Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-generellt
Läst 1596 ggr
LoAEmma
0

Perfektion - När ska man nöja sig?

Ja när man använder Medvetet Skapande känns det på ett sätt som man då söker det helt perfekta livet, ur sin egen synvinkel såklart. Samtidigt som man chillar och mår gott i livet som det är.

Det jag funderar på är; hur mycket perfektion ska man söka uppnå?
Ska man ändå "nöja sig" med sin partner fastän inte allt är helt toppen, eller ska man söka vidare i hopp om att finna det perfekta förhållandet?
När man letar hus, ska man välja det som känns rätt men kanske är mer slitet än man tänkt sig, osv osv genom hela livet.

Blir man bortskämd i tron att man kan få och förtjänar det allra allra bästa perfekta? Eller SKA man alltid satsa allra högst? Ska man alltid gå vidare om inte något känns helt superbra?

Känner att det finns två tydliga sidor, aspekter av det här och vill ha hjälp att reda ut tankarna.

Jag anser ju att alla är värd sitt allra bästa såklart, men har man ibland för högt ställda krav, och behöver chilla och känna att allt egentligen är finfint ibland?

Hänger ni med?

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Tilde]
0

Vad gäller en partner strävar man inte direkt efter det perfekta.. eller man tror att man gör det, tills man hittar den rätta. Det handlar om personkemi, vilket inte är något man kan mäta i perfektion eller liknande. Jag tycker även det är likadant med hus. Det ska kännas rätt och det kan det göra utan att allt är perfekt :) Det är vad varje person förtjänar, att det ska kännas rätt, perfekt eller ej.

SHIAWASE
0

Som Abraham-hicks brukar sag " du kommer alldrig att fa det gjort" med andra vi kommer aldrig att na perfektion,, for varat JAG vill alltid expandera. Nar vi ar natt ett mal , sa kommer vi att satta nasta, vi vill expandera och darfor kommer det alltid finnas kontraster ocksa,,, Just dafor ,att vi aldrig kommer att na perfektion,eller ett slutmal, sa ar det sa viktigt att vara i nuet.

Genom att vara i kontakt med sig sjalv, med att vara uppkopplad till sitt hogre jag, nar vi kanslan, som vi egentligen soker genom tex. en partner etc.

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

szirius
1

Jag tycker att det är "nyttigt" att blicka på sig själv när man ställer dessa frågor…själv är jag tex knappast perfektFlört. Vi har alla våra sidor och jag tycker att man kan vinna mkt kärlek i att ha en ÖDMJUK INSTÄLLNING till varandras bristerGlad.

Relationer är så komplexa…det känns som att de är till för att vi ska växa och lära oss saker…"jag är den jag är, du är den du är,kan vi tycka om varandra ändå, fast vi kanske tycker o tänker olika ibland? "

SHIAWASE
0

Haller med dig Szirius!! Bra skrivetGlad

Jag ar oerhort tacksam for mitt och min mans forhallande!! Vi har ju varit gifta sa lange,, 20 ar:) och visst har det varit  full med kontraster,,,men nu har vi nog natt till en av de basta faserna!! Precis som du sager, jag ar den jag ar, du ar den du ar, Men vi ar liksom en bra kombination, fast TOTALT olika i manga avseenden.. Jag inser ju NU att han ar den baste jag kunde ha traffat,, eftersom tack vare honom , sa har jag natt till detta fantastiska stadium, som jag befinner mig is JUST NU, att ha hittat uppkopplingen till mig sjalv, att kanna mig fylld av harmoni, karlek, och ljus. OCH dessutom har han ocksa kommit till det stadiet pa sitt satt, men naturligvis for att JAG har funnit dar som en kontrast   for honomFlörtJAG har natt punkten dar jag kan vara HELT lycklig, lycksalig SJALV, Jag ar helt synkroniserad med och uppkopplad till mig sjalv,,, och kanner darfor storre karlek till min omgivning an vad jag nagonsin har gjort tidigare, och far dafor storre doser tillbaka av karlek an vad jag nagonsin har fatt tidigare

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

För mig handlar Medvetet Skapande inte om att söka det perfekta livet, det handlar om att skapa mig det perfekta livet! Och det gör jag bäst genom att fokusera på allt jag redan har, vara i nuet, uppskatta stort som smått - just som det redan är!

