Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: ot-off-topic
Läst 1450 ggr
koj
0

bittra människor, nya jobbet

Igår började jag på ett nytt extra jobb på sidan om från ett annat. Och jag måste bara säga herregud! Vilken dålig energi det är på denna arbetsplats! Människorna som var där var/är så bittra. Jag fick skåda små tjafs mellan dem, de vara otrevliga mot varandra, verkade inte ha tålamod mot oss nya där osv. Vad är det här tänkte jag!?  Jag försökte trots allt vara glad, trevlig mot alla trots dåliga energien från vissa. Jag har lärt mig att alltid vara trevlig och positiv mot personer dessa men, jag känner just nu att jag orkar verkligen inte. Ska det behöva vara såhär varje gång? Detta får mig att få ännu mer hemlängtan (jag flyttade till grannlandet för att arbeta några månader). Och just nu känner jag inte alls för att gå dit om en timme. Kommer på mig själv hela tiden med ursäkter för att inte gå dit..

Hur man ska tackla detta?

| koj.

LoAEmma
0

Antingen se det som ett projekt att kunna vända stämningen där! Eller så rädda dig själv så snabbt du kan och säg upp dig! ;)

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

SHIAWASE
0

DU attrahera ALLT i din tillvaro!!! SA aven om inte DU sjalv ar bitter eller klagar sa har du ATTRAHERAT situationen :) Sa detta ar nagot som du sjalv maste jobba pa:))) Det ar sa LoA fungerarGlad

Om detta ar nagot du kan andra pa, sa kan du ju sluta och aka darifran!! Om det inte gar (att sluta nu pa engang och aka darifran) da ar det bara att forsoka trivas med situationen, forsoka njuta av NU!!!

Det ar aldrig nagon annans fel,,, du attrahera ALLA situationer for att det ar till det BASTA for just DIG!!

Luddigt svar som du kanske inte tycker om , men sa finurligt fungerar det!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

retep
1

Vi tror av gammal vana att vi är skyldiga till, eller att vi kan ta ansvar för andras beteende. Men vårt ansvar ligger i vår förmåga att harmonisera oss själva och därigenom generera den kraft som bidrar till att balansera vår omgivning. Vi kan och bör tillåta oss själva att hålla distans till andra och deras destruktiva beteende, genom att stärka vår självkänsla, se och uppmärksamma våra positiva bättre sidor, se och ta tillvara värdet av det vi upplever och erfarenheterna vi får.

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

crinalina
2

Jag skulle vilja slå ihop Shiawases och reteps svar.

Du attraherar själv allt och alla, och deras beteenden, in i ditt liv. Medvetet eller omedvetet. Det betyder att när någonting som det här dyker upp så finns det en lärdom i det, något som du behöver lära dig för att växa som människa.

Så ja, du har attraherat det till dig. Men, som retep också säger, så kan du aldrig ta på dig ANSVARET för andras beteende och du är aldrig SKYLDIG till det utan vårt ansvar ligger i att hitta balansen i det som sker inom oss själva.

Varför har du attraherat dessa människor och deras beteenden, vad kan du lära dig av dem och det? Tillåter du dig själv att påverkas mer än du vill och isf varför och på vilket sätt?

En hjälp för mig i sådana situationer är The Optimist Creed, av Christian D. Larson.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction