Att skjuta upp saker,,,,
Är ni duktiga på att få saker gjorda på en gång? Eller skjuter ni upp saker?
Jag är nog rätt så duktig på att skjuta upp.
Ofta är det bättre att få det gjort ,,,, kanske? Hur är där talesättet? ”Skjut inte upp till morgondagen det du kan göra idag”..
Min man kan bli vansinnig på mig för att jag skjuter upp saker:)
MEN,,,, samtidigt så tycker jag om uttrycket “inspired action” . Agera inte förrän du är inspirerad, förrän man är i “linje” med det man ska göra. Känner du dig inte inspirerad, så vänta med att agera.
Tex. när man jobbar med översättningar, så är det ju dead-lines att passa, så jag kan ju inte alltid vara inspirerad,,, med det är sådan skillnad på att översätta när man befinner sig totalt uppkopplad, då flyter allt på , medan när man inte är det, så är det jättesvårt, och man kommer inte på någon bra översättning för många termer och uttryck. Det är ju likadant med det mesta. När du befinner dig i linje med dig själv så bara flyter allt,,,, när du inte gör det, så gör man fel, misstag mm.
Så att skjuta upp saker kan alltså vara bra ibland! Slutresultatet blir kanske bättre om du väntar tills inspirationen dyker upp?
Nu har vi ju alla vardagssysslor som vi “måste” ta i tu med, så kan jag inte skjuta upp det sa försöker jag atminstone att “lajna” upp mig själv innan tex. städning eller vad det nu kan vara, det går ju bättre då…och är roligare….
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Oh, nej! Nej som inte duktig på att ta itu med. Jag har gärna skjutit upp saker, jobbiga saker, saker som inte kännts bra. Istället för att jobba med känslan har jag alltid istället valt att skjuta upp det som har kännts motigt. Men nu för tiden är jag mycket bättre på att peppa mig och sedan ta itu med vad det nu kan vara. Men förr var jag hopplös.
Nu är jag hopplös ibland. 
Nar man vet att man kan jobba med kanslan forst sa kan det nog vara bra att skjuta upp saker. Tex. om man maste ringa ett samtal som man inte alls vill, sa ar det ju garanterat sakert att du far ett bra "resultat" av samtalet om du skjuter upp samtalet tills du har natt inspirationen!! tycker jag…
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Jag har skjutit upp saker många gånger. Nu är jag bättre men långt ifrån bra. Det är en balansgång mellan att invänta inspiration, själv vara på lite bättre humör och förberedd och att få saker gjort på en gång. Ta tjuren vid hornen eller ännu bättre - intala sig att det är något spännande som ska hända så fort jag tar tag i det. Då vänder jag känslan till det bättre!
Jag gör saker precis när de känns rätt att göra, med tecknandet t.ex. så vet jag att om jag inte har den rätta känslan och inställningen som gör att jag får till det bra, då väntar jag med att ta fram bilden. Jag måste ha inspiration för att det ska bli så bra som jag vill. Med för mycket press går det inte, då skjuter jag upp det tills jag har ro att teckna för att det är kul.
Jag har blivit bättre på att lyssna på vad jag vill, och det har också gjort att jag gör roliga saker nu och inte sen. Mindre roliga saker brukar kunna vändas till hyfsat roliga och göras ändå. Men känns det fel, då ska jag inte göra det just då för då kan det förstöra min positiva energi.
När det kommer till städning så är jag jäkligt bra på att skjuta upp, ja! Jag gillar egentligen att städa, tycker det är både energigivande och meditativt - och älskar ett välstädat och ordnat hem! 
Men det är det där med att komma igång. Efter februari så tänkte jag att jag städar till påsk… det blev bara en mindre städning och så naturligtvis så dammsuger jag 1-2 gånger i veckan. Men nästa städning blev i juni!! Fyra månader för att städa!
Samtidigt så är min sambo verkligen fenomenal på att skjuta upp saker. Verkligen allt. Jag ska och jag gör det sen är standardfraserna. Och ofta händer inget, utan jag börjar tjata och så mår jag dåligt både över det som inte blir gjort och över att behöva tjata och över att han inte känner att han vill ta itu med det.
Är det däremot saker som jag känner starkt för, saker som jag verkligen vill - typ boka semester eller köpa biljetter till någon konsert, då skjuter jag ju inte upp något utan får det gjort direkt.
Jag har även svårt att sätta mig och njuta av en bra bok, när jag vet att jag har saker att göra - typ städning eller jobbsök eller annat. Det kan vara böcker som jag tidigare läst och älskar, och därför vill läsa om. Eller böcker som jag är nyfiken på att läsa och "vet" att jag kommer gilla. Älskar verkligen att läsa då - men ändå klarar jag det inte när jag har måsten att ta itu med först
Att sätta sig och läsa i ett ostädat, rörigt och dammigt hem funkar inte alls för mig.
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland

Nu får jag nämna mitt kära feng shui igen då
.Med utgångspunkt att man kan börja från olika ändar, man kan börja med det yttre för att få igång det inre, och man kan börja med det inre för att få igång det yttre.
Inspired action ( bra ord
) är absolut nåt härligt att gå efter. Då är det det inre som blir utgångspunkt för det yttre.
MEN vad jag märkt av att iaktta detta under en längre tid nu är faktiskt att man kan komma in i inspired action efter att man satt igång! Dvs man behöver inte alltid vänta på flowet, för då kan man få vänta lääääänge ibland
…utan många många gånger HAR det verkligen funkat att bestämma : "nu GÖR jag det här" (ÄVEN om det känts oinspirerat och tråkigt just då). Efter ett tag brukar flowet nästan ALLTID dyka upp! Lika magiskt varje gång!
Detta gäller faktiskt både av att ta tag i telefonsamtal och städning som att måla en tavla eller göra musik.
För även inspiration är ju något vi faktiskt SKAPAT/SKAPAR även om vi intalat oss om att det är nåt som bara ramlar ner från himlen lite då och då och inte går att styra över. Det GÖR det, anser jag 
Håller med!! Det är så det funkar för mig och städning också, och träning med för den delen när jag pysslat med det. Det är lite som med sex - man kanske inte alltid har lust från början men när man väl börjar så dyker den upp 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland
Szirus! Intressant:)
Jo visst ar det val sa, att vissa saker kan man satta igang med och inspirationen och flowet kommer!
Det ar val ocksa sa att nar man blir medveten om hur viktiga vara kanslor ar, sa uppmarksammar man dessa mer, och aven fast man maste gora nagot som man tycker ar "trakigt" sa ar det ju battre att gora en "trakig" sak och forsoka ha "roligt "an att bara gora det och ha "trakigt" … Sa man lar sig ju eftersom att vanda sin tanke och sina kanslor!!
Sa nar man val kommer in i det, sa kan tanke, handling , kansla komma lite i olika ordning, men dessa hanger alltid samman! Daremot nar man inte har kannedom om detta , sa fungerar allt separat pa nagot satt,,man synkroniserar inte dessa till det basta liksom
Shiawase

#7 och 8 preciiiiiis
Mindfulness har lärt mig att njuta av vardagssysslor mkt mer…känna det varma diskvattnet på händerna, insupa doften av nytvättade kläder när man hänger dem osv.Fortsätta vara i nuet. Ofta tror jag att de där sysslorna drar ner en för att man då "passar på" att stå och älta grejer i stället

Szirius, bara din beskrivning far dessa vardagssyssslor att verka underbara
Nar jag ar i koket, sa brukar jag antingen lyssna pa musik, eller sa lyssnar jag pa Abraham-hicks clips pa You Tube!! Da gar bade stadning och diskning galant
Shiawase
Jag är bra på att ta itu med saker, jag kan tom bli galen om jag inte får göra klart det jag hade tänkt med haha
dock om det är nåt jag behöver leja bort då går det segt..då skjuter jag upp de men inte om det är sånt jag vet jag klarar själv
Jag skjuter alltid upp saker i precis sista sekund! Är hopplös på det där!
