Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettinspiration-inspiratörer
Läst 2976 ggr
retep
2

...din arvedel

Var aldrig rädd för att vilja ha det bästa. Känn aldrig att du är ovärdiga eller inte har rätt att få det bästa. Jag säger dig, det är din arvedel. Men du måste göra anspråk på den, måste acceptera den och förvänta dig den. Det är inte att kräva för mycket.

Maharishi

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[Trulig]
0

Det låter rätt enkelt - men det är nog svårt för många av oss.

Tack för påminnelsen Peter

SandraBo
1

mycket bra skrivet Peter, någonstans vet man det alltid. Men precis som Trulig skriver, Tack för påminnelsen ^^

Varma Hälsningar
SandraBo

-Värd på Law of Attraction iFokus

retep
0

Kunde vara värdefullt med era synpunkter på varför och hur är det svårt och ännu bättre, varför och hur är den lätt…

_Peter

[rore]
0

Svår förklarat detta tycker jag.

Jag kan förstå budskapet uppe i huvudet, Det är ett frestande påstående ,,,frestar liksom konsument människan inom mig.Tungan ute

Men åandra sidan,, så har jag svårt att be om rikedom i överflöd eller överhuvudtaget komma på vad det är jag verkligen vill haSkäms,,,,

För i samma stund kan min tanke/önskan känas oviktig och tom, nästan innehållslös??

Så jag släpper taget om den.

Kanske är jag knäpp? Jag vet inte…

Men jag vet att när jag verkligen vill och behöver, så kommer Universums krafter till mig som jag i hjärtat / själen önskar då.

Kanske inte alls på det sätt sätt som jag VILL,, eller har tänk mig,, men,,,,ja,,hmObestämd

[Trulig]
0

#3 Jag kan i alla fall känna att det sitter djupare än vad jag trott. Jag drar alla floskler man är uppväxt med: Du ska inte tro att du är nåt, Hon tror att hon är märkvärdig, vem tror hon att hon är osv. I mitt eget fall är jag uppväxt med tanken att " om man inte har några förhoppningar så blir man inte besviken.. man ska alltid tro det värsta för då är man förberedd"

Blir man programmerad av sådana tankar så måste man omprogrammera sej. Jag försöker, men det känns som att det är svårt att komma innerst in, kanske i det omedvetna, att känna sig fullständigt övertygad att det inte finns någon brist av något - att jag inte tar från någon annan - att ALLA är värda de bästa.

[lanns]
0

Denna arvedel är till för alla andra men inte mej.

Så tänker jag oftast försöker allt ta till mej att detta är för mig oxå men ack så svårt. Det sitter en liten filur bakom örat och viskar, när jag försöker intalla mig själv att jag är värd allt det bäst, "HA glöm det! Du får aldrig nått de andra är värd mer. så det så!"

Den filuren är inte lätt att övertyga om nått annat!

retep
0

" Den filuren är inte lätt att övertyga om nått annat! "

…Den filuren är du!

Den brist du föreställer dig är den du skapar…även de att du "försöker" är en brist.

…"när jag verkligen vill och behöver"

Vad är det då du gör…du inte gör?

_Peter

[lanns]
0

Jo, Just precis den filuren är jag och inte lätt att övertyga om vissa saker!

Men skam den som ger sig! Skrattande

[rore]
0

Då inser jag att jag är fullständigt maktlös och släpper taget om min önskan. Jag överlåter den,,,,,För då kan jag inte själv,,,,

Aha!!!! *ler stort*

Tack Peter!!

Jag överlåter inte min önskan fullt ut. För jag lever kvar i föreställningen om att jag inte är värd det eller så tar mitt högmod komandot och inbillar sig att jag kan styra/manipulera mina önskningar  självSkäms och skapar stopp i flödet,,,,,,,,,,,

Det är ju oerhörrt svårt att samarbeta med en bromsklossFoten i munnen

Maggan71
0

#0: Amen. *ler megabrett*

Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... Flört

Elpida
0

Vilken bra tråd, ska genast börja arbeta lite bättre på min arvedel.

Jag tycker det är svårt att känna ända in i hjärtat att jag är värdig, jag kan tycka att jag är det, jag kan säga det … men jag måste jobba på att verkligen KÄNNA det ända in i hjärteroten!

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

[rore]
0

Då är vi två,, som får jobba på!!

[Trulig]
0

#11 Precis så menade jag..in i hjärteroten :) Så då är vi minst tre :)

Howliten
0

#0 Rätt i själen tog det där. Jag spratt till hela jag. Som om jag fått en stöt. Kan verkligen jag begära något? Och det absolut bästa? Får jag kräva?

Jag läste det här för flera dagar sedan och det har kört runt i maskineriet. Jag har försökt jaga bort det men misslyckas och har fått fundera på det i alla fall. Det skrämmer mig. Det är knuten. Att jag är rädd. Men jag har bestämt mig för att det inte finns något att vara rädd för längre. Så det blir till att jobba med tankarna, känslorna i kroppen. Det blir dags att kräva, begära, göra anspråk på det bästa. Acceptera det. Det är jag värd.  

Tack. Glad

Jag är glad. Är du?

szirius
0

Jag tror att vi ALLA har just bromsklossen i arvedelen, i våra föreställningar om saker. hur många har inte blivit matade hemifrån med " det som kommer lätt, försvinner lätt, så man ska arbeta hårt för pengarna om de ska kunna stanna" Flört

# 9 Haha, ja visst är det svårt att köra och bromsa samtidigt, det är ju därför det kan ta liiite tid innan det börjar flöda…ler igenkännandeTungan ute

Ganska många har tankar om skam i samband med rikedom..inte minst inom andliga kretsar, att det är fult med pengar på något sätt.Obestämd

Men den universella sanningen säger att det finns i överflöd till oss ALLA, det är våra tankar och tro på brist som stoppar det flödet.

Kanske det då kan lätta en smula om du tänker på att du faktiskt vill dela med dig av din rikedom…kunna köpa ekologiskt till 100% och därmed hjälpa världen osv.Glad

[rore]
0

*skrattar* Tack Szirius!! Du har rätt Glad

Elpida
0

Har faktiskt bokmärkt denna tråden så jag  ska  kunna gå in varje dag och se hur värdig jag faktiskt är Skrattande

"Du har alltid två val"

Medarbetare på Spiritualism iFokus

crinalina
1

Vill lyfta fram denna tråd lite grann då jag tycker att den är såå viktig! :D

#5 Det du säger om att du lärt dig att man inte ska förvänta sig någonting för då blir man bara besviken väcker ett minne hos mig. Som 22-åring läste jag på KomVux och vi hade en lärarinna i ett par ämnen som lärde ut den filosofin. För HON hade minsann haft förväntningar och blivit besviken och det tänkte hon aldrig göra om. Nu var ju vi vuxna och kunde tänka själva, nåja en del av oss kunde det iaf, och jag slof rakt bakut när hon gick på och protesterade med all min kraft. Jag ansåg nämligen redan då att man SKA förvänta sig, för även om man skulle bli besviken så har man iaf haft den häftiga och underbara känslan av förväntan. Det skar sig rejält mellan oss kan jag säga. Det hemska var att hon även uttryckte den inställningen till de elever hon hade som gick i 7an (och uppåt). Tack och lov så gick hon för långt så hon blev till slut fråntagen sina högstadieklasser och fortsatte på med bara vuxenelever. Jag lyckades få henne utbytt från mina klasser också.

Den här historien gör mig glad idag, för den talar om för mig att jag alltid har haft rätt tänk och det gör mig stolt och glad och det gör att allting känns lättare och närmare för mig. :D Jag älskar att förvänta mig saker och jag älskar ännu mer när förväntningarna går i uppfyllelse, vilket de alltid gör nuförtiden :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

retep
1

Liksom Kärlek finns allt vi kan önska i livet i överflöd åt alla!

SHIAWASE
0

Bra att denna kom fram igen!!  Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
1

mm en bra påminnelse!  nu har jag nåt att fundera över idagGlad