Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-generellt
Läst 1917 ggr
SHIAWASE
1

Tankar och känslor

Ofta ar det ju sa att vi anstranger oss att tanka positivt, men det ar inte alltid sa att vara kanslor hanger med. Da kan det bli sa att vi inte kan forsta hur det kunde ga som det gick, trots att vi affirmerade och var positiva. Men det beror ju helt enkelt pa att det ar vara kanslor som sander ut vibrationen till universum, och det ar den vibrationen som universum svarar pa.  Det ar ju just darfor som det ar sa viktigt, att vara medveten om och uppmarksam pa kanslorna.

Jag har  nu markt pa sistone att ratt vad det ar sa kommer en negativ tanke , den kommer pa grund av ett invant monster tror jag, typ att i en sadan har situation "bor" man reagera eller tanka sa har.. MEN vad som ar intressant OCH fantastiskt ar att min kansla inte hanger pa tanken!! MED andra ord, min kansla ar fortfarande positiv och star kvar pa hog vibrationsniva, sa tanken bara forsvinner,loses upp liksom, eftersom kanslan inte star i samklang med den, och kanslan ger ingen naring och energi till tanken sa den kan inte fortsatta existeraGlad

Jag har haft flera sadana momentum pa sista tiden , och det ar en fanastisk kansla:)!!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

Håbe
1

Men vad gör man när det är precis tvärt om då? När man känner hur irritationen eller ilskan bara väller över en och man inser det och försöker stoppa. Då kan jag ju tänka hur klokt som helst. Verkligen försöka tänka positivt istället men känslan hänger ju inte med.

Jag står liksom där och tänker att jag kän välja att inte bli irriterad eller att vara kärleksfull och positiv. Klart att jag väljer det sista, men inte försvinner känslan i magen för det.

Hur gör man då? För nu har jag kommit så långt att jag i alla fall stannar upp i tanken och inser att jag är på fel spår och att jag kan välja en annan känsla. Men det är bara ord än så länge.

LoAEmma
0

Ja jag undrar detsamma… Jag är väldigt mycket i tanken! Jobbar på att få ner det i magen istället, där det känns som känslorna sitter :)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
0

MEN HABE!! Du ar precis pa ratt vag!!! Sa som vi sa ofta sager har, slappna av, andas,,, Jag befinner ju mig ocksa i det stadiet emellanat, sarskilt med mina tva aldsta dottrar (11 och 14) ,,,, De gor sa att jag exploderar lite titt som tatt dar, just nu ar de nog de anda som kan fa mig ur balans:) Du har ju forstatt hela biten med tankandet , att trana pa att vanda kanslan, men det gor inget om de inte gar inte precis just nu, du ar pa ratt vag sa det kommer att ga,, det viktigaste ar att inte forsoka for mycket, att slappna av ,, om man kanner att det bara inte gar,,,forsok att andra fokus,,, STRUNTA i just det en stund, har du tid, titta pa nagon film, som ar lattsam och far dig att skratta eller vad som helst,, Sa smaningom kommer kanslan i magen att forsvinna, att andra sig,, men det tar sin tid, ha TILLIT. Jag tex. har sista manaden slutat att titta pa tv,, helt omedvetet(allsa inte med avsikt, det bara blev sa), det forsta jag gor pa morgonen ar att kika in har,,, och sedan tar jag liksom inte in nagot negativt utifran, och jag vet att detta har hjalpt oerhort , det var liksom det som behovdes, att INTE ta in nagot elende, nyheter etc. DU sager sjalv, att du har kommit sa langt sa att du stannar upp i tanken, PERFEKT!!!! JATTEBRA!! HELT PA RATT VAG!! sa slappna av ,, hitta sma moment, tillat dig att vara arg och explodera ibland,,, tillbringa hog vibrationstid med oss har, sa mycket som mojligt sa vander det ,,,, helt sakert!! KRAM, KRAM (face-menyn har forsvunnit, sa jag ger dig lite kramar istallet:))

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
3

Tankarna är ju de minst viktiga i sammanhanget, det är hur det känns som är det avgörande. Men ska du vända en känsla med en tanke så kan det ta sin lilla tid, bättre då att vända en känsla med en annan känsla.

M.a.o ge dig inte på din negativa känsla med ord "jag kan välja att tänka positivt, trots att ungarna håller på att riva huset skiner solen (vem f-n bryr sig?!?), jag väljer att se förbi min mans alla fel och brister och fokusera på hans fina ögon" osv, osv.

Eller vem har inte affirmerat sig till trötthet? "Jag är lycklig och hamonisk" "Jag är rik" "Jag är pigg, lycklig och i hamoni" osv medan ungarna river huset, chefen skäller och gubben sitter och pöser framför OS medan man själv tar hand om ett berg med tvätt istället för att sitta på en mysig taverna nere vid Medelhavet.  Flört

Innan man har kommit dit att ens naturliga tillstånd är att man faktiskt är lycklig och i harmoni så har man ju lite att jobba med. Vissa delar tar tid och de behöver få ta tid - som att skapa sig nya tankebanor, ta hand om alla sina blockeringar och lära sig att se det positiva före det negativa.

Men innan dess, när man står i skiten (ursäkta uttrycket) så kan man hitta en bättre känsla, m.a.o byt ut den negativa känslan mot en positiv.

Dra dig undan (kan du inte rent fysiskt gå iväg, så blunda eller titta i fjärran bortom det som gör dig negativ), andas några djupa andetag (in genom näsan och ut genom munnen) och tänk på något som får dig att må bra - tänk ordet "Kärlek", "Sommar", "Glass", "Havet", "Sova" - eller vad det nu kan vara. Fokusera på känslan du får då du tänker ordet och där vänder du din känsla till något mer positivt.

Man måste inte övertala sig själv till att må bättre, det gäller bara att hitta något som får dig att må bättre, och det behöver inte vara mer än ett ord. Prova när allt är lugnt och fridfullt och du har lite tid att "känna på ord" hitta de orden som får dig att le, spara på dem så att du kan ta fram dem då det krisar.

Och framför allt glöm inte att livet går upp och ner och oftast är det i dipparna vi lär oss mest. Så var tacksam över dem, för de gör dig till den du är. Kyss

SHIAWASE
0

Som vanligt, perfekt Kathja!!Glad

Shiawase

SHIAWASE
0

Och LoA Emma, din kommentar hittade jag forst nu,,, man klockrent svar fran Kathja finns dar!!! Sa njut av det!! Slappna av….hitta det lilla,,, njut av solen,,, av nagon kommentar har,, tillat dig att bara fokusera pa dig sjalv,, strunta i alla masten!!

Shiawase

LoAEmma
0

Tack så mycket Shiawase! (Vad betyder ditt nickname förresten?)

Kathja, det där var ju till och med bättre än dina annars superba svar! Mycket bra och en ny infallsvinkel!
Nu ligger jag här på soffan och njuter av att känna mig sömnig, barnet har hämtats av sin mamma och jag har tre timmar innan jag måste jobba…
Bara chilla som gäller!!

*Det blir som det ska*

retep
0

Tänker att det egentligen inte handlar så mycket om att välja en kärleksfull tanke. Eller att i den situationen försöka skapa den känslan. Tanken är bra men det är inte den som räknas, utan harmonin och kraften i din energi och vibrationsnivå! Att strunta i det som SHIAWASE säger är kanske svårt men rätt väg att gå. Den nya öppning som då kan bildas blir det utrymme där uppmärksamheten inte fastnar vid bara en tanke, utan ger möjlighet åt den rena känslan, som egentligen är Jaget, att återskapa distansen, harmonin och den kärleksfulla energin. Det är medvetet i meditation eller ibland bara med en tillitsfull tanke det sker, då man vänder sin uppmärksamhet åt Källan inom! Att som det beskrivs i den femte insikten, så uppstår också tankens och känslans frigörande, genom att uppmärksamma och uppskatta skönheten i livet och naturen. - att med full uppmärksamhet visualisera och i detalj tänka sig skönheten och det gudomliga en blomma, det är en sådan befriande övning. DEN FEMTE INSIKTEN Nyckeln till att övervinna konfliktbeteendena i vår värld är den "mystiska upplevelse" som är tillgänglig för alla. Genom denna finner vi att vi inom oss har en källa varifrån vi kan få all den energi vi behöver. För att ge näring åt (d v s odla) denna mystiska aspekt och kanalisera fram mer energi kan vi ge uppskattning åt det som är vackert i vår omgivning och vi kan då låta oss bli fyllda av kärlek.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

SHIAWASE
4

Shiawase betyder Happy , joy, lycklig!

Shiawase

Håbe
2

SHIAWASE, Kathja-R, Retep- tack för era, som vanligt, kloka och lättbegripliga svar. Nu har jag fått ytterligare några bra verktyg att använda mig av. Det får ta sin tid. Bara jag känner att det faktiskt händer något.

crinalina
1

För mig så funkar inte att tänka på ett ord så där jättebra så jag använder mig av någon låt istället. Det finns oftast någon låt som jag märker ändrar mitt humör på ett litet kick. Just nu gör tex Euphoria, med Loren mirakel för mig. Jag manifesterar den ganska ofta på radion när jag har jobbiga dagar på jobbet. hehe.

Hur som så när jag märker att jag behöver en humörvändare så börjar jag helt enkelt nynna eller sjunga på den låten och så ler jag. Nästan på en gång så ändras känslan i min kropp, om jag också lägger till ett par spontana (?) danssteg så ändras det ännu snabbare. Cool

När jag först började leva medvetet så var "I feel it in my fingers, I feel it in my toes, that love is all around me, and so the feeling grows" min favorit. Den är fortfarande en av de jag använder mest.

Andra gånger, i andra situationer, så kan ett minne med starka positiva känslor vara bättre för mig. Tex om det handlar om dåliga känslor i samband med mitt förhållande, vid bråk eller irritation eller liknande, och då känner och tänker jag mig tillbaka till ett minne som väcker starka positiva och glada känslor istället. Känslor av trygghet och kärlek för min sambo, och som påminner mig om hans kärlek till mig.

Prova dig fram och se vad som funkar för dig. Vad som funkar är ju personligt och bara du vet vad som är rätt för dig och kom ihåg att det kan vara olika saker i olika typer av situationer som ställer känslorna rätt igen. Skrattande

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

Håbe
2

Ha ha, jag riktigt se framför mig ungarnas reaktion om jag börjar dansa och sjunga när de sätter igång "stora racet". För att inte tala om gubbens SkrattandeCool.

crinalina
0

Hahahahaa, underbart!!! Snacka om att bryta deras negativa spiral samtidigt som din! Skrattande

Sjunga kan du ju göra tyst för dig själv i huvudet liksom, dansa kanske är lite svårare. Tungan ute

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

[Evigheten]
0

Jaaa musik kan verkligen få en att le! brukar ta till den varje dag när det behövs, idag funkade låten dirty dancings låt Time of my life så bra för mig Glad

riktig kärlekslåt <3

Håbe
2

Jag får ju prova i alla fall. Och Eufphoria är min favorit med just nu. Har den som ringsignal till och med. Lite av korreografin på det (utfört av mig då) borde kunna få den mest hårdhudade på ett hyfsat skrattigt humör. Möjligen inte sonen då. Han har börjat komma i en ålder så det mesta man gör är pinsamt Skrattande.

Haha! DET kan jag ju använda mig av när hans kompisar är hemma och han som så ofta då blir lite övertaggad och ska spela allan (dvs bli lite allmänt dryg och kaxig) "Du vet väl att jag kommer bli tvungen att dansa Euphoriadansen om jag börjar bli arg och irriterad?" Slutar han inte då så vet inte jag Tyst.

crinalina
0

Jaaaa Håbe, underbart! Jag sitter här och skrattar för mig själv och ser din sons skräcklslagna ansiktsuttryck när du hotar med det! Jag hade liknande saker jag hotade min son med ibland. Det finns ju inget så pinsamt som en mamma när man är en ung grabb.

LoAEmma
0

hahaha smart Håbe, funkar garanterat!!

*Det blir som det ska*

[Evigheten]
4

Många som funderar på att hitta rätt känsla, den positiva goda känslan. Vad jag har lärt mig som har fungerat väldigt bra för mig, är att man behöver först acceptera hur allt är just nu. Med det menar jag att allt motstånd man har försvinner om man bara accepterar allt som det är just nu. När man kan göra det då hittar man den goda känslan vädligt lätt, man kan känna tacksamhet för det som är och hitta glädjen i varje lilla stund varje dag. Detta gör att man hamnar i rätt frekvens för att ta emot sina önskningar med som bara väntar på att få komma in i den fysiska verkligheten.

Acceptera-  släpp motståndet- positiva känslor kommer fram- önskningarna är i samma frekvens som du är= Bättre livCool

Hoppas nån förstår hur jag menade med dettaTungan ute

retep
0

Härligt Evigheten att du lärt och börjar kunna acceptera allt som det är. Precis som du säger så är allt det vi motsätter oss hinder för det attraherande vi önskar.

[Evigheten]
3

Ja jag har fått nya insikter, känner mig helt förändrat nu… Sjukt med insikter med att det bara helt plötsligt kommerTungan ute Nu är allt så självklart, för nu förstår jag i djupet av mitt hjärta hur LOA fungerar och då finner jag inget nöje i att vara negativ det enda som känns naturligt nu är att känna glädje och vara positiv. För jag vet vad för slags liv jag vill levaGlad

Kan berätta hur det här händeTungan ute Det var en video på youtube med abraham hicks där de berättade att alla de positiva bra sakerna man önskar sig redan finns i the vortex ( en hög frekvens av positiva känslor) de bara väntar på att man är redo att ta emot, och det kan man bara göra om man är på samma frekvens av glada lyckliga känslor. Har ju hört om det här förut men nu bara klack det till…såg en bild av i huvudet med, svårt att förklara… men allt är så klart nuTungan ute

Hoppas alla här inne hittar sina insikter med, alla gör det nog på olika sätt med, roligt roligt!

crinalina
0

Det är ju precis så det är. Saker man vet förstår man helt plötsligt på ett djupare plan och vips så har man en ny insikt. Och insikter är fantastiska tycker jag. Jag älskar att få insikter.

Jag håller just nu på att läsa en bok som gett mig insikter på insikter om sådant som jag redan visste. Jag har alltså inte nödvändigtvis lärt mig någonting nytt, jag har bara förstått den kunskap som jag redan besatt. DET tycker jag är det häftigaste med insikter. Skrattande

[Evigheten]
0

Vad härligt Crinalina! insikter är så roligt att fåGlad kan säga desamma där hehe har nog läst om attraktionslagen i två år lite mer seriöst, fick tag på The secret för kanske fyra år sedan…men nuså klack det till helt och hålletSkrattande

crinalina
0

Aaah, men jag tror aldrig att jag förstått det helt och hållet. Det klickar alltid till igen och igen, och varje gång tar det mig till nya och bättre marker. Inom mig, och i livet, men framförallt i kunskapen. Ett av livets stora nöjen är att ständigt fortsätta växa och utvecklas, och jag hoppas att jag aldrig känner att jag är helt och hållet kunnig. Skrattande

SHIAWASE
0

Visst ar det harligt med insikter!!! Jag har ocksa massor av insikter titt som tatt!!

Men sedan ocksa som Crinalina sager,, det dyker upp nya saker hela tiden. For mig var de ju ocksa Abraham-Hicks som fick det att klicka till, som fick mig att minnas vad JAG redan visste, som gjorde att min expansion acclerarede ,,

Just nu har jag inte lyssnat sa mycket pa dem ett tag, for nu behover jag lyssna pa mig sjalv, hitta mina egna nya insikter:)

Men i och med att man expanderar sa forflyttas man till nya faser, och nya erfarenheter,, Och vad som sedan ar harligt ar nar man nar stadiet att kanna trygghet trots turbulens i det yttre:) Att man har fullstandigt tillit, precis som du sager Evigheten att man ar i nuet, befinner sig i vortex, oavsett vad som hander i det yttre:)

Nar man har vant sig vid det, sa aven om man slinker ut ur vortex ibland, sa finns tilliten och tryggheten kvar, och man kan lugn invanta kanslan nar man atergar till vortex, till att bara vara i nuetGlad

