Inspiration
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
…som ger
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Tack för det, Peter!
Jag har försökt att meditera ett flertal år nu och det lyckas ibland. Men jag vet inte varför jag har så svårt att göra det. För jag vill verkligen och vet att det är det bästa sättet att utvecklas på genom det inre. Känns så fånigt……och jag är absolut ingen stressad person utan snarare tvärtom.
Som en person sa; Sätt dig ner och låt allt komma till dig.
Kanske är dags att prova TM?

eller Source meditation som kostar mindre, men i grunden är samma teknik
10 000 krigsveteraner återfinner
Hemlösas 
Behandling av ADHD 😃
Hurra så bra!
Var inne och läste helt kort om din käpphöst, TM. Fråga - om det nu är så lätt att lära (det stog det på sidan) varför behöver man då gå en kurs som är 2 dagar och kostar 8 000kr? Då är det ju inte en metod för alla, vilket är trist om det nu är en så pass bra metod tycker jag. (lite nyfken bara…)
TM är den ursprungliga tekniken och stor del av kostnaden som rörelsen tar ut subventionerar kraftigt kostnaden och i många fall helt betalar för personer i fattiga länder. Själva initieringen varar ca: 30 min. och totalt med introduktion och uppföljning dag två, varar kursen ca: 4-5 timmar, med ev. en uppföljningar för gruppen 1 v. senare för att få fördjupad förståelse. Därefter är man fullärd i tekniken och mediterar sedan på egen hand eller tillsammans med andra. Med fri support och ev. checkning av tekniken resten av livet. Meditationstekniken är komplett som den är från första meditationen vilket betyder att man inte blir bättre på att meditera, bara att man som person utvecklas genom regelbundenhet. TM rörelsen har tagit på sig uppgiften att sprida denna meditationsteknik till hela världen, alla länder, samhällen och varje individ. Source-meditation är sprungen ur samma teknik och leds av en utbrytargrupp f.d. TM lärare. De lär ut i Stockholms omr. till en lägre kostnad. Man kan tycka att det är som att köpa grisen i säcken, för dyra pengar! Men jag har aldrig hört någon säga annat än att det var värt varenda krona, att det egentligen inte kan värderas i pengar.
Aha! Tack för den infon.
Bra att du fragade Kathja och bra att du klargjorde repet!
Pengar , priser ju alltid svart, i slutanden sa handlar det ju om varderingar, vad man tycker ar vart att lagga pengar pa. Sedan ar all relativ, samma summa har olika varde for olika personer,.
Manga har ju svart nar det handlar om att betala for saker som man inte kan se eller ta pa.
Men att betala massa pengar for tex. en hotellweekend med lyxmiddag,, (ett exempel bara) det ar ok for att da far du ju nagonting for pengarna, (tror man i alla fall
), medan att betala for en sadan har kurs,, sa for den som inte har gatt den, och upplevt utbytet kan det vara svart att forsta:) Aven fast detta ger sakert mycket mera an hotellweekenden:)
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Ja så är det ju…en hotellweekend varar bara en helg, medan den här grisen i säcken varar och berikar hela livet.
Infoinspiration om George Harrison och Beatels …
http://www.huffingtonpost.com/jeanne-ball/george-harrison-meditation_b_991876.html
Kul att se dig har igen Peter!Det var ju ett tag sedan
Last igenom lanken, intressant!!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag Är Här!
Mer inspiration http://www.invincibledefense.org/coherence.html