Balans och Harmoni
Tankte lite pa balans och harmoni, ord som ofta dyker upp inom oss och har pa forumet, nar vi pratar om skapelse av var tillvaro.
Tankte da pa vad jorden egentligen ar balanserad och harmoniserad. pa ett fantastiskt satt.
Har sittar jag, kl. 6 pa morgonen och dricker kaffe, i trettio-graders varme.
Samtidigt sa gar LoA Emma och lagger sig med sin varmedyna:)
En del av varlden har sommar, en annan vinter, vissa delar ar under tyst nattvila, andra befinner sig i det mest hektiska tillstand mitt pa dagen.
NU med alla dess ingredienser varlden over
Alla dessa kontraster behovs for att balansera jorden totalt….
Det samma galler for oss ocksa,,,,, Balans och Harmoni…
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Visst är det så! Och allt som har kommit i oharmoni fortsätter att sträva mot att åter komma i harmoni med sig själv och allt annat, det är ju därför det är så viktigt att vi jobbar med våra blockeringar därför att de står i vägen för vår återharmonisering.
Lita på att Universum vet vad det gör, lita på allt sker när det ska ske och att allt strävar mot att bli det som det är skapat att vara - i harmoni och kärlek.
Fina tankar :-) Jo det är ju meningen att det ska vara sommar och över 20 grader här med, i Sverige, i norrland. Men igår natt blev det kyligt!
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
Tänk att se harmonin i Norrlandssommarens kyla, som är ljusa dagar och nätter, gröna träd och och fåglar, härliga människor utan vinterkläder……………o.s.v. Och här i Skåne sitter jag under ett träd i skuggan, för att det i solen är för varmt!
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Jag skulle mer än gärna ha mer värme här uppe också! Denna sommar har bjudit på mer höstväder än sommarväder!
*Det blir som det ska*
Vi pratade i en annan trad om att barn ar bra "komponenter" for att lara oss att inte paverkas av omgivningen utan bara fokusera pa JAG. Vadret ar ett annat. Vadret ar inget vi kan andra pa,, sa det ger oss ett ypperligt tillfalle ett trana pa att vara nojd oavsett….
Nu kan jag ju som "norrlanning" forsta dig naturligvis LoA Emma!! Pratade med mamma haromdagen ocksa,,,, och naturligtvis sa kommer sommarens icke-somriga vader pa tal
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Hehe precis! Är nu för tiden mer accepterande angående vädret, bor man här så bor man här ;)
*Det blir som det ska*