Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4280 ggr
LoAEmma
2012-07-08 22:01
0

EFT - Berätta!

Sitter å kikar på EFT och Tapping, har tidigare tyckt att det verkar flummigt, men varför utesluta? Vi pratade om detta i en tidigare tråd men nu minns jag inte vart så jag startar en ny där vi kan prata om detta, hur man gör, vad för effekter man får osv.

Shoot! Glad

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
2012-07-08 22:31
0

Jag får väl börja då eftersom jag ofta förespråkar EFT. Tungan ute

Det funkar på allt! Jag har kört det på penga-blockeringar, allmän ångest och oro, stress, värk, ormfoi, vikt, sockersug, otålighet…öööh finns mer men kommer inte på det nu!

Det man gör är att man "knackar" med pekfingret, eller pek och lång spelar egentligen ingen större roll, på olika punkter på huvud och överkropp samtidigt som man säger en ramsa som får en att fousera på det man vill jobba med. Låter kanske lite "flummigt", men kolla på youtube som LoAEmma där finns det mängder av videor, blir nog lättare att fatta då.

Det som händer är iaf att man när man knackar så släpper de energi-blockeringarna man har kring vissa saker, spelar ingen roll om de är fysiska eller psykiska, faktiska eller imaginära - funkar på allt. Funkar lite som akupunktur, fast mer och lättare - men det är i princip samma punkter man använder sig av.

Ibland räcker det att man knackar en runda på en grej så är den fixad, andra gånger krävs det att man kör några rundor och sedan återkommer vid ett senare tillfälle.

Man kan inte göra fel så att man gör något värre, utan det enda som kan hända, och det är främst då man inte får till fokuset, är att det kan ta lite tid att nå fram.

Jag rekommenderar absolut EFT eftersom det är lätt, effektivt, man kan göra det själv och det kan inte bli något som blir värre av det. Skrattande

LoAEmma
2012-07-08 22:34
0

Det jag tänker på att det känns lite som om man fokuserar på problemet, vilket ju känns fel. Typ, jag är rädd för spindlar jag är rädd för spindlar osv… På vilket sätt löser det blockeringen?

Inte särskilt Loa om du förstår?

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-08 22:53
0

Jag förstår, men du fokuserar någon minut så det lär inte dyka upp någon orm på den tiden.

Det du gör är ju att ta bort dina blockeringar. För att ta bort dem så behöver du jobba med dem, för att jobba med dem måste du fokusera på dem - annars handlar det om förträngning och det gör ingen människa glad.

Allt är energier, din kropp har ett naturligt energiflöde, så fort något är "fel" så blir flödet fel, med EFT så tar man bort "felet" (blockeringen) så att flödet blir fritt igen.

Det du skickar ut, och det du tar emot, i dina önskningar är energier och har du då blockeringar så försvårar det processen, ibland t.o.m omöjliggörs den helt. Det är ju därför det är så viktigt att man jobbar med sina blockeringar och sina hang-ups då man inser att man har dem.

Och där är EFT till stor hjälp. Så nog är det LoA att jobba med EFT. Flört

LoAEmma
2012-07-08 22:58
0

Okej :)
Men jag känner mer att man borde typ tänka, jag är rik jag är rik eller nåt medan man knackar… Men man är väl inne i affirmationer för mycket kanske ;)

Men alltså, man lär kroppen att slappna av även om det dyker upp en spindel, en aversion mot pengar eller vad det nu är?

Förresten, har du ett bra citat att säga när jag ska knacka bort mina blockeringar mot att bli rikare ekonomiskt?

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-08 23:07
0

Du kan "knacka" fram 100 000kr oxå, fast det har jag inte testat. Men det finns en massa videor på youtube som visarhur man gör det.

Det är svårt att råda dig såhär utan att ha prata med dig, det är ju bara du som vet vilka hang-ups du har. Ju mer specifika dina citat är detso större nytta gör dem.

Så det kan ju vara "tróts att jag blir ororlig då jag tänker på pengar älskar och respekterar jag mig själv helt och fullt" eller "trots att jag har en känsla av att jag inte är värd att vara asa-rik älskar och respekterar jag mig själv helt och fullt" eller "trots att jag känner det som att det är fult och fel att vara rik älskar och respekterar jag mig själv helt och fullt.

Men här precis som annars är känslan det viktiga. Prova dig fram tills du hittar orden som känns i ditt inre, helst tills du kan frammana den faktiskt negativa oron eller ångesten som vissa situationer som är penga-relaterade ger dig. Då är du rätt ute!

LoAEmma
2012-07-08 23:11
0

Tack, jättebra tips Kathja!!
Pratar gärna mer med dig och berättar om du har lust att vägleda mig lite mer inom detta :)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-08 23:15
0

Självklart, kan jag hjälpa till så gör jag gärna det. Tungan ute

LoAEmma
2012-07-08 23:16
0

Toppen! Vi kan ju ta det privat om inte alla vill läsa… Tror jag kan lära mig mkt om mig själv också, ofta svårt att intervjua sig själv och få fram svar tycker jag.

*Det blir som det ska*

Theleonora
2012-07-09 00:09
0

Jag börjar bli mer och mer intresserad av EFT. Har inte vågat prova för jag har känt mig tvungen att läsa på tillräckligt innan så jag inte gör nåt galet/fel. Ni får gärna fortsätta med tråden och jag lär flika in då och då ;)

[Kathja]1
2012-07-09 08:38
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag tror att det finns lika många tekniker som det finns utövare inom EFT (finns även flera olika modeller) - det finns dem som kör låååånga rundor (en runda är det du säger och gör en gång för att bli av med blockeringen) där man knackar, säger ramsor, himlar med ögonen och nynnar lite (ja du läste rätt!). Men det finns oxå de som bara knackar lite.

Som ni kanske har insett vid detta laget att jag gillar när det är enkelt. Det ska vara enkelt att göra så att man vågar prova själv. Det finns en massa kurser inom området, men du kan faktiskt prova dig fram (precis som med LoA) - eftersom det inte kan bli fel.

Ett super lät sätt att ta sig an blockeringar är (knacka med pek eller pek och lång fingertoppen - du kör rundan på ena sidan ansiktet, m.a.o ett öga):

1. Börja med att hitta det du vill ändra på! Blev du stressad och orolig då du insåg att månadens räkningar blev fler än du hade räknat med? Eller orolig då du tyckte att dina kolleger tittade snett på dig? Eller har du ont i axlen? Eller du kanske blir irriterad varje gång du hör din mammas röst?
  2. Hitta känslan. Tänk på det du har problem med, hur  känns det? Hur reagerar du? Lägg märke till din inre reaktion och känsla.
  3. Skala känslan från 1-10, 10 är "super jobbigt".
  4. Knacka några gånger på karatepunkten (tänk dig ytter sidan på handen, den delen du använder om du ska slå sönder 5 brädor som ligger i en hög Flört) - medan du säger något som passar till ditt problem. Tex "trots att jag blir så irriterad på min mamma för att hon alltid ska ha koll, älskar och respekterar jag mig själv helt och fullt"
  5. Knacka sedan lätt uppe på huvudet. Och säg till dig själv "släpp det - det är bra nu"
  6. Knacka sedan på insidan ögonbrynen - och säg samma sak, eller något likande. (släpp det, låt det gå, det är bra nu osv)
  7. Knacka sedan på utsidan av ögonvrån - och säg samma sak, eller något likande.
  8. Knacka sedan under ögat - och säg samma som innan.
  9. Knacka under näsan - och säg samma som innan.
  10. Knacka i gropen mellan underläppen och hakan - och säg samma.
  11. Knacka en bit under nyckelbenen, där ett halsband skulle hänga - och säg samma sak.
  12. Ta sedan ett tag runt din handled och kläm till, håll kvar och tänkt på ett ord som gör dig glad - sol, sommar, frid, kärlek, lugn…
  13. Ta samtidigt ett djupt andetag in genom näsan och ut genom munnen.

Nu är en runda gjord! Tänk på blockeringen du nyss jobbade med - på en skala från 1 -10 hur känns det nu? Kör några rundor tills du känner att du iaf är nere på 3-4 på skalan, då kan du släppa det och återkomma en annan gång vid behov.

På bilden nedan kan du se var punkterna sitter, där finns fler än jag använder, men det finns även dem som använder sig av färre.

Det man visar på bilden som "ömma punkten" fungerar som en re-set punkt, känner du dig orolig och olustig utan att veta vad det beror på - massera dig här och du kommer att bli lugnare. Har du barn som inte kan somna, massera dem här och de lär komma till ro.

Punkten de kallar "gama punkten" sitter på ovansidan handen, mellan senorna som går från lång- och ringfingret, känner du dig stressar, eller socker sugen eller annat men inte kan ta i det med en hel runda prova att bara trycka här så ska du se att det lättar.

Så de var lite mer om EFT…

Enjoy! Skrattande

SHIAWASE
2012-07-09 08:56
1

Jag gillar ocksa nar det ar enkelt!! TACK.

Sa jag tror ju faktiskt att det ar JAG som har manifisterat denna trad!! (tack LoA Emma,,,men jag tar at mig "aran"haha ) eftersom jag ar intresserad, och jag har tittat tidigare lite pa YouTube, men tyckt det varit sa jobbigt att valja , sa jag har skjutit upp det.. Men titta nu har ju Katjha sa enkelt beskrivit det for oss.

TACK igen. Tank vilken inspiration du ar for mig Kathja, forst dina fantastiska affirmationsvideos och sa nu dettaFlört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

SHIAWASE
2012-07-09 09:06
1

Karatepunkten , kanner jag ju till val:::Flört

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

LoAEmma
2012-07-09 09:18
0

Hahaha at your service, Shiawase!!

Kathja, videon som jag såg, då sa man först det där att man respekterar sig själv ändå, men sen upprepade man problemet medan man knackade på olika ställen. Dvs knackknack jag är rädd för spindlar knackknack spindlar gör mig obehaglig till mods osv….

Det där sättet känns ju mer rätt och mer Loa, det som du skriver alltså!!

*Det blir som det ska*

SHIAWASE
2012-07-09 09:21
0

Haller med dig helt LoaEmma!!  Jag vill ju inte heller sitta och upprepa en blockering hela tiden:) Tur att vi lyckades fa Kathja till att skriva en lattforstaelig, och enkel forklaring, som passar oss LoA:areGlad

Shiawase

LoAEmma
2012-07-09 09:26
0

Japp, hon är grym! :)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-09 09:27
1

Ha ha, ni är söta! Har funderat på att göra en video oxå, men där har jag lite blockeringar att ta itu med först "för vem skulle vilja titta på den, och tänkt om någotn tycker att man gör helt fel"… Även solen har sina fläckar! Flört

Som jag sa, prova er fram! Kollar man på videor så gör nog alla olika. Och jag gör lite olika ibland oxå - det beror på vad det gäller och hur mycket tid jag vill lägga på det.

En rolig sak är att varje gång jag knackar så börjar jag att gäspa! Det får mig alltid att tänka på mina hundar som gäspar då de ska släppa på spänningar, som tex när de är uppjagade och man säger åt dem att tagga ner, eller om de har taggat upp för att de har sett något och efter det ruskar de alltid på sig och så gäspar de. Så för mig har det blivit ett teckan på att jag är rätt ute. Kul grej, men vet ingen annan som har sagt sig göra det.

crinalina
2012-07-09 14:34
2

Ursäkta mig men jag tror att det är jag som manifesterat fram denna tråd. Jag skrev i min lista för saker att göra idag; EFT-info.

Jag har ju sysslat med en del EFT (The Tapping Solution) för ett och ett halvt år sedan och släppte en massa blockeringar då i och med en "kurs" med seminarium i 10 dagar, alla fokuserade på olika problematikområden. Otroligt givande och jag lärde mig massor av mig själv, insåg att jag hade massor med fler blockeringar inom vissa områden än jag var medveten om, och löste ju också de blockeringar.

Däremot så blev det väldigt intensiva 10 dagar, och jag fortsatte jobba med den intensivt i ytterligare en vecka efteråt, så både jag och min kropp blev mättade av det. Jag behövde en paus och gick vidare till andra metoder och tekniker.

Men nu har jag känt mer och mer att det är dags att ta upp det igen, så igår bestämde mig för att idag skulle vara rätt dag.

Så tack LoAEmma och Shiawase för att ni hjälpte MIN manifestering på traven hehe, och framförallt tack till Kathja-R som förespråkat EFT och väckt upp min lust till det igen, och naturligtvis tack för snabbkursen. Nu trillade allt på plats med punkter och allt igen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
2012-07-09 14:41
2

Bråka inte flickor! Gruppmanifesteringar är inga dåliga grejer att få till. Flört

SHIAWASE
2012-07-09 14:53
1

Gruppmanifistering ar harligt!!! Tank vad vi kan uppna om vi alla fokuserar tillsammansGlad

Shiawase

szirius
2012-07-09 15:05
0

Och jag känner sånt motstånd att göra EFT just nu…fastän jag gjort i perioder tidigare och det verkligen hjälpt….Obestämd Kommer inte till skott…

Rulla med ögonen brukar jag iaf göra nästan automatiskt när jag märker att jag liksom " fastnat" i en negativ tankespiral.Tycker att det är så himla enkelt och fungerande. Ofta finns då en plats där ögat liksom " vill hoppa över" och inte kan rulla…då jobbar man lite där tills det lossnar och ögonen kan komma runt utan problem. Sen brukar tanken ha lossnat!

crinalina
2012-07-09 16:16
1

Nu när jag har knackat på ett par saker så kommer det tillbaka och jag kan slappna av i det jag gör. Det som händer då är att jag bara låter orden, tankarna, känslorna styra det jag säger när jag knackar. Jag går gärna tillbaka till huvudet direkt efter nyckelbenen om det känns som att jag behöver det, istället för att gå till greppet om handleden.

Sedan VET jag och KÄNNER jag när jag är klar. När det är dags att gå till handleden och avsluta knackningen på den saken.

Jag stannar alltså inte upp mellan varven och känner efter hur det har ändrats på skalan, utan jag fortsätter knacka tills det känns bra. Orden förändras också automatiskt med förändringen i känslan och ju mer blockeringen släpper.

Ville bara dela med mig av hur det funkar för mig. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

[Kathja]1
2012-07-09 16:25
0

Crinalina - så brukar jag göra också - köra på tills det känns bra. Har man en grund som denna att utgå ifrån är det ju bara att prova sig fram! Är det jag gillar med det, man kan hitta sin egen väg, och det kan inte bli galet. Det värsta som kan hända är ingenting.

crinalina
2012-07-09 16:39
0

Ja precis. Det är viktigt att förstå att i detta, precis som med allt som har med livet och LoA att göra, så är det sin egen inre röst man ska lyssna på. Det finns inget rätt och fel, så länge man knackar på rätt punkter.

För mig brukar det också bli så att jag "pratar" mer om känslorna än i din beskrivning för att det är lättare för mig att identifiera och jobba med rätt känsla. Ibland är det ju fler än en känsla inblandad i en och samma problematik, och då blir det ofta så att jag börjar med blockeringen som stort, sedan bryts den liksom ner i delar och jag knackar på en del i taget, ibland två delar i taget, ibland hoppar det.

Som nar jag nyss knackade på min blockering när det gäller pengar. Jag började med känslan av att aldrig ha tillräckligt, därifrån blev det allt ifrån otillräckligheten, till skuldkänslor (gamla som nu), rädslan att inte vara värd pengar, rädslan att aldrig ha tillräckligt, rädslan att inte vara tillräckligt smart…. till att släppa dem olika känslor, i olika faser en efter en, till att lägga in positiva känslor istället. Så nu sitter jag här med en trygg känsla av att jag är värd alla pengar jag vill ha och jag har alla pengar jag vill ha, och jag kommer alitid att ha alla pengar jag vill ha.

Jag inser att jag kommer ganska säkert behöva jobba mer med det, men varje gång leder till mindre motstånd och bara det att kunna sitta här utan att känna det minsta lilla motstånd är fantastiskt skönt!

Nu ska jag knacka på min vikt. Cool

LoAEmma
2012-07-09 17:12
0

Haha känner mig som ett Law of Attraction-vessel!!!!

Coolt!

Ja jag fastnar mest på hur jag ska uttrycka mina blockeringar för att det ska bli rätt… Skulle ut till min karl nu på fm, när jag kom dit var han inte där fast han sa att han skulle åka hem en timme tidigare. Så då satt jag och knackade lite på att inte vara irriterad på att han var sen haha… Kanske funkade det litegrann :)

*Det blir som det ska*

crinalina
2012-07-09 17:26
0

LoAEmma, ta det lugnt. Om du vet var punkterna sitter så är det en bra början.

Om du sedan har något som du vill knacka på så kan du börja med att bara knacka på karatepunkten tills orden kommer till dig. Slappna av och låt dem bara komma. Kämpa inte emot dem.

Om du känner att har motstånd till det så kan du börja med att knacka på det motstånden. Men bara låt det flöda. Fundera inte på om du gör rätt eller fel. Bara knacka och säg det som faller dig in. Det kommer att komma av sig själv.

LoAEmma
2012-07-09 17:33
0

Glad Hoppas det!!

*Det blir som det ska*

crinalina
2012-07-09 17:44
0

Såklart, det gäller ju, som med allting annat, att lita på sig själv och LoA. Cool

[Kathja]1
2012-07-09 17:53
0

Det är som crinalina säger - man kan "prata på" hur mycket som helst om det man vill jobba med. Kan inte bli för mycket prat vad jag vet  -så länge som man lyssnar av sig själv och letar upp känslan som man vill jobba med.

Precis som med LoA där man får bäst effekt då man är på rätt känslo-spår, är det samma med detta. Ju mer du är i känslan när du knackar, desto effektivare blir det.

Som sagt prova dig fram. Kör bara knackandet någorlunda i rätt ordning så blir det bra tillslut. Skrattande

LoAEmma
2012-07-09 18:24
0

Men ska jag foka på problemet först, när jag karateknackar, och sen säga det löser sig, jag är glad, jag är trygg, det löser sig?

Eller säga problemet genom hela knackningen?

*Det blir som det ska*

crinalina
2012-07-09 18:34
1

Ungefär så här brukar det kunna låta för mig.

karatepunkten Trots att jag har en massa blockeringar när det gäller pengar så älskar och respekterar jag mig själv.

toppen av huvudet (jag har en massa blockeringar när det gäller pengar)

ögonbrynet (jag är rädd att jag inte är värd pengar)

ögonvrån (det är inte sant)

under ögonen (jag är värd alla pengar jag jag vill ha)

under näsan (jag vill ha jättemycket pengar)

hakan (jag älskar att vara värd alla pengar jag vill ha)

nyckelbenen (jag älskar pengar)

toppen av huvudet igen (det finns ingen som helst sanning i att jag inte skulle vara värd alla pengar jag vill ha)

ögonbrynet (jag släpper den tanken nu)

ögonvrån (jag är verkligen värd precis vartenda öre, eller cent för mig, jag vill ha och mer ändå)

under ögonen (pengar och jag hör ihop)

under näsan (jag och pengar är ett)

hakan (pengar och jag är samma energi)

nyckelbenen (pengar och jag dras som magneter till varandra)

osv

när man känner att man är klar (jag brukar alltid avsluta rundan med just nyckelbenen) så går jag vidare till greppet runt handleden och känner en positiv känsla.

Det jag brukar märka att jag ofta börjar lite kutig i ryggen och när jag känner att jag är klar med en blockering så sitter jag helt utan att jag tänkt på det rak i ryggen, stolt.

[Kathja]1
2012-07-09 18:35
0

Det spelar faktiskt ingen roll. Gör det som känns bäst för dig. Det viktiga är att du hittar känslan då du börjar. Som Crinalina sa, ofta när man börjar knacka på karatepunkten så kommer det att ploppa upp ord i huvudet. Säg dem. Det är lite klurigt att förklara i skrift - men prova dig fram! När du har knackat en stund så kommer ju tankarna att bli allt mer positiva, är ju det som är grejen.

LoAEmma
2012-07-09 18:38
1

Härligt!! Nu förstår jag mycket bättre :) Ska hitta nåt bra att knacka om :)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-09 18:46
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Vad bra! Har kollat runt efter en bra video, men det enda som ploppar upp är att jag borde göra en själv… Tungan ute

Hittade iaf en positiv EFT video, för man kan knacka på positiva saker oxå! Vill man tex må bra och vara glad så kör man en runda på det, men glöm inte att le under tiden för det gör susen.

Denna video tycker jag är helt okej iaf.

crinalina
2012-07-11 19:34
2

Ja jag har under de senaste dagarna löst upp många blockeringar och knutar med knackande.

