Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettmanifesteringar
Läst 1320 ggr
[Kathja]1
3

LoA och STÄDNING

Funderade först på att lägga detta i vår Insiktstråd, men känner att det är mer rätt med en egen tråd.

Jag har nämligen ändrat min inställning till städning och nu har städbehovet ändrat sig i förhållande till det!

Förr städade jag alltid på fredagar, bytte lakan och skurade huset - inte maniskt men som en normal veckostädning, där emellan så fick jag damsuga v.a dag för hundarna fällde så att det låg mega damtussar över allt. Och torka vardagsrumsbordet för att det var fullt av kaffe och skura toaletten för att den kändes ofräsch. Ja ni ser.

Så i början av sommaren bestämde jag mig för att bli av med de flesta av livets "måsten", jag skulle göra (och gör) saker då det känns rätt. Först tänkte jag att vissa saker väl aldrig kommer att bli gjorda eftersom jag ska vänta på rätt känsla men det var fel, känslan dök upp mellan varven och tvätten blev tvättat och golven blev städade.

Idag insåg jag att nu är mitt hus mindre smutsigt än innan! Jag behöver inte dammsuga flera ggr i veckan, jag behöver inte torka extra en massa gånger i veckan osv. Och jag kollade nyss en extra gång, det är INTE som så att det ligger damtussar i drivor som jag bara inte ser nu för tiden utan det håller sig faktiskt rent på ett annat sätt. Och nu har jag inte städat på en vecka! Yey!!!!

crinalina
1

Jag har istället alltid varit sådan att jag bara har städat när lusten har fallit på. En attityd jag lade mig till med när jag var tonåring och min mamma maniskt städade varenda dag. När jag först flyttade hemifrån så ledde det till att jag ALDRIG städade, diskade eller plockade undan. Snuskigt värre! Men i takt med att jag har utvecklats, förändrats och vuxit som människa så har även den saken ändrats.

Jag plockar undan på diskbänken när det är grejer på den (eller sätter in det i diskmaskinen efter att ha tömt den) och håller köket rent och fint (så gott det går då vi inte har tillräckligt med skåputrymme). Det ligger inte saker överallt i lägenheten, även om jag har en hög med smutstvätt bredvid min säng typ jämt, eftersom jag omedvetet numera plockar undan dem. Det blir fortfarande dammigt innan jag dammar, men jag vet att när jag får inspirationen så har jag städat hela lägenheten på en timme eller så. För så pass rent är det och jag är extremt effektiv när jag sätter igång.

Men attityd är ju A och O, även när det gäller städning.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

LoAEmma
0

Jag städar när det behövs! Plockar undan i köket varje dag men bäddar sällan sängen (fast jag tycker det blir såå fint när det blir gjort!) och jag har också alltid en klädhög, som jag alltid stör mig på haha…. Men det är för det mesta ordning här :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
1

Jag kan väl tillägga att det inte är mer oordning här nu, utan grejen är det att det nu inte bli smutsigt och grejer att städa bort på samma sätt som innan då jag hade min mer "måste-lika" inställning till städning, En win-win helt enkelt! Skrattande

MissInAction
2

Ja men det är ju logiskt, Kathja! Tidigare så hade du skapat situationen som så att du var tvungen att städa varje vecka och dammsuga några gånger däremellan. Du gjorde alltid så - klart att det skulle vara så! 
Men jag får säga att det är en smart förändring du gjort! Cool

Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

[Kathja]1
0

Visst är det! Jag klagar inte. Flört

crinalina
1

Jag förstår vad du menar, för jag tycker inte att jag städar eller plockar undan mer nu än jag gjort tidigare. Ändå är det en väldig skillnad på då och nu. Igår såg jag en massa dammråttor överallt, så idag tänkte jag sopa lite (använder sällan dammsugare) men när jag tittade mig omkring så hittade jag inga dammråttor… De var som uppätna av katterna… Hmmm, den lilla katten äter visserligen damm så han kanske var extra hungrig. Duktig pojke!! Han har ju en släng av OCD, lägger leksaker i organiserade mönster under sängen och klagar om det blir för rörigt tex. Hahaha, vi har en dammkatt!!

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction