Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-generellt
Läst 1796 ggr
[Evigheten]
1

TRO på din önskan tråden

Kära LOA-vänner jag saknade faktiskt en tråd där vi alla kan dela med oss och leva oss in i önskan som redan finns i universum och är påväg in i våran fysiska verklighet med en orubblig TROGlad

• Så hur känns det att ha önskan i ditt liv?
  • Gör du nåt speciellt inför önskans ankomst?
[Evigheten]
0

Jag kan ju börja berätta =)

Jag ser framemot att bo i vårat drömhus med den rätte och mina barn.Huset är ett tvåvåningshus, stort med öppenplanlösning och i toppskick med kaklade badrum och jaccucci. Ett stort fristående garage finns brevid huset. Den rätte och jag älskar varandra otroligt mycket och vi förstår varandra och kan prata om allt och har ett härligt sexliv;P

Där kommer vi har vår fasta boplats resten av livet, dock kommer vi resa mkt och se andra kulturer runt om i världen=)

[Evigheten]
0

Håller på att kolla runt hur man kan inreda huset med, men det finns så mkt att välja mellan så funderar funderar just nu hmm

crinalina
2

Det enda jag gör är att inte vänta utan jag njuter av de önskningar som jag redan har manifesterat. Jag njuter av mitt liv och allt jag har i det helt enkelt.

Jag går väldigt sällan in i detalj på mina önskingar då jag har lärt mig att jag dels inte behöver för LoA vet ändå, och dels för att LoA alltid vet bättre, om man säger så.

Jag litar på att det jag önskat mig kommer när jag är redo för det att komma och för att vara redo för det så lever jag mitt liv så njutningsfullt som jag bara kan. Allt jag har i mitt liv har jag önskat mig och allt jag har i mitt liv har jag också fått. Därför måste jag också njuta av det nu när jag har det, för det var ju det som var min önskan när jag önskade det. Hänger du med?

Så jag lutar mig tillbaka och njuter, och så följer jag de tecken jag får för att komma på rätt väg och i rätt linje med det jag önskar mig. Ibland märker jag att jag har saker att jobba med, blockeringar, förutfattade meningar, misstro på mig själv osv och då jobbar jag med det. Och så njuter av min utveckling och av allt jag har i mitt liv.

För andra så känns det rätt att vara detaljerad i sina önskingar. Det viktiga är att man inte börjar tro att man vill ha någonting och fokuserar på det, utan att man verkligen känner i djupet av sitt hjärta att man vill ha det.

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Kathja]1
0

Kan inte annat än hålla med föregående "talare".

Jag tar oftast dagen som den kommer, njuter av stort och smått så mycket det bara går. Att sätta detaljerade mål och ha handlignsplaner och göra en massa övninger och annat har aldrig varit min grej - dyker det upp något jag känner att jag behöver jobba med så gör jag det. Precis som jag lyssnar på min inre vägledare i stort och smått.

Jag dagdrömmer sällan, är nog för jordnära för det, eller vad man ska kalla det för  - har aldrig varit min grej. Men jag kan kolla på hus på Kreta för att det är kul att kolla på hus, eller planera mitt nya kök därför att det känns bra att ha koll när det väl är dax, precis som jag kan affirmera därför att jag gillar känslan det ger där och då.

Men på det hela taget lever jag nu för tiden väldigt mycket i nuet, i en så bra känsla som det bara går att hitta. Jag är djupt tacksam över allt i mitt liv oavsett om det är saker som andra skulle se som bra eller dåliga - för mig är de där för att jag har judit in dem, de har något att visa och lära mig och det är jag tacksam över.

Allt har en mening att fylla och det är att jag ska utvecklas och kunna leva i kärlek och tacksamhet - alltid.

[Evigheten]
0

okej, ja alla tänker olika

[Kathja]1
0

Och det är ju förväl! Gillar alla dessa trådar om allt, och inget, därför att det visar just det, att vi är olika. Det är underbar roligt här inne just nu!

