FÖRLÅTELSE
När detta ord dök upp i en annan tråd kom jag ihåg ett talband som jag har av Louise L Hay, där hon talar om förlåtelse. Jag har gjort en snabb, ungefärlig översättning av vad hon säger - håll till godo
:
Förlåtelse
Du kan aldrig bli fri från bitterhet om du fortsätter att tänka oförlåterliga tankar. Hur kan du vara lycklig om du fortsätter tänka arga tankar? Arga tankar kan inte skapa glädje. Vad ”de” än har gjort mot dig och hur ”rättfärdigad” din upprördhet än är, så kommer du aldrig att bli fri om du vägrar att släppa det förflutna.
När du känner att du sitter fast i livet, eller om dina affirmationer inte fungerar så som du önskar, är det ofta ett tecken på att det finns mer förlåtelse att göra. Om du inte flyter fritt i nuet så betyder det ofta att du håller fast vid något som skett tidigare. Det kan vara ånger, sorg, sårbarhet eller ilska, hat och en vilja att hämnas, ge igen , ”visa dem”. Men genom att vara kvar i något som redan skett, så kan du inte vara närvarande i NUET. Och det betyder att samma upplevelser kommer att upprepas.Om du skyller din situation på någon annan så ger du bort din kraft. Du lägger ansvaret för dina känslor på någon annan. Att ta ansvar för oss själva och vad vi känner och tänker skapar ny energi.
Att förlåta någon betyder inte att man medger att vad denne person gjort var ok. Förlåtelse är något som sker inom dig själv – det har ingenting att göra med den andra personen. Att förlåta betyder att göra oss fria från den smärta som orskats, att göra sig fri från den negativa energin.
Förlåtelse betyder heller inte att man tillåter sig att bli fortsatt illa behandlad. Man kan förlåta och gå vidare.Oavsett vilka orsaker du har till att känna agg så kan du välja att släppa det och skapa nya, vackra tankar i nuet.
Affirmationer för att uppnå förlåtelse:
Det förflutna är förbi så det har ingen makt över mig längre.
Jag förlåter alla som gjort mig illa, inklusive mig själv.
Jag är trygg att släppa taget från mina barndomstrauman och går nu vidare i livet i glädje.
Jag ger mig själv frihet från det som har varit.
Jättebra och jättesant! Jag har själv haft det stora nöjet i att förlåta andra för saker som skett, och detta har i alla fall lett vidare till att jag med öppna och klara ögon har sett min egen del i det som hände, och vidare till att kunna förlåta mig själv. Och det är sååå skönt och befriande när man inser att oavsett vad det var så skapade jag själv, och jag har själv tagit bort det. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Tack för påminnelsen!
Ja det här är nog väldigt viktigt, dock inte lätt när man är envis och stolt!
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Envis ja, där sa du något…

Kluring om Ryssland
Sa sant Szirus! Tack.
Nar man inser att det inte har nagot med nagon annan person att gora sa ar det inte sarskilt svart at forlata:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Men vad/vem är det man ska förlåta om det inte har med någon person att göra?
Måste ju veta vart mina känslor och tankar ska gå.
Kluring om Ryssland
Dig själv, eftersom allt i din värld kommer från dig.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
I ovan text star foljande:
Förlåtelse är något som sker inom dig själv – det har ingenting att göra med den andra personen. Att förlåta betyder att göra oss fria från den smärta som orskats, att göra sig fri från den negativa energin
Eftersom ingen kan skapa nagot i din verklighet utan din tlllatelse, sa finns det egentligen inget att forlata.
Men om vi nu har byggt upp ilska, bitterhet mm gentemot nagon som vi tycker ar gjort oss illa. Da innebar forlatelsen att du slutar att gora den personen ansvarig for hur du mar. Forlat, med andra ord betyder att du, vander fokuset fran den personen, till dig sjalv, forlat dig sjalv ocksa, sa att du inte kanner ilska gentemot dig sjalv for att du "tillat" den personen att gora dig illa.
FORLATA innebar att rensa bort dessa kanslor som inte har nagon positiv vibration.
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase