Dela upp dagen i segment
Skrev just ett blogg-inlagg, som aven kan vara bra har.
Abraham-Hicks har pratat om det ofta, att dela upp dagen i segment, och jag aterkom till detta nu, nar jag ar oversammad med jobb, deadlines, barn, och hem, instruera och allt vad det nu ar.
Nar man har mycket att gora och borjar tanka pa allt, sa kan man ju fa latt panik:) och kanna hur ska man hinna med allt. Det ar latt att bli irriterad, sa gar inget bra istallet,,, sa hamnar man i en ond karusell.
Men det ar ju liksom ingen mening att tanka pa de saker man ska gora sedan, eftersom man kan ju bara gora en sak i taget.
Da ar det bra om man delar in dagen i segment.
Som tex. jag har nu flera lika oversattnings jobb som jag gor samtidigt. Men jag kan ju bara GORA ett i taget.
Sa innan jag satter igang med ett jobb, sa fokuserar jag pa det i nagra sekunder , ser till att slappa fokus pa alla andra saker. Satter mig ner gor mitt jobb. Nar jag ar fardig med den biten. Sa berommer jag mig sjalv, gar over till nasta bit, etc.
Jag gor samma sak med tex. matlagning, dagishamtning eller vad det nu kan vara. Ingen mening att fokusera pa allt annat man har att gora och bli irriterad for att man maste laga mat, eller dylikt. Sadana sysslor ser jag da istallet, som en chans att rensa hjarnan, innan jag gar over till nasta, och man kanner sig forvanardvart lugn, och allt rullar pa obehindrat.
Annars ar det sa latt att jaga upp sig i alla tankar och tanka pa ALLT man maste hinna med,, men man hinner liksom inte med nagot, for man bra stressar upp sig.
Att dela upp dagen i segment, ar inget som bara ar bra att anvanda sig av nar man har mycket att gora, utan egentligen hela tiden. Fokusera nagra sekunder pa det du ska gora, och gor det sedan,, sa rullar saker pa fantastiskt bra!!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Härligt och nyttigt tips,Shiawase! Och det återknyter till en av de viktigaste sakerna i livet. Att ha sitt fokus, och vara i, NU. För det är ju precis det du gör. Du är fokuserad och är helt och hållet i ditt nu. Bra tips! :-)
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Så jobbar jag med killarna på behandlingshemmet, en sak i taget för att allt inte ska bli bajs och pannkaka, med stress oro och ångest som resultat.
En sak i taget är bra ledord. Jag övar dagligen och blir bättre och bättre.