Dagens tankar
Är ofta lite periodare här på iFokus.. för att jag är periodare på att må bra! Hittills har jag bara blivit sugen på att skriva här när jag har varit hyfsat inspirerad, och bara velat fokusera på saker som känns bra, som ett verktyg i att hitta bra känslor.
Men jag har en massa ämnen, grejor, tankar, manifestationer som suger duktigt mycket oxå!! Mindre och mindre, men fortfarande en hel del kvar. Jag hittade LoA efter jag gått i väggen ordentligt, och massa saker hade skitit sig på alla möjliga plan, men framför allt hjärnan och kroppen. Efter ett år i sjukförsäkringsdjungeln hoppade jag av där, levde upp alla mina sparpengar (med nyligen upphittat LoA i ryggen.. trodde det skulle gå myyyyycket snabbare att bli frisk och hitta nya pengar igen, haha!) och har hankat mig fram sedan dess.. Det kan vara svååååååååååååååååååååååååårt ibland att hitta bättre känslor när man är riktigt låg, sjuk, pank eller vad som helst där man väldigt långt ifrån vad man vill vara.
Hm, vart ville jag komma? Jo.. fastnade i massa neggotankar idag igen om att kroppen och hjärnan fortfarande inte funkar eller ser ut som jag vill, och när jag satt där och klurade på det kom dagens insikt:
Jag kommer få allt jag vill! Vi kommer alla få allt vi vill till slut!! Det är oundvikligt! :) :)
Jag så bara vet det nu!!
Från min erfarenhet av alla andra grejor jag lajnat upp hittills, som verkat helt omöjliga, men några dagar/veckor/månader senare är jag bara där, och kan knappt komma ihåg eller förstå varför det verkade så svårt.. Så det enda vi egentligen behöver göra är att låta bli att tortera oss själva under tiden med tankar om motsatsen, haha!
Tänk att vi lever i ett universum där vi oundvilkigen kommer få allt vi vill ha.. mmm… fint ♥
Åh.. slutsats: jag ska sluta tortera mig nu med saker som inte är som jag vill än. Det kommer ju!!!!!!!!
<3 Jag känner igen mig i det där, och jag tycker också att jag har lärt mig, eller förstått snarare, på senare tid att jag inte behöver fundera, tortera mig, oroa mig eller försöka. Det som jag vill ha kommer. Garanterat! För hitills har det ALLTID gjort det på ett eller annat sätt.
Visst har jag stunder då jag också känner mig låg men de är väldigt väldigt sällsynta nuförtiden. Varför? För att jag helt enkelt lättare kan luta mig tllbaka med vetskapen att det kommer. Min perfekta kropp kommer, kanske inte genom att just luta mig tillbaka men genom att följa min intuition och mina känslor i vad som känns bra att göra. Min bok kommer, när jag slutar kämpa med det och bara njuter och känner mig trygg i det. Den biten jobbar jag fortfarande med. Hmmm, dags att sluta med det och bara inse att även DET kommer!!! :D Dagens insikt för mig, just här och nu!! Pengarna de kommer också, eller så kommer de saker och erfarenheter jag vill på annat sätt.
Kram och tack linnease för att du delar med dig! :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Måste efter att ha läst ditt inlägg erkänna en sak…
Jag har, antagligen eftersom du alltid skriver här då du är på topp, sett dig som ett LoA proffs med ett nästintill perfekt liv.
Lite skönt att höra att även du dippar ibland. 
Fastnade lite i tankar kring det att du skrev "Jag kommer få allt jag vill!" - Peppade mig själv ordentligt idag eftersom det har varit en seeeeeeg dag på jobbet. Och blev så lycklig av att känna hur jag lyfte bara av att tänka snälla tankar om mig och genom att tänka att detta är den bästa dagen i mitt liv.
Det i kombination med det du skrev fick mig att inse att det inte handlar om att få allt man vill, det handlar om att inse att man redan har allt man vill! Därför att allt man önskar grundar sig ju i att må bra, och må bra kan man göra helt oavsett hur det yttre livet ser ut.
För det är ju inte den där bilen/huset/mannen/kroppen/resan/pengahögen jag vill ha, utan känslan de ger mig.
M.a.o vi har alla redan allt vi vill ha, för vi kan alla hitta den där underbara känslan av harmoni, trygghet och tillfredställelse - om vi bara tänker rätt tankar. Och tänka är ju egentligen inte så svårt. 
Ett bra tips ifall man inte kan, vill eller orkar att hitta en lättare känsla är att ge sig själv tillåtelse att känna de där känslorna man kanske egentligen inte vill känna.
Genom att säga till sig själv "idag är jag tjurig och grinig och det är helt okej, jag är tacksam över att jag är jag även dagar som denna och jag vet att jag kommer att må bättre så småningom" - eller något liknade.
Bara genom att ge sig själv tillåtelse att vara off så lättar man på känslan. 
Det slog mig nu, fast jag egentligen vetat det länge, att allt vi har nu har vi önskat oss någon gång, så varför oroa sig.
Jag jobbar på ett cafe och vi säljer bland annat färska juicer, och apelsinjuicen har vi färdigpressad sedan morgonen i tillbringare i kylen. Jag börjar lite senare på dagen och behöver sällan pressa någon juice, vilket har glatt mig eftesom jag inte alls gilalr just den sysslan. Så idag när jag blev ombedd att pressa apelsiner så slog det mig. Jag kan ju helt enkelt bara ändra min inställning till juicepressandet! Så istället för att tycka att det är drygt och vara rädd för att tappa greppet om apelsinen och kanske t o m göra illa mig, så tänkte jag att det är ganska skönt att stå där och fundera och det är ganska tillfredställande att se tillbringaren fyllas upp med färsk härligt doftande juice. Och vips så har det blivit en av mina favoritsysselsättningar på jobbet. :D
Så idag har jag lärt mig att det är ganska enkelt att bara ändra sin egen inställning till saker och det gör livet så mycket roligare och bättre. :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
kraaaaaaaam på er!
varm i hjärtat :) ♥♥

Just ja, i tisdags så vaknade jag med en lätt huvudvärk som under dagen växte. Jag var ledig och hade tänkt att utföra en massa måstesysslor men så tänkte jag att nehej, jag känner inte för att kämpa idag. Jag ska lyssna på min kropp och så tillbringade heeeeeeeela dagen i sängen med att läsa och ha ont i huvudet om vart annat, och det var såååå skönt. På onsdagen vaknade jag helt utvilad, med massor av energi och kände mig lätt och glad. Jag gjorde helt enkelt som du beskriver Kathja-R, jag tillät mig att känna mig lite låg eller må lite dåligt för en dag. :D
Jag vet inte ens vad jag ska skriva till svar om det här…för det är ju bara såhär det är! det ÄR såhär det ÄR! Jag har alltid sett er linnease, Kathja-R och crinalina som mina lärarinnor här. Ni har varenda gån fått mig på rätt köl igen och nuförtiden gör ni det ännu lättare! Och att läsa att ni oxå dimper neråt ibland gör att jag känner mig lugnare (inte för att jag tycker dte är bra att ni dimper ner, men jag är säker på att ni förtsår vad/hur jag menar) Men det gör att mina dimper känns mkt mkt lättare att ta mig upp ifrån, för ni har lärt mig hur jag ska gå tillväga. Ni har gett mig otroligt bra feedback och tips, idéer, varma ord och lycklig läsning och avrje gång jag kikar in här på iFokus hoppas jag på att ngn av er svarat eller skrivit ngt fint och klokt (som ni alltid gör)
Jag är uppriktig glad och tacksam över er och det ni delar med er av!
Och linnease; jag fick precis samma känsla som du häromdagen att vi kommer få allt vi vill, det ÄR oundvikligt! Jag VET med all säkerhet n att det är så det är, det kan omöjligt bli/vara på gnt annat sätt! NO DOUBT!
Stora kramar på er! Tack för EEEEERRR och tack för mig! 

#0 Jag tycker det är modigt och bra och härligt att du visar hela dig här
. Jag hade ju precis samma bild som Kathja skriver i #3, att du var "perfekt" då alla dina inlägg sprudlade av sån optimism och energi, men jag skrev ju ett privat meddelande till dig och fick veta att det inte riktigt låg till så….du var mänsklig!

Känns fint om detta forum kan vara ett peppande, stöttande forum, vi har alla våra ups och downs (tell me about it) och jag har iaf "dragit mig" att skriva om mina dippar för att jag har känt mig just misslyckad, som om jag kommer krypandes med svansen mellan benen 
- men så ska vi ju inte behöva känna!
För mig är kärnan absolut det som Kathja skriver i # 3 

, det är ändå här och nu som alltid gäller, att se till att må bra inombords, det är en förmåga som är OSLAGBAR, för då kvittar det hur det yttre ser ut. Jag kan se så tydligt nu att alltid när jag börjar oroa mig och vara onöjd med saker i livet så är det en fundamental sak som fattas - kärlek och acceptans till mig själv! När jag boostar mig själv, tar hand om mitt inre barn, ger mig kärlek och acceptans, så försvinner de där tankarna.Tilliten till livet kommer tillbaks genom att älska mig själv.
Om man inte tar hand om sitt inre så kan man dra till sig hur mkt framgångar o drömhus som helst men ändå känna en stor tomhet i själen. Att känna inre rikedom är den känslan iaf JAG " går igång på".
Idag har jag tex haft en helt underbar dag - kan nästan inte minnas när jag var i sån harmoni. Och det yttre livet ser absolut inte fantastiskt ut i form av varken ekonomi, hälsa eller perfekta relationer
- men solen lyste,blommorna blommade, fåglarna sjöng och jag var fullständigt NÄRVARANDE, har knappt tänkt på " sen" eller " det som varit" på hela dagen.
#5 precis det du skriver sa min kloke son idag…vi pratade om sysslor som man helt enkelt bara måste göra, tex läxor.Då sa han " ja, man kan ju lika gärna bestämma sig för att tycka att det är kul- för man måste ju ändå göra dem, då är det bättre att tycka att det är kul än tråkigt"
LoA -killen min
Håller med alla föregående skrivare - det är så härlgt att ha er här! Ger så mycket. Är lite roligt, även om jag vet att det funkar så… - har ju varit lite dött här ett tag och härom dagen kände jag att jag så ville att det skulle bli lite mer liv här inne, och nu sprudlar det av en massa skrivande. Jippi dp hurray!!!!
Tack alla fina ni för inspiration och glada tillrop! 
#9 Håller med ang linnease,Kathja-R och crinalina. Ni ger alltid så fantastiska kloka svar. :) Är så glad att det här forumet finns, då jag inte har så många människor runt mig i verkliga livet som har samma livssyn som jag. (Jag kommer dock att motbevisa alla skeptiska vänner när jag har fått mitt drömliv.
)
Appropå dippar, så hade jag en riktig dipp häromdagen, den absolut värsta, måste bara få dela med mig av den. Jag var så arg och besviken på universum.
För att göra en lång historia kort; min katt (Oskar) bor hos min mamma i Sverige sedan jag flyttade till Spaninen för 2,5 år sedan. Hon är allergisk och har ätit medicin för det. Nu i onsdags berättade hon att hon bokat en tid hos veterinären på måndag för att avliva honom, utan att ens diskutera detta med mig. (Jag blev så klart upprörd för att hon gått i två år utan att ens nämna att hon mått så pass dåligt att vi behövde hitta ett annat boende till honom.)
Jag fick i alla fall tag i mitt ex som sa att han gärna skulle kunna ta hand om Oskar, han ville bara tänka på det tills nästa dag. Nästa dag gick jag omkring på lyckomoln hela dagen, jag var så glad och tacksam att jag hade en sådan snäll och hjälpsam vän som akulle hjälpa mig att rädda min kisse. Men när jag kom hem den kvällen meddelade han mig via msn att han inte kunde hjälpa mig, utan att ens ge en förklaring till varför, sedan försvann han från msn för resten av kvällen. Jag blev så besviken att trots att jag gått hela dagen med denna fantastiska känsla om vilken underbar vän jag hade så stämde inte den känslan. Jag tappade hoppet totalt, hoppet om universum, hoppet om vänner…hoppet om min katt…
Så nästa dag, när jag var hemma en snabbis mellan möten runt lunch, så kollade jag Facebook och såg att min vän J (även han ett gammat ex för övrigt) var online. Utan någon som helst förhoppning om hjälp så frågade jag honom ändå om han kunde tänka sig att ta hand om Oskar akut innan han skulle avlivas på måndag. J blev jätteupprörd när han fick höra vad som var på gång, och satte sig genast, utan att jag ens bad honom om det, och började skicka iväg meddelanden till folk han kände och ringa runt till jourhem för katter i området där mamma bor. Inom 10 minuter hade han hittat ett jourhem hos en äldre dam som kunde ta honom fram tills augusti då jag kan åka hem och hämta honom och ta med honom hit. Hon lovade även att fixa med alla nödvändiga vaccinationer. Yay!!
Min tilltro till universum och mänskligheten kom tillbaka på en sekund, och jag fick jättedåligt samvete för att jag varit så negativ kvällen innan. Jag insåg, eller mer eller mindre fick det bevisat för mig att universum är perfekt och jag kommer alltid att få exakt det jag vill ha, utan kompromisser. (Det jag helst av allt ville var ju att ha min kisse hos mig, jag trodde bara inte det var möjligt med så kort varsel). Och den känslan jag haft dagen innan om min fantastiska vän var ju såklart om min vän J! Jag var så glad att jag gick omkring och bara log resten av dagen. Jag blev inte ens besviken när jag fick veta att jag inte fick det jobb jag varit på anställningsintervju för tidigare på dagen. Min enda tanke var; det är för att universum har större planer för mig!

Hurra!!!! Visst är det precis så som du insett. Universum vet och universum har planer och universum snurrar hjulen i rätt riktning och det gäller bara för oss att på tåget när det kommer. :-)
Många ggr när jag inte riktigt fått det jag bett om så har jag inte fattat att det är så som du skriver att; universum har större planer för mig! Jag har bara blivit negativ, ledsen, besviken och inte fattat varför jag inte fått det jag så gärna bett om! Sätter man in de tankarna direkt när man inte fått det man vill ha så kommer man inte ha många/djupa dippar! Jag litar mer och mer på att Universum ger mig allt jag ber om, när jag är redo för det och det är ju meningen att jag ska lära mig att hitta den känslan av redohet (!?! hur fasiken skriver man haha)
Härligt att du får möjligheten att ha din katt hos dig snart!
Ha nu en fortsatt trevlig och glad helg mina vänner! Själv ska jag få i mig lite lunch och sedan ska jag göra mig kalasfin för brorsans 20-årskalas! 
Tack för er och tack för mig!
Vad underbart Alexandraea! Men så där är det ju ofta - vi får alltid vad vi önskar, vi har bara så dålig koll på vad det är vi vill ha egentligen. Vi tror att vi skickar iväg en önskan men det är egentligen något större, bättre och annat än vad vi själva är medvetna om. Jag har en massa sånna grejer - dålig koll med andra ord, hi hi. Kan nämna två - När jag skilde mig för 10 år sedan så önskade jag att jag skulle bli hel, lycklig, harmonisk, lära mig se mitt eget värde och skapa mig ett liv i lycka och harmoni. Min tanke var att jag skulle vara singel, hade varit gift i 13 år och tyckte att jag hade fyllt min kvot vad det gällde tvåsamhet. Ett år senare blev jag super kär (första gången i mitt liv faktiskt!) tappade huvudet totalt och eftersom han var gift, men tanken att så förbli, så var det minst sagt struligt i något år. Men hela tiden fanns känslan av att jag inte skulle ge upp, trots att jag ju egentligen skulle vara själv med mina tre barn. För att göra en lång historia kort - så hjälpte den mannen mig att bli allt det där; hel, lycklig, se mitt värde, harmonisk osv! Och det väldigt mycket fortare än jag tror att det hade gått ifall jag hade varit själv. Nu lever jag med denna man, i vårt drömhus (inte för att det är så fint, utan för att det är vårt HEMMA, stället som gör oss lyckliga) - och det har vi gjort i drygt fem år. Förra året gifte vi oss t.o.m. Jag fick det jag bad om - fast inte på det sättet jag hade förväntat mig! Senaste grejen som hände var på jobb fronten. Jag vill mer än allt annat jobba med att inspirera andra till att genom Medvetet Skapande hitta harmoni i sina liv, inspirera människor att ta kontroll över sina tankar/känslor och därmed sina liv. Vi behövde dra in lite mer pengar så jag sökte ett x-tra jobb på ett behandlingshem för kriminella missbrukare inte så långt ifrån där vi bor. Och jag har alltid sagt att jag inte ska jobba med missbrukare! Väl där fick jag hålla på en massa med att föreläsa och inspirera just det jag ville! Sedan blev jobbet väl slitigt, jag kände att jag inte han med mig själv. Jobbade som en idiot i veckorna och orkade inte med vare sig mig själv eller min familj. Då önskade jag såklart att livet skulle bli lugnare - då bytte vi schema och jag blev erbjuden en tjänst där vi jobbar dygn. SKittrist tänkte jag, men tackade ja eftersom det var en hygglig lön. Och nu ser jag ju hur det nya schemat ger mig just det jag hade bett om! Och sådär är det ju hela tiden, vi får allti vi vill vi har bara ibland dålig koll på vad det var egentligen ville ha,hi hi. Men fy farao vad livet är gott att leva! Satt på trappan i sällskap med min man i morse, njöt en kopp kaffe och solensstrålar - bra start på dagen. Så enades vi om just det att livet just nu är super duper nice. Båda har vi känslan av att sommaren 2012 kommer att bli KANON - men även om det nu skulle vara som så att det inte händer något speciellt alls så är vi nöjda bara med att få känna känslan för den är underbar.
Jag skulle tro att ni, precis som jag, har och har haft många, eller iaf en del, runt omkring er som säger till er att man inte ska ta ut glädjen i förskott.
"Vänta tills ni har sett lägenheten innan du känner dig glad för tänk om du blir besviken igen." Eller annat liknande. Jag hade t o m en lärarinna när jag gick på KomVux för snart 20 år sedan som lärde sina elever att inte vara positiva och ta ut något bra i förskott, det är bättre att vara negativ och inte förvänta sig något för då blir man inte besviken. Tilläggas bör att den lärarinnan avskydde mig, för jag har alltid varit tvärtom. Då, när jag var dryga 20 visste jag inte hur jag skulle sätta ord på det. Idag, när jag är 40+ så kan jag det.
Detta är vad jag säger till andra, och även till mig själv när jag svackar; Jag tar hellre ut glädjen i förskott och njuter av drömmen, och det inte blir så. För då har jag iaf njutit och drömt ett tag. Om jag drömmer och inte tar ut glädjen i förskott och det inte blir så, så har ju allt varit helt förgäves.
Jag vet ju att det är drömmen som för mig dit jag vill, men de flesta andra människor har ju inte förstått det än och de har lättare att ta till sig en positiv attityd än en tro på något, för dem, osynligt.
Så, bara för det, så ska jag nu njuta med att drömma om alla mina pengar som jag har på mitt bankkonto, och i min plånbok och som jag har tjänat på att skriva och hjälpa andra, och genom att drömma.
Tjoooohoooooo! :D <3
För det första; tack för era fina ord! :) Hoppas ni haft en underbar helg!
"det är bättre att vara negativ och inte förvänta sig något för då blir man inte besviken" Detta var min livsfilosofi i över 30 år innan jag upptäckte LoA. Och jag kan ju säga att detta tänk gav mig absolut ingenting, förutom panikångest-attacker och depression. Varför ska man gå omkring hela livet och förvänta sig massa hemska saker när man kan gå runt och må bra istället. Skrev ett blogginlägg om detta för någon dag sedan, angående att människor runtomkring en ifrågasätter ens tro, just för att (som vi redan diskuterat här tidigare) det inte finns vetenskapliga bevis för detta. Dessa människor som inte tror att vi har en själ, utan att alla våra tankar och känslor endast kommer ifrån biokemiska processer i våra hjärnor, att vi i princip bara är högutvecklade robotar som kan interagera med andra högutvecklade robotar… Det lustiga är att dessa människor går igenom livskriser, rädsla för att dö, rädsla för att misslyckas, rädsla för att förlora människor runtomkring dem, rädsla för att leva, medans jag går omkring och är glad och lycklig hela tiden, med vetskapen om att universum guidar oss rätt i livet, ändå säger de att det är jag som gör fel…
Länkar skamlöst till min blogg nu också…:) http://thebellpepperblog.wordpress.com/
Ps. Fick precis veta att min katt nu befinner sig hos sin nya fostermamma och mår jättebra. Imorgon ska han vaccineras och chippas inför flytten ner till mig. :)
#17 Tack för länken till din blogg. Jag gillar den och kommer definivt att följa den. Har du kikat in på min?
Jag upptäckte också att förutom att vi båda flyttade till Spanien 2009, att vi båda lever efter LoA, och älskar katter så är vi båda också LCHF;are och vi bloggar om våra liv på engelska. :D
Apropå det du skriver om här ovan, och i din bloggpost, så var jag med om en intressant sak när jag flög till Sverige senast. Jag hamnade bredvid en svensk medelålders man på planet, troligen max 10 år äldre än jag men medan jag ser 10 år yngre ut än jag är så såg han 10 år äldre ut han troligtvis var. Han började fråga mig om mitt liv här i Spanien och hur jag hamnade här och vad jag gör och alla sådana frågor som är mycket intressanta, speciell för personer som vantrivs i sina egna liv har jag upptäckt, Jag svarade glatt på hans frågor och han började ifrågasätta min syn på saker och ting, jag berättade glatt min syn på hur livet fungerar i det stora hela, att positivitet gör en gladare och lyckligare och att man får tillbaka det som sänder ut i energi osv.. Jag märkte att han ville tro men att inte vågade, att han sökte någonting som han saknar i sitt liv, glädje (han slog mig som en mycket sorgsen man) och kärlek (trots att han har fru och vuxna barn så verkade han inte ha någon kärlek i sitt liv). Hela hans liv var upplåst i måsten och rädslor, pensionförsäkringar och sparanden osv. Hur som helst så pågick denna diskussion, detta samtal i säkerligen ett par timmar. Jag började känna att jag fick börja försvara mig och då sa jag helt enkelt; "är det inte konstig då att jag sitter här och ler och känner en djup värme inom mig när jag tänker på livet jag har, medan du sitter där och önskar att du var lika glad som jag är?" Han svarade ju naturligtvis att han visst var nöjd med sitt liv. Jag svarade tillbaka att jag älskar varenda liten detalj, och helheten, i mitt liv. Han slutade ställa frågor. Men jag vet att han än idag tänker tillbaka på saker som jag sa, att jag fick honom att tänka till och undra.
Denna händelse påverkade även mig för jag åkte nämligen till Sverige med en rädsla att jag skulle få tilbringa en del av min tid, i staden där jag bodde mina sista 19 år i Sverige, med att försvara mig mot deras allmänt negativa inställning till livet och allt inom det. När detta hände på planet så visste jag att jag inte hade någonting att oroa mig för för om det gjorde det så visste jag ju att jag är det bästa exemplet på att mitt sätt är ett fantastiskt sätt att leva sitt liv. Till min stora glädje så visade inte en enda av mina vänner en enda negativ sida, och yttrade inte ett enda negativt ord. Jag antar att jag utstrålade sådan positvi energi så de hade inget annat val än att göra detsamma. :D
Ungefär som vi gör här. :D
Haha, vad lustigt att vi hade så mycket gemensamt. :) Jag ska genast kolla din blogg också! :)
Ja, något som oroat mig är just det att behöva bemöta andra människors negativitet, men jag märker att ju längre jag levt med LoA, ju starkare blir jag att kunna stå emot dessa. Jag blir nästan bara mer övertygad av att få visa andra hur bra jag faktiskt mår. :) Kul att du fick mannen att tänka till och reflektera också. :)
Jag är oxå LCHF:are (nåväl, försöker iaf ta mig tillbaka på den stigen igen så gott det går, men jag körde strikt hösten 2010-våren 2011) 
Dock tycker jag tyvärr inte om katter
men jag tycker om ER! 
men jag skriver ingen blogg…
men jag skriver HÄR! 
Jag vill oxå bli så säker i LoA och stark så jag oxå kan visa helt genom att bara vara mig själv, hur fin kunskapen om LoA är! Hur fint man kan lära sig att leva! Meningen med livet!
Jättekul att läsa att ni har så mkt gemensamt och att ni hittat hit här båda två! Åh jag blir så glad!
Jag har haft en fantastiskt fin helg, speciellt idag då sambon, jag och hans fina son åkte till stranden i sommarvärmen och köpte mjukglass, gick ut på bryggan och satte oss och sedan spelade vi minigolf. Har börjar studera min omgivning otroligt mkt mer nu när både jag själv är ute och kör men framförallt när sambon kör och jag åker med. Kollar in detaljer i min omgivning, i natiren, byggnader etc och gud vad fint det är! Har börjat känna mer tacksamhet för min fina omgivning och ser jag en skog blir jag alldeles till mig! (Älskar skogen, där känner jag mig hemma på ngt vis)
Alexandraea; kul att höra att din katt har det bra! Sån TUR att den biten löste sig så fort för dig!
Målle: Tack snälla du! Ja, jag är så glad att allt löste sig så smidigt och perfekt. :)
Shit, forumet har exploderat under helgen!!?! 
Varit på jordens skönaste kustkulturfestival i Varberg hela långhelgen, hjärnan är proppfull ikväll. Massa att läsa här imorrn, roligt!!!
Igår fick jag ett sms från multilotto.com (spelade på ett lotteri där en gång när potten var enorm) och gårdagens sms meddelade att jackpotten på Powerball i USA just nu är uppe i 787 miljoner kronor, men alltså hallå tjena, existerar ens den summan typ tänkte jag! 787 miljoner kronor! Halleluja vilken summa!
Jag kan få den summan, bara jag ber om det! Tänk er 787 miljoner kronor! Jag kan få 787 miljoner kronor 787 gånger om ifall jag vill! Det kan ni med!
Min första tanke var att logga in på datorn igen fast jag var på väg i säng och spela…men nej, jag ska inte spela, jag behöver inte betala pengar för att vinna, jag kan få 787 miljoner kronor iaf, men jag tror inte att jag vill ha så mycket. Jag vill ha en summa som man måste "vårda" och eftersom jag kan få hur mkt pengar jag vill hur många ggr jag vill, behövs ju egentligen bara småsummor åt gången. Så, jag ska fortsätta köra på med mina 16 miljoner.
Det är verkligen en befirandeoch skön känsla när man verkligen inser att jag kan få allt jag vill och det enda jag behöver göra är att be om det! Det är ju bara så enkelt! 
Ok, jag har torterat mig lite i helgen igen..
men det har varit en riktigt bra helg ändå!!! Bästa på superlänge, och sååååååå nära att vara fullt frisk och kunna göra saker som jag verkligen vill göra på den nivån jag verkligen vill göra dem..
Träffat så många underbart sköna människor med massa gemensamma saker i Vortex, massor av kreativa och aktiva och surf/skejt/sport/eventfixar/break dance/bara sköna hängmänniskor. Har på känna att det kommer bli en riktigt bra sommar!!
Mm, det är coolt hur vi inte alltid vet vad vi egentligen vill ha.. skrev just ett långt inlägg i Visualisera och släppa -tråden om det. Lite lurigt.. men det sköna med det är att man kan få saker som är bättre än sina vildaste drömmar!! Känslan i det är fantastisk!!!
Jag kan få 787 miljoner kronor 787 gånger om ifall jag vill! Det kan ni med!
Ååhh..ja, just det ja. Aaaahhhhhhh… slappnar av här nu.. tack för den!!! :)
Slappna av! Relaxa! CHILLA!
Jag har redan planerat min morgondag och den ska BARA bestå av chill! Längtar redan till imgn! :)
Ska sitta med datorn i knät, inomhus om jag vill, fast solen ska stråla! Vill jag gå ut..ja då gör jag det, vill jag gå bort och köpa en glass, ja då gör jag det!
787 miljoner kronor…visst låter det overkligt? Men det bästa är att det är inte overkligt haha f*n va coolt det är! Jag kan få ett berg av diamanter, bara jag ber om det. Jag kan få 10.000 hundar, bara jag ber om det. Jag kan få femtielva barn, bara jag ber om det.
Det är så coolt när man inser att allt finns i överflöd och att man kan få allt i överflöd! Läste att Brangelina shoppat leksaker för 114.000 kr och att de fortsätter sätta sprätt på deras pengar, det kan vi med göra! 
Jag tror jag verkligen fått insikt i ngt här! 

hahaha!!!!
ja
ok
jag ska chilla nu, haha!!! 

(10.000 hundar?!?! *asgarv*)
(åååhh, leksaker för 114.000? kuuuuuuul!!!! jag kan lätt göra det med!! :D)
(ok, andas djupt, lugna ner mig igen, och chilla.. :) :) )
Ja men bara tanken på att det faktiskt ÄR möjligt att få 10.000 hundar är ju fantastisk! Jag kan ju få det, bara jag vill och ber om det! (får kanske passa mig nu, annars har jag kanske vovvarna här…
)
Att jag nått denna insikten som jag gjort nu är SÅ roligt! Att jag liksom FATTAT att jag får ALLT bara jag ber om det! Har känt mig svävandes i vortex i flera dagar nu, inga extremt överlyckliga dagar men jag har haft bättre dagar än tidigare och att jag nu fått insikten om detta får mig bara att lättare hålla mig kvar där och jag har mkt lättare för att komma tillbax om jag skulle flyta ut för mkt så att säga
Och mkt är tack vare er här!
Ha en fortsatt trevlig chill-måndag! Och jag hoppas vi kan ha vårt miljonärsträff snaaaaart!
seriöst.. ditt inlägg nr 25 var dagens skönaste imo!!! precis den vibben jag vill ha! DÄR jag vill hänga ju!!! klippte ut, photoshoppade och har det nu som skrivbordsbakgrund :D
(manifestering ju!! chillade på forumet, skrev massa inlägg som hållit mig mig i en bra känsla en lång stund nu, och då poppar målles sköna inlägg upp som är PRECIS den vibben jag letat efter idag!!! nu har jag den!!!)
jaaaaaa fortsatt chill-mådag!
jaaaaaa miljonträff snart vore hur himla roligt som helst!!
Det blir väl bra att köra en miljonträff veckan efter midsommar? 
Åh tack linnease! Gud vad roligt att höra! Att jag kan ge samma känsla till dig som du ger till mig! Hääärligt! Kul grej att du sparat mitt inlägg som skrivbordsbakgrund! Coolt! 
Jag gjorde nyss The Secret-memoryt och mitt resultat blev 38, det svaret lät i stil med att vem jag än träffar, vart jag än träffar de och när jag än träffar de ska jag skänka kärlek och uppskattning, för det är mitt rätta jag, och hur vet man att just det är ens rätta jag? Jo, för du mår bra av det. Så fortsätt skänka kärlek och uppskattning! Det är precis vad jag tänker fortsätta med!
Det flowet vi har skapat i alla dessa trådar som ploppat upp här i ungefär samma takt som trädens blad ploppat fram efter regn och sedan sol och värme är helt underbart! Vi ska själva få se att våra miljoner kommer däcka oss av överraskning inom väldigt snar framtid om vi fortsätter i detta flowet! Tror inte vi förstår vilken styrka vi ger till varandras flow? Eller har jag fel?! 
Miljonärsträff veckan efter midsommar är nu bokat! Ses då! Irl alltså, tills dess ses vi här!!!
Asgarv!! :D Vad roliga ni är! Sitter här med datorn i knät fast solen skiner ute och skrattar åt era kommentarer! Ni är helt fantastiska! :D

tror träffen kan bli kul… 
målle <3
Nu fick jag sån lust att sitta med er på en härlig terass vid havet, med solen som går ner bort i horisonten, ljumma vindar som svepar förbi oss och där sitter vi med goda drinkar/vin/öl/vatten/läsk ja, vad vi alla nu vill dricka och har lika kul (om inte ännu roligare) som här!
"Det flowet vi har skapat i alla dessa trådar som ploppat upp här i ungefär samma takt som trädens blad ploppat fram efter regn och sedan sol och värme är helt underbart! Vi ska själva få se att våra miljoner kommer däcka oss av överraskning inom väldigt snar framtid om vi fortsätter i detta flowet! Tror inte vi förstår vilken styrka vi ger till varandras flow? Eller har jag fel?!
"
wooow, såg inte ens först, poppade upp smaskiga hamburgare i köket och en flört på chatten, så jag vart lite splittrad, hehe…
JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA!! JAg tror du har rätt!!! Även om det är extremt bra att kunna hitta och hålla flowet själv så är det ju såååååå mycket lättare när man har flera på samma vibb att leka med, prata med, bolla med, hålla fokuset ihop med, rida varandras vibbar!!
(hmm.. coolt hur så fort jag chillar ordentligt bara en stund dyker det upp så mycket bra saker (!!) så jag typ blir stressad av det, tappar fokus och åker ur.. tänker att jag måste hinna med allt på en gång lr nåt tror jag. intressant, nästa sak att chilla på och hitta en väg för..)
#36 - jaaaaaaaaaaaa på den med!!! :) :)
Jag är på! Kanon kul. Vi drar igång en LoA-miljonärs-babe-klubb helt enkelt, hi hi.
ok.. så nu ska jag släppa allt och chilla igen.. blir nog ut en sväng och hänga vid skaterampen.. riktigt fjortishäng! gjorde aldrig det när jag var 14, så jag kör nu istället, haha!
min 37-årige pojkvän/sambo gick nyss iväg och skulle åka, vi skaffade varsin bräda i våras, jag fick min i 35-årspresent 
(hmmm… kanske lite rosevin med..?!)
yes Kathja!!
Jag får flytta min terrass en kilometer närmare havet så har vi platsen klar!! :D Det är för övrigt så jag chillar en stor del av min tid. :D
linnease, kan inte du skriva en chillsång till oss? :D
Haha poppar det upp hamburgare i ditt kök?
Härligt!
Den där stressen av att mkt bra saker dyker upp hände mig med förr (inte hänt på ett tag nu) Men hade samma känsla av att man måste hinna med allt på en gång. Just nu har jag hamnat i ett mkt bekvämt och behagligt chill-tillstånd..jag tror jag håller på att TA EMOT! 
Nu ska jag fortsätta denna behagliga chill-kvällen med min sambo (nu har ni fått för mkt av min tid
) Tror min sambo börjar undra vad eller kanske vem jag skriver med! 

linnease - du behöver verkligen inte hinna med allting på en gång, allt blir ju dessutom mkt roligare om du "delar upp" det! Då har du någonting varje dag att förfylla dina dagar med, annars förgyller du bara en dag 
Kram på er allihop och vi hörs imgn!
Tack för er och tack för mej!!
men OJ vad ni hann skriva mkt under tiden jag knåpade ihop mitt inlägg haha!
Ja, här rasslar det till ordentligt. Underbart! Själv sitter jag på jobbet, jobbar låååånga pass - började i morse kl.8 och slutar på onsdag kl.9. Men då blir det en del ledigt oxå, och det gillar jag. När jag har fått mina första 40 miljoner så ska jag sluta jobba och vara lyxhustru tror jag, en lyxhustru som mellan varven föreläser och inspirerar folk. Ja, så får det bli. Eller - så är det.
Jag är nog inte så väldigt mycket för att chilla, men jag brukar hitta min väg till att må bra - ofta bara genom att tänka rätt. När man väl har hittat den där känslan av förväntansfullt välbehag så vill man (jag!) ju inte känna något annat. Så det är ju ett evigt in och ut ur Vortex, hi hi. Men med mer och mer tid inne. Me like!

"Chilla" för mig är att just vara i flödet…att vara kreativ, låta "nåt annat" ta över, så att jag glömmer tid o rum.
Att pula i trädgården är en sån grej…att sy…måla…och som Linnease så gör jag också musik
…och så jobbar jag ju som danslärare bl.a, så där MÅSTE jag vara i flow, för att kunna komma på nya koreografier.
Att göra det man älskar är den bästa medicinen för att bli avslappnad…där finns liksom ingen prestige.Inget egentligt MÅL, utan VARANDET är det som ger nåt!
Det jag tycker är underbart att känna , är att veta ( jag läste också om Brangelinas leksaksshopping) " det där kan jag också ha - men VILL jag? Näe.
"
Såhär känns det för mig: att leka med tanken att jag kan ha allt, gör mig ännu mer nöjd med det jag HAR. Ja, faktiskt! 
Åh härlig läsning! Jag ska oxå vara lyxhustru, dock är jag inte gift ännu, inte ens förlovad, men det kommer ska ni se!
Det bestämmer ju jag! 

Det är ju inte alla som mår bra av att chilla, en del kan nog tom känna sig stressade av att chilla, men chilla för mig är att göra saker (eller inte göra saker) som får mig att må bra. Som i morse tex, jag snoozade 1,5 timme! Det var så skönt och bekvämt i sängen och nu fortsätter chillet i form av TV, dator, en kopp kaffe och sedan ska jag nog småkika lite på det kungliga dopet tror jag
Ibland chillar jag med familjen och alla mina syskonbarn, då är det full rulle!
Jag hoppas på en inbjudan till dina föreläsningar sedan!
#46 Szirius håller helt med dig om att vara i flödet. Jag är som mest avslappnad när jag ritar, syr, eller skriver, och har inga problem att sitta uppe till klockan 5 på morgonen när jag gör det. När jag berättar det för andra blir de ofta oroliga att jag ska bli utbränd för att jag jobbar för mycket. Då får jag förklara för dem att när man älskar sitt jobb så ger det mer energi än det tar.
Nu är jag i processen att starta upp min egen web shop med accessoarer, och ibland kan jag vakna mitt i natten av tankar på hur jag ska organisera allt eller idéer till olika kollektioner, och så måste jag gå upp och skriva ner det så att jag kommer ihåg det till nästa dag. Dock känner jag mig inte i närheten av att var utbränd.
Målle - självklart! 
Jag önskar att jag var mer kreativ, det enda jag knåpar ihop är klokskap, föreläsningar och visa ord jag strör omkring mig, hi hi.
Mellan varven drömmer jag om att skriva en bok och börja måla - men än så länge är jag nog inte där tror jag. Men när vi drar igång renoveringen av vårt hus så ska jag göra ett rum som är mitt, det ska ligga på övervåningen, långt ifrån kök och tv - med utsikt över skogen och kohagarna, och vi ska göra en balkong som hör till rummet. Och det rummet ska jag inreda precis som jag vill. För nu är alla barn utflyttade, bara två bonusungar v.a helg, så nu har vi plats att göra sånt där "onödigt" som är "nödigt", men som är svårt att få till då huset är fullt av ungar. Och det är ju inte förän nu som jag har tid att nyttja ett sånt rum heller för den delen.
♥♥♥
#48 Alexandraea Så är det ju, så länge man njuter och älskar det man gör så kan man göra det dygnet runt. Tid är irrelevant i dom stunderna.
#49 Kathja-R Det är ju bara du själv som sätter stopp för att skriva och/eller måla. Jag känner igen det så väl själv, sen när… när jag har det där rummet.. när jag… osv. :D

#49 kreativitet är ju så MKT, vi har bara olika sätt att uttrycka det. Det är verkligen inte fy skam men att knåpa ihop kloka ord o hålla föreläsningar!
Att laga mat kan vara kreativt, att duka ett bord…osvosv. Är säker på att du är mer kreativ än du tror
Jag är nog mkt kreativ i mina tankar och fantasier isf 
Visst är det väl så. Men för min del handlar det om en känsla av att det skulle vara kul och givande, men samtidigt har jag ingen större längtan efter att dra igång det. För då hade jag ju gjort det! Men jag har än så länge för dåligt med tålamod på sånt jag måste träna på, det ska gå med en gång! Dumt jag vet, men när det kommer till att måla tavlor och skriva böcker får det vara så ett tag till tror jag.