Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettot-off-topic
Läst 1021 ggr
[rore]
1

Lösa funderingar

Den inre känslans verklighet kan ta sig så många uttryck och så många olika vägar genom livet.

De liksom formas av den yttre världens speglingar och reflektioner. I det som är och i det som skulle kunna vara.

Det mest magnifika men också den mest svåra balansen i livet (som jag ser det)

Är hur vi går tillväga för att få ihop helheten inom oss.

Helheten som för den mänskliga hjärnan inte ens är greppbar. Den kan endast skönjas där inom oss själva.

Och vår strävan blir och är precis så som den är,,,,,,

Tänk så bra om det gick att bara stanna där och ta ett andetag, i vila och kunna se att det är precis så här det är.

Många gånger på resans gång så fastnar "man" i inpräntade antaganden och det är lätt att börja slå ner på sig själv,,

att inte våga tro på sig själv

att inte våga vara den "man" är. mm.

Har suttit nu på morgonen och läst i olka trådar på olika saiter och temat för mitt hjärta idag tycks vara den Gudomliga kärleken.

Och en liten dikt blev till:

Längtan!

Längtans trådar

drar i strängarna där inom

som vilat i träda

Längtans röst viskar åter igen sitt tysta rop:

Kom! Här i finner du vila!

SHIAWASE
0

Tack rore!! Vackert, rofyllt:)

Just nu sa ar jag aterigen dar,,,, jag befinner mig i lugnet, inom mig sjalv,,

och mar bra,, (efter smarre turbulenser den sista tiden,,,:))

Som vanligt sa tycker jag om din ord,,helt enkelt,, ,,, sa  igen TACK:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Otroulig
0

Tack Rore, ja inte är det lätt att koppla ihop. Jag har väldigt svårt att känna helheten. Jag accepterar att jag inte förstår och har tillit till att den finns där. Däremellan hittar jag stunder av total frihet och frid. Tar tillvara på dom, uppskattar dom och försöker göra dom fler och längre.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[rore]
0

#1 Shiawase, så härligt när "man" är där :)

#2 Otroulig! Ooooo,, där kom det igen,, tack för dina ordKyss

Jag har det lite svårt fortfarande med acceptansen och att mitt huvud inte förstår,, det som mitt inre kännerSkämsTungan ute.

En återkommande övning och precis som du skriver så upplever även jag emellanåt total frihet och frid, sen så försvinner de. När hjärnkontoret ska sätta sig över,,,,Tyst

[Kathja]1
0

Det är väl vårt mänskliga drag som gör att vi gärna vill förstå, analysera och tänka kring - när det egentligen bara handlar om att stanna, vara, njuta och älska i det som ÄR. Där finns harmonin, där finns meningen med allt. Stillhet, storhet, sinnlighet - KÄRLEK.

Tack för de fina orden.

[rore]
1

Visst är det ju så Kathja,, vårt mänskliga drag ligger som ett gissel över oss många gånger. För att vi många gånger luras att tro att vi måste förstå,,,

Där viljan att finna sätter krokben för villigheten att stanna upp och

invänta,,,Tyst. Ivrigt sökande i huvudets logik.