Del 4 - Just idag är jag tacksam för;
Vi är ju så otroligt tacksamma av oss på det här forumet så nu var det dags att bryta av tråden. Det är ju en gräns på max 250 kommentarer på ett inlägg.
Fortsätt att vara tacksamma här! 
Kram
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Idag är jag tacksam för att min 24-timmars fasta gick så bra så jag kommer fortsätta med det ett par gånger i veckan.
Jag är tacksam för er alla här på forumet, och så är jag tacksam över att jag har fått jobba extra så jag också har fått känna på hur bra jag mår när jag är hemma och chillar och gör det jag vill göra istället.
Jag är också väldigt tacksam för min fantastiska och underbara sambo bara för att han är han och jag är jag och vi kompletterar varandra så bra. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Jag är tacksam för dom oväntade pengarna som kom tillbaka till mig!
Och jag är tacksam för att jag och min syster var och tränade!
Och jag är tacksam för att min darling snart kommer hit och ska sova med mig ♥
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
tacksam över att jag hittade hit till den här sajten med alla goa positiva människor
Jag är tacksam över dagens glädjande besked! 

Vad vad vad Kathja??
*Det blir som det ska*
En av min mans bästa vänner fick idag, 16 dagar sent sitt första barn, en dotter, och så har det tagit ett steg i rätt riktning vad det gäller vår framtid. 
Vad roligt, stort grattis!!
*Det blir som det ska*
Tack för min "misslyckade" ryttarkaka (klump). Den är så god! Tack för min tankeläsande pappa också
Tack för en härlig heldag med mina barn. Vi har haft det så mysigt.
Jag är så tacksam över känslan som gör att jag vill skrika till hela världen - Nu är de här!!!!!!!!!!!
Tack, det känns otroligt underbart. 
Åååh Kathja vad härligt!! Woooohoooo!!! 
Jag är otroligt tacksam över min fantastiska och underbara sambo som gör allting så enkelt och lätt i vårt förhållande där jag förr hade försvårat det. Jag är också väldigt tacksam över att jag bara har en dag kvar att jobba och sedan är jag ledig i fyra dagar. Det ska bli såå skönt, och jag ska uppskatta det såå himla mycket! 
Harligt Kathja!!! Verkligen:)
Jag ar tacksam for att jag har hittat balans igen. TACK.
Jag har som jag skrivit flera ganger manifesterat sa mycket jobb, sa jag har kant mig en aning stressad,, och inte vetat hur jag ska hinna med alla deadlines etc…. Men nu har jag antligen hittat tillbaka till min rytm!! Lika mycket att gora, deadlines ar inte forandrade, men jag vaknar nu vid 4-5 pa morgonen och "betar" av allt eftersom,,, jag hinner t o m att varda lagenheten, och gora andra saker:) och allt gar framat! Pa dagen nar huvudet blir mosigt sa satter jag mig ner och "halv-mediterar" i en kvart, och sedan gar det bra igen!! TACK!!!
I morgon ar det fodelsedagsbarn har sa jag ska upp och baka en tarta:) Aven det kandes lite jobbigt nar jag var ur balans,, men nu ar det ok!!!
Chokladbotten, hallon, vaniljkram och lite roliga dekorationer:))
Som vi sa ofta sager har ANDAS, ANDAS,,,,hittar vi balansen sa fungerar ALLT. OCH aven om det ar mycket nu sa ar jag sa glad och tacksam for att jag har manifesterat allt detta!!! Glommer vi bort att ANDAS sa forlorar vi sa latt fotfastet!
SA, i och med jag ar uppe sa tidigt nu pa mornarna, sa kan jag nog vara med pa grupp-manifestationen i vaket tillstand pa mandag! (tisdag morgon kl. 4 for mig).
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
väldigt tacksam över att katha-r skrev artikeln att "hitta rätt känsla" den hjälpte mig att hitta min rätta känsla häromdagen då jag var "i bottten"
tack tack för de!
nu kan jag njuta och vara glad igen!
Jag är otroligt tacksam över den fina relation jag utvecklat till min sambo's son. Vi kommer så bra överens och vi tycker om varandra lika mycket och vi har verkligen kommit varandra nära på relativt kort tid! Så tacksam för det! Jag är hans bonusmamma 
Jag är tacksam att jag tog mig ur soffan och till gymmet! Nu känns allt en aning lättare!!
*Det blir som det ska*
Just idag är jag tacksam för nya insikter och ökad närvaro. 
Idag är jag tacksam för ytterligare en härlig dag med familjen. Vi har köpt Stockholmskortet och har intensiva dagar med massor av turistattraktioner.
Första två dagarna var jag färdig att ta ut skilsmässa från min man. Han är så osannorlikt oflexibel och strukturerar upp dagen i minsta detalj och blir sen jättesur när något påverkar så att det blir förseningar. Typ att det är fullt på spårvagnen så vi måste vänta inte bara en, utan TRE fulla spårvagnar innan vi kommer med. Eller att första barnet är jättekissnödigt redan på centralen så att vi inte kommer med det tåg som var planerat. Eller ännu värre, skäller på barnen för att de stannar och tittar på något som INTE ingår i den planerade aktiviteten tex något som bara råkar hända just där och då. Så bara morrar, fräser och snäser han åt barnen. Och mig. Är irriterad på folk och svär och beter sig. Då ska han strunta i alltihop och åka hem….o.s.v Jag försöker parera och får ägna all energi åt att vara positiv mot barnen för det är orättvist mot dem och jag kände bara att det här är sista gången jag åker på familjesemester utan att allvarligt ha pratat igenom saker och ting INNAN vi ger oss av hemifrån. Eller innan vi bokat någon aktivitet över huvud taget för den delen. Eftersom vi inte har någon tidspress så är det direkt fåningt att stressa så där. Vad gör det om vi kommer hem 10 på kvällen istället för 7? Ta det lugnt!!! Och sluta vara så himla sur! Jag har sagt åt honom att han får ta och skärpa sig. Att han måste sluta vara så stressad och sur och att han faktiskt förstör nöjet för oss andra. Men det tar han inte i då. Blir bara sur för att jag hackar på honom.
Igår var det lite bättre men inte bra men idag hade vi en riktigt mysig dag utan tjafs, tjat och bråk. Jag började dagen med att ha ett allvarligt samtal med mig själv. Konstaterade att jag kan kanske inte göra så mycket åt hans känsloläge just nu. Det är hans ansvar. Men jag kan välja hur jag ska reagera på det. Jag kan bestämma hur mycket jag tänker tillåta honom att förstöra mitt humör. Jag kan välja att gå igång och bli på dåligt humör jag också eller att bara konstatera att han får härja om han vill. Jag tänker ha roligt i alla fall. Och med det så blev det inte ens någon sån situation. Vid något tillfälle drog han iväg (går typ alltid 20 meter före oss eftersom han har såååå bråttom) då sa jag bara lugnt "är det inte trevligare att gå tillsammans med oss? Du kan ju ändå inte hoppa på tåget förrän vi är framme" och efter det verkade det som att han faktiskt tänkte på det för varje gång han började skena iväg så stannade han snabbt upp och väntade in oss och gick tillsammans med oss sen.
Så jag är tacksam för att dagen blev väldigt mysig och trivsam. Hela familjen var lugn och trevlig och vi gjorde många roliga saker tillsammans. Alla verkade trötta men nöjda när vi kom hem.
Va kul att din inställning gjorde hela skillnaden! Även om han såklart inte ska bete sig sådär mot sin familj alls….
*Det blir som det ska*
Tack för ett gott humör idag
#18 Det ska han så klart inte. Men jag vill tillägga att han annars är världens snällaste man. Men just när det blir semester händer det något med honom. Det ska planeras så minutiöst och det klaffar ju aldrig. Jag förstår inte alls det där. Själv är jag, tvilling som jag är, nästan allergisk mot för mycket planering. Jag tycker att man kan ha en plan men annars ta det lite som det kommer. Det löser sig på ena eller andra sättet. Antagligen har vi attraherat oss till varandra just av den anldningen. Jag behöver lite mer struktur i tillvarorn och han behöver definitivt vara lite mer spontan
. Men som sagt det är just när det gäller semestern som det blir konflikter kring det.
Jag förstår
Ja att lära sig av varandra är svårt men ändå en trevlig utmaning!
*Det blir som det ska*
Håbe: då är ni som gjorda för varandra
så tacksam över att minstingen hittat tryggheten i att sova i sin säng, gjort det flera flera nätter nu såå glaad! Nu får jag sova och blir en piggare och gladare mamma
Idag är jag tacksam över livet, att det kan te sig på sitt egna lilla vis ibland. Jag har ju önskat mig en bebis men har tack vare mig själv kommit fram till att jag faktiskt inte vill ha en bebis just nu.
Det blir bebis i familjen, men inte hos mig utan lillsyrran ska ha en liten till, en helt oplanerad, och inte alls tänkt att dyka upp nu och på många år framöver egentligen, men nu har den lill* valt lillsyrran och så blir det 
Harligt Malle!! Bebisar,, de dyker upp som de vill
Sa slappna av….
Jag har tre flickor,,, Efter de tva forsta sa hade jag "bestamt" mig att det var tillrackligt, men sedan efter nagra ar,, sa kommer det en kansla en kallelse, eller vad jag nu ska kalla det " jag maste ha ett barn till" INTE "Jag VILL ha ett barn till" utan mera " det ar nagon som har bestamt sig att fodas har hos, av mig",, Den kanslan var sa OTOROLIGT stark,, sa jag visst riktigt inte vad jag skulle gora:) Men jag kom till det stadtiet att jag bara bestamde mig. OK om du vill kommat hit, sa valkommen!! sa (utan att tala om nagot for min man , av nagon anledning jag inte vet) sa slutade jag med preventiva medel och manaden efter(alltsa pa en gang ) sa var jag gravid:) )
Vad jag vill saga med detta ar att det ar inte bara vi som bestammer, utan de sjalar som har bestamt sig att komma hit i fysisk form de bestammer ocksa.. OCH inget handlar om BRA eller DALIGT,,, det kommer nar det stammer, och ALLT sker precis som det ska , pa det ABSOLUTA basta sattet.
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
SHIAWASE - Precis! och den lyckan jag kände över lillsyrrans och hennes sambos nya bebis var helt obeskrivlig! Jag välkomnar alla små underverk i form av bebisar, vare sig de väljer mig som mor eller ngn av mina systrar och jag vet att ngn liten kommer välja mig så småningom och jag är redo så det är bara när dne lill* är redo. Men får jag själv bestämma nu så väljer jag helst att det väntar ngt år 
Det är intressant det där med barn. Jag har en son och två döttrar. När jag fick min son, han är äldst, så var jag 100% säker att jag bara skulle ha honom. Det skulle vara han och jag, alltid. Det var total lycka.
Sedan gick jag över tiden då han var 8 månader och då ställde vi in oss på att vi skulle få en liten till, när det så inte blev av så blev vi klart besvikna och bestämde oss för att vi skaffar en till. Och sedan vet jag inte vad som hände för rätt vad det var så var de tre!
Tre på 3,5 år. 
Min son har aldrig varit till bekymmer, ALDRIG, medan hans två systrar har hållit mig sysselsatt med oro, ångest, BUP-besök, rymningar, tonårstrots, skolproblem osv osv. Allt blev ju bra till slut, men mer än en gång har jag ju tänkt att "tänk så lugnt livet hade varit med bara J".
Men aldrig att jag skulle vilja vara utan dem! De har ju gjort mig till den jag är, så nog var det meningen att jag skulle ha tre och just de tre - för de har gjort mig stark och de har bidragit till att jag är där jag är i livet. Så tack för mina fina barn och tack Universum som visade mig att jag inte alls skulle vara mamma till bara en.
mm tror verkligen på att det är nån mening att få barn, har oxå tre barn och jag har alltid haft lätt att bli gravid blev tom gravid med skydd då känner man att det verkligen var meningen att jag skulle få ett barn till =)
nu i efterhand vet jag att jag även manifesterade lätta förlossningar utan att vara medveten om det
för tänkte alltid att vi kvinnor är skapta att föda barn och tänker fortfarande så iförsig =)
min lillasyster blev ju just det oxå, gravid fast hon åt p-piller, så visst är det meningen att den lill* ska komma just nu. Vi pratade om det när jag var där på besök, lillsyrran och jag, att hon vill ju egentligen inte vara gravid nu, men som hon sa kommer hon se om några år att denna bebisen visst skulle komma nu!
Och som jag alltid brukar säga, everything happens for a reason! Det ÄR bara så! 
Förresten är jag så tacksam över att det är gråmulet och lätt regn här idag, jag hade inte orkat med en solig och kvav dag idag! Idag ska dagen ske i slapphetens/slöhetens/chillhetens tecken! 
Tack för världens mysigaste tältning!
Det är fjärde sommaren nu som vi bor i vårt hus och jag tycker fortfarande att det är helt magiskt att kunna gå ut och plocka solmogna bär precis utanför dörren. Till nästa sommar ska jag öka på med hallon och krusbär också. Tusen och tusen tack för att jag har möjligheten att uppleva det.
Jag är väldigt tacksam över att ha hittat tillbaka till känslan av förväntan, lycka och harmoni. Efter en vecka av PMS-känslor känns det skönt att komma hem igen. Tack för det och allt det för med sig. 
Jag är så tacksam över min sambo. Han är så himla fin! Jag är tacksam över att han valt att älska mig. <3
Jag är så tacksam över hur mitt liv ter sig just nu! Det trilla in jobb till min man, måste ju vara ett bra sätt för mig att tjäna pengar utan att jobba en massa, hi hi. Och lagom med jobb till mig oxå. Solen skiner fast det regnar! 
Jag ar tacksam for annu en harlig morgon! GOD MORGON UNIVERSUM
Shiawase
Jag är djupt tacksam för solsken och mogna hallon i filen.
Tusen tack för allt roligt jag har framför mig! 

Är tacksam för en tidig morgon med solsken o fågelsång alldeles för mig själv, när familjen fortfarande sov. Har surfat runt och fikat i lugn och ro, känner mig nu redo för en ny härlig dag!
Idag ar jag tacksam for annu an harlig dag,,, och igen tacksam for detta forum:) som leder till manga insikter och klarheter , tack alla
Shiawase
Idag ar jag tacksam for reteps ord:
din syster provocerade dig att ta ett eget beslut, är jag medveten om, utifrån erfarenheter och kunskaper jag har, att många här är mogna nog att fatta sina beslut, inspirerade eller provocerade av vad jag delger
Detta var liksom sista pusselbiten som jag behovde hora,,, och jag bara insag vd tacksamma vi borde till alla, inte bara de som INSPIRERAR oss med ocksa de som PROVOCERAR oss till djupare insikter:)
Shiawase
Jag är så tacksam över att idag kom de första raderna på min bok till mig. Började nästan grina medan jag skrev, skrev ord jag inte visste att jag hade inom mig. Ord på rad som blev till bilder ur livet.
TACK!!!!
Åååh Kathja, vad underbart! Jag förstår precis din känsla! Det är en sådan härlig och fantastisk upplevelse och det är i den jag alltid vill vara när jag skriver! GRATTIS!! 
Tack! Vet inte vad den kom ifrån, bara att jag på något sätt har väntat på den. Nu gäller det att inte bli nöjig över att inte kunna skriva mer. En bok med en halv sida är ju inte mycket till bok.
Haha, oroa dig inte. Det kommer mer. Det gäller att inte stressa fram känslan. 
Lovar, ska inte oroa mig. Är lite spännande eftersom jag ju inte själv vet hur boken kommer att bli, eller knapt ens handla om.
Sager ocksa GRATTIS Kathja!!! Harligt nar det flodar pa sa!
Shiawase
Jag är tacksam för min nya bärbara dator, så jag slipper dela dator med maken.
Jag är tacksam för rabarberpaj två dagar i rad.
Jag är tacksam för fikabesöket vi hade idag. Lillan sade igår att hon ville träffa sin dagiskompis och när vi gick förbi utanför Ica så var hon där. Och jag ville bjuda hem folk så det blev två flugor i en smäll!
Tack livet, du är underbar!
Kul att dottern fixar en manifestering så att både hon och du blir nöjda!
Ja,det var riktigt kul när jag fattade det! 
Jag fick ihop en racer-manifestering! Igår skrev jag att jag skulle gå en PW för jag varit så inaktiv under hela dagen och att jag skulle sätta kl på 8 imorse så jag kom upp i tid och kunde ge mig iväg till gymmet.
Sambon meddelade att han måste jobba kväll idag vilket betyder att han har sovmorgon vilket i sin tur betyder att han ska kliva upp kl 8, BINGO! Jag kom upp kl 8 imorse och behövde inte ens sätta MIN telefon på ringning. Dessutom fick jag sällskap på PW:n igår kväll. Sambon och jag gick en härlig kvällstur på dryga 2 km. Och nu sitter jag här iklädd gymklädsel och ska bege mig när sambon ska till jobb! Sen när jag kommer hem ska jag fortsätta svettas med en dammsugarvals, sen ska jag koppla av resten av dagen! Kan inte bli bättre!
Tacksam för att min dag blir som jag vill! Tack!
Ibland måste man tydligen få bli riktigt förfärad för att få känna rejäl tacksamhet sen.
Var hos frissan med sonen. Jag och dottern passar på att springa in och handla under tiden. Tar 2 minuter så kommer frissan springandes efter oss inne i affären. "xxx har löss"
Gaaah! Vi har klarat hela våren med värsta lusepidemin på år och dar och så får ungen löss mitt i sommaren när han knappt träffat några kompisar. Lusmedel har jag hemma för det köpte jag för något år sen bara för säkerhets skull. Men har datumet gått ut på det? Och har dottern också löss för då måste vi ha mer. Och jag själv då! Det började ju klia i hela huvudet på två sekunder.
Vi betalade i affären och gick bort till frissan. Då säger hon att nu börjar hon bli osäker. Hon kanske slog falskt alarm. Han har ganska mycket skorv kvar och det kan ha varit en flaga av det som ramlade ner så hon tyckte att det rörde sig. Hon kammade och kammade men hittade inget så hon bad om ursäkt för att hon skrämt upp mig. Det enda jag kunde tänka var att det gör inget att hon skrämde mig för nu är jag ju bara så otroligt tacksam för att det inte var något. Det hade jag ju inte varit annars.
Så TACK för att vi inte har löss!!!
Tack till alla pa detta forum , som hjalper oss att se allting fran den positiva sidan , att soka efter det braiga, att vanda pa allt, och att halla en hog vibrations niva bade pa oss sjalva och pa forumet!!
Shiawase
Kan inte annat än hålla med! Heja oss. Även ni som bara läser, ni ska veta att er energi sätter sina spår här inne oxå. 
Håller med helt och fullt!! Här finns INGEN som klagar på ngn annan och skriver att man ska rycka upp sig bara om ngt är galet, här får vi fin hjälp om HUR vi ska "rycka upp" oss, inga hårda ord, bara fiiina!
Tacksam för det! Jag vet att jag kan klottra ner funderingar, problem, glädje och lycka här och jag får alltid precis de svar jag behöver! Tack!
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Är tacksam över dagens insikt "Du kan inte veta vad du vill ha förän du har provat vad du inte vill ha" 
Fler insikter! Tack för dem. Det är underbart när Universum/Gud pekar med hela handen och nästan på skickar röksignaler så att man ska fatta vad det nu är man ska fatta. Blev i dag nästan på fnissig mitt i ett samtal då jag fattade vad som hände. Men nu är jag med! Har saker att ta i, dax att städa i själen lite - sista viktiga röjet tror jag. 
Sitter här och blir aldeles knottrig då jag skriver så jag är nog på rätt spår tror jag. Tack för det och tack för hjälpen att fatta, en e väl lite trög ibland. 
Men vad härligt Kathja! Hoppas det fortsätter uppenbara sig för dig :)
*Det blir som det ska*
Åh Kathja vad underbart! Jag ÄLSKAR den känslan! 
Idag är jag tacksam över mina fantastiska dagar av ledighet, träning och total fokusering på MIG, MIG, MIG! Jag känner mig lättare, piggare, gladare, positvare redan. Efter bara knappt två dygn! Tack för det!
Jag är så tacksam över känslan av att vara rätt.
