Vad gör jag nu?
Jag har en undran. Jag har gått igenom många jobbiga år då jag helt enkelt var vilse i mig själv och blev sönder stressd. Nu har jag balans i väldigt mycket och trots upp o ner gångar känns det verkligen som att jag tar mig fram iaf. men nu till saken. när jag lixsom nu slutat söka vad jag vill så börjar jag bli jätte rädd för vad jag tänker. är rädd att jag tänker fel och nått ska hända och det där kan blomma upp och bli jätte jobbigt. och nu när jag äntligen börjar få balans i livet ska detta komma ivägen? Varför kommer det nu? någon som varit med om liknande och kan ge tips?
Precis sådär blev jag oxå, kan fortfarande bli, men tack vare så fin hjälp härifrån detta forum har jag tillslut lärt mig (och fortsätter att lära mig) att när de där tankarna sätter fart ska man ha i åtanke att de först och främst inte blir verklighet på 3 sekunder, så ta det lugnt. Acceptera och erkänn att du har just de där dumma tankarna och välj sedan att fokusera på de tankar du mår bra av, eller umgås med folk du gillar, gör saker du gillar och mår bra av, utan att du märker det har du lagt över fokus på det fina igen och bli inte orolig om de där dumma tankarna kommer tillbax igen (för det gör de säkert) jag trillar ner många ggr, men allt eftersom man lär sig hur man ska göra och VAD du kan göra blir det tilllsut mkt lättare.
Gör som jag lärt mig av en kanontjej som håller till här (linnease) CHILLA! Ta det lugnt! Du vet säkert vad som får dej att må bra och vara glad? Gör det då istället för att oroa dej över dumma tankar!
Jag har tidigare skrivit en tråd här (hade annat alias då, camillahj) om precis den där oron (tror tråden heter "måste skärpa mig!") där jag beskriver mina orostankar att min sambo skall lämna mig tex, kika in på den tråden. Där finns mkt fina svar! Lycka till och chilla på, ha det roligt! Kram
Jag tror att vi alla har gått igenom "prestationsångest-fasen" vad det gäller LoA - när man väl fattat vad man kan göra med sitt liv så får man panik vid tanken på att man kanske gör fel. Och man vill så mycket på en gång så man slår knut på sig själv. Man vill fixa allt och man vill fixa det NU!
Sedan inser man att livet, och LoA, egentligen bara går ut på att njuta av livet, att undvika sådant som får mig att må dåligt och fokusera på det som får mig att må bra.
Att träna på att bara vara - eller chilla som målle säger - att vara i nuet och att vara nöjd med det. Att släppa alla prestationskrav och inse att det enda som behövs är att man mår bra, njuter av livet och skrattar så ofta det går.
Därför att mår du bra så attraherar du annat som får dig att må bra - med andra ord det du önskar dig!
Dyker det upp en tanke eller en känsla som du inte vill ha där, kontatera att den är på besök, fundera helt kort om det är något du rent praktiskt behöver ta i för att bli av med den (99,9 % av gångerna är det inte det) och ställ dig sedan frågan:
- - Hur vill jag må nu? (eller Hur vill jag känna mig nu? Vad vill jag uppleva nu? om det känns bättre)
Då du svarar dig själv på den frågan kommer du automatiskt att byta fokus från känslan/tanken du inte vill ha till känslor/tankar som du vill ha - m.a.o du kommer att må bättre! Och mår du bättre får du mer av det som får dig att må bra. 
Du har fått fantastiska och jättebra svar redan, precis som man vet att man får här inne.
Vi har alla haft, och har, de där rädslorna. Speciellt när man är någorlunda ny på att leva medvetet med LoA. Det bästa sättet är att se vad du har, för det är där du ska vara. I nuet. Uppskatta och var glad för varenda liten detalj, sak, händelse, person och situation i ditt liv. Det som hänt tidigare, det som sker nu och det som kommer att ske i framtiden. För det är också en viktig sak med LoA, att utvecklas.
Du skriver att du nu när du hittat har slutat söka… Vad är det du slutat söka efter? Kanske är det där problemet ligger, att du står still. Med LoA står man aldrig helt still eftersom livet, och LoA, handlar om total lycka och om att älska varenda liten del och detalj, och helhet, i sitt liv.
När du vaknar på morgonen, tänk först tillbaka på gårdagen och säg, tyst för dig själv om du vill, tack för den bästa saken som hände igår. Titta sedan på dina planer för idag och säg tack för en perfekt dag idag. När du sedan tittar dig i spegeln, luta dig in, titta dig själv i ögonen och säg tack 3 gånger. Om du vill kan du tacka för något speciellt, tex " tack tack tack (enjoylife, ditt namn alltså) för att du är en sådan fantastisk person som hela tiden utvecklas till något ännu bättre.
Andra övningar; när du känner dig låg, osäker, rädd börja nynna på en sång som du vet gör dig glad, du kan t o m nynna tyst för dig själv om du vill. Eller; ta några danssteg. Eller; lista alla positiva saker med ditt liv.
Men var så säker på att dina rädslor är normala och de kommer med tiden att försvinna ju mer du lär dig och ju mer du utvecklas.
Kram och lycka till! :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction