Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2994 ggr
[Joar]
0

Träning och LoA

Hur gör jag för att optimera min träning med LoA? Jag kommer att cykla på en icke-växlande cykel och högt styre. (Om det har någon betydelse?) Jag vill gå ner i vikt och det är mycket.

Vad kan jag göra?

LoAEmma
2

Varför högt styre? Låter oskönt.
Ha en härlig positiv inställning till ditt liv, må gott så kommer goda saker till dig.
Tänk uppskattande tankar om din starka friska slanka kropp, sådant gör ofta att man inte vill äta den där dåliga maten, och att kroppen vill röra på sig mer.

Kom ihåg, kombon kost, träning och tankar does the trick!

*Det blir som det ska*

Medarbetare på Gravid iFokus

[Joar]
0

Högt styre för att jag får problem med ryggen annars. Det är hur skönt som helst med högt styre. Det är poppis igen.

Så kost, träning och TANKAR. Japp det skall jag komma ihåg.

LoAEmma
0

Hehe okej, jag som inte hänger med i trenderna :) Ska du motionera på nåt annat sätt? Hur mycket vikt är mycket?

*Det blir som det ska*

[Joar]
0

42,6 kilo skall bort.

LoAEmma
0

Okej, härligt! Du kommer att lyckas utmärkt! När ska dom vara borta?

*Det blir som det ska*

crinalina
2

Som med allting annat i livet så är det ju så att enligt LoA så bör du först bli klar med hur du vill känna när ditt mål är nått. Det är den känslan som du ska ha i fokus. För att komma dit så ska du också fokusera på att ha roligt och må bra i allt du gör. Så när du är ute och cyklar så njut, älska det. Varenda liten sekund och varenda litet tramptag.

Visualisera din drömkropp. Hur ser du ut i dina drömmar? Känn efter hur det känns att ha den kroppen. Ta en stund varje dag och sätt dig in i den känslan. (Detta funkar ju även för andra förändringar du vill göra med kroppen).

När du äter så välj att äta sådant som får dig att må bra. Lyssna på din kropp, vad mår den bra av att du äter och vad mår den inte bra av att du äter. Välj alltid det som får dig att må bra. Kom också ihåg att varefter du förändras så kan din kropps behov förändras så fortsätt att lyssna på kroppen och fastna inte i något "detta får jag äta-mönster" om du framöver tex skulle känna att du börjar må sämre av att äta något som du tidigare mått bra av.

Om du känner att du hellre skulle gå en dag så gör det, det viktigaste är att du lyssnar på ditt inre hjärta. Inte på hjärnan. Det är inte tankarna som är det viktiga, det är hur du mår och känslan du har. Du skall alltid i alla situationer välja det alternativ som får dig att känna mest glädje inuti.

När du äter så se till att du njuuuuuuter av det du äter. Känn hur gott det doftar och känn aromen i munnen.

I allmänhet så går det ut på att vara så lycklig som man kan vara, här och nu. Hitta saker i ditt liv som du är tacksam för och se till att känna tacksamhet för dem regelbundet, och så ofta du kan. Det kan vara allt från en god natts sömn till att du har styrkan och viljan att våga vara den är innerst inne.

Lycka till! Cool

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Joar]
1

#5 Har ingen tidsplan för min viktminskning. Bara ATT jag skall gå ner i vikt.

#6 Det skall jag göra. Skall sätta mig i lugn och ro en stund på dagarna och bara känna efter hur jag vill ha det. Tack!

[Kathja]1
1

Precis som Crinalina säger så handlar det om en kombinaton av att hitta rätt känsla, vad vill du uppnå, hur vill du känna inför din kropp? Se dig som smal, kan kanske var svårt men välj att bara se de delarna på dig själv som du redan är nöjd med. Jag kunde fastna i min hand, eller min fot - de är sällan tjocka…

Vi har snackat vikt en hel del i vikt-tråden - där finns en del tips. För mig som helt nyss fick kläm på just detta med att medvetet skapa min kropp och nu har gått ner nästan 4 kg på två veckor, har det viktigaste varit att låta min kropp själv välja vad den behöver äta. Det har gjort att jag nu äter väldigt mycket mindre kolhydrater, dricker mer vatten och äter oftare - men inte så mycket. Funkar kanon! Och när jag har blivit sockersugen (var främst de första  dagarna) så har jag använt mig av EFT.

Och så kanske jag ska tillägga att jag innan i princip åt godis varje dag, satte utan problem i mig en stor chokladkaka eller en rejäl påse smågodis. Nu är jag inte ens sugen. Jo,blev lite sugen idag då jag åt en krov med bröd, var nog brödets fel tror jag…

szirius
2

Förlåt, nu har jag inte läst hela tråden o upprepar kanske någonOskyldig

Kort tänker jag på en sak som jag tror är a och o: gilla dig JUST NU också!Glad Inga suckar o klagoläten framför spegeln, utan säg - hej, jag gillar dig!

målle
1

Det gör inget om svar upprepas tycker jag för det får bara ännu mer positivitet och pepp i sig!! I mina trådar får ni hemskt gärna upprepa er! Skrattande

Och Joar - jag brukar ibland bara titta på en eller ett par få saker på min kropp som jag redan gillar (om man nu som jag inte riktigt gillar hela helheten ännu, har ett par cykeldäck på magen som skall bort nu!!) Men jag gillar mitt ansikte och mina ögon, då brukar jag titta på de lite längre stund. Sedan kan man ta en bit i taget liksom (om man har svårt att se hela kroppen i ett stycke än sålänge)

SHIAWASE
2

Ja, malle! upprepning ar braGlad Och det ar ocksa bra att fokusera pa de delar man TYCKER om av sin kropp… det gor det lattare att uppskatta hela sig sjalv.

Aven om man vill gora vissa forbattringar, sa maste man forst lara sig att uppskatta det som ar just NU.

Man kan ju trana upp sig pa att uppskatta sig sjalv:

Jag tycker att jag har en fantastisk kropp, halsosam, snygg, muskulos,,, TACK VARE min kropp sa kan jag varje dag rora pa mig, jag kan ta promenader, jag kan njuta av den mat jag ater, jag har helt enkelt en fantastisk kropp!

Men tank vad fantastisk det vore om magen vore lite fastare, om armar och lar, ocksa vore lite fastare, tank vad fantastiskt det vore om alla dessa muskler jag har , kunde bli lite mer synliga!!! Det vore ju jatteharligt. Det behover inte handa idag,,, men eftersom jag och min kropp kommer sa bra overrens, sa vet jag att det kommer sa smaningom,,, det ar absolut inte omojligt, tvartom HELT OCH FULLT MOJLIGT, for jag och min kropp star helt i samklang med varandra! Min kropp njuter ju nar den far mat som bade jag och min kropp tycker om …. Att njuta av mat ar nagot av det mest fantastiska som finns! Min kropp njuter ju ocksa av att rora pa sig, att aktivera muskler, att kanna styrkan, att kanna av att den blir fastare,,, Det ar sadana saker som gor att min kropp bli sa glad! och jag ocksa. Vi trivs sa bra med varandra, jag och min kropp,, och vi gar FRAMAT, men vi slutar aldrig att tycka om varandra!!! Vi utvecklas, forandras, vi blir fastare, slimmare, lenare (hud) ,,, mer stralande , men det ar ingen skillnad pa vara kanslor for varandra,, Jag och min kropp vi ar ett! och vi ar ett fantastiskt TEAM!!! Och det ar INGET som jag vill andra pa , ALDRIG! Vi ska alltid vara tillsammans!

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.

Shiawase

[Joar]
2

Jag är tacksam för mina biceps och vader för det är det på kroppen jag är nöjdast med just nu.

Tack för svaren. Håller med om att upprepning kan vara peppande så det gillar vi. Skrattande