Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4349 ggr
Spejsan
1

Vad är dina LoA-ritualer?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har nog känt en tid att jag måste skapa TID för att fokusera på LoA. Jag inser att jag borde fokusera hela tiden egentligen, men jag är ganska så nybörjare på detta och kan lätt sväva iväg i daglig stress där kärleksfulla tankar och tacksamhet känns långt borta.

Nu har jag varit ledig några dagar och tänkt skriva ner lite "ritualer" som jag ska ägna mig åt varje dag (behöver ju inte ta så lång tid) Bland annat meditation som handlar om tacksamhet, att finnas i känslan en stund. Kunna "se" det liv för mitt inre som jag vill ha.

Jag hittade faktiskt ett härligt youtubeklipp som jag vill dela med mig, det skulle ju faktiskt kunna vara ett sätt att komma igång och ägna sig åt dagliga LoA-moments.

crinalina
0

Hej hej, när jag först började med LoA så var det viktigt för mig också att hitta någon sorts fast punkt i vardagen för att komma in i det. Det första jag gjorde var att tacka för allt jag var tacksam för i mitt liv, morgon och kväll, innan jag klev upp och efter jag gått och lagt mig. Det var också dit jag vände tankarna i början när jag märkte att jag var i ett negativt tanke- och känslotillstånd. Tillbaka till det positiva i mitt liv. Så småningom utvecklades den biten till att börja nynna på en särskild sång som fick mig att ändra tanke och därefter känsla.

Förutom de sakerna så är de enda rutiner jag har haft just att vända negativa tankar och känslor mot positiva så fort jag inser att jag är negativ. Idag går det mer eller mindre av sig själv, med enstaka gånger då Universum måste väcka mig med ett plötsligt ljud eller händelse. Då vaknar jag till och kan styra om tankar och känslor igen.

Naturligtvis så tackar jag Universum för hjälpen. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Spejsan
0

Vilka bra tips! Tack så mycket för dom! Jag är också övertygad om att det går lättare att "komma in i tänket automatiskt" om man börjar med ritualer som sedan "går av sig själv" Jättebra det där med att börja nynna på en sång för att bryta en dålig tankebana. Den tar jag med mig. :-)

[camillahj]
0

Jag har oxå en låt jag nynnar på ibland när jag går för långt i de tråkiga, negativa tankarna (Sweetbox - Everything's gonna be alright)

Jag ska nog börja med det där att tacka för det fina jag har, är dålig på det.

Spejsan
0

Måste bara berätta att den låt som dök upp när jag bad Universum om en sång att ta till när jag var på väg in i negativt tänk - jag tyckte det var lite märkligt när "Raindrops keep falling on my head" dök upp i mitt huvud direkt. Det var Burt Bacharach som gjorde den en gång,  jag minns den mest som en slagdänga från 70-talet som mamma lyssnade på. Men jag letade genast upp den på youtube och texten är ju fantastiskt mycket LoA! Skrattande

Tack Universum! och tack crinalina för tipset! Jag kommer direkt i rätt mood när jag nynnar på sången nu! Skrattande

enjoylife
0

Jag brukar försöka komunicera med my self om jag känner känslor av tex frustration. Tex "Så här känner du av en anledning, och den anledningen försvinner när du mår bättre" .. De är alltså en av fraserna jag säger till mig själv om jag hamnar i motvind :D Detta gör att jag slipper känna motstånd och göra situationen onödigt större.

LoAEmma
0

Kanske ska vi blåsa liv i denna tråden? Intressant ämne!!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Evigheten]
0

Håller med!

Ja jag tänker börja igen och sätta upp ett mål att vara positiv i en hel vecka, gjorde det en gång förut och då hände det grejer!

Då kör jag med att när jag vaknar tänka på det jag är tacksam över, anstränger mig att hitta nåt att glädjas över hela dagen affirmera så jag känner mig positiv

visualiserar till lugn musik innan jag somnar så jag somnar med en lyckokänslaGlad

crinalina
1

#7 Varför bara en vecka? Det är ju så man ska göra varje dag, hela livet. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

[Evigheten]
0

nu ställde du rätt fråga hahaCool en vecka i taget sen ska de funka hela livet med sen! eller så bestämmer jag mig för att det ska vara hela livet redan nu det man önskar blir juGlad

crinalina
1

Ja men precis. Det är så himla lätt att begränsa sig. Vi får ju ofta lära oss att saker tar tid, det är svårare än man tror, man måste kämpa och jobba hårt för att nå dit man vill. Men så är det faktiskt inte. Saker är inte svårare än man gör sig. Sätt så höga mål som man mår bra av att sätta. Känns det bättre så ta en dag i taget (vi lever ju idag), men det är dumt att begränsa sig. Skrattande

[Kathja]1
1

Begränsningarna finns bara i din sinnevärld, glöm inte det. Du begränsar dig själv genom dina tankar, inte vad du defacto kan göra.

Så tänk stort. Stora tankar skapar stora handlingar! Skrattande

[Evigheten]
3

Ni är så kloka!  jag tänker vara vidöppen och sikta på hela livet istället ett lyckligt glädjefullt liv!!Skrattande och det bästa är att det faktiskt är möjligt

crinalina
0

Nej, det bästa är att om du faktiskt bestämmer dig för det så är det en självklarhet, och en omöjlighet att det inte blir så. För du skapar ditt liv själv.

Visst händer sorgliga saker ändå, men sådant hör livet till. Det gäller dock även i sådana fall alltid hitta den positiva sidan av det hela. För den finns alltid även om man inte kan se den på en gång.

[Evigheten]
1

en självklarhet…det var ju klockrent för då är det inte tvivel det är självklart det blir så=) tack!

MissInAction
1

Intressant tråd Glad

Själv har jag ju som sagt fått in ännu mera tacksamhet i mina dagar. Först skriver jag ner tio saker som jag är tacksam för, när jag vaknar eller så tidigt som möjligt på dagen. Och sedan kommer jag ihåg att känna tacksamhet och säga tack många gånger under dagen Glad
Och sedan tänker jag på dagen som gått innan jag somnar och tackar särskilt för det bästa som hänt under dagen.

Jag vill föra in daglig meditation också.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
0

Jag har ju börjat med en stund på morgonen då jag tänder ett ljus, andas, jordar mig, fyller mig med Universums oändliga kärlek, skickar vidare den till andra och så avslutar jag med en bön där jag börjar med att tacka för diverse saker och sedan ber om hjälp om det behövs. Känns iaf bra, ska bara se till att hålla det, även på "jobb-dagar".

Detta var min julklapp till mig själv eftersom det innan har haltat lite med just detta.

Stella_Polaris
2

Vilken intressant tråd, kul att ni bumpade den!

Jag har de senaste veckorna innan jag gått ur sängen fokuserat på att få en fin dag och skickat tacksamhet över mitt liv till universum. Jag har också bett en bön till ärkeängeln Mikael, som jag har fastnat stenhårt för, att få kraft och skydd.

Jag är måttligt förtjust i just tidiga vintermorgonar så jag har också tänt en massa levande ljus hemma, även i badrummet och sedan har jag masserat hela mig med varm sesamolja och lagt mig i ett ljummet bad i 20 minuter för att bli varm och mjuk och meditera lite över mitt liv. Den ritualen har gett mig enormt mycket så den ska jag fortsätta med hela vintern. Målet inför 2013 är att göra några yogaövningar varje morgon också.

MissInAction
0

Åhhh bada är underbart! <3 Finns så mycket härliga oljor och badbomber och grejer som ger välbehag Glad

Kluring om Ryssland

SHIAWASE
0

Stella! Later ju underbart,,, Vilket harligt bad !!

Att ta ett varmt bad varje kvall ocksa ar utmarkt,, man filosiferar sa bra dar i badet,, sarskilt om man har familj och tycker att det ar svart att fa egen tid, sa kan jag rekommendra ett hett bad,, HELT SJALV, i en halvtimme!!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Stella_Polaris
0

#18, visst gör det! Nu försöker jag leva så "rent" som möjligt så det får bli ekologisk sesamolja och havssalt i badet och det kommer man långt på!

#19: är det inte så man gör i ditt hemland, badar istället för att duscha? Låter som en trevlig ritual för att sluta dagen!

SHIAWASE
0

Jovisst ar det sa Stella,, har badas det i massor, finns manga sma Public Bath HOuse, allt fran enklare, till riktiga SPA inrattningar!

Nar jag forst kom hit hade jag ingen dusch eller bad i lagenheten, sa jag gick till ett lokalt badhus varje kvall och badade:) myysigt, varmt, och trevligt!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

MissInAction
0

Var kommer den traditionen ifrån? :-) Låter väldigt trevligt, tycker jag! Visste att Ungern har såna badhus.

Kluring om Ryssland

SHIAWASE
0

Det ar val dels att det finns sa manga naturliga heta kallor, sa darifran kommer val detta. Nu finns det bade badhus med naturliga heta kallor,, som ju ar bra, men aven de som inte ar kallvatten,, men de ar harliga anda.

Pa dessa , dit jag brukar aka, alldeles i narhete, sa finns det bad bade inomhus och utomhus, i olika former, kanske tio olika typer, med olika innehall ,, samt olika bastuar (vanlig bastu , angbastu dar man skrubbar in kroppen med salt)

Och sedan dessa varma sten avslappnings rum

Ungern har ju ocksa naturliga kallor sa det finns dar ocksa,,  men dar tror jag att man har badrakt eller sa pa sig,,,

Shiawase