Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 1133 ggr
enjoylife
2

attraktionslagen&nyårslöften

Gå in och läs Jennys inlägg om varför nyårslöften sällan fungerar http://healthywealthywellness.wordpress.com/2012/12/30/attraktionslagen-ar-maktigare-an-alla-nyarsloften/ Jag har nog själv aldrig lyckas hålla ett nyårslöfte. Har ni? Ger ni nyårslöften?

[Kathja]1
0

Ger inga och har i princip aldrig gjort faktiskt.

crinalina
0

När jag var yngre så gav jag nyårslöften varje år, men naturligtvis så höll jag ju dem inte. Nu för tiden så behöver jag inte avge några nyårslöften. Jag följer ju mitt hjärta i allt jag gör. Det sker ju året om.

Men jag känner ofta en förändring vid nyår, och särskilt mycket så i år. Jag har planer för det nya året men de är alla baserade på att må ännu bättre än jag redan gör. Vad jag gör för att må bättre är bara medel och verktyg för att nå mit "mål".

Jag ska börja träna, för att jag har kommit till insikten att det skulle få mig att må bättre både fysiskt och psykiskt, och även öka på min kreativitet.

Så nyårslöften är en sak, som sällan fungerar just av den anledning som hon skriver i bloggen, att man glömmer bort varför man vill göra det. Mitt mål med hela detta nya år är att öka på min livskvalitet och mitt välmående. Hur jag gör det är egentligen helt ointressant. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[luneri]
0

Jag brukar ge nyårslöften som en kul grej och jag fäster inte nån större vikt vid det eftersom jag inte tror på nyårslöften egentligen.

Bara för att det är ett nytt år betyder inte att man måste avge ett löfte. Löften kan man ge närsomhelt, i den stund man känner som starkast att förändra något tycker jag är det allra viktigaste när man vill skapa förändring. För mig blir det oftast att jag tänker efter vad det är för nyårslöfte jag vill uppfylla. Det fungerar aldrig för mig. Det måste komma direkt ut hjärtat och där det finns en stark vilja.

Men jag har alltid förhoppningar på det nya året och hur jag vill utvecklas samt de framsteg jag vill göra. Mål ser jag alltid som något positivt att komma vidare i livet.

Jag har en bok jag skriver ner hur föregående år varit, och de förväntningar jag har på nästa år. Det är roligt att gå tillbaka att läsa hur saker och ting utvecklades. Oftast har det inte blivit riktigt som jag velat, men jag sett hur det har utvecklats och varför.

Stella_Polaris
0

Vilken intressant artikel! De år jag har gett nyårslöften så har de känts som plikter… och så har de förstås kraschat innan januaris utgång.

I år har jag lovat mig själv att göra mer, unna mig bättre saker, satsa på mig själv, säga ja oftare, säga nej till sådant jag inte mår bra av, kräva det jag tycker att jag är värd och dricka champagne minst en gång i månaden. Det känns som om jag kommer att  lyckas med mina löften i år! ;)

[Torahzen]
0

Ger inga nyårslöften. Jag har ständiga avsikter att göra bättre.

[luneri]
0

Jag har också som nyårslöfte att ha roligare, göra mer saker :) Det blir ju istället som en rolig grej, istället för ett "måste".