Pratade faktiskt lite om det där idag med min handläggare på arbetslivsresurs, att jag måste ringa terapeuten (skulle jag gjort för flera månader sedan) ska ringa tandläkaren (skulle jag gjort för typ 1,5 månad sedan) ska ringa frisören (funderat på det i snart 1 månad) ja som ni ser får jag liksom aldrig tummen ur så att säga. Anledningen till att jag lyckas ringa min läkare varje månad är för att sjukintygen bara sträcker sig över en månad och måste förnyas…
Men nu har jag lite påtryckningar från två håll om att ringa terapeuten så det blir väl gjort nästa vecka…ngn gång… haha!
Jag är expert på att skjuta upp saker jag inte känner för att göra, men känner jag för att göra dem så är jag ju in rätt flow och då går det ju såklart kanoners.
Och visst är det väl så att man i vissa fall ibland måste börja för att sedan komma in i flowet. Att jobba tex är ju inte alltid så jättekul, men då har man ju kanske inte något val utan måste gå dit, och då får man ju försöka hitta känslan där. Där använder jag mindfulness ganska mycket. Jag diskar mycket och då är känslan av vattnet, doften av diskmedlet och att ögat ser hur det går från smutsigt och rent en stor del av min jobberfarenhet.
När det gäller mitt skrivande så är det ju kanske lite annat, där behövs det att jag är uppkopplad för att det ska flyta och för att jag ska försvinna in i det jag skriver. Fast även där så försöker jag lära mig att hitta känslan efter jag börjat. För annars kommer jag ju aldrig att bli klar.
Jag försöker nu skapa mig en del rutiner då jag faktiskt sätter mig ner och skriver, eller för över det jag skrivit från handskrivet till datorn, på mer eller mindre bestämda tider några gånger i veckan. När jag väl sitter här så känner jag ofta hur känslan börjar komma.
Telefonsamtal är skrämmande. Det har jag alltid tyckt. Det vill säga, telefonsamtal man MÅDTE göra, inte sådana jag vill göra.
Rhonda Byrne tipsade i sin senaste bok, The Magic, om att innan man gör någonting, tex ringer ett samtal, så ska man säga tack för den fantastiska utgången av detta samtal.
Städningen är alltid svår att komma igång med, det var därför jag tyckte tipset i en annan tråd var kanonbra. Om man börjar med en liten sak så sprider det sig snart till hela rummet, och så småningom till hela hemmet. Jag som älskar när det är nystädat, jag har ingenting emot själva städandet heller, men har svårt för att komma igång har helt plötsligt ett hem som på två dagar blev totalstädat från tak till golv.
Go with the flow! 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Jag körde EFT på en väldig massa saker idag, bla på just min förmåga att skjuta upp saker.
Jag skjuter nämligen ofta upp saker fast jag vet att det är himla skönt att få dem gjorda, att det är så otroligt skönt när man gjort någon man vet att man ändå måste göra så småningom.
Så jag körde lite knackningar på det, därefter reste jag mig från soffan och gick direkt ut i köket och rullade köttbullarna vi ska ha i salladen ikväll, och medan de låg i pannan så plockade jag ihop lite tvätt som jag behöver ha rent till jobbet. Dock behöver jag det inte rent till imorgon, jag har så det räcker till ett par dagars jobb. Men nu ligger det i maskin och jag slipper fundera mer över det.
Underbart härligt!
Jag vet ju med mig själv att det är så mycket lättare att slappna av och vara lat när jag har gjort saker som jag vet behöver göras förr eller senare. 
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction