Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-och-relationer
Läst 2443 ggr
[Sniff]
3

Den rätta

Hur är det med kärlek? Hur vet man att man har fått den man söker? Ni som träffat någon medvetet med LoA, hur visste ni? Glad

[Kathja]1
0

Behöver man fråga är man inte rätt, gäller allt i livet. Du vet när du hittat rätt, då infinner sig ett lugn, en trygghetskänsla - du har hittat hem. Kyss

[Sniff]
0

Tack! Skrattande

Men om man hittar någon som redan är tillsammans med någon, hur blir det då? Är det fel då? Förvånad

[Kathja]1
0

Det kan jag svara på! Det kan bli hur bra som helst, om det är den rätta. Min man är mitt livs kärlek, med honom hittade jag hem, och han var gift då vi träffades. Inget jag är stolt över, men så var det.

Jag var skild sedan ett år tillbaka och hade inte alls tänk mig något nytt föhållande - däremot så hade jag en önskan om att bli hel, lära mig älska mig själv, hitta lyckan och växa som människa. Min man visade mig vägen till allt det genom att vara det själv. Så jag fick det jag hade bett om, bara i en form jag kanske inte hade tänkt mig. men så är det ju ofta.Tungan ute

Men från början skulle vi bara ha sex Flört

målle
0

min sambo var min arbetskamrat och absolut ingenting mer i drygt 4 år innan vi plötsligt föll för varann, vi var båda singlar visserligen, men jag vill bara ha sagt att de dyker upp när de ska så att säga, vare sig de är singlar eller ej! Skrattande

[Sniff]
0

Tack för era berättelser! Det känns så positivt och spännande, vill också träffa någon nu! Skrattande

LoAEmma
2

Jaa heja kärleken!! Det viktigaste i livet :)
Kan vara så att jag har hittat rätt nu, det känns så! Ska bara loa på hans känslor också hihi…(vet ju inte riktigt vad han känner ännu)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Sniff]
0

#6 Vad spännande! Lycka till! Skrattande

LoAEmma
0

Tack så mycket Sniff!! Imorgon ska vi fika med en av hans kompisar nere vid ett fik på en brygga :)

*Det blir som det ska*

linnease
3

jag har just hittat hem… :)  Kärlek med stort K! och man verkar inte behöva nöja sig med en, tror det funkar att ha ett par stycken oxå :) :) ♥

(hehe.. hoppas jag.. )

SHIAWASE
0

GladWowYou Go Girl!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
0

Linnease - way to go girl!!! Njuta och leva är ju vad det går ut på och allt ska göras i, och med, KÄRLEK. Så självklart kan man ha fler om det känns rätt!

målle
0

linnease - haha du är en riktig cooling! I mina ögon lever du livet! Inte livet jag vill leva men..ja du lever livet ändå (du fattar säkert vad jag menar) du chillar om inget annat! Skrattande

[Sniff]
0

Hur lång tid tar det? Oskyldig

[Kathja]1
0

Att träffa någon? Obestämd Allt från 1 sekund till 100 år. Det beror ju på hur öppen du är, hur väl du attraherar det du vill ha, hur väl du vet vad du vill ha osv.

[Sniff]
0

Jag tycker att det borde hända nununuOskyldig Jag vet vad jag söker, jag vet hur jag vill må när jag har hittat honom och jag mår så himla bra just nu att jag tycker att jag inte kan göra annat än att få bra saker att hända, är det något annat jag borde tänka på? Leva i nuet och inte försöka skynda på det hela kanske, hahaSkäms

[Kathja]1
0

Helt rätt, leva i nuet, njuta och vara glad. Det (h*n) kommer då du är redo, och det är vi inte alltid då vi själva tror att vi är det. Försök att släppa din önskan helt fri till Unversum/Gud att leverera - sluta vänta och gör något roligt så länge.

Ja och så var öppen för alla impulser som dyker upp! Önskningarna kommer sällan paketerade som vi förväntar oss…

crinalina
1

Man bara vet, det finns inga funderingar på om det är rätt eller inte. Man bara vet liksom.

Skrattande

linnease, jag säger som målle. Du lever verkligen livet. Inte livet som jag vill leva, men livet som du vill leva och det är ascoolt! Det blir lite mer påtagligt eftersom det skiljer sig från de flesta av oss andra. hehe

Hur lång tid det tar är precis som Kathja-R säger, allt mellan 1 sekund till 100 år. Det finns dock lite olika saker man kan göra för att komma i rätt linje för det.

Först och främst inte stressa och bara låta det ha sin gång, lita på att när du är redo och har lärt dig allt du behöver veta så kommer kärleken och knackar på dörren.

Att veta vad du vill ha är väldigt viktigt, tror jag. Att veta vad du vill ha i from av känslor farmförallt. Så varför vill du ha "den rätte"? Hur vill du känna med honom? Hur vill du att han ska känna för dig? Och hur får det dig att känna?

Känn känslan av att ha honom/henne/dem (hehe) nu och njut av den. Må bra i den, skratta och var glad.

När det sker går inte att säga, men när du vet vad du vill ha och du har skickat ut din önskan så är ditt enda jobb att leva ditt liv som det är och utvecklas i kärlek och bara njuta av allt du har i ditt liv och allt och alla som kommer in i ditt liv.

Kanske är det inte den första som är den rätte, men isf så är det för att du ska lära dig någonting. Det är fortfarande där för att du ska njuta och må bra av det så länge du kan och vill.

Helt enkelt så här; ta reda på vad du vill innerst inne och fortsätt sedan med ditt liv utan att leta och utan att vänta. Kärleken kommer när man minst anar det. Och kanske till och med den minst anar.

Jag hade redan nekat min ett halvår tidigare, lärt känna honom som vän under tiden, och helt plötsligt insåg jag att shit det är ju han. Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Sniff]
0

Det är precis det jag försöker göra! Men när jag vill något är det svårt att få det ur tankarna.

Jag ska fortsätta att bara njuta av livet och sluta fundera så mycket på allt… Skrattande

målle
1

Sniff - du e ju uuuung (får jag själv höra och jag är 11 år äldre än dig Flört) chilla! Han kommer! Min sambo dök upp från ingenstans, eller kärleken rättare sagt dök upp från ingenstans och jag hade ju aldrig anat att jag skulle falla för honom, min arbetskamrat jag jobbat ihop med i dryga 4 år, men så plötsligt en dag ngn gång i oktober 2010 vill jag minnas, mådde jag så förbaskat bra, jag hade riktiga fjärilar i magen och var bara så otroligt glad, lycklig och tillfreds, jag trivdes som singel, jag var glad i det och tänkte väl egentligen inte att jag skulle/ville hitta ngn, dock visste jag hur jag ville känna mig med en kärlek, men tanken på att få en pojkvän i livet igen fanns där inte på det sättet. Men så plötsligt en dag, i samband med denna otroliga lycka och tillfredställelse jag kände för livet och mitt mående, upptäckte jag att jag, helt från det blå, började intressera mig för min arbetskamrat och tydligen började jag le annorlunda mot honom och gav honom blickar etc (detta har han berättat för mig nu i efterhand, jag själv märkte inte ens att jag sände SÅ tydliga signaler Skrattande) och vips så bekräftade han ett intrese för mig och på den vägen är det! Nu har vi varit ett par i drygt 1,5 år och bott ihop i 1 år.

Så, chilla, känn tilliten i att han kommer när det är dags!

[Sniff]
1

Jag har träffat någon som stämmer in på det jag önskar, men det finns problem med i bilden, vilket gör att jag tvekar. Jag minns inte heller hur det känns i början, inbillar jag mig bara eller känner jag på riktigt? Jag mådde så jättebra när jag träffade honom.
Efter att ha varit olyckligt kär i tre år är jag glad över att vara fri och kunna träffa någon som jag har en chans med, det är väl därför det känns så spännande och hoppfullt.

Gah. Nångång, närsomhelst, när jag minst anar det. Woho, jag har så mycket att se fram emot! Skrattande

LoAEmma
1

Jag har ju också träffat någon, som betyder jättemycket för mig! Så nu känner jag rätta känslorna utan att behöva föreställa mig dem liksom :)
Jag har ännu inte fått bekräftat i ord hur han känner, men tolkar jag hans sätt så är det suuperbra!!

Så nu tänker jag inte på att det var trassligt mellan oss tidigare i dejtandet utan fokar på hur det har varit senaste veckorna. Han verkar må bättre i sig själv nu och det påverkar mycket mycket. Lika mycket som hur jag själv mår såklart, givetvis ;-)

*Det blir som det ska*

[Sniff]
0

Jag har som sagt träffat en kille som funnits lite i bakgrunden i ca ett år, men som nu på sista tiden har blivit tydligare och tydligare i mitt liv. Från ingenstans så har vi plötsligt börjat träffas (genom andra människor), och jag mår så himla bra när jag är med honom. Han är precis så som jag vill att min pojkvän ska vara.

Men jag är så rädd för att falla tillbaka till att vara den olyckligt kära tjejen igen, och det gör att jag lägger massa energi på att tänka på det istället. Jag blir ledsen när jag analyserar och grubblar över allt som händer, jag vill inte tänka och fundera så mycket utan bara följa med i livet ju.

Ge mig en liten puff så att jag kommer på rätt tankar igen. Jag försöker att tänka positivt, men vissa dagar är det så svårt och då blir jag så rädd för att vara tillbaka i mörkret igen.

Men det händer om det är meningen! Visst? Glad

LoAEmma
0

Självklart, det blir alltid som det ska!! :)

*Det blir som det ska*

[Sniff]
0

Tack, precis vad jag behöver höra! Glad

[Evigheten]
0

Sniff: var i en liknande situation alldelles nyligen och då taklades jag med sådana känslor, men då körde jag en workshop om du hört talas om det? finns olika ord för samma..

Såhär brukar min workshop ha sett ut typ

det känns som att han inte skulle vilja ha mig, men egentligen varför skulle han inte vilja det? jag är värd det bästa i livet en kille kan faktiskt välja MIG framför alla andra tjejer, för jag är en bra fin tjej, och det är jag värd, att bli älskad och jag gillar honom han gillar mig  han känner mest för mig för det har han sagt och jag känner ju lika, han gillar verkligen mig för det märks och han har mig som nummer ett i världen för det är självklart att en kille kan vilja ha mig så mkt för jag är en bra fin tjej!

Det har funkat för mig och jag är mkt mer positiv nu och har insett att en kille kan faktiskt välja mig framför andra så bara njuter nu för man har ju dragits till varandra av en anledning Glad

[Sniff]
0

Tusen tack! Kyss