Meningen med livet.
Meningen med livet är att må bra och leva i kärlek. Ditt välmående behöver inte ha något annat självändamål än just att du ska må bra - inte för att hjälpa, stötta eller förändra annat - utan bara för att du ska må bra. Därför att det står i samklang med ditt inre och det är det du ska sträva efter varje dag, varje sekund - att leva i samklang med ditt inres önskan och röst. Allt som sker i livet, allt du råkar ut för har alltid två sidor – välj att se den sidan som får dig att må bra!
- Affirmera för att det får dig att må bra. Inget annat.
- Dagdröm för att det får dig att må bra. Inget annat.
- Umgås med dig själv och andra för attt det får dig att må bra. Inget annat.
- Njut av livet för att det får dig att må bra. Inget annat.
- Ät, drick, älska (som i att ha sex ;)) för att det får dig att må bra. Inget
annat.
NJUT livet i stort och smått och du kommer att få ett underbart liv fyllt av kärlek. Men njut livet för att det får dig att må bra. Inget annat.

Precis sa! Tank vad enkelt det later nar man beskriver det sasom du gor! Och det ar ju egentligen enkelt, som barn ar vi duktiga pa det. Men sedan far vi det "inprantat" i oss att man maste vara pa det ena eller andra sattet, att man maste betee sig pa ett visst satt. Att man maste jobba hart for att komma nagonstans. Nar det egentligen bara ar att folja sina kanslor, och ma bra
Man behover heller aldring rattfardiga sig infor nagon annan for att man stravar efter att ma bra!!
Men detta ar ju ocksa nagot man verkligen maste komma fram till sjalv. Och just darfor sa ar ju de "oonskade" erfarenheterna vi har sa viktiga. Jobbiga situationer skapar ju en stark onskan att vilja gora en forandring. Och nar man har uppnatt den kanslan, sa leder det ju ofta till att man borjar sitt "sokande" , och pa sa satt hittar "tillbaka" till karnan av allting!
You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Visst är det så! Först vet vi detta som den självklarhet det är, sedan glömmer vi bort det och så måste vi lära oss det på nytt. Snacka om att krångla till det! Men det är som du säger, det är väl någon mening med det oxå…
Men oavset vilken väg man tar för att inse att livet är tänkt att vara lätt och njutningsfullt så är det viktiga just att man kommer till insikt.
Själv växte jag upp med en mamma som präntade i oss att livet var ett slit. Vi levde, slet och sedan dog vi - that's it. Och nog följde jag det i många år, men efter allt för lång tid med oro och ångest vaknade en känsla av att vilja göra annat.
Och sedan steg för steg har jag hittat tillbaka. Visst är det väl som så att livet inte är kanonkul var sekund, men på det hela taget är det allt bra underart. Och än är det inte slut. 
Kathja! Den har meningen fick att borja gapskratta
Vi levde, slet och sedan dog vi - that's it
Inte nagot att skratta at nar man ar mitt upp i det kanske,,, men det ar ju anda ratt sa drapligt,,,,, hoppas att din mamma har hittat lite roliga saker i livet,,, annars har ju hon i alla fall hjalpt dig att hitta dig sjalv:)

You are the Creator of YOU, not of things...If you Create the YOU that you want to be everything else will fall in place.
Shiawase
Hon var faktiskt sådan fram tills i vintras! Då åkte hon in akut för hjärtat, det var ingen större fara med henne visade det sig, men hon fick sig en tankeställare. Sedan dess är hon som en omvänd hand! Det är så roligt att se. Jag har ju snackat mitt sedan flera år tillbaka nu, men det har hon mest skjutit ifrån sig som trams, tills nu. Nu ber jag bara för att hon ska få många år till som lycklig och livsbejakande, hon fyller 69 till hösten så ett tag till ska hon väl hänga med.
Harligt! Hoppas att du far manga bra stunder med din mamma
Shiawase
Du satte den redan i första meningen där: meningen med livet är att må bra och leva i kärlek. 
Maria, sajtvärd på Ryssland , medarbetare på Law of Attraction och Film
Kluring om Ryssland