Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 4349 ggr
Spejsan
1

Vad är dina LoA-ritualer?

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Jag har nog känt en tid att jag måste skapa TID för att fokusera på LoA. Jag inser att jag borde fokusera hela tiden egentligen, men jag är ganska så nybörjare på detta och kan lätt sväva iväg i daglig stress där kärleksfulla tankar och tacksamhet känns långt borta.

Nu har jag varit ledig några dagar och tänkt skriva ner lite "ritualer" som jag ska ägna mig åt varje dag (behöver ju inte ta så lång tid) Bland annat meditation som handlar om tacksamhet, att finnas i känslan en stund. Kunna "se" det liv för mitt inre som jag vill ha.

Jag hittade faktiskt ett härligt youtubeklipp som jag vill dela med mig, det skulle ju faktiskt kunna vara ett sätt att komma igång och ägna sig åt dagliga LoA-moments.

crinalina
0

Hej hej, när jag först började med LoA så var det viktigt för mig också att hitta någon sorts fast punkt i vardagen för att komma in i det. Det första jag gjorde var att tacka för allt jag var tacksam för i mitt liv, morgon och kväll, innan jag klev upp och efter jag gått och lagt mig. Det var också dit jag vände tankarna i början när jag märkte att jag var i ett negativt tanke- och känslotillstånd. Tillbaka till det positiva i mitt liv. Så småningom utvecklades den biten till att börja nynna på en särskild sång som fick mig att ändra tanke och därefter känsla.

Förutom de sakerna så är de enda rutiner jag har haft just att vända negativa tankar och känslor mot positiva så fort jag inser att jag är negativ. Idag går det mer eller mindre av sig själv, med enstaka gånger då Universum måste väcka mig med ett plötsligt ljud eller händelse. Då vaknar jag till och kan styra om tankar och känslor igen.

Naturligtvis så tackar jag Universum för hjälpen. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/