Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 1842 ggr
SHIAWASE
1

Skutt ut ur bubblan

Jag tror att jag ar pa vag att ta ett hopp ut ur min bubbla, ut ur mitt stiltje,,, Hur ar det med er andra? Ofta sa ar det sa som utvecklingen sker,, saker hander i en fart,,, och vi hanger med i virvelvinden, men plotsligt kommer stiltjet,,, och vi vet inte riktigt vad det ar,,, hur vi ska definiera det,,, Men ar vi tillrackligt "kloka" sa vet vi att det bara ar att hanga med,, aven nar allt star stilla,,, Da ar det tid for oss att lata oss sjalva bara vara,,att lara oss att vara i nuet,, att ha tillit, att VETA att allt ar precis som det ska vara,, att inte stressa, att inte vara otaliga, att lara oss kanna karleken som omhuldar oss, att lara oss att njuta av det vi har omkring oss Sa helt plotsligt sa dyker inspirationen, insikterna upp,, ungefar som fyrverkerier,,, och DA, ar det dags att satta igang igen, Da tar vi ett skutt ut ur bubblan,,,, Och jag tror att det ar vad jag har gjort, eller atminstone ar pa vag att gora,,, min japanska blogg ar pa gang… (synd for er som inte kan lasa den hehe,,,, ),jag skriver ungefar samma saker som har,, och far INSPIRATION och ideer fran alla er !!) Ni som befinner er i bubblan, tillat er att vara dar,,, det tillstandet ar nodvandigt for att sedan kunna ta ett skutt darifran!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

Jag är där jag är och det är jag tacksam över. Just nu har jag en mängd saker jag skulle vilja göra, men ekonomin tillåter det inte, men lístan är klar, känslorna på plats så det är bara att njuta av lite och tillåta flödet. Var sak har sin tid och förr eller senare så kommer jag att kunna göra allt det där.

Känns lite som förra året (fast med mindre stress - har ju övat ett år till!) då vi skulle gifta oss och vi hade datum, gäster men inga pengar. Allt var förberett och klart, vad som skulle göras, hur det skulle göras osv - bara pengarna fattades. Två veckor innan det var dax fick vi 50 000 kr och kunde fixa allt som skulle fixas. Skrattande

Samma grej nu, allt är förberett och klart, det mesta iaf, nu är det bara att vara lugn och tillitsfull i att allt alltid ordnar sig.

MathildaF
1

Bra skrivet:) du satte ord på mina tankar som jag haft senaste dagarna. Men igår släppte de och jag fick en lyckokänsla i hela kroppen, känner mig kär och hade svårt att somna för jag bara låg där och log för mig själv:)

SHIAWASE
1

Kathja! Det ar val mycket sa jag ocksa kanner,, att det ar massa saker som jag bara VILL gora,,,som jag vet att jag kommer att gora och som ar ratt,  men att alla (ekonomiska och andra ) omstandigheter inte tillater det just nu,, men i dag sa hittade jag en utgang,,, en borjan,,, en start!! ut fran min vakuumbubblan (som var mer ett passivt varande i nuet!!:) med andra ord ett skutt ut ur bubblan! For mig ar det val ocksa sa att jag nu borjar forbereda mera!Glad

Harligt MathildaF!! vi hoppar ut och in ur den dar bubblan, men nar man har gjort det nagra ganger sa vet man ju att man hoppar ut ur den sa smaningom och kan da vara lugn. Harligt att vara kar och ha svart att somnaGlad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
1

Tänk vad spännande det kommer att bli här inne sedan!

SHIAWASE
2

Ja tank!!! det kommer att bli en explosion!! av harliga saker!!

Shiawase

LoAEmma
0

Åh Kathja vad nyfiken jag blir på vad det är ni förberett!!

Själv vet jag knappt vad jag vill… vet inte om jag är i bubblan eller utanför faktiskt.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
0

Jag har allt ifrån hur jag ska fixa till en asa-snygg kropp till vad jag vill syssla med. Just nu går ekonomin med just runt så det finns inte ens pengar till gymkort eller gympaskor, såhär i slutet av månaden inte till "nyttig mat" heller. Så på listan står bla:

• Börja gymma 3 ggr/veckan
  • Äta ännu nyttigare
  • Promenera minst 3 ggr/veckan förutom de dagliga hundpromenaderna
  • Gå en yogakurs med Malin Berghagen(fråga mig inte varför, det bara ploppade upp i huvudet)
  • Sluta jobba annat än för att det är roligt och givande
  • Börja med FitLine
  • Föreläsa om Medvetet Skapande.
  • Hålla inspirationsdagar
  • Skriva en bok om en livsresa
  • Skaffa en Lexus
  • Resa till Kreta
  • Köpa hus på Kreta
  • Åka till Australien och hälsa på sonen
  • Åka till Sckottland och hälsa på dottern
  • Skaffa en husbil och bila genom europa
  • och lite till Flört

Så nog har jag att göra hi hi. Men mest drar hälsobiten, skaffa en Lexus, skrivandet och att åka till Kreta.

