Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 8520 ggr
linnease
5

LoA - the Abraham-Hicks way!

Hej alla här! Shit vad kul att det finns ett svenskt forum om LoA som är så här aktivt! Jag har surfat runt och läst lite i de aktuella trådarna, och blev sugen på att vara med här och leka! :D

Jag heter Linn och hamnade in på det här spåret nånstans runt 2005 eller 2006, läste massor av böcker om hälsa och medvetande och meditation och grejor efter att jag gått i väggen och behövde få min hjärna att börja fungera igen.

Nu 2011 är jag Master Black Belt i LoA-kunskap enligt Abraham-Hicks, ha ha! Seriöst. Efter fem år av intensivt fokus på LoA, främst genom A-H, känns det som jag just har tagit en magisterexamen :) Och jag känner mig inspirerad att dela med mig av allt jag lärt mig här. Fråga mig gärna vad som helst!! :)

Mer om min historia för den som vill läsa: Efter att haft mycket fokus på hälsa och medvetande och meditation ett tag, hittade jag bok efter bok som var sjukt spännande och som föreslog att världen inte riktigt ser ut som jag fått lära mig när jag växt upp - min världsbild var snarare en delmängd i en mycket större, vackrare, coolare, mera fantastisk värld än jag nånsin anat!! (jag kommer från en ateistisk, väldigt vetenskaplig bakgrund, gick naturvetenskaplig på gymnaiset, pluggade till civilingjör och hann jobba ett litet tag innan jag gick in i väggen).

Hittade bl.a. Neale Donald Walsch's Samtal med Gud-serie, The Secret och ett gäng människor och hemsidor, bl.a. prosperityportal.com. Men de som verkigen jivat med mig 100% ända sedan start är Abraham-Hicks. Om The Secret är en baskurs, en intro för att få upp ögonen för möjligheten att det finns andra sätt att se på och interagera med världen, så är Abraham-Hicks högskoleutbildningen! :D  (Gymnasiekursen skulle kunna vara A-H's böcker om Sara Glad)

Hur som helst, i min värld är LoA lika sann som gravitationen, och lika exakt. Den är som fysik, fungerar som en dator - matematiskt, exakt och logiskt. Vilket gör den förutsägbar och möjlig att jobba med - bara man vet hur!

Så.. ser fram emot svar och att hänga lite med er här!

♥♥ Linn

[Trulig]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Kul! Välkommen! Det verkar som att man kanske skulle ta och läsa nåt av Abraham-Hicks då Glad

linnease
0

Tack! :)  Ja, om du känner dig sugen att göra det är det riktigt bra grejor!! Har inte läst något på svenska så jag vet inte hur översättningarna är, men originalen är grymma, i min smak!

linnease
0

Finns det fler Abraham-Hicks-fans här, förresten? Glad

szirius
0

Jag har bara läst Louise L Hay, men hon är elev till Hicks och jag antar att hon förmedlar samma saker.Flört. Ge gärna boktips!

Liveva
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Hej,

Jag har läst flera av deras böcker och prenumererar sedan länge på deras "Daily Quote". För mig har det inneburit att se saker ur en helt annan synvinkel än vad jag är lärd att göra plus att de tar upp detta med känslor.

En dag när jag höll på att affirmera kände jag att känslan sa något helt annat och berättade en sak som jag inte hade en aning om att jag trodde så. Det tog jag tacksamt emot och jobbade med. Även fast det mesta jag har läst säger att känslan följer efter tanken så stämde det inte för mig då, så det är också en egen lärdom. Jag är nog ganska bra på att lyssna till min kropp och fånga upp känslor så det kanske underlättar att fånga upp sådana här saker. Men det är där jag tycker mig hitta mina godbitar som jag behöver förändra.

[BigMama]
0

Har inte läst ngt med Hicks, men lyssnar på dem ibland på Hayhouse. Snacka om att  vara slängd i käften och ha svar på allt vad det gäller LoA..!  Förvånad Roliga e' de å' Flört.

[Mastre]
0

Abraham är min främsta inspirationskälla när det gäller andlig och personlig utveckling. Bland annat fick de mig att inse att jag har rätt att vara glad och må bra. Det gjorde stor skillnad i mitt liv och min syn på mig själv.

linnease
0

Roligt!! Att det finns massa LoA-folk och Abraham-folk här i Sverige!! Har hängt en massa på abeforum.com (engelskspråkigt) men inte hittat nåt svenskt som varit speciellt aktivt tidigare.

#4 - jag har inte läst nåt av Hay, men sett en film vad jag minns! Jag misstänker att hon har bra koll.. :) Det är hennes förlag som ger ut A-H's böcker oxå! Boktips, hm, jag har inte läst så många, mer lyssnat på mängder och åter mängder av deras inspelade workshops (finns massvis på youtube numera!) och varit med på ett par oxå. Men den första jag läste var "The Astonishing Power of Emotions: Let Your Feelings Be Your Guide", gillar den massor. Har inte läst nån på svenska, försökt läsa lite men språket klingar inte lika bra för mig översatt.