Bla min inre osäkerhet och rädsla att bli lämnad av mannen i mitt liv. (Den har jag haft sedan jag var fyra år). Den är nästan helt borta men kommer säkert att behöva någon mer knackning någon gång.

Och så har jag knackat massor på pengar; mina blockeringar,förutfattade meningar och gamla inpräntade refernsramar som jag levt med och tagit på mig under hela mitt liv.

Jag fick en enorm inspiration av pengavideon i pepp-video tråden (också Kathja-R). När de visade en bild på pengar och energi (som elektricitet) så gick det en stöt genom hela mig, så när jag nu har knackat på pengar så har jag då och då, och som avslutning, lagt in "pengar är energi", " jag är energi", "pengar och jag är samma energi", "energi attraherar energi", "pengar och jag attraherar varandra", " jag och pengar är ett", "pengar kommer till mig utan motstånd eftersom vi är ett, vi är samma energi", "pengar och jag är som magneter som dras till varandra snabbt och utan ansträngning" "pengar är jag", " jag är pengar"

Det har vibrerat i hela mig när jag avslutat med handledsgreppet.

Jag har även lagt in chilla där i. Som en kombination av tre, och vi är alla samma energi och kommer till varandra utan motstånd.

Guld i munGuld i munGuld i munGuld i munGuld i munGuld i mun (detta är jag, jag är pengar)

[Kathja]1
2012-07-11 20:04
0

Rädslan för att bli lämnad jobbade jag oxå bort med EFT. Förr om jag somnade i soffan och min man inte var brevid mig då jag vaknade fick jag panik! Lätt osunt, men nu borta med EFT.

LoAEmma
2012-07-11 20:22
0

Åh, jag vill också bli fri från det där! Lär ju hjälpa om jag slutar vara rädd för det, även om det ibland har varit befogad rädsla. Så ja, då attraherar man ju in det i sitt liv också!

*Det blir som det ska*

crinalina
2012-07-11 21:03
0

LoAEmma, rädslan att bli lämnad har inte varit befogad, det är lämnandet som varit befogat eftersom du attraherat det genom rädsla!!

Kan vara jobbigt att inse, men så är det och jag vet för jag har blivit lämnad av de flesta män i mitt liv någon gång (och då inte bara pojkvänner utan även fädrer och bröder), och nästan alla mina tidigare pojkvänner var otrogna (kanske en av tio som inte var det) förr eller senare. Det var när jag hittade LoA och förstod sammanbandet mellan vad jag var rädd för och vad jag fick, vilka energier jag sände ut och vilka jag fick tillbaka, som jag insåg att jag själv skapat alltihop.

Det är ibland sådana tankar som kryper på mig ibland, de gamla rädslorna, och det är dem jag nu kan vända till att känna säkerhet i att jag vet vad jag skickade ut för önskning som gav mig min sambo. I den önskningen ingick resten av livet tillsammans och ständigt trogen bland en massa andra saker.

Så nej, det har aldrig varit befogad rädsla, det finns rädsla, som alltid är obefogad eftersom du själv har skapat den. Så varför vara rädd för något du själv har skapat? Vara skapa något du är rädd för?

Vad vill du ha? Hur vill du känna? DET är det du ska foka på!

LoAEmma
2012-07-11 21:20
0

Oh tack för ett underbart svar! Nu pratar vi visst om det här i två trådar ;)

Jag har börjat i rätt riktning nu men ibland tappar man fokus och då blir det fel. Ska hitta bra ord att knacka på angående detta!

*Det blir som det ska*

joosefina
2012-07-12 00:35
3

Hej alla duktiga människor här på LoA – vilken bra tråd och så himla bra förklarat! Tänker genast ta tag i knackningen på riktigt.

Har knackar lite tidigare men inte alltid känt mig ’bekväm’ – nu efter att ha läst era inlägg känns det mycket klarare. Tack! (är ny här, men har förstås tassat runt lite en tid)

Josefin

[Kathja]1
2012-07-12 09:18
0

Joosefina - kul att höra. Och hej kul att träffas, hoppas att vi får se mer av dig Flört

crinalina
2012-07-12 20:19
1

Hej Joosefina - skoj att du känner att du blir hjälpt, det är ju det vi gör här. Hjälper varandra. Välkommen in i gänget! Skrattande

joosefina
2012-07-13 01:38
1

Tack! Ja, jag är gärna med här - känner att det finns mängder av kunskap att inhämta. Och en härlig atmosfär!

Josefin

SHIAWASE
2012-07-13 02:18
1

joosefina, skriv garna nagot om dig i presentationstraden om du har lustGlad

Valkommen!!

Shiawase

LoAEmma
2012-07-13 23:50
0

Nån fler än crinalina som kommit igång med tapping?
Jag tänker på det och berättar för folk om det men har inte knackat nå värst mkt än haha…

*Det blir som det ska*

LoAEmma
2012-07-14 00:17
1

Förresten Kathja, vad tycker och tror du om denna guide?

http://www.balanspunkten.info/images/pdf/swedish/eft/eftmanual_6_se.pdf

Jag hittade den i en gammal tråd här om EFT, och har börjat läsa den. anske kan detta vara något jag kan använda i mitt företag med mina patienter :-)

*Det blir som det ska*

SHIAWASE
2012-07-14 01:36
1

Jag inte kommit igang annu,,,,, Har liksom inte kunnat satta mig ner,, daremot, sa anvander jag de videos Kathja lank , eftersom jag har haft for mycket for att ocksa kunna meditera,, med dessa funkar jattebra for att slappa motstand och koppla upp!! For mig .

Eftersom det ar precis det jag behover nu, SLAPPA ALLT, TILLATA ALLT

MEN jag kommer att knacka pa sma smaningom!!!

Shiawase

[Kathja]1
2012-07-14 08:37
0

LoAEmma - den är absolut bra! De är ju proffs, jag är bara glad inspiratör. Flört

LoAEmma
2012-07-14 12:09
0

Tack Kathja, jag ville inte sätta mig och läsa allt det där om inte du tyckte det var bra ;-)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-07-14 12:27
0

Gulle du!

Jag har läst den några ggr men inte använt den sådär direkt av, men jag vill ju gärna hitta min väg hela tiden. Trivs med det. Skrattande

Men den är realtivt lättläst och informativ tycker jag.

LoAEmma
2012-07-14 13:00
0

Ja va bra :) Jo tänker att jag behöver en sån där basinstruktion om jag ska kunna lära ut det vidare.

*Det blir som det ska*

LoAEmma
2012-07-21 10:50
1

Haha, inatt drömde jag att jag lärde ut EFT till en person, väldigt utförligt.

Kanske är så att jag ska lära mig detta ordentligt och ha med det som en behandling i mitt företag!

*Det blir som det ska*

LoAEmma
2012-07-21 15:38
3

Oh, jag har berättat om EFT för en nära vän och länkat till den här tråden osv. Hon har använt det en del nu sista veckorna och idag kom det ett eldprov; tandläkaren! Hon har svår tandläkarskräck men var tvungen att åka in idag akut. Innan så var hon helt förstörd, hjärtklappning, darrningar osv. Men när hon kom in i rummet så blev hon helt avslappnad! Fantastiskt!

*Det blir som det ska*

crinalina
2012-07-21 19:50
1

Igår och idag så har jag knackat på att uppskatta och acceptera alla positiva och negativa känslor och tankar jag har eftersom de är resultatet av de negativa och positiva känslor och tankar jag hade tidigare. Så idag känner jag mig totalt harmonisk och fri i mtt tänkande. När jag tänkt en negativ tanke eller känt en negativ känsla så har jag stannat upp och så har jag tänkt; Jag tillåter mig själv att tänka denna tanke eller känna denna tanke för den är del av vem jag är. Jag har även gjort samma sak med positvia tankar och känslor eftersom dem ibland kan föda fram negativa sådana också. Tex så kan det vara svårt att tänka att man är bra på någonting eftersom det är fult att vara bättre än någon annan. Eller så kan det vara skuldfyllt att känna sig sexig. Idag har jag gett mig själv tillåtelse att tänka alla positiva tankar och känna alla positiva känslor och uppskatta dem. För de är en del av mig och jag är resultatet av mina tidigare tankar och känslor. Skrattande

LoAEmma
2012-08-01 19:32
0

Kathja! Jag sitter och läser den här EFT-kursen jag hittat och har en fundering…kan man utöva EFT framgångsrikt på personer som inte alls tror på detta?

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-08-01 20:26
0

Jodå det kan man allt göra. Du behöver inte tro, funkar iaf, men ju mer i känslan du är desto effektivare är det.

LoAEmma
2012-08-01 21:35
0

Precis som jag tänkte själv då :)

*Det blir som det ska*

Theleonora
2012-09-10 10:00
0

Kan man utöva EFT för att bli av med sitt kontrollbehov? Och för att vara mer i nuet?

Tips på hur man gör och hur man knackar mottages tacksamt!!

[Kathja]1
2012-09-10 10:17
1

Självklart kan du det!

Det du måste börja med är att hitta VARFÖR du har ett kontrollbehov, vad är du rädd för ska hända?

Det du kan göra är att börja att knacka lite generellt på känslan och så pratar du dig själv rätt "jag mår inte bra av att ha ett sånt kontrollbehov" "jag blir stressad av att inte veta vad som händer" "när jag inte vet vad h*n gör tror jag att det ska hända något hemskt" "när jag inte har kontrollen är jag rädd för att allt ska försvinna" - eller vad det nu är för känslor som väcks i dig.

Kör runda efter runda, efter runda och "svammla på" kring kontrollbehovet, låt det komma spontant - ger du det bara tid så kommer du att hitta till ORSAKEN, den rätta känslan, det som triggar igång ditt kontrollbehov. Och det brukar vara svårt att missa - det blir som en våg av känslor, ofta även tårar, som kommer likt en flodvåg.

Fortsätt då att knacka på där du är, kör några rundor tills det lättar. Och återkom varje dag, gör övninge så ofta du kan under några veckor - därför att kontrollbehov är en stark känsla den lär du inte bli av med på en eller två vändor. Men de går om du ger det lite tid och om du är öppen för dina enga signaler kring vad du ska säga, vilkan känsla du behöver jobba med.

Då det kommer till att vara i nuet så borde det gå det oxå. Där är det en positiv sak du vill jobba med så då är det viktigt att du känner dig positiv då du knackar! Tänk på något som gör dig glad innan du börjar, och le medan du håller på - och så knackar du några rundor på "jag är så tacksam över att kunna leva i nutet" "det är en sån skönt känsla att vara här och nu" "jag uppskattar när jag är närvarande i nuet, det får mig att le och må bra" - eller vad som kan kännas okej att säga.

Det viktiga är att du hittar en positiv känsla INNAN du börjar, eftersom det är en positiv känsla du jobbar med - gällar allt positivt man vill jobba med.

Hoppas att det var till någon hjälp, det är inte helt lätt att förklara via skrift så här. Tungan ute

Theleonora
2012-09-10 10:33
0

Tack för ett snabbt svar!!

Ang kontrollbehovet tror jag det kommer av en otrygg barndom, med en del traumatiska händelser fram till 13-års åldern.Sen efter det har jag ju iofs varit med om andra tråkigheter som gjort att jag inte kunnat släppa på kontrollbehovet så det har bara blivit starkare… Men som sagt, efter 13 var det andra händelser som utlöste/aktiverade det.

"Problemet" med kontrollbehovet nu är ju att det där traumatiska som skedde då kommer ju inte hända igen, det är jag fullt medveten om. Men just för att jag inte vill må sådär dåligt igen försöker jag ju kontrollera kommande situationer och händelser. Trots att jag är medveten om att jag kan hantera det som kommer mycket bättre nu än vad jag gjorde då.:)

Hm, ska klura lite på det och se om jag vågar köra EFT. Kände mig redo och trodde det skulle vara en quick-fix men jag inser att du har helt rätt. Det är nog inte såå lätt att bli av med… Tyvärr.

[Kathja]1
2012-09-10 11:59
0

Det är absolut en quick-fix, om du jämför med andra metoder. Och måendet kommer abolsut att förbättras, speciellt om du jämför med att göra inget och låta det vara.

Jag skulle råda dig att prova och knacka på den "gamla skiten" och viljan att släppa och gå vidare. Inget kan bli värre av att prova EFT, det kan bara bli bättre. Och nog är väl ditt välbefinnande värt att du investera 10-15 minuter några ggr i veckan?

Theleonora
2012-09-10 13:05
0

Tack Kathja-R!

Har testat lite nu och gjorde bla en tappning mot "trauma and abuse" och en mot utbrändhet som den här mannen lagt upp:

http://www.youtube.com/watch?v=ce-wf2Ww4Yc&feature=autoplay&list=PL88BEA5D150F44745&playnext=1

Om du har tid/ork att titta på videon får du gärna säga vad du tycker!

En till fråga: Ska man känna nåt direkt efter? Nån form av effekt? Och om man inte känner det, betyder det att man behöver fortsätta med tappningen en gång per dag för att bli av med det man "tappar" mot? :)

[Kathja]1
2012-09-10 13:28
0

Jag ska ta mig en titt på den under dagen.

EFT gör nytta även om man inte där och då är i känslan, men precis som med Attratkionslagen så blir det större effekt ju mer du är i känslan. OM du hittar rätt känsla, den du vill/behöver jobba med, så kommer du att märka en lättnad i själva känslan. Det är därför det är bra att skatta känslan innan och efter du kör dina rundor, m.a.o hur STARK är känslan på en skala från 1 till 10.

Så länge som det du vill bli av med fortsätter att ploppa upp så har du att jobba med. Men det är inte alltid som det släpper helt och fullt när man kör en runda - men får du känslan att gå från att vara tex en 8a till att bli en 4a så har du fått bra effekt och kan sluta för den gången.

LoAEmma
2012-09-10 13:33
0

Men man kan behöva knacka i en kvart om dagen alltså?

*Det blir som det ska*

SHIAWASE
2012-09-10 13:33
0

Nu ska jag ju inte forstora er harliga diskussion,,, men lite kul med sprakFlört

en tappning per dag,, haha! De som inte har nagon aning om vad detta handlar om,, men de som deltar i diskussionen , har sakert inte ens markt det knasiga och lustiga:) Nar man lever flersprakigt sa blir det sa hela tiden,,,, men det var liksom kul att lasa kameleontens inlagg, om att tappa och tappning,haha.

MEN , kameleonten, jag vet att du ar serios,  sa detta var bara ett parantes inlagg,blev sa fnissig nar jag laste det, sa jag vara bara tvungen att skriva:)  Kathja ar en KANON larareGlad Sa sug in all teknik och visdom som dubara  kan:)

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-10 13:53
1

Hur mycket tid man behöver lägga beror ju på hur pass "hårt" blockeringen sitter, hur mottaglig man är där och då och hur snabbt man vil bli av med sin blockering. Går man till en EFT-terapeut så brukar de nog "knacka på" i mellan 30-60 minuter. Men jag brukar själv inte göra mer än 5-10 minuter, men det är ju när man vet vilken känsla man ska jobba med, och när man är i den från början. Ska du ta dig tid att hitta rätt känsla så tar ju det i sig lite tid.

Theleonora
2012-09-10 14:11
0

Hehe Shiawase, ingen fara. Tycker själv det låter lite roligt när man läser det, svengelskan ;).Ofta försöker jag komme ihåg att sätta det engelska ordet mellan "-tecken men ibland så skippar jag.

Och ja, jag är fullt seriös :)

Theleonora
2012-09-10 14:15
0

Förresten, spelar det någon roll om man kör det på engelska eller svenska?

Det jag gjorde nu var att jag gjorde "tappingen" samtidigt som killen i videon men översatte till svenska, hm.

