När man är i botten...
Nu mår jag skit verkligen och läser om attraktionslagen och jag vet att om man tänker positivt så kommer dessa bra saker in i livet.
men hur gör man när man är helt ensam utan familj i närheten behöver ta hand om barnen och har inte ens ett fast jobb, det finns inget säkert. hur tusan ska man hålla humöret uppe då när man mest av allt skulle behöva avlastning och trygghet.
vet inte hur det ska gå till som helt ärligt om man bara hade haft något av nån bit som alla andra har känns det som…
Varit där, det blir bättre, jag lovar lovar lovar lovar. ♥ Bara gör vad du kan, andas..
Behöver inte hålla humöret uppe, bara hitta lite lite bättre känsla än vad du har, och sen igen, och sen igen. Bli förbannad kanske? Bättre känsla än maktlös!
Ta fem minuter här och där och gör nåt för dig själv.. andas, slappna av, ge dig själv en kram, choklad, en stund i naturen, en kopp te, vad som helst som du gillar. Se nå bra på tv, eller en bra film. Och släpp allt för en stund.
Släpp att försöka hålla ihop saker.. låt universum ta hand om dig
Och lipa! Det är det bästa! :)
kraaaaaaaaaaaaaaam!
♥
När livet känns som ett stort mörker gäller det att hitta ett ljus. Hitta det i din vardag som du faktiskt kan vara tacksam över - du har rinnande vatten, någon stans att bo, en tandborste, dina barn är friska (vilket jag hoppas!), solen skiner osv osv.
Sedan sänder du tacksamhet över dessa, och andra saker du hittar, så ofta du kan varje dag. Det är bra därför att du kan inte tänka två tankar på en gång. Så ju mer plats du låter dessa små, men positiva, tankarna ta desto mindre plats får de negativa!
Fokusera på här och nu, på dig själv och det du har. Skit i imorgon, i hur andra kan tänkas ha det, hur det var igår osv - fokus på det positiva i nuet. Inga stora saker, utan små som du kan vara nöjd över. De finns alltid.
Och sedan gäller det bara att fortsätta med detta dag ut och dag in, till slut kommer du att märka en förändring i ditt sätt att tänka och känna. Ge inte upp! Låt det ta sin tid. Var inte för hård mot dig själv.
Titta gärna på Känslostegen den gör det lättare att följa var man är och hur man mår. Alla kliv uppåt på den stegen är bra. Där kan du se att det är bättre för dig att känna dig arg än maktlös, till exempel.
Men framför allt, ge inte upp!
tack för dina ord det värmde och jag ska testa det där..se en film och inte tänka på nåt
gråter gör jag just nu och det har varit en blandning idag, från ledsen förbannad på allt och less
tack katha-r ska verkligen försöka göra som du säger, för jag är ju tacksam över rent vatten i kranen och över att vi har en bil och att man har tak över huvudet varje dag med sköna sängar åt oss alla tex
Bra! Du ser de finns där, livets glädjeämnen. Och precis som linnease säger -Andas! Slutar man att andas får man panik, har man panik göra man galna saker för då är man inte i känslan, då låter man inte den goda känslan styra en utan då går man emot vad man egentligen vill, och gör man det blir det bara värre.
Så andas och försök vara lugn i att det bli bättre, och se livets små glädjeämnen. Allt kommer att ordna sig, bara du inte lägger dig ner och dör eller får panik, m.a.o slutar att andas. 
har redan haft en sömnlös natt där jag grubblat varit arg och ledsen, varpåväg att skriva tokiga saker till folk i närheten men hejdade mig som tur var
tog ett bad nyss och lyckades bara njuta av badet en stund men sen kom tankarna igen nu ska se på film med barnen och äta nåt gott och försöka bara vara och titta mysa till filmen utan att tänka på nåt annat!
Det låter som en bra plan! Har du sett "gnäll-tråden" vi har här inne? Där kan du gå in och skriva av dig, ofta så får man tips och råd av någon annan hur man ska kunna vända känslan, eller iaf må lite bättre. 
Kanske kan du göra ngt ihop med barnen, tex sätta er och rita eller försöka få igång deras tankar och fantasier? Många ggr har just ett barns ord, fantasier, historier etc fått mig att le igen, både på läpparna och i hjärtat.
Och du, jag var på djupaste botten igår, men lyckades ta mig upp på bara ett par timmar så håll ut, rid ut stormen! Kraaaam!
Gick rätt hyfsat med filmen, ja det tror jag att jag har, då skriver jag där nästa gång om det behövs
riktigt bra att ni finns här när det krisar känns redan lite bättre har en liten pytteknutta glädje i kroppen
känns bra att veta att jag inte är ensam om sådana här svackor målle, det ska jag göra tar till mig allt och ska försöka inte tänka de dumma tankarna och fokusera på nåt roligt varje dag här istället!
Men tvinga inte fram det bara, det är då bättre att acceptera att man mår skit och sedan får man på bästa sätt hitta den goda glada känslan igen. Men den kommer igen, var såååå säker!
Självklart är du inte ensam i detta, det tillhör livet att det dippar mellan varven. Som målle säger tillåt dig att må skit, men fastna inte bara! Må dåligt en stund och sedan spark i rumpan och hitta något som gör livet lättare.
Och glöm inte att "de dumma tankarna" är där av en anledning, de vill säga dig något - något i ditt liv, i det du gör får dig att tänka dem. Vad kan det vara och vad kan du göra åt det?
När vi lever med en obalans mellan det yttre och det inre det är då vi mår dåligt. Så något i ditt yttre liv får ditt inre att protestera.
nu fick jag en tankeställare, ska ligga och fundera på det där innan jag somnar idag!