#5 - Mm, ja, det är när man försöker tänka nåt bra man märker var man verkligen står nånstans, ha ha! Jag tror faktiskt känslan alltid matchar tanken - bara det att om jag försöker tänka nåt bra om ett ämne där jag har ett gammalt inövat mera negativt mönster så är hjärnan supersnabb och kommer med invändningar och hoppar direkt dit istället..och det är den känslan man känner.. I min erfarenhet i alla fall :)

#6 - exakt!!

[Kathja]1
0

Blev så glad när jag hittade denna tråd att jag blev medlem på studs för att kunna skriva lite! Själv har jag sysslat med LoA under något år nu och kom in på det efter att ha trillat över (hm, ja ja jag vet - bjudit in/önskat) Samtal med Gud böckerna. Började testa LoA samt jobba med EFT för att bli av med "gammal skit" och blockeringar för att få det att funka bättre. Och det är ju så kul! Det ena gav det andra och en dag så råkade jag på ett Abraham Hicks klipp på YouTube. Oh my God! Det var som att skåda ljuset. Har läst flera av deras böcker, men framför allt så lyssnar jag på nya klipp på YouTube i princip var dag. Vill lära mig ALLT, allt allt och älskar A.Hicks framför allt. Och det hade varit så kul att ha några att bolla med…kanske kan det bli här med er… Oskyldig

linnease
0

Woohooooo! :D

szirius
0

Välkommen att bolla!Glad

[Kathja]1
0

# 11

Tack för den inbjudan! Skulle gärna vilja ha lite tips på hur ni gör med "släpp taget biten". Brukar själv "vända känslan" då en ovälkommen sådan dyker upp, jobbar även en del med EFT vilket jag tycker funkar bra. Brukar se till att avsluta dagen med ett bra tänk men vakar allt som oftast i stess tankar. Till saken hör att pga att jag valt att följa mitt inre har vi en misnt sagt pissig ekonomi just nu och det är väl eg bara tankar (eller främst känslor) kring det som dyker upp. Tror absolut på att njuta av livet, uppskatta det, vara tacksam, skratta mycket och bara vara - tänker sällan oros tankar, eller negativa tankar - men har iaf allt för ofta en inre oroskänsla som gnager. När jag så benar i den kommer jag var gång fram till att det jag gör är det jag vill göra! Så har nu kommit fram till att det bara handlar om att till 100 % släppa taget och till 100 % lita på att Universum och Gud tar hand om mig och mina önskningar…

Men hur? Är lite för mycket av ett kontrollfreak…

linnease
0

hur?

ask and it is given:

http://www.youtube.com/watch?v=Yjfb7VVU45c ♥♥

:)

[Kathja]1
0

# 13

Tack! Den där är en av mina favoriter Skrattande är efter just det jag strävar att leva. Och jag tycker att jag klarar det bra! Trodde att jag var på rätt väg och behövde väl bara höra att så var fallet, eftersom allt ännu inte har fallit på plats. Men det kommer, det vet jag!

crinalina
0

Hej Kathja-R och välkommen. Det första som slår mig i din beskrivning i #12 är att du skriver att du har pissig ekonomi, är det så du tycker så är det ju mer av det du får. :D Om du tänker att du fått avvara vissa saker för att kunna göra det du vill så är det så det kommer fortsätta. Är du med? Du måste tänka att allt har ett mål och vad du än gör och var du än gör på vägen dit så leder det till allt du vill. Du får INTE tänka att du saknar något, utan bör helt enkelt bara se allt det bra du har.

Du ska absolut släppa taget och lita till 100% på Universum, men det är lika viktigt att du litar på dig själv. För om du inte litar på dig själv hur kan du veta att du fattar rätt beslut, oavsett vad Universum tycker. :D

Lycka till och fortsätt bolla med oss, vi älskar det här!

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

szirius
0

#12 är i samma situation och övar på det # 15 skriver - jag fokuserar helt på VARFÖR jag gjorde detta val och vilka FÖRDELAR det givit mig. Se vad man har vunnit i stället för vad man förlorat - för uppenbarligen valde du att lyssna på hjärtat i stället för en trygg ekonomi - så stå för det - och lita på att även ekonomin kommer följa med i detta flöde! Det KOMMER, vi behöver bara tålamod iblandFlört

[Kathja]1
0

# 16 Sizirius, så skönt att höra att det inte bara är jag som tappar det ibland och att det inte bara är jag som följer mitt hjärta och inte "vad man ska" göra! Vet ju såklart att vi är många, men ibland så glömmer man det i sitt navelskådande. Nackdelen med att lägga fokus på sig själv, sitt jag, sin utveckling är att det blir mindra fokus på andra och det ger ibland att jag missar att vi är fler. Behöver absolut er för att känna att vi är många och att vi kan, jag kan, göra allt vi vill, när vi vill och hur vi vill - så länge som det känns bra. Tack!

crinalina
0

#17 Du är absolut inte ensam, även jag gör valet att följa mitt hjärta oavsett vad omgivningen tycker och att jag inte kunnat bidra med mycket pengar till hushållet under en period. Idag har jag en helt ny karriär där jag gör det mitt hjärta har sagt mig att göra hela mitt liv. Jag får skriva och jag får betalt för det. Jag har ingen utbildning men går en utbildning inom det också. Från när jag erkände för mig själv att det jag verkligen verkligen vill är att försörja mig, och tjäna mycket pengar, på att skriva så har sak efter sak fallit på plats utan att jag ansträngt mig i mer än att följa mitt hjärta.

Jag har under tiden innan jag helt gav mig åt tanken bara jobbat ett par gånger i veckan, med inställningen att jag tänker inte göra någonting som jag inte vill göra. (Och jag har många gånger fått höra av andra att du måste ju tjäna pengar det är ju därför man jobbar, jag har då svarat att ja det är det men jag jobbar för att ha ett bra liv och om jobbet är det som drar ner mitt liv så är det inte något som jag tänker göra.) När jag sedan bestämde mig för att gå utbildningen, kosta vad det kosta vill, så fick jag ett tillfälligt jobb som gav mer pengar så jag hade råd med den och innan det jobbet var över så hade jag fått jobb som skribent och korrekturläsare på ett nytt magasin där jag bor.

:D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

white lady
0

Önskar av hela mitt hjärta att Jerry finner sin plats på andra sidan.

Och att Esther Hicks kan gå vidare med Abrahams lära.

MÖRKRET GÖMMER SKATTEN  Hjärta

[camillahj]
0

Jag grävde nyligen fram min bok "Attraktionslagen - så får du den att verka till din fördel" av paret Hick's ur en flyttkartong i källaren. Har inte läst hela men nu ska jag läsa den från början till slut. Känner att jag behöver komma in på spåret igen och verkligen lära mig hur jag får den att verka till just min fördel.

Jag är för tillfället sjukskriven från mitt arbete och ska om 2 veckor gå tillbaka på 50% och vara sjukskriven resterande 50% men jag har nu svårt att släppa just detta…jag vill ha ett annat jobb och fokuserar på den lyckan som jag vet att jag kommer uppleva med ett annat jobb, men att behöva fortsätta vara kvar i mitt nuvarande jobb tills jag får ett nytt gör det svårt för mej att till 100% fokusera på det jag vill ha, det känns som jag bara stoppar undan det negativa i en liten låda i mig istället för att mota bort de helt och hållet..hur gör jag för att förvänta mej det jag vill ha samtdigt som jag måste vara kvar i det jag inte vill?!?

LoAEmma
0

Hittade den här gamla tråden, vad roligt att läsa hur ni hade det här "från början" :-)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
0

Ha ha, tycker att vi var ganska visa redan då. Flört

Men visst är det tydligt att man "måste" ta sig igenom diverse bitar innan man får kläm på det här med Medvetet Skapande ordentligt. Bit för bit, steg för steg. Och det är inte lönt att slarva för det får man bara skit för sedan.

Det gäller att hitta rätt känslor, ta hand om sina blockeringar, njuta av livet här och nu samt vara lugn och tillitsfull i att allt alltid ordnar sig på ett eller annat sätt, släppa kontrollbehovet helt enkelt. Skrattande

LoAEmma
0

Jaa klart ni var, det sa jag inget om ;)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
0

Nej det vet jag, var jag som komenterade det Flört

LoAEmma
0

Kul läsning var det, man borde väl rota lite mer bland dom gamla kanske :)

*Det blir som det ska*

[Kathja]1
1

Varför inte? Det finns en anledning till att du dras till dem så rota på. Flört

målle
1

Haha mitt gamla inlägg under mitt gamla alias (camillahj), då hade jag varit sjukskriven i 2 dagar och skrev att jag skulle tillbaka på 50% efter två veckor! Ojoj, så bidde minsann NTE tack och lov, jag är fortfarande sjukskriven på 100% Skrattande Men nu är jag ju som sagt på väg tillbax!

Det kan vara mkt lärorikt att rota bland de gamla! Tror jag själv behöver det!

SHIAWASE
1

Men tank Malle vilken skillnad pa energi i dessa inlagg!!! Hade ingen aning om att det var samma person!! skulle aldrig kunna gissa det heller!!!

Fantastiskt bra jobbat

Woohoo

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

målle
0

hehe jodå, det är samma person, jag! Skrattande Tror det finns en hel del inlägg med mitt gamla alias här och vad jag minns är de skrivna i min lite mer (än nu) förvirrade sits haha. Så det kan mkt väl stämma att det är skillnad i energin i inläggen Skrattande

Tack! ♥

crinalina
0

Oj, spännande att läsa. Och jag kan inte annat än hålla med om att din energi förändrats mycket målle, även om jag visste att det var samma person. Du har ju nämnt det tidigare tror jag, eller så listade jag ut det genom andra inlägg. Jag minns inte.

Att läsa mitt egna inlägg om mitt jobb som skribent och korrekturläsare var nog varför jag valde att läsa just den här tråden just nu, av alla trådar jag har att gå igenom efter min paus. Varför jag skulle läsa det vet jag inte, det svaret dyker upp när det är dags, men jag kände att det drog mig till sig så någon mening kommer det från det. Skrattande