Min drömdag - idag har jag...
Inspirerad av Crinalina kände jag att det vara dags att dra igång en "Drömdags-tråd".
Hur har din Dröm-dag varit idag?
Jag har idag:
Det var så tråkigt väder här hemma så jag och mannen tog och åkte till Köpenhamn över helgen. Hittade ett super mysigt hotell nere vid hamnen. Jag vara älskar hotell och hotellfrukost, ser så fram emot i morgon bitti!
Annars har vi knallat runt på Ströget och däromkring och njutit av solsken. Jag har självklart fått handlat lite nya kläder. Hittade en supersnygg klänning för 3799 kr som jag bara var tvungen att ha. Kommer att passa så bra nästa helg då vi ska på fest på en stor herrgård ute på landet, god mat, trevligt umgänge, barn och hundfria. Me like! Hittade också en kjol på rea, den kostade nu bara 1799kr. Rena fyndet! Och så blev det såklart ett par skor också.
Sedan var jag och mannen och åt på en väldigt mysig restaurang som låg inte långt från vårt hotell. Träffade ett väldigt trevligt par ifrån Holland, det blev många goa skratt och vi blev bjudna att komma och hälsa på när vi hade vägarna förbi.
Nu sitter vi på rummet och myser med lite gott att dricka, får ju passa på att njuta av att vara barn och hundlediga. 
Underbart Kathja-R!! 
Så här har min dröm-dag varit idag;
Vi vaknade lite småsent men det var ju skönt i luften med perfekt temperatur tack vare vår aircon i sovrummet. Vi låg och småpratade lite innan vi gick upp och satte oss under gazbon på takterrassen och planerade dagen.
Eftersom det var alldeles för varmt för att vara utomhus så bestämde vi oss för en spontan shopping tur till köpcentrumet Plaza Major, och IKEA. Vi tog bussen ner till tåget och sedan tåget dit, mest för att jag gillar att åka tåg. Jag känner mig kreativ i närheten av tåg och det tycker jag är skönt och det är en rogivande och mysig känsla för mig.
Vi strosade runt lite i de olika butikerna och vi köpte båda två en del nya, fina sommarkläder. Jag köpte tre jättefina klänningar, en är en klassisk svart basklänning, en är en sexig röd med en perfekt urringning och den sista är en härligt sval, blommig sommarklänning. Jag har önskat mig alla tre ett tag nu. Jag köpte också ett par svarta och ett par röda sandaletter (med perfekt höga och smala klackar som det varit så svårt för mig att hitta här i Spanien, men det går ju lätt nu när man inte behöver titta på priserna längre hehe) och så köpte jag ett par vita och ett par slingbacks med kilklackar. Sambon var i behov av både det ena och det andra och var jättenöjd med att hitta lite allt möjligt som han föll för och som naturligtvis passade som en smäck på honom.
När vi hittat det vi ville och var nöjda så gick till en av alla restauranger och en mysig tapaslunch innan vi gick vidare till IKEA. Där köpte vi en ny säng med en superskön madrass så vi äntligen får ligga på samma höjd och utan skarv, vi köpte också en bäddsoffa till gästrummet så vi kan ta ut den stora sängen därifrån, men ändå ha plats för ett par stycken som sover tillsammans om de kommer på besök, och så vi kan sätta in de nya kontorsmöblerna som vi köpte till mig. En ny stol, nytt skrivbord och ett skåp med både hyllor och lådor, plus en massa smått och gott som man har användning för på ett kontor.
Vi köpte även ett vitrinskåp till vardagsrummet, nya stolar till matbordet, ett skåp till köket och ett till tvättstugan.
Vi tittade på nya möjbler till balkongen och terrassen men hittade inte någonting som skrek ta oss, ta oss.
Naturligtvis så ordnade vi så vi får det hemkört och uppburet nästa vecka. Därefter tog ve en taxi hem.
Jag sitter nu med min nya röda klänning och mina nya röda skor på mig, uppsminkad och klar och väntar på att karln ska bli klar han också. Jag får alltid vänta på honom. Vi ska ta taxin till en av våra favoritrestauranger där vi ska möta upp några goda vänner för lite god mat, gott vin och mycket skratt.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Härliga dagar!!!
Men Carina, ska du verkligen visualisera att du alltid får vänta på din man? 
*Det blir som det ska*
Medarbetare på Gravid iFokus
LoAEmma, bra uppsnappat!
Och ja, jag gillar faktiskt det, för det ger mig tid att slappna av efter att ha gjort mig klar. Jag gillar nämligen att vara ute i sista stunden när jag gör mig klar och då är det skönt att få säta sig ner i några minuter extra och ta ett djupt andetag innan man ger sig iväg. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Min drom-dag, ar att vakna upp i varan nyrenoverade lagenhet, dar koket att stort, nytt IKEA kok, med stora ytor, och valsorterade hyllor, och utrustat med all som behovs!
Att koka kaffe i den nya kaffebryggaren, med Kona-Coffee, kaffe bonor , och sitta med familjen och ata en lang frukost, med massor av harlig mat, frukt och palagg.
Sedan bara slappa under dagen, ute pa balkongen eller ta ett bad i varan SPA-del, dar vi bade har Jacuzzi, och aven ett "kallvatten" bad (som man ofta gor har i de heta kallorna, man badar i varmt, svalkar av sig i det kalla). Men innan jag tar badet i SPA delen, sa har kommer massoren som jag har bestallt, och jag far en fantastisk helkropps massage, samt ansikts behandling.
Efter badet, sa slappar vi igen med nagon eftermiddagsdrink och harlig musik.
Pa kvallskvisten sa kommer det over vanner, och vi bjuder pa sashimi av hogsta kvalitet, vi grillar Kobe-biff som bara smalter i munnen, pa balkongen, och vi ater en massa annat gott dricker harligt , fylligt rott vin, och njuter av allt. Barnen njuter av den mat de har bestallt,
I och med att det nya koket ar sa stort och luftigt sa gar det sa latt att plocka ihop, nya diskmaskinen ar ocksa stor sa det kanns bara trevligt att plocka ihop.
Efter middagen sa sitter vi i vardagsrummet, dar vi har slagit ut ett par vaggar, och har en jattestor ny soffgrupp dar manga far plats. Och dar sitter vi och bara kanner lycka (Shiawase betyder for ovrigt lycklig, happy etc:)

Under dagen kommer det ocksa nagra samtal om att min nyutgivna bok har salt jattemycket!! nagra foredragsuppdrag , samt nagot nytt tv-uppdrag som verkar jatteintressant
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag vaknade av en puss på kinden och en röst som sa "Good morning Sweetie, here's your coffee". Världens bästa man som utförde vår morgonrutin, en rutin vi haft större delen av vår tid tillsammans.
Jag satte mig upp i sängen och gav honom en hejdåpuss, han skulle iväg på ett möte. Jag tog min kaffemugg och gick upp på taket och lade mig i hammocken och njöt av värmen och den friska morgonluften, och doften av mitt kaffe, ett tag innan jag gick ner och satte mig att skriva en stund. Boken börjar bli klar nu, jag är på sista renskrivningen innan jag kan skicka iväg den.
Efter ett par timmars skrivande så kände jag mig lite hungrig och gjorde en god omelett med röd paprika och purjolök, gott, som jag avnjöt framför ett avsnitt av Gilmore Girls.
Helt plötsligt så kände jag att jag ville måla så jag plockade fram målarsakerna och satte mig på balkongen och målade lite. Det var skönt att vara i flow med det också, idag igen. Tiden försvann och motiven växte.
Efter en skön dusch så ringde jag en taxi och åkte ner på stan för att träffa kompisen för en lunch på en av mina favorit tapasbarer, jag shoppade ett par skor och ett par toppar och tog en taxi hem.
Älsklingen kom hem precis efter mig så vi lade oss i sängen och kramades och berättade om våra dagar, sedan gick jag upp och la mig på solsängen en stund. Ikväll ska vi grilla lite för oss själva och ha takterrassmys. Sååå härligt. Ännu en lyckad dag i mitt hjärtas tecken. Precis som alla andra dagar, fast ändå ny.
Idag har varit en kanon dag! Vaknade ganske tidigt, stax efter sju, och eftersom vi är i vårt hus på Kreta så kunde jag börja dagen med några längder i poolen. Sedan tog jag en kopp te och satta mig på takterassen för en stund av "bara vara".
Lagom tills teet var utdrucket och jag började tröttna på mitt eget sällskap kom min underbara man upp för att hålla mig upp till mig. Blev att vi åt lite frukt och yoghurt til frukost och sedan tog vi Holger (hunden!) på en promenad. Allt var så lugnt och fridfullt!
Väl hemma igen skulle min man iväg på ett affärsmöte och jag passade på att skriva i någon timme - det flöt på så bra och jag känner mig väldigt nöjd med vad jag fick ner. Är så glad över min skrivmaskin!!!
När han kom hem någon timme senare gick vi och la oss för en liten siesta tillsammans med hunden. Det var tänkt att vi inte skulle göra något speciellt nu på kvällen, men eftersom vi fick ett väldigt glädjande besked (den där investeringen som vi gjorde för en tid sedan hade nu fallit väl ut!) så tog vi oss in till byn för att fira med god mat tillsammans med våra närmsta vänner.
Äntligen är dagen här då vi från nu och i all evighet har så mycket pengar att vi aldrig mer behöver fundera på ifall vi har råd att göra ditten eller datten.