Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 2667 ggr
[3rixon]
0

kan tro och tacksamhet läka?

Hej. Jag har läst boken the secret. Boken påverkade mig väldigt mycket och jag har försökt att alltid vara positiv och tacksam för det jag har och framförallt tro på mina önskningar. Nu när jag blickar tillbaka har attraktonslagen alltid påverkat mig, både på bra och dåliga sätt. Men i boken så stod det om mirakelmannen som störtade med ett flygplan, krossade ryggmärgen och ändå kunde han ta sig ut ur sjukhuset på sina egna ben någon månad senare, det stod även om folk som haft cancer som försvunnit osv.

Jag undrar, stämmer detta? Hur är det med kroniska grejer då? Tex artros där ledbrosket försvunnit, kan det komma tillbaka med hjälp av tro och tacksamhet? Tacksam för svar :)

szirius
2

Tro och tacksamhet är viktiga komponenter för att kunna läka, och visst finns det många mirakelberättelser om människor som blivit friska från  tex. obotlig cancer genom bön/ tacksamhet.

Personligen tror jag inte att det ALLTID är möjligt. Jag tror att man kan ha valt (ja VALT) kroniska sjukdomar, handikapp m.m  för att det är en del av den själsliga/andliga utvecklingen den personen behöver detta liv .

Ett ex: En rullstolsburen kvinna sa att många frågade om det inte var svårt att hennes sjukdom gjort henne så frihetsberövad, medan hon svarade att pga sin sjukdom har hon funnit en inre frihet som är större än allt annat, vilket hon kanske aldrig skulle ha förstått om hon inte hamnat i rullstol. Hon menar att hon är lyckligare nu än hon någonsin var innan.

Vi människor har en förmåga att benämna allt i rätt/fel, bra/dåligt men i själva verket är universums lagar så komplexa.Så jag tror att det finns lika många orsaker till sjukdomars uppkomst som det finns människor, och var och en behöver komma fram till vad som är lärdomen i det hela…ibland läker vi på fysiskt plan, ibland på själsligt plan och ibland på bådaGlad.

[Evigheten]
4

Var lite inne på det här själv och testade själv det. Jag fick blåskatarr/uronvägsinfektion och de gånger jag får de behöver jag alltid gå och få medicin, ingen dryck eller nåt har hjälpt förut. Men den här gången tänkte jag bara att kroppen kan fixa det här själv, hur gjorde de annars på stenåldern då det inte fanns sådan medicin som vi har idag liksom.

Sagt o gjort så började jag dricka citronvatten massvis. Fick tom för mig att inte äta någonting annat bara citronvatten första dagen. Pyttelite mat andra dagen. Det lustiga är att jag även hade tänkt på att jag ville rena min kropp en vecka innan men inte tagit tag i det. Så jag fortsatte i en vecka med massvis med citronvatten och vilade. Den bara försvann. Så det blev två i ett renade kroppen och läkte den med.

Jag tror att med tankens kraft kan man hela sin egen kropp. Bara man bestämmer sig för att det är möjligt och sen kommer impulser på vad man ska göra. Det är även väldigt bra att skratta mkt har jag hört. Läst om andra som läkt sig själv som har tittat på en massa tvprogram som bara fick de att skratta.

Det här med kroppen är väldigt erkänt med då det kallas för placebooeffekten. Finns de som har trott de fått en viss medicin men det har bara varit sockertabletter eller dylikt och blivit friska. Men då var det inte medicinen utan Tron på att medicinen gör dom frisk. Så tanken kan hela vem som helst om man vill.

Otroulig
4

Hej, för ett två år sen kunde jag bara gå ca 20 min om dan ( artros, ingen menisk osv) nu kan jag knalla flera timmar på långpromenad. Tjoho! Vet inte om det är för jag slutat träna eller mina underbara MBT skor eller för att jag struntade i att jag hade ont, slutade tänka på det helt enkelt, ändrade fokus. Jag är bara SÅ tacksam!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

[Kathja]1
0

Med ett positivt tänk kan man ta sig hur långt som helst!

[3rixon]
0

#1 Jo det du säger kan ju vara mycket möjligt faktiskt, jag har också fått veta att man valt livssituation osv för att som sagt utvecklas, sen tror jag också på detta om attraktionslagen men sen är ödet också något jag tror på. Så det är väl så att allt inte bara är svart eller vitt.  :)

#2 Vad häftigt vad tankar och citronvatten kan göra! Det viktigaste kanske är att man vågar tro på riktigt också och att man inte tvekar.

Så man kan bara hela sin egen kropp? Inte någon annans? För jag tänkte på om attraktionslagen gäller även för djur? För de tänker ju inte på samma sätt som oss. Om tex en hund skulle lida av något kroniskt, kan man önska åt den eller kan en hund läka sig själv? :)

#3 Åh vad härligt, är det mild eller kraftig artros du har? Men vad skönt att kunna röra på sig ordentligt utan att behöva känna smärta! :)

#4 Ja det tror jag med :)

MissInAction
1

En undran då - om man har vänner och bekanta som verkligen, verkligen skulle ha nytta av att medvetet utöva LoA i detta syfte, hur ska man puffa dem i rätt riktning? Att försöka frälsa andra lyckas sällan, så vad göra? Obestämd Det är frustrerande och det tar energi att se människor lida och må dåligt.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
0

Du kan inte puffa, bara inspirera! Om du i ditt liv och ditt sätt att vara visar att det funkar för dig så kommer du att inspirera andra att vilja göra det samma - det är de enda sättet att hjälpa andra.

SHIAWASE
0

Precis som Kathja sager. Vi kan vara en enorm inspiration till var omgivning, om vi ser till att leva vart eget liv till fullo!!!

Finns ingen anledning att ha medlidande med andra, daremot medkannande, sympati, en hjalpande hand:) Men man kan bara leva sitt eget liv.

Och nar man har borjat gora det,,, DA kan man med forundran se hur saker i omgvingen skiftar!Nar timingen ar ratt, sa kommer de som behover till dig, och fragar!

Ar man i ett med sig sjalv, sa tar det inte energi av att se andra manniskors lidande. Om man kanner att man inte ar i fas med sig sjalv, dvs. att man blir paverkad, Undvik att titta pa den personens situation, tillstand:)

Du kan inte hjalpa nagon som haller pa att drunkna om du inte kan simma sjalvGlad Det slutar med att ni drunknar bada tvaFörvånad

Nar det galler att andra, forbattra, fysiska tillstand, visst kan man det.!Men det ar som Szirius sager, mycket som ar inblandat ocksa, orsaker ar komplexa(vara val pa sjalslig plan etc). Men kan man jobba upp sig sjalv till en ren och klar och hog vibration,, sa kan alla fysiska tillstand forbattras:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
1

#5 Jag tror stenhårt på att det går om mottagaren är öppen för att bli helad. För längelängesen innan jag ens förstod hur attraktionslagen fungerade så blev jag helad av en bekant då jag hade jätteont i axlarna och när jag satt rakt på en stol och sträckte fram benen så var ena benet längre än det andra (det här såg min arbetskompis då)

Den bekanta hade helat mig kanske 10år tidigare för samma sak men nu hade det kommit tillbaka. Men då första gången stod han bakom mig med händerna och helade. Det försvann bara sådär,smärtan och benen var raka igen.

Men andra gången var det på distans, många många mil ifrån så minns att han sa att på kvällen när jag lägger mig skulle jag bara slappna av. Gjorde det och på morgonen när jag vaknade var benen lika långa och smärtan borta.

Det var det här som faktiskt triggade igång min tanke, hur det kan vara möjligt att på 10-tals mils avstånd kan helingen komma fram. Det var min start på vägen, att förstå att allt är energi och att avståndet är orelevant =)

[Evigheten]
0

#5 Kan oxå tillägga att den här bekanta helade våran katt med som var så sjuk (dödilig kattpest eller vad det heter) och den katten blev frisk igen och inte bara de den katten hade den mest glänsande pälsen och levde ett långt liv.

Så man kan hela andra med =)

MissInAction
0

Energierna flödar igenom oss alla. Alla som har/haft katt t.ex. vet ju att om man mår dåligt eller har ont, så kommer de gärna och lägger sig i ens knä eller på magen eller var det nu kan vara… eller om man är ledsen, så känner de det och kommer och tröstar. Hundar likaså.

Som gammal hästtjej tänker jag också att vi helar varandra. Så många vittnar om att med hästarn kan man inte bara vara sig själv - de dömer ju inte utan accepterar dig precis som du är, samt att du får direkt respons på dina handlingar - de mår också bättre när de umgås med hästar. Så jag tror att vi har en helande effekt på varandra, medvetet eller ej. 

En annan grej jag tänker på är träd. Jag tror knappast att jag är ensam om att känna att jag kan ladda om, fylla på energi och kärlek, när jag befinner mig i skogen eller bland träd då jag skänker kärlek och uppskattning till träden och moder jord. Har alltid känt ett starkt band till naturen. Och för mig är det helande. Naturen helar mig, och jag skänker kärlek och uppskattning till naturen.

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland