! Är det Shu Uemura och Shiseido för hela slanten?

Alexandra: kul att det fungerar även på kroppen!

MissInAction
0

Åh vad kul att det var så mycket att läsa idag Skrattande

Hihi vad kul, du har helt enkelt viktigare saker att tänka på!! Att somna med sminket på eller "bara bättra på" klarar jag inte längre, det är ungefär som med särskivning eller felvänd grammatik, det skär liksom i hjärtat på mig bara av tanken, haha…

Det där med ångesten, ja… jag vet inte riktigt?? Det stod en hel del på sidan om compulsing picking, att man bara måste. Det är den känslan jag alltid haft iaf. Jag bara MÅSTE!! Och då kommer tvånget och ångesten och den försvinner bara när jag väl börjat plocka Obestämd Och jag känner mig så smutsig innan och alltid mycket renare efteråt.
MEN det går att träna bort. Som med alla annan form av tvång. Det är hårt arbete men det är det enda. Avslappning, distrahering, meditation… vad som känns bäst.

Ja visst är huden vårt största skyddsorgan! Och får ta så mycket SKIT, rent ut sagt. Både bokstavligt och bildligt. Vår fina hud ♥
Att det har med rädslor och känslor att göra stämmer säkert.
Sedan finns det ju teorier också som handlar om var i ansiktet man har akne. Den runt munnen brukar sägas vara hormonell. Hakan tror jag handlar om kosten? Kinderna har jag glömt. 

Det verkar vara en användbar affirmation! Ska prova den där övningen Glad

Ja! Oil cleansing method gillar jag med, som sagt! Fast jag använde ricinolja bara någon gång i början, sedan körde jag endast med jojobaolja + lavendeldroppar. Då tog jag 5 droppar till tvätten och 3 droppar till fukt/mjukgörare. Använde detta i knappt ett år, innan jag bestämde mig för att prova Hemp Hemp Hooray.

Nu är jag tillbaka på LUSH's produkter igen. Jag kan tänka mig att vissa produkter passar bättre på vintern och andra bättre på sommaren också. 

HighOnHealth är en sida som jag började följa (främst videobloggarna) för tre år sedan. Den och Stoppickingonme har förändrat mitt liv rätt mycket. Hon fokuserade på att få ren hud och bli av med akne och andra problem, ur ett holistiskt perspektiv! Alltså helhetsperspektiv… med kosten, själsligt och andligt osv ♥
De senaste åren har hon mer och mer gått över till att prata om bara andlighet och den biten av personlig utveckling. Väldigt intressant utveckling, tycker ju jag! Skrattande Men om du vill titta lite så finns hud-bloggarna fortfarande kvar! Och shopen också om man vill handla.

Vet du! Gå in på någon hälsokostbutik och köp med dig en vegetabilisk olja hem… jojoba rekommenderas, eller mandel! De kostar billigt och de är VÄLDIGT dryga, då du ju bara tar några droppar åt gången! 
Jag tror verkligen på oljor. De har använts på huden i tusentals år, för rengöring och skönhet och doft ♥

Hehe ansiktslyft har jag också tänkt på!! Jag har liksom linjer mellan munnen och näsan, det syns mer på ena sidan tycker jag. Och i pannan! 

Se vad jag skrev till #5 Flört

Exakt den känslan har jag med! Visst, det finns vuxna med finnar också men det är ju bra mycket vanligare bland tonåringar. Och jag ser ju redan rätt så ung ut… brukar fortfarande ibland få visa leg när jag köper lotter (18 år) och jag är ju 32!! 
Om jag fick råda till något så är det att bojkotta pincetten!! Ska du pilla så använd rena fingrar, gärna med sterila servetter runt fingertopparna. Alla redskap och vassa grejer skadar huden något otroligt… och naturligtvis så repar den sig! Men det är onödigt att plåga den och bättre att försöka hjälpa ♥

Ja men precis! Asiatiska människor har en annan slags hudtyp. Den är väl tjockare, har jag för mig? Någon skillnad är det iaf. Och sedan har de ett annat klimat. Både kost och klimat påverkar enormt, och till er fördel tycker jag det verkar som! Skrattande

Åh, testa balsammetoden med mig?? Jag ska börja igen nu, med start idag (har redan tvättat håret med rätt produkter). Jag testade förra vintern men gav upp efter några dagar eftersom jag hade fel produkter och hade inte läst på ordentligt.
Kolla in lockig.se Kyss

Kluring om Ryssland

MissInAction
0

Grattis!! Glad
Du kanske också skulle kolla in balsammetoden då?
Vore kul om vi var flera här som började samtidigt Tungan ute

Kluring om Ryssland

Alexandraea
0

Oj, mitt svar om duscholja var menat till KIAH inte Stella. :P Blandade ihop inläggen. Får skylla på att jag ligger däckad i influensa.

MissInAction, jag har funderat på balsammetoden, men jag är lite dåligt påläst om det, vet att man ska använda silikonfritt. Just nu kör jag på mitt kära hästshampoo som funkar kanon på mitt torra sönderfärgade hår, och har även bytt ut kemisk hårfärgning mot henna. Ska kolla in länken du postade nu och se om balsammetoden det kan vara något.

SHIAWASE
0

Stella!!! ja du dessa japanskor,,, inte en rynka,,,

De ar OERHORT noggranna att rengora och smorja , ansiktsmasker och ALLT SOM FINNS.

De SOLAR INTE.

Pa sommaren nar det ar HETT har sa har de langa skarmar langa handskar over armar, sa at inte en enda liten strale ska na dem, hihi

Sadant orkar jujag inte med,  utan jag ar nog mer at Linnease-hallet (haha),,

Men jag har insett att jag inte kan tavla med dessa asiatiska skonheter,, inte nar det galler den biten i alla fall.

Min basta vaninna har ar tva ar aldre an vad jag ar (46 ) men hon skulle nog inte ga for over 30 i Sverige,,, 25 kanske,,Finns inte en rynka hur nara man an tittar, och en bebishy,,,, vit och slat och mjuk,,,

Det handlar bade vard, mat och anlag!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[luneri]
0

Jag hade problemfri hy, men sen helt plötsligt så fick jag utslag eller vad det nu är som bara blivit värre.

Butiksbiträdet på apoteket tror det är rosacea, fast i en mildare form. Själv vet jag inte alls hur det ligger till. Men vad jag önskar att jag får bort besvären, ser inte alls fint ut när det slår ut prickar precis under ögonen!

Stella_Polaris
0

Men oj! Hade ingen aning om att moderna japanskor använder solskärmar. Det låter lite överambitiöst även om det säkert ger resultat. 

Nu måste jag surfa lite japansk hudvård här! :)

Stella_Polaris
0

Förresten: balsammetoden har jag använt i 18 månader och mitt hår har varit jättefint men nu är det nästan överfuktat så det rasar bara. Jag ska köra med sls-fritt varannan gång för att få lite mer styrsel på det faktiskt. Min hårfrisörska kommenterade min fina hårkvalitet och sa lite förvånat att "mitt hår håller fukten så bra, det tar evigheter att föna".

Jag har använt Coops blå-vita balsam att tvätta med hela tiden och det har fungerat bra för mig. Framför allt fick mitt hår ett enormt lyft när jag slutade använda silikonprodukter i det.

crinalina
0

När jag bodde i Sverige så sminkade jag mig så fort jag skulle utanför dörren. Det var alltså både foundation, puder, rouge, kajal, ögonskugga och mascara. Rubbet, utom läppstift. Det använder jag bara någon gång ibland om jag ska på fest och känner för det. Jag använder heller aldrig smörjmedel till mina läppar då jag för många år sedan märkt att det bara torkar ut dem ännu mer.