Och bara för att en annan är trist och inte mycket för att drömma så är det en massa människor som gillar det och som behöver det för att nå sina drömmar. Så det var en jättebra tråd, tro inget annat. Skrattande

SHIAWASE
1

Jag ar nog ocksa en som inte forsoker att fokusera sa mycket pa onskningarna, men just nu beror det pa att mitt "tema" ar att TILLATA, att TILLATA onskningarna manifisteras i fysisk form.

Sa jag har nu slappt dem, och njuter av NU! Det ar liksom redan gjort, sa jag behover inte fundera mera pa det.

Men det ar ju sa att vi alla befinner oss i olika faser, och i vissa faser sa ar fokusering pa vara onskningar precis vad vi behover!  Genom att fokusera pa onskningar, dagdromma om olika saker, kan man ju ocksa hoja sin vibration!

Som Evigheten sager sa NAR man fokuserar pa sina onskningar sa ar det viktigt att KANNA ,, hur KANNS det att…. osv.

Men visst fokuserar jag och kanner mina onskningar ocksa. Som renovering av varan fantastiska lagenhet. Nar jag satter igang och visualiserar den, sa tror jag nastan att den redan har blivit nyrenoverad!

Sedan visualiserar jag ocksa varat hus pa Hawaii, det ar latt, eftersom vi vill kopa ett hus som vi brukar hyra varje ar. Tank vad harligt om det vore varat stalle sa vi kunde aka dit nar som helst!! Det ar ett fantastiskt stalle, alldeles vid havet, vid en vik dar man kan simma med delfinerna pa morgonen,,,,, Helt fantastisk, Vi kan ha varan "miljontraff" dar!!Glad

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Evigheten]
0

Det kan vara så att vissa här redan gjort bort önskebiten och redan har byggt upp sin tro för Attraktionslagens grundprincip är: du ser det när du TROR det. Då behöver man alltså att leva sig in i sin önskade framtid för att skapa den=)

Så är man i ett skede där man behöver vända sig från den livssituation till en annan mycket bättre då är det verkligen bra att leva sig in i sin önskan varje dag tillslut är den såå stark att inga andra tankar kan rubba den men sen resterande tid är det självklart att man släpper och njuter av vardagen med glädje.

Sen tänker jag även på detta med att allt är energi och allt manifesterar du även om du är omedveten, men har du haft en tanke på en dålig sak 1-2gånger typ usch vad hemskt att bli rånad då växer sig inte tron och energin kring det så pass mycket att det manifesterar däremot om du fortsätter uppmärksamma detta område då blir det verklighet tillslut. Du kan även stoppa utvecklingen av den manifestationen genom att efter de 1-2 gångerna tänker inte alls på att bli rånad då händer det inte heller för du har inte lagt någon energi i den tanken.

Vore väldigt lustigt om alla tankar manifesterades ojoj vilken karusell livet skulle vart då hahahaSkrattande rena rama bergodalbanan!

SHIAWASE
0

Precis!

For att skapa en manifestation, maste man skapa en vibration, och for att skapa en vibration sa maste tanken fa "fotfaste". Det ar ju darfor som vi inte heller behover vara oroliga for att vi tankte en negativ tanke,, och tro att nu ar allt kort(tva prickar over o)FlörtOch det ar darfor som det ar sa bra om man kan fokusera pa tankar, och onsknimgar, och kanslor, for att hoja vibrationen. Forsoka att halla samma vibration under en langre tid.

Som du ocksa sager, vi befinner oss alla i olika faser, sa om man har en verklighet som man inte tycker om, sa istallet for att titta pa vad som ar nu, ar det battre att "dagdromma" och hitta kanslan, "laina" upp med sig sjalv. Nar man val har gjort det sa kan man ocksa titta pa verkligheten och ha en helt annan kansla, och hitta tillbaka till kanslan av att njuta av NU.

Fokusera pa onskningar for att hitta kanslan, men fokuserar man for att man kanner "brist" pa att den inte har manifisterats sig annu, sa skickar man ivag helt andra signaler till universum!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Kathja]1
2

Det är ju med detta som med allt annat - gör det som får dig att må bra! Därför att det viktigaste av allt är att må bra, att vara i harmoni, att känna kärlek och tilit. Om du så sedan dagdrömmer, affirmerar eller hoppar hopprep så spelar det ingen roll. Bara du mår bra.

Din önskan har Universum/Gud uppfattat då du önskade den första gången så för den sakens skull behöver men inte önska igen. Universum/Gud har koll! Skrattande

Det viktiga är att må bra - och för att må bra behöver vi ta itu med de eventuella hang-ups som står i vägen för oss och vår manifesteringen. Därför att vi får när vi är redo, m.a.o när vi har städat i våra blockeringar och när vi är lugna i vår tro och vår tillit i att allt kommer att ske då det är dax. Var sak har sin tid.

Det är därför man kan se LoA som en resa tycker jag. Först ska man planera resrutt - dagdrömma - sedan ska man boka resan - önska - sedan är det bara att göra annat tills resdagen - njuta av livet och vara lugn i att tåget går då det står på biljetten att det ska gå- och så bär det av på resdagen och då är det bara att njuta av allt som man kommer att få uppleva under färden. Skrattande

[Evigheten]
0

Precis #9 det handlar om att komma upp på rätt vibrationsnivå för att kunna ta emot allt det goda i livet och så sant med, känner man en avsaknad då är de bättre att inte ens tänka på den önskan utan bara släppa och tänka på nåt som bara ger positiva vibbar!

#10 ja har man en ren önskan då fungerar ju det med en enda önskning men oftast har man svårt att tro direkt när det gäller större förändringar då krävs det lite mer tankefokus på den önskan tills den oxå blir ren så kan universum leverera

Jajemen koll har universum så det gäller att hålla koll på sina känslor så man drar till sig braiga saker baraSkrattande

precis när man är i sista steget så har man redan en så stor tro på det hela att det bara är självklart det kommer därför tänker man inte på det längre medvetetTungan ute

LoAEmma
0

"känner man en avsaknad då är de bättre att inte ens tänka på den önskan utan bara släppa och tänka på nåt som bara ger positiva vibbar!"

Riktigt bra skrivet! Så självklart egentligen, men jag behövde höra det :)
För jag tror att jag fokar ibland på bristen av det, jag vill för mycket, lägger massa känsla bakom men på lite fel sätt.

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Kathja]1
1

# 11 Ren, eller inte, Universum/Gud levererar iaf! Men fortare om den är "ren" om man med det menar att den har en intensivare frekvens, att man vill det mer om man så säger.

Problemet ligger mer på det du oxå skrev, att "oftast har man svårt att tro"  - men då är vi inte inne på Universums/Guds uppgift, utan på din. Att jobba med din tro och din tillit. Och det är inte riktigt samma sak.

Universum uppfattar allt du fokuserar på, oavsett om det en en ren uttalad önskan eller ej. Även luddiga grejer som "tänk vad mysigt det hade varit att bli bjuden på middag" eller "det var länge sedan jag pratade med mamma, jag måste ringa henne (och hon ringer 2 minuter efter)" manifesteras. Hela tiden.

Ofta är det, iaf enligt mig, som så att i många ev de där böckerna om LoA så har man krånglat till det så. Det är inte så svårt, men boken hade blivit så kort så den hade gett dåligt med pengar. Flört

Vet vad du vill ha utav livet, hur du vill må, känna, tycka och tänka kring saker och ting och se till att leva ett glatt, njutningsfullt, avslappnat liv i kärlek så ska du se att det kommer att hända grejer. Skrattande

Men åter igen, gör det som känns bra, för Dig! Det är det viktiga, känslan…

[Evigheten]
0

Loaemma: precis då är det bättre att släppa taget, så motståndet till önskan släpps helt och hållet och acceptera din livssituation idag, då känner man bara glädje och kärlek och tacksamhet för man saknar inget då=)

Katha-r: jaoo jag menade med ren att man tror på sin önskan till 100% och när den är oren så motsäger man sig sin egen önskan genom att inte riktigt tro på de fullt ut

men det är inte så lätt och veta hur man menar med alla ord här inneSkrattande

hahaha det är såå sant! samma info hade räckt på ett A4Tungan ute bra nytt motto attraktionslagen är enkel att använda!!