Intuition
Jag har alltid gått på min intiuition tidigare.
Men då jag var tillsammans med mitt ex tyckte jag att allt var så rätt och det var min magkänsla som sa detta. Ändå var det ett förhållande som var mer destruktivt än positivt. Och detta insåg jag efter att det tagit slut.
Nu vågar jag inte lita på min magkänsla längre för jag vet inte om det är magkänslan eller min egna önskan som säger hur det ska vara.
Hur ser man skillnad på detta och hur hittar jag tillbaka till min intuition?
Hej, Förutom att känna efter vart känslan sitter - i magen, i tanken, så pockar bara intuitionen på uppmärksamheten flera gånger. Be om att få lära dig att känna skillnaden. Jag har ett tryck över mitt solarplexus när intuitionen talar. Lita på dig själv och dina känslor.
Sajtvärd på Övernaturligt
Hej luneri! Som du kanske lagt märke till så vill jag gärna sätta ord och begrepp i sitt rätta sammanhang. Så jag säger att: intuition och magkänsla är inte detsamma och din "egna önskan" är även den en annan. Tänker att man inte alltid kan lita på sin magkänsla för den är så ofta påverkad av just känsla och känslor, av hur man vill att "den egna önskan" skall kännas och vara fint och bra i ett förhållande. Intuition är på en finare nivå än känsla och vi kan lätt bli lurade att tro att det är intuition vi uppfattat och följt. Om vi kallar det intuition eller magkänsla så kanske den upplevelse du har av det förhållandet, som var mer dest. än pos. inte stämmer i ett mer helhetsbetonat perspektiv? I ett sådant perspektiv kanske det var och egentligen är mer positivt för dig och din utveckling? Så förfinad är intelligensen bakom intuitionen! Ditt högre Jag får dig att gå på en intuition och magkänsla som lurar dig att genomgå ett förhållande som på bästa sätt kan och ger dig den utveckling du behöver. Ett litet annat synsätt, eller…
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Oavsett vad vi väljer att kalla det så uppfattar jag det som att du inte vågar lita på den där känslan som säger oss om en sak är rätt eller fel, som gör att vi vem som ringer innan vi har kollat telefonen, eller som får oss att svänga höger då vi alltid brukar gå vänster och just pga det slapp vi bli överkörda av en buss! 
Och precis som Fjäril säger, det handlar bara om att träna sig på att känna skilanden och att våga lita på sig själv - och sin intuition, sitt 6e sinne.
Enligt Wikipedia (och de har ju aldrig, hm, fel
) så är Intuition - " förmågan att bilda en omedelbar uppfattning eller göra en omedelbar bedömning utan att (medvetet) ha tillgång till alla fakta, och ställs ofta i motsats till att resonera och förstå logiskt" - Vilket jag tycker låter vettigt.
Helt enkelt att man känner på sig något utan att veta varför eller hur - eller en direkt förnimmelse av sanning eller faktum, oberoende av förnuftsresonemang om man vill utrycka det lite finare.
M.a.o inget som man resonerar sig fram till utan istället en tillgång till vårt högre jag, det där jaget som har koll på vad vi behöver när vi behöver det och hur vi behöver det.
Jag tycker att du ska träna upp din intuition, finns en massa sätt, just för att lära dig känna skillnaden mellan den och dåligt samvete, tankar, önskningar osv.
Och börja tro på att du kan! Därför att det kan du, alla kan, och när vi går på den där känslan då brukar det bli bra. 
Jag vet inte om magkänsla och intuition är samma sak eller inte, jag tror att det handlar om vad man personligen associerar med orden i sig.
Som jag ser det så är intuition rent. Det handlar om en känsla som antingen känns bra (i olika grader och stadier) eller dålig (i olika grader och stadier). Detta utan att man behöver ha någon som helst vetskap av "målet".
Men sedan är det lätt att luras att tro att det är intuition för att man omedvetet blandar in tankar, fördomar, vilja och andra känslor.
När det gäller förhållanden så är det ofta så att man blir partisk en bit in och trots att den egentliga intuitionen kanske säger att det är dags att gå vidare så lägger man in alla de tankar, viljor och känslor man redan har byggt upp.
När min nuvarande sambo först ville bjuda ut mig så sa jag nej, för att min intuition sa mig att jag behövde vara själv och reda ut vad jag verkligen ville. Min intuition om honom var dock bra. Sedan lärde vi känna varandra ännu bättre som vänner utan baktankar och helt plötsligt så upptäckte jag att jag var intresserad av honom. I det läget så sa min intuition JAAAA, men jag kände honom bättre och jag la in rädslor för misslyckanden och olikheter osv i det så jag fick mixade känslor och tankar, och då trodde jag ett tag att min intuition sa NEJ. Men då pockade den rätta intuitionen på om och om igen och gjorde sig påmind och jag gav efter och följde den och 2 och ett halvt år senare så blir vi fortfarande lyckligare för varje dag.
Det kan också vara så att det är så att du behöver lära dig någonting av det förhållandet och att det var därför det kändes rätt, det har jag upplevt många gånger tidigare. Så länge man lär sig av det så är ingenting fel, det är bara en lärdom man behövde för att vara på rätt plats när den verkligt rätte kommer.
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Enligt min mening är den verkligt rätte den man själv skapar, den som man anser vara det! Det betyder att det är många som kan vara eller bli den rätte. Likaså kan den rätte bli den som inte längre är det! Intuition är alltid sann och kan alltid bara vara rätt! Magkänsla och känslor däremot kan vara både rätt och fel! Helt enkelt för att intuition är det högre Jagets rena uttryck och känsla redan förgad av sinnesintryck…
Haller med dig dar repet , om den ratte!!
Har aldrig tankt pa skillnad mellan magkansla och intuition,,, har aldrig anvant ordet magkansla heller,,
Jag menar att ar vi uppkopplade till oss sjalva, sa ar intuitionen alltid sann och ratt,, men sedan nar vi inte ar det utan blandar in kanslor, tankar sa kan det ju bli ett annat resultat,, FEL tror jag aldrig att nagot kan bli , utan allt ar precis som det ska vara, och allt ar till det basta for mig i den fas jag befinner mig
Att man drar till sig ett destruktivt forhallande tex. visar ju bara i vilken vibration du sjalv befinner dig, och det ar helt ok.
Att hitta tillbaka till sin rena, klara intuition gors ju helt enkelt genom att fokusera pa sig sjalv och sitt inre, pa sin vibration.
Men luneri! Tvivla ALDRIG pa dig sjalv,, ditt hogre JAG gor aldrig fel,,, forsok att skapa starkare kontakt med ditt JAG,,,, sa flyter allting pa,,
Det som hander under tiden, ar vagvisare, och visar vart du just du befinner dig, ha tillit till dig sjalv, och till dina kanslor och din intuition
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Oj vad många svar, tack för att alla svar
#2 Tack för upplysningen. Det visste jag inte att magkänsla och intuition var så olika.
#4 Jag funderar vad det kan vara, det slutade verkligen inte bra förhållandet, men vad jag vet är att jag har lärt mig vad jag "inte" vill ha i ett förhållande, och prioritera mina egna känslor och att de ska bli besvarade. Men just under förhållandet vet jag inte vad det kan ha vart jag behövde ta lärdom av. Jag tyckte iaf i början att vi var lika och passade bra ihop. Tack för att du delade med dig av din historia.
Okej, så det viktigaste är att försöka se skillnaden på intuitionen för att se det rätta framför känslorna. Men hur tränar man på detta?
#6 Jag ska tänka på detta. Jag ska försöka meditera om kvällarna för jag har hittat musik som jag tycker väldigt mycket om och som jag känner att jag kan slappna av till. Jag tror att meditering kanske kan vara bra för fokuseringen.
Problemet är ofta att jag har ganska stark vilja när jag väl bestämt mig för något så vill jag inte släppa den önskan, men ofta kommer osäkerheten in i bilden. tror att detta är ett hinder för min intuition.
luneri! Du är redan inne på att meditation kan hjälpa att känna igen och ta tillvara ren intuition. Om du ser uppmärksamt på din starka vilja och envishet, i kombination med osäkerhet. Då kan du säkert komma på ett sätt att lösa upp det som hindrar intuitionen.
okej!:) jag ska testa och se om jag kan hitta till intuitionen.
Kan man tex ha intuition om sådant som handlar om hur framtiden blir? Eller handlar intuitionen om den aktuella stunden bara?
Intuitionen handlar alltid om nuet, men det du väljer att göra nu formar ju din framtid, så det betyder att om du följer din intuition i ditt nu, så leder det dig till den framtid som du önskar dig. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
luneri! Ser du hur du i olika trådar ställer frågor, visar osäkerhet även fast du själv har och ger svaret. Intuition handlar som crinalina säger alltid om nuet, den aktuella stunden då du får en första impuls. Då osäkerheten inte hindrar dig från att veta att du hade svaret "Eller handlar intuitionen om den aktuella stunden bara" redan innan du du ställde frågan.
#22 Ja, jag är nog väldigt osäker… jag har nog bara svårt att tro på det, och det är ju inte så bra heller visserligen.
Jag ska fokusera på nuet och inte vara så otålig:P
luneri,,, forsok ocksa att inte fokusera for hart pa nuet
Utan forsok bara tanka pa att slappna av, andas, njuta, kan du inte njuta av nuet som det ar i verkligheten, sa drom dig bort(till en annan verklighet) , fantisera (vi skrev om det i en annan trad),,,,, Da kommer du automatiskt att vara i nuet, utan att behova fokusera pa att vara det
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Okej, det ska jag testa!
Det var bra tips och inte så svåra.
Jag har satt igång att pussla för tillfället. Jag och min syster pusslar lite svårare pussel som utmaning. Det hjälper otroligt bra att koppla bort från allt annat. det är jätteskönt!