Iaf så hade jag en period mellan jag var kanske 20 och 30 då jag hade sminket på mig dygnet runt och de enda gångerna jag tvättade av mig det var när jag duschade, och bara för att det inte gick att behålla på i duschen. Det åkte direkt på igen. Anledningen var killen jag träffade jag när jag precis fyllde 20 som talade om för mig att jag var skitful osminkad.

När jag fyllt 30 så började jag iaf gå osminkad hemma om jag inte skulle få besök, och jag började tvätta av mig det ibland iaf.

Sedan flyttade jag till Spanien och jag slutade utan att ens tänka på det att använda smink alls, förutom lite mascara när jag går ut. Iaf sommartid, då går det inte att använda smink eftersom det rinner av en direkt man sminkat sig, av värmen. På vintern använder jag lite mer smink när jag ska jobba tex, men bara lite och jag tvättar av mig det innan jag går och lägger mig. Inte för att det är bättre för huden utan för att det känns ovant att ha det på.

När jag kommer hem till Sverige nu så tänker jag inte på att de där hemma inte är vana att se mig osminkad, och jag får alltid en massa komplinger om hur fin och fräsch jag ser ut. Jag tänker att det beror på att jag har en grundfärg nu som inte är sjukligt vit, ända tills en kompis påpekar hur ovant det är att se mig utan smink. Då först kommer jag på det. hahaha Det är lika roligt varenda gång.

Min hy är iaf bra utan att jag har brytt mig säskilt i den. Kråksparkar runt ögonen har jag allt, men det har jag haft sedan jag var 30 och jag ser fortfarande betydligt yngre ut än jag är. Sommartid använder jag olivolja för hela kroppen en gång om dagen (det lyfter även solbrännan till en djupare nivå), men vintertid så lägger den sig bara utanpå huden så då blir det någon billig kräm någon ibland. Eller olivolja i badet. Om håret blir torrt så använder jag även då olivolja som en inpackning.

De gånger jag får finnar, vilket jag får ibland, är i kombination av att jag ätit mycket kolhydrater och det är antingen vid ägglossning eller mens. Men det är inte heller varje gång jag får det. Det händer kanske 3 gånger om året.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

MissInAction
0

lunerri,
har du provat att utesluta något i kosten? Socker? Gluten? Mjölkprodukter? Överhuvud taget raffinerade produkter som vi inte bara kan hitta i naturen.

Någon form av reaktion är det ju uppenbarligen. Kan vara kosten. Kan också vara någon produkt du använder eller kanske tvättmedel, duschkräm…. fundera på om du började med något nytt i samma veva som utslagen kom?

crinalina,
Åh sluta med lypsyl vill jag göra!! Fast jag tycker om det också. Är lite kluven. Fast det är klart att det skulle vara skönt att inte vara slav för en massa produkter och ritualer.
Fy förresten vilken vidrig kommentar från en partner! Förvånad Hur kan man ens säga nåt sånt till någon? Och dessutom nån man ska vara tillsammans med. Jag är glad att du hittat en sundare relation och en sundare väg att gå Skrattande

Spontant så känner jag att det är skönt att vara osminkad. Huden får andas och jag känner mig fräsch. Och som sagt, jag känner mig mer sann också utan smink. Mer spontan och avslappnad. Om t.ex. frisören har fixat en frisyr eller om jag testar någon ny look så känns det som att alla tittar på mig. Den känslan har jag inte när jag är naturell Tungan ute

Kluring om Ryssland

[luneri]
0

Jag vet att jag började använda en foundation, men sedan har jag inte använt den så ofta, utan bara vid speciella tillfällen. jag undrar om det kan vara den, men då jag inte använt den alls, så har jag fortfarande utslagen.

Jag har även problem med eksem i hårbotten som blev värre i somras och även nässelutslag som även de blev värre i sommar, så något är det som inte är som det ska.

[Kathja]1
0

Lypsyl är ju fruktansvärt beroende framkallande på alla sätt Hu. Flört

Ni som är inne på oljor, har kollat lite, men har ni kanske tips på någon som fixar 40+ hud som behöver få sin elasticitet tillbaka OCH som har en tendens att bli glansig i den berömda T-zonen?

Balsammetoden har jag funderat på, VET att jag har för mycket "grejs" i mitt hår och eftersom jag i alla fall inte blir nöjd skulle jag ju lika gärna kunna sluta med det. Tungan ute

Alexandraea
0

Till er lypsyl-beroende kan jag tipsa om BiOliv läppsalva (länk). Alla som jag hittills rekommenderat den till har blivit av med sitt beroende då den återfuktar på ett naturligt sätt utan kemiska tillsatser och man behöver inte smörja så ofta. :)

Kathja; mandelolja är en bra hudolja, den innehåller mycket E-vitamin som är en antioxidant som bekämpar de fria radikaler som orsakar hudens åldrande. Sedan att använda olja i ansiktet, som rengöring eller återfuktare, är bra för att bekämpa en oljig t-zon, eftersom man tillför fett till huden så behöver inte huden producera oljan själv. Jag hade samma problem med glansig t-zon tills jag började med OCM, nu har jag det i princip aldrig, om jag inte använder foundation eller puder som täpper till porerna. Sedan att tillföra E-vitamin och zink (vilket hjälper läka skadade hudceller bl a.) inifrån genom att äta E-vit och zink-rika livsmedel, som t ex nötter och frön.

MissInAction
0

Jag har i flera år nu använt Oliv cerat som finns att köpa på Åhléns, älskar känslan - den är mjuk och går in i huden och inte som jag tycker många andra är att de bara lägger sig på ytan - och doftar vit choklad Skrattande så det känns verkligen bara lyxigt att ha den, inte som något tvång.

Ja mandelolja kan jag också rekommendera. Och jojoba. Man kan ju varva med båda, eller ha en till rengöring och en till fukt om man vill.

Vad roligt förresten! Jag får mail om en e-tidning som är rätt ny och som jag läser, gjord av två make up-tjejer som jag följer på youtube. I numret som kom nyss så fanns på en sida ett tips om en olja, av ett märke som nämnts en bit upp i tråden! Skrattande Den här sidan är dock en annan.

Shu Uemura Ultime8 Sublime Beauty Cleansing Oil

Får säga att jag är väldigt nyfiken på den där oljan!! Det är 8 olika vegetabiliska oljor i den, som alltså jobbar för flera olika områden ♥
Och flaskan har pump, ser fräsch och fin ut! Man slipper kladd som blir av flaskor där man häller ut oljan.

Kluring om Ryssland

[Kathja]1
0

Tack Alexandrea, ska ta och kolla upp det där.

Pelle Långlös
0

#14 Precis. Många tror att jag är i skolåldern eller runt 20. Grejen är ju den att jag är 34. Folk blir chockade att jag har tre barn. :-)

MVH Ylva Blomma
* Bloggen om mitt liv *

Håbe
0

Jag har alltid haft en ganska problemfri hy. Ingen acne mer än någon enstaka plita typ en gång i halvåret. Med åldern så har huden blivit lite torrare och jag behöver återfukta mer konsekvent. Däremot var jag ett eksembarn. Hade sönderkliade arm-och knäveck mest hela tiden sen plötsligt bara försvann det. Håret däremot…Suck!!! Jag har ett hår som är totalt spikrakt. Det blir inte ens lockigt med permanent. Under 80-talet bidrog jag nog starkt till uttunnandet av ozonskiktet. Litervis med spray i hårdtuperat hår och så kom en vindpust så var det rakt igen :-) Inga svallande timotejlockar här inte. Och typiskt skandinaviskt tunnt är det. Nåja, jag tycker väldigt mycket om min hårfärg i alla fall :-D

[Torahzen]
0

Olja passar bra till min torra hy/hud. Jag ska absolut kolla detta.

linnease
1

Snubblade över den här sidan idag, kanske kan va nåt? Om kemikaliefri hud- och hårvård

nopoo.se

szirius
0

Läste precis att huden återbyggs på 35 dagar, så återkommande problem sitter inte i själva huden. Maten är största boven.Hörde också från Hicks att allergier, astma etc etc hos allt fler barn nu är tecken på energiskiftet - de visar vägen, visar att vi behöver äta så rent och naturligt som möjligt.

