I surrender...
I surrender myself and all my wishes to the Laws of the Universe! I release all obstacles and I follow the leads I am given! Thank you!
Detta kom till mig i morse när jag satt på mitt favoritfik och drack mitt kaffe innan jobbet i morse. Jag satt och skrev ner mina önskningar i en bok då jag kände att jag ändrat de lite grann sedan sist jag gjorde det. Och rätt vad det var så skrev jag dess ord. De bara kom.
Så idag på jobbet har jag gått och sjungit på I surrender, I surrender… Vet inte vilka som gjorde den och riktigt hur fortsättningen går men den spelades såklart även på radion under dagens gång. Två gånger t o m eftersom vi bytte radiokanal efter halva dagen.
Hur som helst, detta är mitt nya mantra, min nya affirmation, min nya lag och regel att leva efter.
Jag överlåter mig själv och mina önskningar till Universums lagar! Jag släpper allla hinder och jag följer alla ledtrådar jag får. Tack!
Jag lämnar över allt på Universum. Det enda jag behöver göra är att göra det som jag mår bra av att göra. Ingenting annat. När jag gör det så kommer Universum att leda mig rätt så jag når mina önskningar.
Tack för detta budskap!
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Och tack för att du delar med dig!
#0 - Är inte det den där gamla Fame-låten!? (I surrender.)
Betyder ditt mantra ungefär: Funkar det så funkar det. (!?)
(Jag kom hit via "Uppdaterade inlägg".) 
åååååh kaffe!!!!! 
Vilket underbart budskap att få till sig Crinalina! Tack för att du delar med dig!
Jag har märkt att när man släpper kontrollen och surrender, vad det nu heter på svenska, ger upp? släpper taget? överlåter sig till?, hur som surrender sin kontroll, sitt ego, sin intellektuellt uttänkta plan, så brukar det hända storartade saker. Fan att det ska vara så svårt att göra det bara!
Vi har ju lärt oss att man måste "fixa och dona" och "ha en plan" för att saker och ting ska bli av. Till och med MÅNGA av de som lever gott på att föreläsa om hur attraktionslagen funkar och hur man når sina drömmars mål snackar en massa om mål, delmål, planer och att man fysiskt aktivt ska göra en massa. Att man måste veta sitt nästa steg. När det bara handlar om att i känslan och sitt agerande leva som att man redan är där, att leva i tacksamhet och kärlek. Amen.
Precis Crinalina! Det är lite så jag har känt och börjat leva efter de sista månaderna. Det spelar ingen roll att ha visioner och önska. Mål….jag har alltid haft svårt för att sätta upp mål. Tycker att det hämmar kreativitet och jag får mest prestations ångest. Istället bara lita på att universum fixar det optimala åt mig, på ett sätt jag förmodligen inte har en aaaaaaaning om.
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Om vi bara vet vilken känsla vi vill fylla våra liv med så spelar det ju egentligen ingen roll vad som får oss att känna det, eller vilken väg vi fick ta för att nå dit.
Exakt Otroulig! Och det där vet jag ju och har vetat under en lång tid nu, men jag har känt att det fanns något i min vetskap som inte kom ut i aktion riktigt, och där kom ju den biten nu i morse. Det är alltså svaret på min fråga om vad jag ska göra för att komma vidare.
Jag ska ge upp helt enkelt! Ge upp alla försök, ge upp alla tankar på vad, när, hur och varför. Mina önskningar är redan skickade, de finns redan där ute i energiform och jag ska bara överlåta allting annat till Universums Lagar. Inga mer tankar på vad jag vill ha, vad jag vill göra, när det kommer att ske, hur det ska ske och så vidare, och så vidare. Det enda jag ska göra är att vara precis där jag är och njuta av det så mycket jag bara kan. Jag ska skriva om jag känner för att skriva, jag ska kolla på film om jag känner för att kolla på film, jag ska vara social om jag känner för det, jag ska ut och promenare om jag känner för det och så vidare och så vidare. Det enda jag någonsin behöver tänka på är om det får mig att må bra att göra någonting, och det är ju egentligen inte en tanke utan en känsla.
That's it! Det är allt!
Nu ska jag ut i köket och laga mat till mina älsklingar, för att det får mig att må bra. De får vänta lite på maten idag för jag har kollat på film, för att det fick mig att må bra. Och jag älskade filmen också. Pitch Perfect heter den, en film som fick mig att må ännu bättre. Tack till min vän som rekommenderade den till mig.
Tack alla ni för att ni finns här! Kram på er!
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Visst är det lustigt, man tror att man fattat det. Men sen kommer det ännu en pusselbit och sen blir det liksom befäst. Man har förstått, men det behöver liksom gå in ända in i hjärtat❤
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Nä! Det var inte Fame-låten.
Men jag vågade "släppa taget" och gissa, i alla fall!

Tillägg till #2:
… och funkar det inte, så får man göra på ett annat sätt. 
Nej Dolfen, det handlar mer om att lita på Universum/Gud och din magkänsla när du lever ditt liv. Istället för att planera och styra med hjärnan. 
Hahaha! Jag fick den där låten på hjärnan så fort jag såg rubriken här i inläggslistan
Sedan hängde den med ett tag medan jag läste igenom alla andra trådar först. Roligt!
Det här var verkligen en tråd för mig. En affirmation som passar mig perfekt! TACK crinalina! ♥
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

åh, vad jag fulkomligt ÄLSKAR när jag varit härifrån några dagar och kommer in och möter PRECIS de saker jag själv finurlat över
.
Mitt tema HELT dessa dagar har varit kring det här med mål. Att jag inte känner det behovet längre, jag tror inte ens att det är meningen! Men jag har haft svårt att formulera mig, och det blir krockar med samhället och psykologin som säger att det här och det här behöver människan för att må bra och känna mening. NÄE, vill jag ropa! NÄÄE!
Föreställningar är just vad det är.
Vissa förstår mig inte alls, de tycker att människor utan mål i livet är tråkiga och menlösa. De förstår inte vad jag menar. Att ÖPPNA sig! Att INTE göra sig bilder av vad man vill uppnå, utan följa med med öppet sinne och njuta hejdlöst oavsett vad som kommer. Det är en så mkt större frihet i detta!
Folk är så rädda och tror att om man inte styr så blir livet tomt på händelser. Jag börjar inte bara förstå i huvudet nu utan KÄNNA att händelser har så mkt lättare att komma till oss om vi inte gjort oss bilder om HUR det ska vara.
# 8 Inga mer tankar på vad jag vill ha, vad jag vill göra, när det kommer att ske, hur det ska ske och så vidare, och så vidare. Det enda jag ska göra är att vara precis där jag är och njuta av det så mycket jag bara kan. Jag ska skriva om jag känner för att skriva, jag ska kolla på film om jag känner för att kolla på film, jag ska vara social om jag känner för det, jag ska ut och promenare om jag känner för det och så vidare och så vidare. Det enda jag någonsin behöver tänka på är om det får mig att må bra att göra någonting, och det är ju egentligen inte en tanke utan en känsla.
That's it! Det är allt!
Precis detta har jag känt dessa dagar. Jag VILL inte ens önska mig saker, jag vill bara uppleva det som redan är här, och kommer.
Ja, jag tror att det är dit vi är på väg. För ett tag sedan så fastnade jag i mitt skrivande av boken och jag visste direkt varför jag fastnade. Det var för att jag ramlat lite åt sidan och börjat skriva om hur man sätter upp mål på ett bra sätt. Hela skrivandet blockerade sig, förutom korta stunder när jag suttit på mitt kafé och skrivit utifrån hjärtat. Jag visste att jag var på fel väg och jag slutade skriva för jag insåg att jag för stunden hade tappat känslan av vad jag ville säga. Jag visste det, men jag kunde inte komma ifrån tankarna på målsättning, så jag skrev inte alls. Jag har väntat på att något ska komma till mig som talar om för mig hur jag ska vidare och det här är ju rätt väg att gå. Det enda målet med boken, med att jag skriver är att jag mår bra av att göra det. That's it! Det finns absolut ingen som helst annan anledning till det.
#0 Carinalina!!
Tack!! För att du delar med dig :)
"Jag överlåter mig själv och mina önskningar till Universums lagar! Jag släpper allla hinder och jag följer alla ledtrådar jag får. Tack! "
Denna lånar jag väldigt gärna.
Och låten jag hade i huvudet är ju med Rainbow naturligtvis! 
Roligt att ni är flera som känner att det är rätt för er just nu! Men vi brukar ju vara ganska synkade här inne. 

Har nyss varit på promenad och då kände jag att det här nog är en del av " den nya världsbilden" som vi snappat upp redan
. Dvs bort från tankar om mål, prestation, att "göra det här och det här för att komma dit" osv.
Att göra saker för den stundens skull, är grejen. Det är mindfulnesstanken som genomsyrar allt, totalt. Häng tvätt för att hänga tvätt, inte för att tvätten ska bli torr - det är bara bonuset
. Typ.
Älskar verkligen den här tråden ♥
Jag tror som du, szirius! Det här är det nya.
Jag har skrivit upp affirmationen i min skrivbok där jag skriver mina välsignelser och annat som jag vill skriva av mig. Satte mig in i känslan av att "surrender" och tackade.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Exakt så känner och tänker jag i också!! Tack för att du satte ytterligare ord på det!
Just det där pratar ju A.Hicks mycket om -att man ska affirmera därför att man gillar att affirmera, man ska dagdrömma för att man gillar att dagdrömma, äta för att man gillar att äta, älska för att man tycker om att älska, ge för att man tycker om att ge - INTE för att man ska få något tillbaka. Viktig insikt, och stor skillnad.

Bara för det så letade jag upp mina änglakort. Ett heter
" Surrender and release"
. Kontentan:
När vi håller fast vid saker så ger vi det inget utrymme att läka.Släpp! Vi behöver vara villiga att öppna våra händer,släppa taget och tillåta det som kommer att komma.
Dessa ord fick verkligen en djupare mening nu när de innefattar "föreställningar" som en sak att släppa.

Fantastiska ord på det kortet szirius! Jag tar det till mig och sparar i min citatmapp! Jag tror absolut att det är så!
#11 - Ok, Kathja-R. 
Nu tror jag inte på någon Gud eller på någon annan "kraft".
Jag tror på att vi människor redan har all kraft som behövs, i oss.
Ibland vet vi inte hur mycket kraft vi har inom oss, förrän det behövs.
Det heter ju att "ge och ta". Men det vore bättre om det var "ge och få".
Fast… Tja. Det beror ju lite på sammanhanget förståss.
Youtube: Rainbow - I surrender. 3:25
Céline Dion - I surrender 5:17 (med text 4:47)
Hillsong - I surrender 10:27 Gillar Hillsongs låtupplägg. Väl värd att lyssnas på, trots sina 10:27, även för en ickereligiös. Jag rös vid något tillfälle.

Självklart har vi all kraft i oss! Det är ju det som är poängen, att inse att vi har ALL kraft, alla möjligheter och alla förmågor inom oss. 

324 tack, lyssnar på Hillsongs version nu
Den är grymt bra! Men de har många bra låtar. 
dolfen, tack för länkarna.
Jag är inte heller det minsta lilla religiös. Jag tror inte på någon Gud utan precis som du så tror jag att vi har kraften inom oss själva, men också att vi alla är en del av ett enda stort energifält där allt omkring oss ingår.
Det är för övrigt vetenskapligt bevisat , inom kvantfysiken, att allting är energi med olika frekvenser, allt ifrån jorden själv till människor, djur och växter och "döda" saker som möbler. Det är bara det att allt är på olika frekvenser. Det är också bevisat av kvantfysiker, ganska nyligen, att energi i ren energiform (som man inte kan se) ändrar frekvens när man fokuserar och koncentrar sig på det, och då kan bli synligt med blotta ögat.
Attraktionslagen är en del av detta energifält, och det handlar om att man får mer av det man fokuserar på. Det vill säga, i enkla ordalag, om man tänker och känner positiva tankar och känslor så får man positiva saker och känslor till sig. Rent fysiskt så växer det positiva energifältet man skapar inom sig och sprider sig utår till att omfatta ens omgivning. Lika attrahaterar lika. Som man bäddar får man ligga. What goes around comes around. Karma helt enkelt fast på ett mer omfattande och djupare plan än man oftast tänker sig att Karma handlar om. Som skördar får du så. Ge och du skall få.
Alla känslor och tankar är energi, ge kärlek och du får kärlek.
All kraft och all makt om hur vi är och hur vi har skapat och skapar våra liv ligger hos oss själva, och enbart oss själva.
# 28 Amen till det! 
Men då kanske ni, precis som jag, gillar dokumentären
Guru lurifax!? (urplay)