Harligt for dig Kathja!!! 
Jag ar tacksam for en trevlig dag, och ocksa att ha hittat tillbaka till kanslan, efter lite "virrande"!!
Shiawase
Jag är tacksam för wasabiärtor, mums!
En bra dag på jobbet och att jag fått nys om företag som behöver folk.
Jag är tacksam för en ny dag med nya möjligheter:)
Jag är tacksam för alla de trevliga människor jag har runtomkring mig, hemma, på mina möten, på stan, här!
Och jag är tacksam över att jag lärt mig LoA för det har verkligen gjort mig till en mycket trevligare människa! Jag dömmer inte folk jag inte känner (händer ibland…men väääldigt sällan numer!) jag är trevligare och gladare!
Är ofattbart tacksam över min underbara man som låter mig vara mig, med allt vad det innebär. 
Jag har skrivit det förr men jag skriver det igen- jag är så himla tacksam för att jag har världens bästa jobb, med världens bästa och goaste människor omkring mig. Jag älskar verkligen varje dag med mina underbara ungar på avdelningen. Det var ett av mina bästa beslut när jag bytte avdelning. Kollegorna och barnen på den gamla avdelningen saknar jag då och då, men att jobba med de allra minsta var som att plötsligt hamna helt rätt. Det är där jag ska vara.
Tack för att det alltid trillar in mer pengar då det börjar ta slut på kontot! 
Idag och alla andra dagar är jag VÄLDIGT tacksam över att vi inte skaffade fler barn. Fem är gott nog och jag har efter 21,5 årsom mamma fyllt min kvot vad det gäller att uppfostra ungar i basic grejer som hur man äter, klär på sig, tvättar sig osv. Jag uppskattar STORA ungar och allt vad det innebär.
Just idag är jag tacksam för kvalitetstiden jag fick med min bästa vän:) Hon får mig alltid att skratta:D Är också väldigt tacksam över att vara tillbaka på banan igen, positiva känslor igen. Tack för de!
Är helt otroligt tacksam över att få vara med min kaninbästis några dagar. Snart får han flytta till en kompis, där han ska få bo tills vi har hittat ett hus att flytta till och kan ta hem honom igen. Jag kommer sakna honom så grymt mycket, så de här dagarna tänker jag ta vara på och gosa allt jag kan
Så tack, tack, tack för att jag fick hämta honom tidigare och får vara med honom nu, trots allt!
Jag är tacksam för den behagliga och lugna sinnesstämning jag är i just nu. Den ger mig en fingervisning om något ännu större där framme någonstans.
Jag är tacksam för det varma fina vädret och att vi hade en varm men trevlig dag på bilutställningen!
Och oj vad tacksam jag är nu! Sambon var nere i källaren och hämtade flera lådor av exets grejor som stått där sedan de sperareade för typ 4 år sedan (jag har bott här i drygt 1,5 år nu) så det är ju på tiden att de båda inser att det är dags! Känns skönt! Tack för det!
Jag är tacksam över att jag känner mig piggare nu!
*Det blir som det ska*
Jag är tacksam över att jag tog mig runt vår långa sväng på 8 km för första gången, har tänkt det såååå länge men inte förän idag blev det av. Hade ett bra tempo oxå - 8 km på 1,5 timme i 25 graders värme är ju helt okej. Annars brukar det bli 3,5 eller 6 km i skogen.
Både hunden och jag var varma och trötta då vi kom hem, så jag avslutade det hela med ett dopp i poolen. Där var det desto kallare! Nöjd med min insats och med min dag.
Jag är tacksam för resultatet på vågen efter första veckan "åter till LCHF" -2,7kg och förutom dag 3 så mår jag alldeles fantastiskt bra
.
Grattis Håbe!
Jag är tacksam över att vi har börjat bygga vårt staket, stolparna ä på plats.
Jag är tacksam över att jag kan cykla till jobbet och fick göra mig i ordning själv på morgonen, utan 3-åring och make som sov så sött.
Jag är tacksam för min underbara pappa, han är världens bästa
Jag är också tacksam för att jag tog tag i städningen redan idag istället för att skjuta upp det tills imorgon, för imorgon ska jag träffa kompisar! Nu är jag färdig med allt, så nu ska jag fika lite kvällsfika och läsa en bra bok. Tack för det! 
Idag är jag tacksam över att det är kul på gymmet och det går så lätt med träningen, jag har sån kraft och energi så jag nästan förvånar mig själv. Och jag är tacksam över att jag har det liv jag har, jag är tacksam över att jag är född till kvinna. Jag älskar att vara kvinna! Även om vi får dras med en hel del! Ser just nu på Ellen DeGeneres show och hon har en mors dags-show idag och publiken är full av förstagångs-gravida, enbart! Så nice, det är så otroligt med graviditet! Jag kommer vara SÅ stolt över min mage när jag får äran att vara gravid! Så tack för att jag är av det kvinnliga könet!
Idag är jag tacksam över att ha kommit ur min bubbla! Jag vill göra allt på en gång och kan nu stolt informera er om att jag ändrat om på min hemsida - titulerar mig nu Attraktionslagscoach! 
Jag är redo! Kan två personer betala mig för att jag ska coacha dem inom detta så kan fler. Bring it on, I´m ready. 
Fin Hemsida Kathja!!!
Kul, kul!!!
Shiawase
Tack för att jag fick träffa alla vänner som jag ville träffa på skolan idag
Och vad härligt det är att vi är så glada! 
Just idag är jag tacksam för att jag vaknade upp med ett toppenhumör:) Känner att den här dagen har massa kul att erbjuda:P Är också väldigt tacksam för Irinas nya guide på sin blogg rosaglasogon.se, om attraktionslagen:)))
Jag ar tacksam till detta forum!!! Nu har jag antligen fatt inspiratonen till att starta min nya blogg (bara pa japanska dock
Ulrikas lyckorecept! heter den:)
Jag har en blogg sedan flera ar tillbaka, men har inte skrivit pa flera manader, for den kandes inte ratt langre,, NU tack vare er alla KANNS min nya blogg helt ratt, sa fortsatt att ge mig inspiration ni alla fina!! Ni kan ju inte (formodar jag ) lasa, men ni kan ju kika in i alla fall:)
Shiawase
Tacksam för den här morgonen, med sovmorgon till 12.55. Det var gott om tid för att bara ta det lugnt med allt
Sova ut ordentligt hann jag också med, såå skönt! Nu har jag bara två lektioner, sen får jag gå hem till djuren igen.
Jag är tacksam över lunchens promenad i soligt och hyfsat varmt väder i en lummig park med stora bokar och ekar. Jag behöver jorda mig och behöver så väl njuta i skogen. Så skönt!
Jag är tacksam för en väldigt soft och behaglig arbetsvecka. De gamla barnen har slutat och de nya börjar först på måndag. Vi har haft som mest 7 barn och som minst 2 på 3 pedagoger den här veckan. Vi har verkligen hunnit mysa och bara vara, öga mot öga, med varje barn. Vi har fått massor praktiskt gjort utan att gå på knäna och dessutom har jag kunnat ta ut massa plustid och gått hem vid 13-tiden hela veckan. På måndag kommer 6 nya småknattar och då drar det igång på allvar. Jätteroligt det med, men de här dagarna är sällsynta så jag har njutit för fullt. Härligt!
Jag är tacksam över goda nyheter som lyfte min bajs-dag (se fuck-tråden) och att när jag väl kom till jobbet så var det lika trevligt som det brukar. Fullt upp med diverse plock och trevliga snack med grabbarna gör att det är svårt att tänka negativt.
Tack för det! (fast jag hade gärna tagit med mig mitt nu hyggligt goda humör hem…)
Jag är tacksam för att detta har varit en bra dag o att jag har varit på bra humör. Att jobbet gått bra och arbetskollegorna varit på bra humör de med :) Nu är det dags för semester i två veckor men konstigt nog känns det lite trist att inte få jobba haha :) Ska ju bara vara hemma första veckan och ska jag vara ledig vill jag ha saker att göra annars känner jag att jag lika bra kan jobba o göra lite nytta :) Bor nog en liten arbetsnarkoman i mig. Fast när man kommer tillbaka från semestern är det tvärtom, då är man bara såå seg och hade velar fortsätta slappa.
Jag är tacksam för vab-ersättning från försäkringskassan, drygt 17.000!!!

Wowowow, jag är tacksam för lönen från sommarjobbet som landar på mitt konto snart. Jag är så RIK

Ja jag är också såå tacksam för siffrorna på mitt konto just nu! Så där ska det vara när det är som minst där ;)
Jag är också tacksam över en väldigt soft fredag i min ensamhet, inga planer, inga måsten!
Och såklart suupertacksam över min fina vän M som jag chattar med av och till dagarna igenom ♥
*Det blir som det ska*

Idag och alla dessa dagar de senaste 2 veckorna är jag tacksam över att ha blå himmel och varm sol. Det hjälper verkligen mitt mående…jag tankar ljus.Så TACK!
Idag är jag så TACKSAM över att ha hittat tillbaka till ett bra mående, PMS till trots. Drömde i natt, i flera omgångar, att alla våra pengar hade kommit. Alltid trevligt att vakna ur en sån dröm. 

Idag är jag tacksam för att min son, som lyckades göra en störtdykning med sparkcykeln, kom lindrigt undan med rejält skrubbade knän och en stukad handled. Just med handleden kunde det ha gått betydligt värre.
Åh vad skönt att han inte bröt den! Svårt med ungar som inte kan vara stilla.
#92 Vilken tur!
Jag är tacksam för att mamma lämnade sin mp3 hemma så att jag kunde ta mig en lång skön promenad tillsammans med vovven och lyssna på musik. Så härligt!
Jag är tacksam över en bra dag med en bra vän :)
*Det blir som det ska*
Jag är tacksam över en myskväll med min underbara familj
Jag är så tacksam över Er här!
Målle - kunde inte sagt det bättre själv. Tillsammans är vi OSLAGBARA! 
Jag är tacksam över min manifestation som blev av. Velat hitta en person på facebook ett tag nu men inte hittat. Idag gav jag mig f-n på att det ska gå. Sagt och gjort, hittade :) Yey, glad :)
Haller med!! Tack alla har for all inspiration!!
Min nya blogg borjar ta form och det kanns bra,,,,, darifran kommer annat att blomma upp kanner jag pa mig
Men basta morgonlasningen ar ju sjalvklart HAR,,,, eftersom ni ar sa aktiva nar jag ligger och sover. Tack Alla!!
Shiawase
Jag är väldigt tacksam över att jag bara har ett dygn kvar att jobba! Blev väckt av grabbarna i fredags natt och av åskan i natt så nu är jag trööööööött. 
Idag kom en manifestation som ett brev på posten haha…
Tänkte igår att jag måste till apoteket idag för att köpa solkräm och ansiktskräm, Vichys ansiktskräm och den är rätt dyr (beroende på vad man tycker är dyrt) närmare 200 kr och tänkte "tänk om den kunde vara lite billiigare"…Idag dimper det ner rabattkupongpå 20% till kundmedlemmar på just apoteket. Haha, tjoho :)
Detta är jag tacksam för nu!
Jag är tacksam över min fina dag jag haft för mig själv på stora shoppingcentret i jakt efter lillmannens födelsedagspresenter. Blev en dag med komiskt nog en massa konstigheter i trafiken.. Först körde jag fel med tom tank i bilen jag trodde absolut jag skulle behöva bli ståendes med soppatorsk på motorvägen), sen var det megakö pga vägunderhåll, sedan var min påfart avstängd pga bärgning av en lastbil som lustigt nog lagt lasten i diket…men lugnet infann sig i rättan tid och allt flöt på otroligt bra iaf! Normalt brukar jag bli arg och sucka och svära när trafiken knorrar 
Dessutom fick jag köpt mig en stickad jättesnygg tröja från Only och den var billig, bara 159:-! Den hängde bara där helt ensam på en klädställning med massa andra kläder och såg inte alls ut att höra hemma där och den var vit och min storlek, precis vad jag sökt ett litet tag nu! Den var ämnad för mig!
Jag är så tacksam över att jag börjat få riktigt bra koll på mitt förhållande till pengar. Kan nu gå in i affären och shoppa-loss på det jag i hjärta känner att jag vill köpa utan att ägna en enda tanke på om jag har råd eller ej. Jag kom idag på mig själv med att ha slutat att räkna ut vad maten kommer att kosta då jag handlar, har jag gjort i flera år oavsett om jag ska handla för 100 kr eller för 3000kr.
"Pengar kommer till mig lätt och ofta i en bra flöde helt friktionsfritt" är vad jag lever efter du och jag är tacksam över att det funkar bra, hi hi.
Jag har ju gjort med klädköpen nu så som jag gör med min kost och eventuellt sug, jag tänker efter och granskar noga noga innan jag köper. För sitter det inte helt hundra fint på i provrummet gör det inte det hemma heller och då hamnar klädesplagget i byrålådan…som så många klädesplagg tyvärr gör hos mej. Men jag har tittat och tittat och provat och provat och idag fann jag MIN tröja! Jag är HELNÖJD!
I lördags köpte jag höstskor, bara så där! Känns jätteskönt. Nu kan det få regna och ruska … 
Idag är jag så tacksam för ALLT! För livet, för mig, för att jag är just jag och för att jag är där jag är, för allt som händer i mig, med mig just nu, för att livet och världen känns ljus, för att jag går omkring och fånler mest hela tiden, för att jag känner min förändring och bara njuter av den, för känslan av att vara förälskad i livet, universum, mig själv…. Tack!!!
Idag är jag tacksam över mitt fantastiska hem, min fina trädgård, mina underbara grannar. Ja banne mej, vilket bra liv jag har!!! Tack Universum!!!
Medarbetare, Law Of Attraction iFokus
Tack för den här kvällen! 
Godmorgon alla!
Jag vill bara uttrycka min tacksamhet och uppskattning till Szirius som delar med sig av sina tankar och insikter, for det ger oss andra sa mycket inspiration, och mycket att tanka pa
Dessa tankar satter liksom mycket av vad vi pratar om har in i ett sammanhang, och visar oss att vi maste LEVA LoA och inte bara prata, tanka LoA!! Tack Szirius:)
Shiawase

# 110, men åååå, vilken morgongåva jag fick här då
, tusen tack -och jag kan bara spegla tillbaks berömmet - dina tankar ger massor med inspiration till MIG
.
Jag är så tacksam för de här tre dagarna med två kvällar, nätter och morgnar ensam på hotell. Jag har fått tid att andas, känna och tänka. Jag tror att jag fick chansen att ta ytterligare ett steg närmare mig själv.
Jag är tacksam över att mitt gymkort innehåller inträde till simhallen oxå! Jag kan simträna utan extra kostnad och det är bara heeeelt perfekt! Jag ska snart göra upp ett träningsprogram åt mig som ska sträcka sig över (till en början) 4 veckor med träning varje dag!
I will get in shape! Svarva kroppen, NU! 
Ar tacksam for att min nystartade blogg gar sa bra!! Thjohoo!
Jag ar ju inte forvanad,, for jag vet att den blir succee (hur man nu stavar till det
visst fattas det nagot s nagonstans,,,,) sa smaningom…
Jag borjade min nya blogg for jag ville inspirera andra,,, nu blir jag sjalv mest inspirerad tror, sa fort jag har nagot irritationsmoment, eller dipp-liknande, sa tittar jag in antingen hit till er alla eller in till mig sjalv pa min blogg!!!
Snacka om sjalvcentrerad,,, men den ar sa fylld med positiv energi, eftersom den ar fylld med mig, som jag befann mig nar jag startade upp den och som jag blir nar jag borjar skriva!!
Ni alla ar ju mina inspiratorer,,, sa det ar jag ju ocksa tacksam for och UPPSKATTAR er otroligt!!
Shiawase
Jag är tacksam för det långa hålet som jag har idag, så att jag kan åka hem och ligga i soffan några timmar, och för min underbara hund som får mig att skratta åt alla tokigheter han får för sig
Sniff JAAA, djur och hundar speciellt är fantastiska som skickar en rätt in i rätt känsla! Jag är obeskrivligt tacksam över min !!
Precis! Det räcker ibland med att de finns där, så blir man glad igen
Känner/kände mig lite smådeppig idag…Tills jag kollade mitt konto. Fick lön idag och jippy så överraskad jag blev. Några tusen mer än jag trodde och brukar få. Visste jag skulle få en ok lön för har jobbat en del extra…så såg framemot denna lön men trodde inte det skulle bli så bra :) Tjoho!!!!!
Jag är tacksam för att jag har påbörjat ett nytt kapitel idag i mitt liv. Fast tårarna rinner och jag har en klump i magen vet jag att det kommer bli bättre det här.
*Det blir som det ska*
Hoppas det blir bättre Loa-Emma. Vet hur det känns. Man får försöka vara positiv o tänka LoA-tankar :)
Loaemma, vad fint att du kan känna inuti att det är ett nytt kapitel på gång. Trots att det jobbigt nu. Jag tror att det är viktigt att få sörja klart. Tillåta sig att vara ledsen för att sen kunna gå vidare, klokare med en erfarenhet rikare. Kram på dig
Jag är så glad, överraskad och tacksam över alla fantastiskt hjälpsamma, glada, generösa underbara människor som jag helt plötsligt de senaste veckorna möter och får hjälp av. Dom är överallt!!!
Sugarcream och Otroulig, tack ska ni ha! Kram tillbaka :)
Lite mer livskraft nu efter en kväll med vänner…
*Det blir som det ska*
Filmen Mamma Miamed Abbas låtar. Oj vad det kom mycket känslor för mig. Något släppte. Skön känsla av befrielse. Jag grät och skrattade. Njöt av stunden.
Jag är också tacksam för dagens tur till lingonskogen. Det blev åtminsten 5 dl lingon och en mysig fikapaus i skogen med lillan som mest åt blåbär och klättrade i träd. Mera njuta! Ah!
Jag ar tacksam for att jag nu (efter ca 10 dagar) har over 400 besokar pa min blogg varje dag
Jag har inget att jamfora med (och det behover jag inte heller) men jag tycker att det ar jattekul!
Shiawase
Shiawase, det låter ju som väldigt många!!!! Vad kul!!!! Härligt!
Jag är så otroligt tacksam över min hjälte, min sambo, som inte bara släcker bränder hos grannen utan också lagat min laptop utan att jag förlorat någonting, och som jobbar så hårt för att vi ska ha det bra. Jag älskar honom så otroligt mycket! 
Shiawase, det är välidgt många! Jag vet ju inte hur det mäter sig i Japan, men jag skulle säga att i västvärlden så är 400 besökare per dag efter bara 10 enormt mycket! Grattis! 
LoAEmma, jag tänker inte vad tråkigt eftersom jag vet, precis som du gör, att allt går åt rätt håll. Även om det är jobbigt naturligtvis så kommer denna erfarenhet att kunna lära dig en massa om dig själv, vad vill du ha ut av ett förhållande, vad vill du inte ha i ett förhållande (vad vill du ha istället för det du inte vill ha), hur vill du må, känna, och vara, hur vill du att din kille ska känna för dig och vara med dig…. osv. Detta är, när den värsta sorgen har lagt sig, den perfekta tidpunkten att sätta dig ner och känna ditt drömförhållande, göra den där listan med hur du vill att drömförhållandet och drömkillen ska vara. En stor kram till dig, och jag vet att du kommer att gå starkare ur detta. Det handlar om viljan att ta med sig erfarenheter från det som sker. Du har den viljan. 
Tack Crinalina, dina ord värmer och betyder massor för mig!!
Skulle kunna skriva massor om vad som rör sig i mig nu men ska inte spoliera tråden ;)
*Det blir som det ska*
Tack for idag, och Godnatt!! for idag!
LoAEmma,,, fina ord du fick dar, fran var Crinalina!!
Jag ar ju inte heller mycket for att saga " vad trakigt" (har aldrig varit, sa det ar val darfor jag aldrig har haft sa mycket tjej-kompisar, haha),,
Men din vibration kanns helt bra,,sa allt ar som det ska vara, och allt ar OK, sa fortsatt sa,,, och njut av dina stunder med dig och DIG!!
Shiawase
Känner du att min vibration känns bra Shiawase?
*Det blir som det ska*
Jag känner att din vibration känns bra LoAEmma! 
Åh va skönt att höra! Betyder det att det är dags att visualisera? Eller att manifesteringarna är nära? Eller vad?
*Det blir som det ska*
Det betyder att vi känner en bra vibration från dig! Jag tolkar det som att du är i rätt känsla och tanke med det avslutade förhållandet. Att du, trots att du ibland känner dig som att du inte förstår och kommer någonstans med ditt medvetna skapande, har lärt dig en massa som du nu använder dig av. Ditt sätt att tänka på det som hänt. Bra jobbat, detta är en mycket viktig fas. Ett stort steg. Du väljer medvetet hur du ställer dig till det, och du väljer medvetet vad du lär dig av det. Wooohooo!!
Om det är dags att visualisera kan bara du själv känna, men jag skulle tro att det är det. Ärliga, råa och fantastiska känslor av hur du vill känna. Ärliga! Inte vad hjärnan säger. Vad hjärtat säger! 
WOOW!! Tusen tack för den tolkningen 
*Det blir som det ska*
Wiiiihoooo! Lillsyrran ska få en liten pojke!! Tjohoo! A och A ska få en lillebror och de kommer bli underbart fina storasyrror!! ♥♥♥
Jag är världens mest stolta moster!
#135 Härligt! 
Sniff - ja verkligen! Lillsyrran har alltid haft ett namn tilltänkt om hon ngn gång skulle få en pojke. Hon har två flickor, en på 5,5 och en på 2,5 och denna lille pojken var egentligen inte alls tänkt eller planerad att komma just nu då syrran precis börjat en 5,5 år lång utbildning, men bebisen kommer och det blir en pojke så det kan ju bara bli toppen! Och det tilltänkta namnet kommer han få! 
Gud så kul med en liten bäbis! Hälsa dem grattis från mig
Vad är det han ska heta?
Åh vad jag är tacksam över min fina familj!!! Hade yngsta dottern och hennes pojkvän hemma i två dagar, de åkte tillbaka till Göteborg i morse. Så mycket kärlek och skratt! 
Är så tacksam och förväntansfull att min gamla, fina vän kommer till mej ikväll, vi har inte träffats på drygt ett år. Nu ska här lagas mat med mycket kärlek i
Jag är så tacksam över att ha nått botten i tvättkorgen!!! Man kunde tro att i ett hem utan ungar hemma mer än v.a. vecka skulle det hända ganska ofta, men icke! Få skylla på att jag har en tvättmaskin som bara vill tvätta 1/2 maskin annars hakar den upp sig.
Tacksam iaf! Nästan så det är läge att korka upp champagnen. 
Jag är tacksam för alla mina fina djurvänner och för den lilla kissen som kom och hälsade på idag

Jag är tacksam över en mysig fika och en lika mysig runda på stan ihop med min fina sambo idag medans lillmannen var på födelsedagskalas. Det är riktigt mysigt att fika och vandra på stan med ngn man tycker om!
Nu är jag tacksam över att min kropp fungerar som den ska, även om den kan haka upp sig och bli lite sen ibland haha!
Och jag är så så så så SÅ tacksam över alla fina, underbara, mysiga, gosiga kärleksförklaringar jag fått från min sambo hela helgen! Åååhhh vad jag behöver sånt OFTA! Love it! Han är så mysig!! ♥
Målle, vad var det vi sa…att bara man bestämt sig för att köpa gravtestet så kommer mensen!
*Det blir som det ska*
Jag är tacksam för att jag har hittat tillbaka till rätt spår igen
Jag är tacksam över att allt känns rätt. Känslan av att det är bra som det är och att allt bara kommer att bli bättre är överväldigande. Tack för harmoni och tillit.
LoAEmma - haha ja jag hade tänkt köpa ett test idag och kolla imgn bitti om den inte dykt upp men nu e den här igen! Haha!
Jo brukar ju vara så!
*Det blir som det ska*
Jag är så tacksam över min fina, kärleksfulla man!
Satt nyss och orerade över Malin Berghagen, hur snygg hon är, så mycket kvinna, trevlig, godhjärtad, fylld av vishet och med en vilja att inspirera andra till att leva sina liv i harmoni - när jag har babblat klart tittar min man på mig och säger - Du menar som du?
Åååååååååh KÄRLEK!
Jag är så tacksam över att jag älskar min sambo så mycket så jag fortsätter älska honom trots hans nya hemska hårfärg. (Han blekte håret häromdagen och jag hatar det.)
Jag är också tacksam över att min sambo vet att jag älskar honom så mycket att han litar på att jag fortsätter älska honom trots att han blekte håret blont fast han vet att jag hatar det.

Åh vad härligt att ni skrivit så fint om era män i era liv för jag känner precis detsamma för min! Herregud vad jag älskar honom och han har de senaste 3-4 dagarna visat mig massa ömhet och kärlek och det är underbart! Jag är en sådan person som behöver få höra och känna det emellanåt och kan bli väldigt nojjig och orolig om det inte sker på ett tag (tror ni alla läst några av mina inlägg jag skrivit i de stunderna..?
) Även om jag vet att han älskar mig nojjar jag ibland men han har verkligen varit jättego på senaste!
Idag är han i huvudstaden till imgn eftermiddag och jag saknar honom redan!
Jag är så tacksam över att vi två fann varann!
Verkar som att jag ska läsa era fina kärleksförklaringar till era härliga män, och få känslan av hur jag kommer känna för min framtida man :)
*Det blir som det ska*
Är så tacksam över gårdagens insikt som jag fick under vår manifestering. Jag vaknade i morse med ett leende på läpparna och orden "jag är skuld-fri" ringande i huvudet. 
I dag ar jag SAAAA tacksam for dagens teknologi, INTERNET!!!
Tack var internet sa:
Har jag fatt MASSOR av fina vanner
Har jag fatt MASSOR av harligt jobb
Kan jag hitta MASSOR av information, och just precis den info. jag vill ha
KAN jag utan att behova ge ut en bok, skriva det jag vill, och fa glada , tacksamma lasare!!
Kan jag handla mat, klader, mobler, utan att behova lamna huset!! (Ibland ar det trevligt att ga ut och shoppa, men nar man inte har tid sa ar det PERFEKT att INTE behova ga ut)
Kan jag ta del av vad som hander i varlden
Kan jag prata med kompisar, och med min alskade mamma , utan att det kostar nagot!!
Kan jag starta upp diverse business som inte var mojligt innan internet!
Kan jag lasar nyheter, titta pa vaderleksprognos precis nar JAG VILL!!
Behover jag inte passa tider, jag kan soka den information jag vill, NAR jag vill
Kan jag titta pa svensk tv, trots att jag befinner mig pa andra sidan jordklotet!
Kan jag betalar rakningar och gora andra tidskonsumerande saker! nar jag inte kanner for att anvanda tiden till detta
Far jag MASSOR av inspiriation och livsglajde, IDEER till business, blogg, och allt mojligt!
Kan jag snabbt soka upp nagot som jag"oroar mig for" tex. sjukdomssymptom pa barn eller vad det nu kan vara!!
Kan jag hitta MASSA goda mat-recept!!!
OSV,
Shiawase
Jag är så tacksam över att vi här inne har så mycket kärlek och förståelse att vi kan tappa ämnet på våra trådar och bli TOTALT OT utan att någon flippar och skriker OT, OT, OT. 
hahaha, eller hur!!???
Det är ju för att vi vet att allt handlar om kärlek!
Ibland kikar jag in på kolhydrater iFokus eftersom det egentligen är där jag hamnade här på iFokus överhuvudtaget då jag började med lchf första gången och där är de så jävla aggressiva så det är helt otroligt! De ska hävda sig hit och dit och skriver ngn ngt utan referenser eller liknande blir de ifrågasatta direkt! Jag undviker det forumet nu, omedvetet egentligen för man vågar ju knappt skriva ngt där! 
Så jag är otroligt tacksam över detsamma Kathja! Och jag bryr mig inte alls om ngn går OT i en specifik tråd!
målle, samma här. Det var via KiF som jag också hittade hit. Jag är bara där via en tråd, lchf utomlands, då det ibland dyker upp någon som behöver råd om var man hittar saker här där jag bor. I övrigt så har jag inte varit där på över ett halvår tror jag just pga aggressivitet och en väldig massa dömande och får inte och måsten osv.
Vi har det mycket bättre här där vi är glada och positiva och fulla av kärlek till varandra, våra val och livet.
Jag började just här på LoA förra hösten tror jag att det var, men har provat några olika men backat ur dem alla, utom LoA och en "hemlig" där vi är så få så där spider vi bara kärlek oxå.
Tycker att det är sjukt mycket negativt över allt, tjafs och påhopp - ha svårt att förstå hur man kan vilja fylla sitt liv med sådant. Men, men vem är jag att dömma…
Nu blev jag ju SAAA nyfiken sa ja hoppade in pa KiF, nagra sekunder, hoppade ut pa engang, och insag att jag ar JAG ar fantasitsk,, min kropp och allt, jag tycker om ALLT, ALLT !!!! !!! TTack Malle , Crinalina!!
MEN NU blir jag ju ocksa SAA nyyyyfikeeeen, pa Kathjas hemilg karlekssida (hahha) vad kan det vara mantro!!!???
Shiawase
Jaaa, Kathja, hur kan du hålla kärlekssidor hemliga för oss??? hahaha
Ha ha, vi snackar medialitet och sånt där - försöker lära dem lite om LoA. Var där jag insåg att även jag kunde läsa av folk, vilket var väldigt roligt, även om jag inte i huvudsak ser mig som medial (och det är vi ju alla!) - men det blev ännu ett steg i utveckligen av mitt jag, och det jag är.
Hmm jag har en hel lista med iFokus-sajter jag kollar in då och då, men kan inte minnas att jag sett Kathja på ngn annan, så det måste vara en väldigt hemlig sajt 

Ha ha, jag säkert kan fixa så att ni blir inbjudna men nu hänger ju här ju! 
Och som jag sa målle, jag ha mest varit inne och vänt, håller mig där jag trivs och mår bra. 
När jag startar upp iFokus-sidan kommer jag direkt till kolhydrater iFokus för jag gjorde den som första sida då…har försökt hitta om jag kan ändra det så jag får LoA iFokus som första sida här på sajten, men inte lyckats. Dock klickar jag ju allra först på alla inlägg som skrivits under tiden jag varit borta och då är man ju snabbt tillbaka här 
Jag har LoAifokus med som en startsideflik, det är ju lätt att ändra själv. Är bra att redan från start undvika ställen man vet kommer att ge en dålig enerig - ibland räcker det ju att man får upp en sida, innan man har läst vill man bara FLY.
Jag har bestämt mig för att vara tacksam över huvudvärken jag har dunkandes i skallen sedan jag klev ur sängen i morse för det är nog pga min inre kroppsrensning! Här ska storstädas! Wiiihoo!
Var tacksam och försök sedan att knacka bort den med EFT. 
jag tror nog mer på en promenad i friska luften än EFT
Eft funkar inte riktigt för mig..än.. 
målle, om du i adressfältet högst upp börjar skriva lawofattraction så kommer nog detta forum komma upp först (jag behöver bara skriva ett L så kommer det upp som första adress), eller om du öppnar en ny flik så borde du kunna välja bland de sidor du använder mest och där bör ju då vi finnas med.. 
Jag är tacksam för att jag nu har huvudet ovanför vattenytan igen och även har tagit tag i samtalsterapi :)
*Det blir som det ska*
Jag är tacksam för att jag mår bra! 
Bra Sniff!! 
Idag är jag tacksam för att jag hittat mitt pass som jag letat efter i ca 2 månader! Tack tack tack! 
Har du hittat det Crinalina??? ;)
*Det blir som det ska*
Jaaaaaaaaaa!!!!!!!! Läs i Ordet INTE-tråden om hur det gick till!!! 
Hahaha men härligt! Äntligen!! Måste också köra med INTE-metoden om det går sådär snabbt :-D
*Det blir som det ska*
Ja, men var försiktig så du inte får PMS och mensvärk! hahaha
Ja det är sååå skönt, och det bevisar för mig att kraften i att tro på det man tänker och önskar är så mycket starkare än jag var medveten om!
KÄNSLAN är A och O
Idag är jag tacksam för att de gick bra i skolan och jag hängde med i lektionen. Och så är extra tacksam för att en klasskamrat/vän erbjöd sig att hjälpa mig komma ifatt mig med de ja ligger efter me! Blev så glad:)
Har en liten pojke på mitt jobb. En liten kråka som allt bara blir så galet för hela tiden. Kompisarna flyger som bowlingkäglor när han är i närheten och många är livrädda för honom trots att han bara är 3 år. Jag är helt övertygad om att denna lilla grabb kommer att ha en diagnos om några år. Han är en liten goding och jag tycker så mycket om honom men han är ärligt talat skitjobbig och det är måååånga duster på en dag. Så idag ställer han sig framför mig och bara tittar mig djupt in i ögonen en lång stund. Jag undrar så klart vad han har på gång nu. Så kommer det "Jag elkar dig!" ♥♥♥ Inget fjäsk. Inga baktankar. Han verkligen menade det. Ärligt. Och jag blev så himla glad. För att det var just han.
Jag har sagt det förut men jag säger det gärna igen-jag har världens bästa jobb!
Underbart Habe!
Barn sarskilt s.k "diagons-barn" KANNER sa mycket mer an andra.
De kanner av manniskor, som de ar, och eftersom du forandrats sa mycket, har matt sa bra, varit sa "uppkopplad" till dig sjalv, sa kanner nog den har pojken av din energi annu starkare nu an tidigare.
Sa forutom att han alskar dig som den harlig "daigs-froken" du ar, sa kanner han nog av din energi pa ett djupare plan
Vi har manga s.k diagnos-barn i vara karate-grupper, och de har ABSOLUT INGA problem med disciplin etc. dar. De kanner pa en gang av automsfaren, de kanner ocksa av att vi (jag och min man) ar arliga raka, strang disciplin men inget krangel langa forklaringar, eller nagot som vi bara sager med vara ord, utan att allt vi sager gor, kommer innefran oss.
Nagra av vara barn, sitter aldrig still pa dagis tex. men under karate-traningen ar det TOTALT disciplinerade och skiljer sig inte pa nagot satt fran de andra barnen.
Sa som precis som med allt annat, det ar FORST nar man sjalv mar bra, och har hittat sig sjalv, som man kan na fram till andra!! Sa ditt jobb blir sakert bara annu mer underbart!
Shiawase
Mmm, och det är just de här barnen som griper tag i ens hjärta så mycket. Det är bra mycket lugnare på förskolan när de inte är där. Om de någon dag är sjuka så får man passa på att andas lite. Men det är dem man lämnar i från sig med sorg varenda gång det är dags för dem att dra vidare till skolan. För man har brytt sig så mycket, och engagerat sig och kämpat tillsammans så mycket så det bara inte går att låta bli att älska dem. Det är just därför jag har valt att plugga vidare nu inom specialpedagogik.
Just idag är jag EXTRA tacksam över min fina man som tar sig tid att lyssna och peppa mig då jag ringer hem och behöver prata av mig, trots att han var mitt inne i ett anfall i sitt spel. #kärlek"
Jag är så otroligt tacksam över min underbara och fina son, och att han är frisk, trygg, lycklig och har det bra.
Jag ar tacksam for allt just idag. For den enorma "out of Vortex" stunden jag hade igar (Min familj kanske ar lika tacksam for den dock
, inte annu
)
For att jag uppmarksammar mina kanslor sa bra, for att jag later mig sjalv bara VARA i frustrationen men samtidigt kanna efter nar det ar dags att hitta en oppning ut,, for da gar det sa latt!!!
Att kampa emot frustration gor den bara varre, men att omfamna den kanna den dar underbara kanslan av irritation, lagga skuld pa andra, vara ARG (haha) Men samtidigt vara medveten om att det inte handlar om dem, men att JUST NU denna stund struntar jag i det, for nu VILL jag att de ska handla om dem. Nar man har omfamnat frustration och ilska pa det sattet , sa kommer plotsligt en oppning, en oppning man visste skulle komma eftersom man har tillit till sig sjalv, och universum, och man VET ju hur det fungerar egentligen.
Och sa VIPS ar man tillbaka pa ratt spar igen.
Jag ar tacksam for att jag har natt denna insikt i livets konst.
Shiawase
Jag är tacksam för Gladmymlans tråd kring relationer eftersom jag medan jag svarade i den kände hur jag hittade tillbaka till känslan av "lycklig" i mitt eget förhållande. Jag var lite trött på mannen i livet så han är så "nöjd" med allt och jag vill att det händer något, jag börjar bli rastlös. Men jag vet ju att detta bara är för nu, att allt är bra som det är och allt sker av en orsak - när tid är kommer livet att ändras till mer och ännu bättre.
Så tack för det!!! 
Mitt hjärta är fyllt av tacksamhet idag för att jag fått vara med på en kurs, en resa i tre människors liv varav ett var mitt.
Jag har fått så många nya insikter om mej själv och är så glad att jag fått dessa presenter, mer att arbeta med och kunna gå vidare.
Jag är oerhört tacksam över vad jag hittills har åstadkommit och fick verkligen en jaha upplevelse av hur MYCKET jag förändrat mej själv. Är så stolt och tacksam.
Också ni…underbara människor som finns här 

Min bägare flödar över <3
Jag är väldigt tacksam över att jag kan stanna kvar i mitt NU och vara nöjd med det som ÄR, trots att det är så mycket spännande och livsomvälvande som hänger i luften inom räckhåll.
Idag är jag så tacksam över det härligt glada "god morgon:et" jag fick ihop med en låååång varm go kram av min sambo imorse! ♥
Jag tror jag sett ett samband med mina "nu-ska-han-lämna-mig"-tankar och hormoner!
Jag ska undersöka det lite mer exakt genom att anteckna i min almanacka men jag TROR att mina de där dumma tankarna hänger ihop med hormontiden inför ägglossning!
Jag är väldigt tacksam över att jag mötte min sköldpadda Stig i går! 
Är oxå VÄLDIGT tacksam över att jag fick ett bra avslut på två hektiska dygn, börjar tro att "någon" vill att jag ska tröttna på mitt jobb och dra vidare så mycket som det har varit att göra.
Och till slut är jag tacksam över att min långledighet är tajmad med löning så att jag i morgon när jag går av kan susa jag direkt ner till Falkenberg och Willys och bunkrar godsaker och sedan hem och NJUTA av min ledighet. Och besök av dottern. Trött men NÖJD.
Jag är tacksam för ALLT! Jag är på banan igen
Härligt Sniff! Så är det ju, ibland är man av men oftast är man på. 
Har tänkt på att jag inte sett dig på ett par dagar Sniff!
Även szirius, men hon kanske är hemma i Sverige nu?
*Det blir som det ska*
Kathja - jag känner samma glädje över löningen! Genast började jag planera vad som ska inhandlas! Jag älskar att fixa den biten, handla mat, planera middagen (det är dock bara kul när man kan planera och med pengar kan jag ju det) laga middag och ha den färdig tills sambon kommer hem från en lång dag på jobbet! Så nu ska jag leta upp ngt gott recept på ngt med fisk och kokosmjölk tror jag sedan ska jag åka och handla, kul!
Sniff - härligt! Det går ju upp och ner ibland och det behöver det göra, tycker jag! Fast allt är så mkt skönare när det går åt rätt håll förstås! 
För någon månad sen hade det här hamnat i gnälltråden…
.
Lite annorlunda morgon kan man säga. Sonen måste lämnas i skolan lite tidigare eftersom de skulle iväg på simskola. 7.45 måste han vara där istället för 8.10. Själv börjar jag 9.30. Så jag planerade att jag lämnar båda tidigt och så går jag hem sen och duschar, fixar i ordning mig, äter i lugn och ro.
Bara det att när jag kommer hem så får jag inte upp låset!
Så där står jag ute i regnet, skitig i håret, oduschad, har inte borstat tänderna och inte ätit frukost. Har ingen telefon eller plånbok med mig. Vad göra? Bara att trava iväg till jobbet. Inte jättefräsch direkt. Hade jag haft plånboken med mig så hade jag gått förbi affären och köpt schampo och duschcreme så kunde jag ha duschat av mig här men så var det ju inte.
Travar i väg, lite lätt småilsken (ingen lunch heller för den står i kylen), regnet vräker ner, jag kan inte ta cykeln eftersom den är sjöblöt och jag har inga regnkläder eller något att torka av den med… dåligt humör på ingång…
Dags att stanna upp. Andas! Okej, det här är läget. Det ÄR så här det är just nu. Välj hur du hanterar det…. Det är faktiskt inte jordens undergång. Jag kan förklara för kollegorna varför jag ser ut som något katten släpat in. I hela stora världen så är det här ganska futtigt egentligen. Ska man vara riktigt ärlig så är det ganska komiskt till och med. Det är inte så himla dumt med en promenad egentligen. Och det finns torkskåp på jobbet. Och snacka om att vara på jobbet i god tid. Det är inte varje dag det händer.
Vet ni att hösten faktiskt börjar synas nu? Jag har inte sett det än. Björkarna har börjat gulna och jag var tvungen att stanna och plocka några lönnlöv som var alldeles blodröda. Ska visa dem för barnen sen. I trädgårdarna har folk dragit pressenningar över båtar och bassänger. Och det är fullt med svampar överallt.
Kom på mig själv med att gå och gnola för mig själv. Ooops tänk om någon hör mig. Pinsamt ju. Kom på vilken melodi det var "Vilken härlig dag" - Ewa Roos tror jag det var som sjöng den? "Vilken härig dag ha ha ha ha ha. Man blir härligt glad hå hå hå hå hå"
Så den här morgonen hamnar i tacksamhetstråden istället. För jag är verkligen tacksam över att inse hur stor skillnad det är i hur jag tänker nu mot när jag hittade hit i somras.
Och nu ska jag gå och borsta tänderna för min snälla man åkte hem från jobbet (kom in utan problem) och kom just hit med tankräm, deo och lunch. Tacksam för det också.
Kram på er allihop och hoppas att ni också har haft en lika härlig morgon som jag.
Ååååh Håbe, jag sitter här och skrattar för att du skriver så roligt och jag ser dig framför mig (fast jag inte vet hur du ser ut), och jag gråter för det gör mig så glad att du har kommit så otroligt långt på så kort tid. Wow!
Jag har sagt det förr och jag säger det igen; Du är en inspiration för oss här inne! Tack! 
Sniff, trevligt att se dig tillbaka, vi har saknat dig! 
Jag får lön varenda lördag så jag har alltid pengar. Uuuunderbart!! 
Idag är jag tacksam för att det äntligen, äntligen, äntligen regnar ute! Vi har väntat och längtat länge nu. Och det är såå behövligt i marken. Jag har önskat att vi under hösten och vintern ska få precis så mycket regn som naturen behöver och så vi kan fylla på vattenreserverna till våren och sommaren. Yay!!
Jag hade ju planerat att gå ut på en promenad/jogg igen idag, men mina skor har plastsulor och är hala på torr mark ibland så jag tänker inte riskera det. Det blir till att köpa ett par nya med gummisula så jag kan ge mig ut i vilket väder som helst. Så tack för regnet! Så istället så ska jag köra lite Zumba här hemma om en stund, men först ska jag njuta av en riktig slömorgon i soffan med en kopp kaffe.
Appropå pengar, jag har ju kontakt med några stycken som har ekonomiskt frihet och de har alla sagt samma sak.
"Pengar är det minsta problemet"
Det kanske är den hemliga frasen man ska använda 
Sen vill jag tillägga hur tacksam jag är över hela mtt liv och alla upplevelser och erfarenheter jag fått av mitt liv.
Tack tack tack!
Håbe - hahaha vilket leende jag har på läpparna när jag läser din text! Så underbart! Tänk så bra allt kan bli bara man bestämmer sig för att acceptera att ens NU ser ut precis så som det gör just NU. Det är ju inte förrän då man kan göra ngt åt situationen och det löste ju du på ett helt fantastiskt sätt! Och se, allt ordnar sig tillslut! DET ÄR BARA SÅ! 
Själv är jag tacksam över att jag fått pengar idag så jag kunde åka till Ica och handla middag! Jag älskar att handla middag och laga mat till min sambo! Han förtjänar att ha middagen på bordet när han kommer hem från jobbet och idag kan jag ge honom det! TACK!! ♥♥♥
Ett litet tillägg med tacksamhet apropå morgonen. Eftersom jag skulle hem igen och duscha sen så var min första plan att dra på mig regnbyxor och jacka över pyjamasen. Ingen som skulle ju se det ändå. Men ändrade mig i sista stund och slängde på mig kläderna istället. Annars hade ju DET kunnat bli ett intressant läge :-)
Härligt Håbe! Bra gjort!!
hahahahha sån tuuuur! Tror kollegorna och kanske tom barnen tittat lite lustigt om du kom i pyjamasen! 
Vilken tur Håbe! och kanske ditt undermedvetna visste om att kläderna behövdes på just idag 
Nästan så jag tycker det är lite synd att du inte gjorde det. Tänk vilken glädje du hade kunnat ge både vuxna och barn på ditt jobb. hahahaha Och gissa om vi hade skrattat så tårarna sprutat här, inte av skadeglädje men av hur fantastisk och underbar du är som bjuder på dig själv. 
Jag har faktiskt gått i pyjamas och morgonrock på skolan! Fast det var när vi skulle ha pyjamasparty på skolfotot
Just nu är jag så tacksam över musiken (Di Levas underbara skiva Pussel) och över att jag har oändligt med tid! 
Och så är jag väldigt glad och tacksam för alla komplimanger jag har fått för mina byxor idag! Det är första gången jag har dem i skolan och jag är alltid lite nervös när jag har på mig dem, för det är inte vanliga jeans precis…
Men jag älskar dem! 
Underbart Håbe! Pyamas under regnkläderna är väl okej, tänk en annan som sover näck. 
Jag var ju som sagt och bunkrade mat idag. Lycka är att kunna göra det INNAN det är slut hemma, så nu är det knök-fullt som man säger i Göteborg. Kom på mig själv med att nynna på "Ekorren satt i granen" hela tiden då jag var på Willys, allt för att vara i rätt stämning kan jag tro. Men det var då ingen medveten tanke.
Är nu tacksam över att jag i dagarna två har haft en massa att göra på jobbet har bla blivit skälld på en MASSA gånger. Är ju inte riktigt läge att skrika tillbaka även om det händer men den uppdämnda ilskan fick jag iaf ur mig nyss då våra hundar började att slåss.
Att styra upp tre hundar som slåss på liv och död är inte lätt, men idag gick det riktigt bra. Yngsta dottern fick bort vår ätterbytta till tik som alltid ska slänga sig in i grabbarnas bråk och sedan hade jag en Amstaff och en Schäfer att tampas med. Men med ett bra adrenalinpåslag så gick det förvånandsvärt bra! Tack för det!
Har var mycket!! Jag ar tacksam for dagen:) Valdigt bra dag!!
OCH sa ar jag tacksam till habe for dagens skratt och upplyftare!
Pyjamas hade ju som sagt varit underbart!!!
Ett filmmanus helt enkelt!!! Hur ofta hander nagot sadant egentligen:)
Och TANK vad harligt att fa lasa om detta i tacksamhetstraden!!! DET ar ju det mest fantastiska!
Shiawase
Ha ha, av någon anledning tyckte även kollegorna på jobbet att jag kunde ha livat upp dagen med att komma i pyjamas
.
Och Kathja- om jag hade sovit näck, vilket jag gör på sommaren och inte håller på att frysa ihjäl, så hade jag ju knappast övervägt att bara dra på mig regnstället innan jag lämnade barnen i skolan
.
Men jag tycker det är spännande att följa händelsekedjan till att det blev som det blev. Helt klart var det meningen att det skulle hända. Att jag skulle få insikten och erfarenheten att det går att stanna upp och vända känslan. Jag var redo för det nu.
Jag duschar alltid först innan jag väcker barnen. Tiden jag får över när jag börjar sent brukar just nu gå till att plugga en timme eller att gå och handla i lugn och ro, men nu fick jag plötsligt infallet att göra helt annorlunda.
Jag tänkte gå i pyjamasen, inte så stor vits att dra på sig rena kläder oduschad, men jag ångrade mig i sista sekund och slängde på mig rena kläder ändå.
Jag tänkte strunta i att låsa överlåset. Jag skulle bara vara borta i 10 minuter och då brukar jag nöja mig med att bara låsa underlåset. Men jag gick ner för farstutrappen och fick plötsligt för mig att "tänk om det skulle bli inbrott!" så jag gick tillbaks upp och låste överlåset också. Det låset som jag alltså inte fick upp sen.
OCH att min man åker hem och får upp låset utan minsta problem!!!
Häftigt tycker jag.
Idag är jag tacksam för att jag lätt tog mig upp på morgonen till skolan. Brukar vara väldigt morgontrött! Men idag provade jag nåt nytt, eller jag började känna igår att något är på gång och självklart vill jag tro att det har med kärlek att göra:) så idag när jag vaknade sp föreställde jag mig hur jag hade känt inför att gå upp om jag var kär och skulle träffa killen. När jag är kär så tycker jag ingenting är jobbigt, kan sova hur lite som helst och ändå vara pigg och glad:) det funkade rätt bra måste jag säga. Höll mig iaf glad under hela dagen!
Härligt MathildaF! 
Underbart MathildaF, lev i känslan som om du redan har din önskan!
Sniff, vad underbart härligt att du är så himla otroligt glad.
Håbe, visst är det häftigt när man inser hur händelse efter händelse inträffar på ett visst, och ofta annat sätt än normalt, för att man ska få upplevelsen av att få insikter! Det är en av anledningarna till att jag älskar insikter. De kommer alltid på så häftiga sätt. Det blir så tydligt att det fungerar som en mängd kugghjul som snurrar men normalt sett inte passar ihop, och så helt plötsligt en dag så passar inte ett eller två med varandra utan allihopa på en och samma gång. Allt för att skapa ett specifikt tillfälle som ger oss en särskild insikt som vi är redo för. 
Vilken härlig glad bild Sniff! Blev riktigt pigg av att kika på den
Bye bye morgontröttheten =)
Tack för all uppskattning så många har visat mej idag, jag har blivit överöst med kärlek!!!!
Åh yes!! Jag bad om det och se nu kommer det! Jag var tom lite aggressiv häromdagen då jag var så förbaskat rastlös men nu är det på gång!! Min handläggare på Arbetslivsresurs ringde mig för dryga timmen sedan, hon sade hon inte kunde hålla sig till imgn då det är möte och vi ändå ses, för hon hade nyss fått ett telefonsamtal tillbaka från en verksamhetschef på en vårdcentral här i närheten som skulle kunna tänka sig att ha mig där på praktik!! Wiiihooo!!
Vi ska ha möte med de på vårdcentralen antingen måndag eller onsdag v.41! Oh vad jag längtar! Tack tack tack! Det här kommer bara bli så himla toppenbra! Detta är min drömarbetsplats, jag känner det, det är hit jag kommer gå varje morgon och njuta av mina timmar ihop med mina arbetskamrater där!
YES!! Jag är äntligen på väg tillbaka! Åh ni anar inte hur skönt det känns!! ♥
Vad roligt för dig Målle:) Grattis till ditt jobb!
MathildaF - tack! Visserligen är det än så länge bara en praktikplats för arbetsträning, men jag har ju länge haft en vision om att jag kommer bli kvar där! 
Heja dig målle! 
Det känns så skönt och roligt så jag skulle vilja börja imgn!
Men vi ska skynda långsamt! Det är ju första och sista gången jag är sjukskriven på detta sätt! Det vill jag lova! Nu ska jag ta revansch! Vänta ni bara! 
Härligt Målle!!! Grattis!
Ååååh målle vad otroligt roligt och underbart!! HUURRRAAAAA!!!
Jag vet själv hur fantastiskt skönt det är när man känner att man kommer tillbaka och när man hittar rätt känsla. För mig blev det bort från vården och in i bar- och restaurangbranschen. 
Målle: Jag tänkte skriva grattis till praktikplatsen men tänkte att de förmodligen blir ditt jobb framöver:P kul iaf!
Idag är jag fantastiskt tacksam för min mamma. Inte för någonting som hon gjort idag men för att jag har insett vilket helvete hon måste ha haft med mig. Inte för att jag var jobbig på något vis, men jag flyttade hemifrån när jag var inte ens 18, och inte bara flyttade hemifrån. Jag flyttade till en annan stad, och sedan till en annan, och till en annan och till en annan osv. På den tiden fanns inga mobiltelefoner eller något internet, och någon hemtelefon hade jag ju såklart inte eftersom jag flyttade hela tiden. Jag bodde i 6 olika städer på mindre än ett år. Och jag ringde nästan aldrig hem. Efter mindre än ett år så flyttade jag hem till min pappa ut på landet utanför Gävle, och åkte in till Gävle för att festa (själv) och träffade en kille och blev gravid två veckor senare, 18 år gammal. Då flyttade jag från pappa till ett nytt litet ställe pga/tack vare en Livets Ord-aktig familj som jag blivit inblandad i. Återigen utan telefon. Fick barn som ensamstående 19-åring och då slog jag mig ner med telefon.
Nu när min son är 23 och hans liv har varit lite upp och ner de senaste åren så har jag mer och mer insett hur bra jag har det. Han har mobiltelefon som jag kan ringa tll om jag behöver och Internet där vi kan hålla kontakten på ett flertal olika sätt. Och ändå har jag periodvis haft ångest och oroat mig otroligt över honom. För jag vet att han är väldigt lik mig så han strular och kämpar på fel sätt med saker. Och som mamma blir man orolig.
Men sedan minns jag också att han är faktiskt väldigt lik mig, och rätt var det är så styrs han av den bra känslan och väljer rätt.
Min mamma sa när jag var ca 25 att hon slutade oroa sig för långt innan det eftersom hon insett att jag är den starkaste person hon vet för vad skit jag än utsätter mig för, vad jag än går igenom, så landar jag alltid med båda fötterna på jorden och med hakan hög.
Den bästa komplimang jag fått, från kvinnan som födde mig och kvinnan som jag under ett par års tid måste ha gett så himla mycket ångest och oro.
Så ett enormt stort tack till min älskade, fina mamma för att du finns!
Jag lovar att hon vid säkert sa vid något tillfälle att; vänta du bara tills du får egna barn så får du se! 
Ännu en underbar tråd!! :D
Idag är tacksam för att jag har varit med en kompis på stan och shoppat. Kände jag behövde slippa ensamheten.
sen är jag glad över allt jag lärt mig och kommer att få lräa mig. Alla underbara personer jag har träffat.
Sen familjen som alltid finns där!
Malle!! Graaaatttiss!!!!!
Kul!
Jag ar tacksam for en god kopp kaffe, och inspirerande morgonlasning, kommer alldeles sakert bli en ny underbar dag idag!
Shiawase
Jag är tacksam för att det äntligen är fredag. Även om jag tycker om att gå till jobbet så har det varit tunga 3 veckor nu då minst en av kollegorna på avdelningen varit borta. Det har gått bra att bara vara två men det sliter en hel del också. Nu vill jag ha helg och sen på måndag hoppas jag att alla är pigga och friska igen.
Jag vill verkligen verkligen från djupet av mitt hjärta tacka för allt positivt som händer kring mig just nu! Det kommer bara bli ÄNNU bättre från och med NU! Varje dag ska bli bättre och bättre än gårdagen!
TACK! Tack, tack tack! ♥
Och speciellt tack till er som glädjs med mig! Tack! ♥
Jag är så tacksam över min fina och omtänksamma man. Han gav mig stående ovationer i morse för att jag inte gick upp utan somnade om och sov tlll halv tio. Och sedan hade han en lååååång kärleksfull utläggning om att jag visst kunde ligga på soffan och slappa och sova om vartannat hela dagen, ja hela helgen. För om det var någon som hade gjort sig förtjänt av det så var det jag.
Och sedan fick jag en lektion i att det är viktigt att kunna softa och ta det lugnt och att allt kommer att komma till oss när det är dax. Var sak har sin tid!
Tack för min fina älskling!!!!
Crinalina, jag blev rörd av ditt inlägg. Så fint! Jag läste "Att välja Glädje" av Kay Pollak för några år sen och då tog han upp just det. Tacksamhet mot kvinnan som fött mig till det här livet.
Känner att jag har lite kvar att jobba på där. Mer kärlek till mamsen.
Kathja - Vilken underbar man!! Håller med honom - gå och ta ett snack med vinbärsbusken
du behöver förmodligen vila, sova, slappa, smälta, befästa på alla plan!!! Det är viktigt!
Så tacksam för att jag lever mer och mer ärligt mot mig själv.
Jag lever mer med mej själv…..svårt att förklara. Det känns som att jag visar mej för andra (och för mej själv) som jag är..jag behöver inte gömma några känslor eller förneka dom inför mig själv för jag lever i sanning.
Shit vad stort!! Och vad flummigt det låter
Du har så rätt Otroulig - lyckliga jag som har en fin man OCH en vinbärsbuske som påminner mig om livets gång och att stanna och njuta.
Jag blev oxå otroligt rörd av crinalinas text om sin mamma. Jag älskar verkligen min mamma, hon är bara så bäst! Hon har burit och fött oss alla 5 syskon och vi har fått precis lika mycket kärlek och omtanke fast vi var 5 som delade på henne. Min älskade pappa finns inte längre här i vår värld, han lever i sin egna lilla värld sedan 8,5 år tillbaka och det är väldigt sorgligt för han var en härlig man med stor portion humor! Nu slog det mig nyss att jag "glömt" bort honom lite..jag har inte besökt hans grav på flera flera månader! Ska göra det snart! Men självklart finns han i mina tankar varenda dag men jag skulle vilja tänka på honom mer.
Jag är tacksam över att jag valde de föräldrar jag valde och jag är så otroligt tacksam över att mina syskon valde samma föräldrar! Efter min pappas bortgång har vi systrar kommit varann väldigt nära, min bror är så smått på väg tillbaka in, han har Asperger och det har varit lite fram och tillbaka med honom tyvärr men ju äldre han blir och ju mer vi kan förlåta och förstå desto närmre kommer han!
Jag kom att minnas en sak imorse i duschen av alla ställen vill jag minnas att när jag fortfarande var ofödd och låg i min mammas mage (hon var i kanske 6-7 månaden) opererade hon bort sin blindtarm, så de fick putta undan mig lite där i livmodern så de kunde komma åt hennes blindtarm och 13 år efter min födelse drabbades jag av inflammerad brusten blindtarm som fick opereras bort. Jag och mamma är de enda i vår familj som opererat bort blindtarmen 
Eftersom min pappa gick bort så ung så önskar man ju att mamma blir minst 150 år gammal
Men hon är stark och seg så att hon blir gammal betvivlar jag inte alls!
Så kort och gott TACK för min mamma och min pappa! ♥
målle, min pappa gick ju bort för några år sedan (det blir 4 år i november) och han valde att inte ha någon grav utan hans aska spreds i minneslunden. Jag tror han visste att vi inte behöver någon grav att gå till och att det förmodligen skulle ge oss skuldkänslor om vi inte hade möjlighet att gå dit. Jag tror han visste att jag skulle flytta utomlands så småningom, kanske inte så snart som bara några månader efter han dog däremot. Så jag är glad och tacksam för att vi inte har någon grav att gå till. Han finns i luften överallt istället. Ett med naturen och min energi. Jag tänker på honom när jag tänker på honom. Ibland flera gånger om dagen, ibland med några dagars mellanrum. Men alltid med kärlek och glädje. Och med saknad, men aldrig någonsin med dåliga känslor.
Otroulig, min mamma och jag har alltid haft ett mycket komplicerat förhållande och jag har haft väldigt mycket känslor gentemot henne som tex anklagande (av olika anledningar) och misstro. Men jag har också alltid älskat henne väldigt mycket och uppskattat det bra också. Med tiden så har jag gått till att bara älska henne, och se att det finns så mycket mer att vara tacksam för och uppskatta än jag tidigare trott.
Det har varit en process där jag gått från de negativa känslorna till att förlåta henne, till att förlåta mig. Jag insåg att jag har ju attraherat alltihop. Allt jag inte gillade med henne kom från mig själv.