Sedan har jag ju förberett de mesta genom att kolla runt för att se vart vi ska åka, hur huset ska se ut, vart kurserna går osv osv.

Har ett super najs liv nu, men oj vad roligt jag ska ha snart! Skrattande

LoAEmma
1

Men fantastiskt!!! Det där blir ju alldeles super det :)
Tror jag ska leta upp nån gammal tråd om våra visualiseringar, sånt här peppar mig jättemycket :)

Själv försöker jag träna på att foka mer på hur saker ska kännas, eftersom jag känner mig rätt vilsen just nu i vissa frågor.

*Det blir som det ska*

szirius
2

Jag brukat tänka på detta ordspråk när jag upplever stiltje:

Att känna tomhet är att göra sig redo

att fyllas på nytt

[Kathja]1
0

Pressa inte för mycket bara Emma, ibland vill man så mycket så att det tar stopp för den sakens skull. Var sak har sin tid. Andas och njut så länge. Flört

LoAEmma
0

Tack vännen Glad

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
2

Iiiiih! Flög ur min bubbla i går så det bara tjongade om det. Flera goda nyheter och ett otroligt inspirerande samtal med en kvinna som ville ha vägledning i livet.

Hon hörde först av sig för att hon ville ha medial och intuitiv vägledning kring sitt jobb sedan ville hon har mer hjälp. Det visade sig att hon (såklart) var inne på attraktionslagen, så igår fick jag för första gången BETALT för att hjälpa någon annan att fatta grejen med Medvetet Skapande. Så j-a kul!

Ge mig mer!!! Jag är redo!!!! Skrattande

(ja, hon var nöjd oxå! Flört)

SHIAWASE
0

Bravo! WOW!!!! Kathja!!! Ah! Vad kul och spannande,,,,Jag blir ju alldeles pirrig av detta!!!

Shiawase

[Evigheten]
0

Vad kul!! heja heja!Skrattande går framåt hela tiden för alla här inne! själv känner jag med att jag är mitt i the flow, händer bara massa positiva saker nu =)

SHIAWASE
1

Ja visst hander det mycket och gar framat for alla har Evigheten!! Och det beror pa att ju mera vi "hanger" ar eller ju mer vi gor andra saker som hjalper oss att bibehalla var vibration,,, desto lattare ar det for alla vara fron att borja spricka upp!!

Today's Quote fran Abraham-hicks:

You don't have to think about money in order to let in money.

You just can't think about lack of money to let in money.

Med andra ord, vi behover inte tanka , affirmera etc. det vi vill ha, utan allt detta finns ju redan manifisterat, men annu inte i fysisk form. Sa varat jobb ar att ma sa bra som mojligt, och for mig har denna sida hjalpt, och aven att dagligen omge mig med positiva saker, handelser, manniskor, positiva tankar, meditation etc. etc !! Da haller man vibriationen pa en hog niva,, och da ar det lattare att TILLATA FLODET !!

Shiawase

[Kathja]1
3

Så sant, vårat jobb är att må så bra som det bara går. Och just nu är jag så LYCKLIG att jag bara vill skratta och gråta och berätta för alla hur underbart livet kan vara.

Hade ju ett coachande samtal kring Mevetet Skapande/LoA igår (har inte sålt in mig och mina samtal som just det innan) och idag fick jag en förfrågan till. Iiiihh! Jag fick mer, och ännu mer kommer jag att få. Skrattande

SHIAWASE
0

Harligt!! Kathja,,, vad inspirerad jag blirGlad

Shiawase

LoAEmma
0

Å va roligt Kathja!!

Ja alla verkar ta steg framåt här, men jag måste säga att jag ligger lite efter… Känner nånstans inuti att det är utveckling och förändring på gång, men jag vet inte alls hur och i vilken riktning jag ska.

LoA, show me!

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
0

Emma - ANDAS! Och sluta att jämföra dig med andra, jämför dig bara med dig själv vännen. Fokus på det du har här och nu och sträva efter att må så bra det bara går - inget annat behövs. Njut av livet så ger sig resten. Skrattande

Tänk på fröt du plantera i marken på våren, hur det behöver rätt temperatur  i jorden och luften, rätt mängd vatten och kärlek - inte stressar det. Det kommer att börja växa då det är dax att börja växa. Var sak har sin tid. Glad

SHIAWASE
1

Emma!! Det finns inget fore eller efter!!! Det kan kannas sa,, men Jag lever mitt liv, och befinner mig precis dar jag ska vara.

Vi har alla olika manga liv bakom oss, och olika erfarenheter, sa vi kan aldrig jamfora oss med varandra,, Jag forstar precis hur du kanner dock, kan kanna det sjalv ibland, men det ar oerhort viktigt att veta att ,jag kan bara leva mitt liv, och mitt liv ar perfekt, for det innehaller allt som jag och JAG behover just nu, alla ingridienser finns med!! Sedan, nar vi blir medvetna om att vi sjalva ar skapare av varan tillvaro, sa kan vi gora det annu battre, nar vi lar oss att slappa pa motstnd och tillata mera!! MEN vi kommer alltid att befinna oss i olika faser jamfort med andra i var omgivning!!!

Du ar PRECIS DAR DU SKA VARA, och DU AR PA RATT VAG, och PA VAG TILL NAGOT SOM AR HELT RATT FOR DIG!!!

Sa fortsatt som du gor,inspireras av oss andra har, och fortsatt att inspirierar oss andra har!!! Sa till sammans sa skapar vi enorma krafter och liv!!

Shiawase

LoAEmma
0

♥♥♥ Tack tjejer!! ♥♥♥

*Det blir som det ska*

[Torahzen]
3

Jag känner att jag snart kommer att ta ett skutt ur bubbland. Jag har ändrat mitt tankesätt och snart bär det frukt irl, YEAH!!!

crinalina
0

Jag var totalt i bubblan när jag önskade mig en förändring, och tiden och idéen till min makeover-boot-camp kom. Det blev det lilla hålet som skapade pyspunka på bubblan. Sedan när jag väl började så föll allting på plats på precis rätt sätt. Jag hade sagt till mig själv att jag inte ha några måsten och planer, mer än vad jag skulle äta och att se till att träna som jag tänkt. Jag tog en vilodag tidigare än planerat och det blev en till innan det var slut, men det var precis så som min kropp ville ha det. Jag gjorde i övrigt inte mycket av det jag innan tänkt att jag kanske skulle göra. Och det kändes helt rätt.

Nu är jag ute ur bubblan, och jag har inga som helst tankar eller funderingar på vad som väntar framför mig. Jag är helt på det trygga med att jag är precis där jag bör vara idag, att jag kommer att vara precis där jag bör vara imorgon, och att mina önskningar finns där de ska vara för mig att ta vara på när jag kommer dit jag också.

Jag känner ingen önskan att önska mig mer än det jag redan har önskat, ingen önskan att agera på någonting nu innan det är dags att agera, ingen frustration för att det inte händer nu.

Jag är bara lugn, nöjd och njuter av att jag är jag, mitt inre och yttre matchar, mitt liv matchar mig, och det som inte matchar kommer matcha snart. Allt faller på plats när det faller på plats. Jag har ingen brådska. Det finns kvar tills jag kommer dit. Mina önskningar ska ingenstans, de kommer inte att försvinna. Jag väntar inte, det är mina önskningar som väntar. Jag tar dagen för dagen. Ett steg i taget. Ett rätt steg i taget är viktigare och bättre än flera mindre rätta steg i taget är.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
0

Underbart Crinalina. Tänkte först skriva ett lååååångt inlägg oxå men nöjer mig med. UNDEBART! Vet precis vad du talar om. Kyss

SHIAWASE
0

Haller med Kathja! UNDERBARTGlad Och underbart som far ta del av detta, och bli inspirerade!!

Shiawase

Otroulig
1

Hej, jag tycker att jag varit i bubblan så förbaskat länge bara. Jag försöker och oftast fungerar det att ha tillit och veta att jag är på rätt plats. Bara njuta av det som är NU. Tillåta mej att bara vara. Men ibland som idag t.ex så undrar jag hur länge jag ska vara här. Det känns som att allt står still. Ska mitt fysiska aldrig förändras? Jag får chanser som vad jag tolkar leder mot min drömtillvaro på landet, jag är modig och tar dessa chanser. Men de ger aldrig nån utdelning. Jag börjar tro att min önskan inte överensstämmer med min innersta önskan ( min själ)Trots att jag blev så uppfylld och glädjefull när jag skapade dom. Det var ju 4 år sen!!! Då får jag ju bara acceptera det. Kanske skulle skrivit i fuck tråden istället. Känner ju hur jag väljer fel känslor:) men det är det som är så härligt på detta forum! Det är ok! Kram på er alla fina!

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

SHIAWASE
0

Otroulig, Kram tillbakaKyss

Vi skriver lite om detta i alla mojliga tradar!! Eftersom denna situation dyker upp for oss alla titt som tatt,,,

Det ALLRA VIKTIGASTE for oss ar att koppla upp oss till oss SJALVA,,,

Ofta kan jag tycka att om man pratar om LoA och missar den andliga biten sa ar det dar det tar stopp. Att man fastnar vid affirmationer/afformatioer men glommer bort det viktigaste, att leva i NUET att koppla upp till sig sjalv och universum. Jag har sett manga av dina inlagg har pa iFokus, och vet att du ar inne pa den vagen,, men paminnelser kan vara braFlört

Drommar, visualiseringar, affirmationer, afformationer ar viktiga, men kampar vi for hart med detta sa trycker vi igen korken, och tillater inte manifesteringarna att bli verklighet.  Just darfor ar tex. meditationsbiten  sa viktig, att oppna upp, koppla upp till sig sjalv.

Kanske ar det dar som det star stilla?

For mig har det varit sa,, jag har skrivit i flera tradar, att just nu behover jag inte visaulisera, affirmera, afformera mera,, just nu behover jag bara vara JAG, TILLATA FLODET,, och det kan just vara detta som ar klurigt:) Att bara vara , stoppa hjarnkontoret, pratade vi om i en annan trad,,att bara vara jag och JAG,,,,

Men ratt vad det ar sa slapper det!!!  Sedan ar det ju viktigt att paminna sig sjalv om att det ar just denna verklighet, denna resa,,,som ar det intressanta, som ar det som vi ska njuta av ,,, inte manifestationen i sig sjalv!!

Glad Men allt det dar vet du ju.

Forsok slappa allt, forsok att vara mera uppmarksam pa de sma sakerna som manifesteras dagligen, Slapp onskan ett tag,, den ar redan levererad till Universum. Sluta att tanka, sluta att onska och affirmera,,, helt enkelt.

Shiawase

Otroulig
1

Tack snälla för fina kloka ord

[Evigheten]
0

Så sant så sant SHIAWASE nu blev jag inspirerad att meditera ikväll och alla andra kvällar en stund, tack! Kyss

Otroulig
2

Tycker att det är lite lustigt att det är så många av oss som verkligen bara är.

Jag har lagt ned alla större önskningar och affirmationer. Jag har varit i vår stuga i Skåne och bara njutit i tre veckor. Näe nu ljög jag - jag önskade mej fint väder +27 grader och 20 graders klart vatten. Fick det :)

Men just att bara vara utan några krav på mig själv och inga måsten överhuvudtaget. Försöker bara att leva i kärlek och harmoni. Försöker uppmärksamma min omgivning och mina reaktioner på den.

Har mött så många trevliga människor. Kanske just för att jag varit i rätt flöde.

Det enda som drar ned min energi är min chef och där har jag ju lite att jobba med, med mig själv och mina tankar och känslor som dyker upp. Men detta kommer oxå att lösa sig vet jag.

Annars är det inte mycket som drar ned min energi. Läget är harmoniskt - och jag hoppas, nej,  litar på att jag kan komma tillbaka upp på stegen till passion glädje och skapande så småningom.

crinalina
0

Intressant att du ser harmoni, lugamhet som steg ner på stegen. Jag ser det som den allra översta känsla. Den högst upp, den jag vill ha jämt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Otroulig
0

Näe inte längst ned, tänkte på den stegen som nån här lade ut. Där sorg och depression låg längst ner på skalan och passion och glädje högst upp.

crinalina
1

Precis den stegen, men jag trodde inte du menade längst ner. Bara steg ner från toppen. För mig är harmoni det översta steget. En känsla som jag inte ens tror finns med på den stegen…

Otroulig
0

Aha, ja jag måste ju erkänna att i harmoni kan man ju vara konstant i. Det tror jag är svårt med känslan passion t.ex. Den är så stark och intensiv så du måste gå i och ur den. Jamen dåså, då är vi på toppen!