Inte sträva efter att få annat i det yttre, utan sträva efter att känna annat i det inre. Det handlar om att bara vara och vara nöjd och tillfreds, det handlar om att tillåta allt, och alla, andra att vara just som de är där de är i sina liv och sitt varande.

Därför att när du är där och gör detta så kommer du att må bra, du kommer att vara lycklig och tillfreds och då kan du inte dra till dig något som drar ner dig - därför att du attraherar alltid det som matchar dig och dät du är. Du får inget i ditt liv som du inte har bjudit in!

Så det är när man kan detta som man kan skapa sitt drömliv! Därför att alla önskningar är redan gjorda, alla rikedommar, drömförhållanden, drömbilar, drömresor och drömupplevelser står redan utanför din dörr och väntar. Men det är först då du är i linje med dem så dörren kommer att öppnas så att du kan se dem!

Så på ren svenska skit i det yttre, så långt det går, och fokusera på att må bra! Skrattande

crinalina
1

Det finns några saker att komma ihåg. Det första är att allting är relativt, det betyder att det som gör dig lycklig vid en tidpunkt i ditt liv inte nödvändigtvis behöver göra dig lycklig vid en annan tidpunkt i ditt liv. Lycka är färskvara och eftersom vi strävar efter att vara lyckliga så krävs det att man hela tiden kastar bort sådant som gått ur tiden och tar in nytt och fräscht. Lyckan är helt enkelt levande.

Det andra är att ta reda på vad perfektion betyder för just dig, för vi har alla olika uppfattning om det. Jag tex anser att jag är perfekt, det betyder inte att det inte finns några fel på mig eller att jag är fullärd och inte behöver lära mig mer. Det betyder att jag är perfekt för mig i DETTA nu. Det betyder att jag matchar mig själv. För att fortsätta vara perfekt i nästa nu så krävs det av mig att jag fortsätter att utvecklas och förändras åt det håll som mitt inre går även i det yttre.

Perfektion för mig är när man matchar det inre med yttre. Och eftersom man hela tiden förändras i antingen det ena eller det andra så krävs att man inte stagnerar och stannar stilla.

Detta betyder dock inte att man hela tiden ska blicka framåt utan det betyder tvärtom att man ska se sitt nu. För det man önskat sig tidigare är det man ser idag, det jag drömde om förra året är det liv jag lever idag och när jag ser, njuter och uppskattar det jag har idag så matchar jag mitt inre med mitt yttre. Eftersom mina tankar och drömmar idag är utvecklade och förändrade då jag redan har nått de drömmar jag nu lever i så kommer mitt yttre att se annorlunda ut nästa år, vilket betyder att jag behöver göra de inre förändringar som matchar mitt inre. Eller tvärtom, jag förändras i det inre och då krävs det att jag matchar det yttre för att vara i lycka och då också, i mitt tycke perfektion.

Nej, man ska aldrig nöja sig med mindre än det man innerst inne vill. Bortskämd är ett ord som är skapat utifrån avundsjuka och har absolut ingenting med att uppfylla sina drömmar och skapa sitt liv och sig själv att göra. Man kan få allt man drömmer om. Faktum är att man faktiskt får allt man drömmer om. Varför ska man hålla igen på det? På grund av avundsjuka från andra? Rädsla för vad andra ska tänka och tycka om en? För att det sticker i ögonen på folk för att man inte får vara annorlunda eller ha det bra eller må bra? Svar: Det finns ingen anledning att hålla igen på sina drömmar eftersom de blir sanna om man tror på det. Drömmar finns där av en anledning. Drömmar är vår vägledning till vart vi ska i våra liv. De andra frågorna kan man svara nej på. Ingen har att göra med vad du gör, alla har samma möjlighet att medvetet skapa sitt liv. Det är inte bara några få förunnat.

Vad gäller partner. Jag har ju manifesterat min drömpartner vilket också innebär att jag har manifesterat några smärre saker som jag kan reta upp mig på. Men det innebär också att jag har manifesterat alla positiva och underbara känslor som vi delar. Jag manifesterade också medvetet någon som tillåter mig att växa och som stöttar mig i det jag vill göra med mitt liv. Och återigen, man ska inte nöja sig med mindre än det man vill ha. Och det jag pratar om är känslorna man vill ha i ett förhållande.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction