Konkret hjälp
Jag är ganska ny här, har länge trott på detta med tankens kraft mm. Innan jag hade läst så mycket så fungerade det bara och nu så har jag fler ord. Kan ändå känna mig lite osäker och framför allt osäker på hur jag KONKRET ska göra för att få maximalt med resultat. Jag har haft "min del av livet" vilket har satt sina spår. Pga tron på att jag är oövervinnelig och "kan allt" så har jag arbetat mig igenom detta. MEN jag klarade inte allt och började tröstäta = massa övervikt. Har nu utan problem gått ner ca 35kg som jag hållt. Men jag har ännu en hel del att gå ner. Jag har lagt om kosten, är nöjd med detta och är övertygad om att det fungerar. Jag har en del runt mig; tvillingar på 2år, div djur, arbetar natt med dygns omställning osv. Jag står stilla i min viktnergång och vill ha KONKRETA tips på vad jag kan göra för att bli av med de sista kilona. Snälla hjälp mig.
Ger jag råd utifrån vad jag hört av en som håller på gå ner i vikt så sa hon att från början går det fortfare att gå ner kilorna men sen stannar det av och då behöver man minska ännu mer på matintaget eller träna mer för att gå ner.
Men nu är det ju Loa tänk vi ska få in med
och då ska man inte tänka att man behöver tappa kilon. För då drar man till sig att man hela tiden behöver tappa kilon. Utan man ska tänka att man redan är smal, vältränad och frisk. Visualisera det är ett bra hjälpmedel och sedan ha en så stark tro att man bara VET att det är så. Det är då det händer!
Håller med Evighetens andra stycke!! Du ska hela tiden se resultatet framför dig, när du ser dig i spegeln och när du tänker.. varenda tanke om vikt/kropp/utseende ska nu handla om hur du vill att du ska vara, och som att du redan är där
Antar att du kanske varit inne på Kolhydrater redan?
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Vi pratade under en period VÄLDIGT mycket vikt här, en första tråden hittar du HÄR - fortsättningen hittar du HÄR.
Vi hamnar, som vanligt, lite OT mellan varven, men där finns en del matnyttigt kring just "gå ner i vikt tänk".
LoA utgår alltid ifrån din KÄNSLA, det handlar m.a.o om att hitta KÄNSLAN av att vara smal och så fokusera på den. Se de delar av dig själv som du är nöjd med. Hitta inspiration i andra som gått ner eller är vältränade och KÄNN hur det känns att vara dem.
Ett annat tips är att tänka på vad du tänker, m.a.o hur du uttrycker dig då du pratar om dig själv och din viktnedgång.
Här går vi enbart ner i vikt med hjälp av tanken! Det som sker är att du du börjar se dig som smal, vätränad och välmående så kommer du automatiskt att dra mot det som ger det önskade resultatet.
Men som sagt, kolla trådarna - jag måste jobba vidare!
Jag vill länka till en av mina förebilder, Irina, och hennes blogg Livet sett genom rosa glasögon
Som du säkert ser så har jag redan klickat mig in på avsnittet av Kost & hälsa. Hoppas att du hittar något som du kan ta till dig där!
Kluring om Ryssland
Hur går det för dig?
Kluring om Ryssland