Shiawase

[Evigheten]
1

Kan hålla med om att insikterna kommer allt eftersom, men jag har redan gått igenom ett par mindre insikter under dom här åren inom ämnet LOA så jag känner att jag har nått den slutliga insikten inom LOA. Det är därför det känns så roligt! för nu finns det inget annat sätt att leva på för migGladGladUtvecklas kommer jag oxå att göra inom många olika områden. Det som är så roligt med livet att man lär sig nya saker, blir visare och hittar glädjen om och om igenGlad Som nu med min insikt. Jag vet hur jag vill leva mitt liv och hur jag kommer dit, vara i vortex hela tiden. Så receptet har jag och viljan har jag som jag aldrig haft tidigare, för nu förstår jag och det känns naturligt att göra detta. Dock behöver jag tänka på det här varje dag, när jag vaknar, under dagen, på kvällen för att stanna i vortex. men det känns så bra och det rätta och naturliga för mig att göra men jag vet att en dag utvecklas jag även inom den biten, det sker utan att jag behöver tänka nåt alls på detTungan ute

Fast sen är man bara en människa med, jag tror inte riktigt på att man kan vara i vortex 100% av alla tid man har, utan nån svacka kan komma men skillnaden nu för mig mot förut efter min insikt, är att jag känner att jag kan vara i vortex i 90% av tiden gentemot förut var det bara 30% vilket är lite…så förändringen är stor för mig!

Sen är det så roligt att höra vad alla andra tycker och tänkerGlad finns inga rätt eller fel, man bara går efter det som känns rätt för en själv, man skapar sin egen sanning om livet =)

Ja att vara i vortex i nuet är verkligen en bra kombination!men man ska inte glömma att vi är alltid i nuetGladsen vad man gör av sin stund just nu, om man grubblar på det förflutna eller njuter av stunden just nu eller ser framemot något som kommer komma, allt sker just nu.

Det är allt vi har, nuet <3

retep
0

Visst är det så att nya insikter fortsätter att komma och även så bortom vortex. Vortex är redan i rörelse, fröet har redan börjat gro och källan flödar av ren kreativ intelligens, av intuition och nya insikter. I den rena stillheten i fröets inre, i Källans oändlighet vilar alla kommande insikter. Att transcendera och vara medveten bortom vortex är att erfara alla insikters potential innan de blir till.

SHIAWASE
0

Kul att lasa om din entuisiasm!! Evigheten,,, det ar sa harligt nar man far dessa wow-kanslor..

Nej att vara i vortex hela tiden , det tror jag inte heller ,, vi behover dessa "ut och in" moment for att fortsatta var expansion,, och hitta nya insikter, minnas ytterligare, minnas mera, bli mera,, i alla fall sa lange vi befinner oss i denna fysiska manifestationGlad Nar vi sedan valjer att avsluta denna fysiska tillvaro, da kommer det en  annan tillvaro,, dar vi inte ar begransadeGlad Men vi kan aven nu i varat fysiska jag,, erfara sa mycket mera av allt det vi egentligen ar ,,,

Shiawase

retep
0

Det är litet svårfångat och oklart detta också med tanke på att vi har olika erfarenheter.

Evigheten är alltid närvarande…Om vi är medvetna om den kan vi vara i den och vortex hela tiden.

Att vara medveten om fröets hela potensial innan det spriker är en veklighet!

Att se det gro och uttrycka sin mångfald är en annan medvetenhet och verklighet!

Att samtidigt vara medveten om båda är en högre verklighet en universell medvetenhet!

Det är att vara medveten och medvetet  i vortex.

SHIAWASE
0

repet, jo, jag forstar vad du sager,, men precis som du sager har vi olika erfarenheter,,,

Vi har ju pratat mycket ocksa om att vara s k " out of vortex moments", for mig ar dessa vardefulla moment, eftersom det ar darifran jag far en slags "sprangbrada" och insikt . Det stadium som jag just nu befinner i som jag beskrev i startinlagget pa traden, ar just att aven om dessa s k negativa tankar flyger forbi sa for de inget fotfaste,, just for att jag befinner mig i en fas nara vortex, kanske inte alltid i, men antingen i eller nara.

Nu undrar jag, hur du repet har detFlört Har du fortfarande dessa "out of vortex" moment, eller har du kommite till en fas dar dessa inte existerar.

(For mig ar att vara i vortex att vara uppkopplad, och bara ha kontakt med karlekskanslorna)

Shiawase

retep
0

Det jag säger i #26 är också en bekräftelse på att nya insikter fortsätter att komma. Så jag har fortfarande och kommer fortsatt att ha, "out of vortex" moment, så länge jag lever i en fysisk, relativ verklighet.

Nu uppfattar jag vortex som en relativ verklighet, vilket betyder att jag kan vara närvarande på grövre eller finare nivåer. Att ha kontakt med kärlekskänslorna kan då vara allt från att känna dem till att vara dem.

Då är det inte längre begränsat till enbart känsla, hur djup den än är, utan då är Kärlek det Jag Är…och det jag uttrycker.

MathildaF
0

Har en fråga till er:) Jag är inne i en period där jag för de mesta är positiv och massa roliga saker händer. Vet att min största önskan är på väg att slå in. Men jag undrar om det är bättre att leva i nuet och fokusera på de? Eller om man kan sväva iväg till roliga och underbara minnen eller fantisera ihop något underbart man vill i framtiden. Jag svävar nog mest iväg till minnen och fantasier eftersom de får mig att må bra och bli pirrig i magen. Men de verkar som att många lever i nuet ist? Gör jag fel som inte gör det så ofta? Visst kan ja tänka några ggr om dagen om att något är bra just då, men är inte närvarande hela tiden.

retep
0

MathildaF! Om du svävar iväg till fina minnen eller fantiserar om något underbart du vill i framtiden. Då är det det du gör i nuet. Oavsett vad du känner tänker eller gör så är det din uppmärksamhet på det som händer just nu som räknas.

[Evigheten]
0

SHIAWASE- Ja haha nu är jag i ett skönt flow kan man lugnt säga, är precis där jag vill vara med känslomässigtSkrattande Det är väl så, vet man inte motpolen till det positiva så kan man inte heller uppskatta den, glädjen, lyckan, kärleken så pass kraftfullt =O)

MathildaF- Det stämmer det retep säger, allt sker i nuet. Jag tänker oxå på mina önskningar och känner total kärlek,glädje harmoni då. Då är det bara bra att tänka på det och man behöver ju tänka på saker som inte finns i ens egna fysiska vardag med om man vill ha en förändring, men det viktigaste är att må bra och det verkar du göra så goo girl!!Tungan ute

[Evigheten]
0

eller underbara minnen som du sa =) allt som får en att må bra, är bra!

SHIAWASE
0

Mathilda F ! Haller med,,, fantisera , minnas underbara minnen, drom harliga drommar!!! Allt ar jattebra,,, du haller dig da pa en bra vibrationsfrekvens,, och allt det du har onskat sig men annu inte tagit form finns redan manifesterat men inte i fysisk form, sa det behover du inte tanka pa nagot mer,,,, Glad

Shiawase

[Kathja]1
0

Jag går nu runt och bara är. Det är en underlig känsla, men väldigt behaglig och rätt. Är så van vid att alltid göra, tänka, planera och ligga lite före. Nu känns det bara lugnt och harmoniskt. Det är en spännande känsla att vara i, lite som att vara i en såpbubbla - stilla och glimrande tillstånd av varande.

Någon stans, på en annan nivå så vet jag att det är som lugnet före stormen, men på ett positivt sätt, ett tillstånd av harmoni och laddande av batterier för det som kommer sedan. Men helt utan förväntan, eller otålighet. Jag bara är och det är jag väldigt nöjd med. Skrattande

crinalina
0

Jag är i ett tillstånd av total harmoni just nu. Jag bara är. Precis där jag är. Det finns inga tankar på vart jag är på väg, vart jag vill, hur, varför, när, önskningar, planer osv. Det är en fantastisk känsla och jag vill gärna stanna precis här. I utveckling naturligtvis. Att vara här är inte att stå still, att vara här är att utvecklas till mig själv. Skrattande