LoAEmma
2012-09-10 14:44
0

Shiawase, mycket roligt blir det också i dina texter när de svenska bokstäverna inte finns. Som tankemönster - TankeMONSTER Hihi!

Okej Kathja, ja det är väl bara att knacka på all ledig tid och se om man får resultat!

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2012-09-10 14:58
0

Ha ha, Emma, jag tycker allt att du ska fylla ditt liv med lite annat oxå, även o det gör nytta. Finns en massa annat i livet som oxå gör gott.

Kameleonten- Det spelar ingen roll, du kan göra på vilket språk du vill.

crinalina
2012-09-10 17:54
0

Kameleonten, vad gäller språket så gör det som känns bäst för dig. Jag som också lever flerspråkigt tänker oftast inte ens på vilket språk jag använder utan det blir automatiskt det som känns närmast känslan har jag märkt. Ibland börjar jag på ett språk för att sedan helt plötsligt övergår till det andra. Ibland så börjar jag också på ett språk men märker efter ett tag att det inte känns helt som att jag är "uppkopplad" och då provar jag byta språk. Det funkar oftast, om inte så beror det i regel på att jag har blockeringar ligger som jag behöver knacka på först. Så följ din egen ledande känsla, helt enkelt.

Theleonora
2012-09-10 23:04
0

Tack Crinalina. Har improviserat en hel del idag och blandat språket, jag brukar säga samma sak som mannen i videon säger fast på svenska men ibland får jag inte fram rätt ord på svenska snabbt och riskerar att hamna efter så då blandar jag det med engelskan. Får väl se vad effekten blir. Annars får jag ändra strategi. ;)

SHIAWASE
2012-09-11 00:16
1

Haller med om sprakbiten,,, anvand det som kanns bast, och blanda pa!!

Om jag affirmerar eller gor annat, sa blandar jag hejvilt, svenska, engelska och japanska,,, tar de ord som dyker upp,,, sa att man inte bryter av flodet liksom.

Ja, du Emma, vissa ganger laser jag om mina texter, och de kan ju bli hel-knasigaFlört

Shiawase

[Kathja]1
2012-09-11 09:36
1

Kameleonten -Nu har jag tittat på länken du postade (hade aldrig sett något med honom förut) - den var absolut bra! Gillar att han går från det jobbiga till det positiva, jag brukar oxå göra så men många knackar antingen på det negativa som ska bort eller det positiva som ska skapas.

Satt dock och fnissade lite åt att han såg lika allvarlig ut oavsett om han knackade på de jobbiga eller på de positiva känslorna. Jag brukar LE när jag knackar på det positiva jag vill skapa, allt för att vara i rätt känsla. Skrattande

Theleonora
2012-09-11 10:33
2

Tack för din åsikt! Ja, visst var han bra och lite smårolig;). Jag tror jag kör på det här sättet ett tag, just för att han har ett bra sätt och att han har så många videos med en hel del av mina issues;). Sen när jag är klar eller det inte känns rätt och jag kommer på mitt egna sätt som känns rätt så får jag byta. Det bar nog meningen att jag skulle hitta honom, dels för att jag har sökt innan och inte riktigt känt för EFT men även för att nu när jag sökte på EFT så fann jag honom längst ner bland alternativen. Med andra ord, jag fick det jag behövde när jag behövde det :)

enjoylife
2013-01-10 08:55
0

Jag har testat eft några gånger. Det som hände sist när jag verkligen gick in i de o gjorde de ordentligt var att massa minnen bara strömmar till mig, kommer upp nya hela tiden. Får en jätte konstig känsla av detta. Ska jag fortsätta knacka? Hur ofta kan man knacka?

[Kathja]1
2013-01-10 09:34
0

Fortsätt att knacka tills känslan lättar. Och du kan inte göra någon skada eller knacka för mycket. Gör det så mycket och din takten så du känner att du själv är med, om du förstår. Som med allt annat så kan det vara bra att inte ta allt på en gång utan hinna landa mellan varven. Flört

enjoylife
2013-01-10 09:39
0

Måste man fokusera på nått spec när man knackar eller går de bra att bara knacka ibland?

[Kathja]1
2013-01-10 09:42
1

Det funkar vilket som. Ju mer fokuserad du är desto mer nytta gör knackandet, men du kan knacka bara för att rent allmänt återställa balansen.

Du kan ju även knacka på positiva saker, som att knacka på "jag mår bra" se då även till att le under tiden eftersom det förstäker känslan och därmed resultatet.

enjoylife
2013-01-10 09:44
0

Okej :) Tack för ditt svar!

szirius
2013-01-10 12:51
0

Min universalgrej är att rulla med ögonen när jag fastnat. Knackandet gör jag sällan, fast ibland när jag duschar så brukar jag knacka vid nyckelbenen och ljuda a-a-a-a-a-a. För att det känns skönt.

Men rullandet med ögonen, det funkar, det lossnar. Älskar,t!

[Kathja]1
2013-01-10 17:44
0

Att knacka vid nycketbenen, eller strax under är alltid bra - där sitter en "återställningspunkt". Skrattande

Ä nog samma som gäller då du himlar med ögonen. När jag ska "koppla upp mig" så vindar jag med ögonen uppåt. Känns bra men vet inte varför egentligen. Men känns det ätt så är det ju rätt! Tungan ute

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.