Själv behöver jag nog en detox från sockret, nu efter julhelgerna med allt gottaOskyldig…märker att det finns ett sug på kvällarna nu som jag inte brukar ha i vanliga fall. Men det är bara att brytaGlad

linnease
0

Från Hicks? Cool, vad för klipp? Finns på youtube eller torrent nånstans? Märker att jag själv blivit mer och mer dragen till rawfood på sistone, nyfiken på ämnet.

szirius
1

#33 oj,minns inte, och jag kommer inte leta igenom alla klipp nuFlört. På youtube, ja.I samband med att folk frågat om deras barns problematik så har hon tagit upp kosten, sen kom flera i rad efter det.

Bl. a förklarades så självklart enkelt hur kroppen VET hur den ska smälta tex ett äpple, men en chokladbar är nåt helt annat, det tar dubbelt med energi att smälta för kroppen då det innehåller så mkt som kroppen behöver "lista ut" vad det är.

szirius
0

googla "Hicks food" på youtube så får du massor med träffarGlad

Tar ett ex nu bara. Hmm, om socker och kaffe bl.aTungan ute

http://www.youtube.com/watch?v=rHp8c1ImlWc

[KIAH]
0

Ni som provat balsammetoden, vad använder ni för produkter förutom balsam, alltså spray, mousse osv? Vad jag har förstått så kan man inte använda vad som helst.

[luneri]
0

Jag har använt mig av den metoden, men har gått över till sls-fritt schampo och godkända balsam.

jag använder mig av ett balsam från mop mixed green moisture conditioner

neutral tror jag den heter, ett kravmärkt balsam och tycker passar som tvättbalsam.

Hela jessicurls sortiment är godkända och kan rekommendera.

hårspray av schwarzkopf ska vara godkänd, vet inte om alla deras är godkända, men den jag använde var bra.

kolla runt lite på ekologisk hud och hårvårdssidor annars, där säljer de balsam som är silikon och sls-fria. Sen får man testa sig fram vad sitt hår gillar för produkter också. Mitt hår vill gärna ha lite fetare eftersom det blir så flygigt även när jag använt mig av balsam metoden. Ändå har jag fina hårstrån.

http://www.softskin.se/

http://www.guldlocken.se/

MissInAction
0

Det finns en informativ tråd om Balsammetoden inne på Mode och skönhet. Här finns exempelvis länkar till godkända produkter Glad

Länkarna går till sidan lockig.se och det är nog en bra sida att börja läsa på! Det är viktigt att man läser på innan man börjar och att man har rätt produkter hemma. Ett sisa-shampoo som är godkänt och tvättar bort ALLT, dvs även silikoner och sånt som vi ofta får i håret via produkter. Och sedan naturligtvis godkända balsam. Det finns långa listor i länkarna och de är sorterade på märke Glad

Jag upptäckte att jag hade ett färgshampoo och balsam från Matrix Biolage hemma, som är godkänt.. så jag har använt det. Och ett silvershampo. Och så köpte jag ett biligt från Garnier Respons, med oliv och sheasmör som luktar gudomligt gott! Det billiga har jag som tvättbalsam i hårbotten och det dyrare har jag som vårdande på längderna. Jag är som sagt rätt ny fortfarande så jag får vänta och se hur mitt hår beter sig och reagerar med dessa produkter.

Upptäckte också att jag hade en godkänd spray hemma, Maria Nila flattening spray… inte så stor andvändning för den kanske men den är rätt bra och luktar gott. Och så har jag en godkänd aloe vera-gel.

Kluring om Ryssland

[Torahzen]
0

Är det någon som har testat WEN-shampoo? De gör reklam på TV om det.

candelonia
1

Jag använder också balsammetoden. Mitt hår blir så mjukt o fint utav det. Använder mest coops balmsam och ibland body shops rainforest moisture eller radiance balsam. När det gäller huden så har jag märkt att jag fått vackrare hud sen jag började äta maca pulver och msm pulver - msm har även gjort att mina naglar växer fortare och blir hårdare. Jag älskar mat och äter allt jag njuter av. Tycker även om att lära mig mer om näringsrika produkter som är naturliga och bra för hår, hud, naglar. Jag tar lite linfröola, avokadoolja och valnötsolja dagligen samt dricker vetegräs. Härligt grön färg på vetegräset och jag fåt en sån energikick när jag vet hur mycket klorofyll och näringsrika ämnen det finns i det. Älskar alltsom har med välbefinnande att göra!!!! ♡♡♡

[Kathja]1
0

Vad härligt det låter candelonia! Själv dricker jag nässlepulvet, grön det med men smaka inget vidare - tur att man (jag) vänjer mig iaf. Ger det till hundarna med. Körde med korngräs innan, men detta känns rätt eftesom det är närproducerat. Och till väldigt bra pris är det med.

MissInAction
0

Alexandraea, var det du som rekommenderade Bio Oliv läppsalva?? Jag köpte en sån härom dagen. Men jag var inte beredd på att det fanns tre olika att välja på Förvånad Honung, Aloe Vera och Oliv, så jag funderade några ögonblick och sen valde jag den som såg ut som på bilden.. vitt med gröna blad på, Oliv. Den luktar jättegott! Och jag kom på vad den luktar som, Labello cherry som jag alltid hade på mitten och slutet av 90-talet Skrattande

Jag hittade den här när jag googlade, vet inte om det är samma men med nytt namn bara, fast de verkr har tillsatt nåt shimmer nu. Men roligt iaf att få den flashbacken med doften!

Spelar det någon roll vilket av de tre olika man använder, tror du? Hon i butiken gissade att de hade samma innehåll men att den med honung var lite fetare.

Kluring om Ryssland

Alexandraea
0

Ja, det var jag! Glad Nä, det tror jag inte spelar någon roll. Jag har bara testat honung men basingredienserna är desamma i alla tre, alla innehåller bivax som är super för torra läppar, och sedan så är ju både olivolja, honung och aloe vera också mjukgörande och lugnande för torr och irriterad hud så det är nog mer en smaksak vilken man föredrar. Glad Du får rapportera hur det går!

Haha, labello cherry kommer jag också ihåg. Det var en favorit! Glad

[Kathja]1
0

Jag har en hund som har fått eksem runt ögonen, han är mest torr och just inte kliig. Jag smörjer med Aloe men ni kanska har någo annat bra tips? Vill inte gärna ha Hydocotisoncrem runt ögonen, även om den funkar bra på eksem annars.

MissInAction
0

Oki jag använder den här så länge det känns bra! Doftar ju så gott Oskyldig
Annars hade jag valt aloe vera.

Kathja, jag skulle fortsatt med aloe vera! Tar du direkt ifrån plantan? Det är både lugnande och antibakteriellt och antiinflammatoriskt.

Kluring om Ryssland

[Kathja]1
0

Nej jag har "köpe" varianten. Men då fortsätter jag med det iaf. Tack!

MissInAction
0

Ja det ska nog gå bra. Såvida inte konserveringsmedlen irriterar, men det lär du märka!

Kluring om Ryssland

Stella_Polaris
0

Jag har köpt nagelolja från Maria Åkerberg i veckan och den var helt underbart bra! Mina hårt nedslitna vinternagar med hårda nagelband, lösa hudflikar och små inflammationer runt topparna Skäms har läkt jättefint! Bättre olja än Scratch Nails, trots att priset är hälften i jämförelse. Kan varmt rekommendera den om ni har risiga naglar nu på vintern!