Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 2671 ggr
målle
0

Nu behövs ni duktiga!

Hur gör man för att undvika tankar som "åh, jag ville ju så gärna.." eller "åh, jag trodde verkligen.." som ofta dyker upp när man trott att man haft ngt på väg och sen visar sig ngt helt annat, ngt man inte vill ha..

I detta fallet vet jag nu, idag, tyvärr i efterhand att jag faktiskt fokuserat på det jag inte vill ha…samtidigt som jag föreställt mig det jag vill ha och verkligen känt att jag redan haft det…

Hur kan det negativa vara så mkt starkare än det positiva (i detta fallet det jag ville ha till varje pris)

Jag tycker jag lärt mig så mkt om detta nu men lik förbaskat styr det negativa samtidigt som jag försöker fokusera, förvänta, önska och be om det jag faktiskt VILL ha.

Hur gör ni för att verkligen få det ni verkligen verkligen vill ha? Känns så dumt att fråga för jag vet egentligen hur jag ska göra, men hur fanken gör jag för att fokusera på det utan några som helst negativa tankar?

[Kathja]1
0

Du behöver egentligen inte gå runt och fokusera på det du önskar i tid och otid, det räcker att du har "beställt" en gång - sedan fyller du dina dagar med glädje och tacksamhet!

Och tur är det då det, precis som du säger, kan vara svårt att behålla rätt fokus om man fokuserar på samma sak hela tiden. Men eftersom lika attraherar lika så ger det att om du är glad, nöjd och tacksam så kommer det att attrahera annat som gör dig glad, nöjd och tacksam - m.a.o din önskan! Så smart är det.

Så sända så mycket tacksamhet du bara kan till allt du redan har, skratta så ofta det går och njut av livet så ska du se att du får det du önskar - bara du önskade det starkt och tydligt den första gågen.

målle
0

Oj oj nog har jag önskat det starkt och tydligt första gången! Och andra, och tredje! Jag tror jag önskar lite för mkt..men sedan har jag inte riktigt tålamod..är så dålig på det där! Men, jag har iaf känt mig gladare, lyckligare och mer kärleksfull sista tiden så jag ska fortsätta på den banan och INTE gå in på depp-banan när önskan inte kommer när jag trodde den skulle komma.Jag vill ju egentligen ha det nu, nu, nu! Skrattande

Har du gnt bra tips på hur du visar din tacksamhet?

linnease
2

"Hur kan det negativa vara så mkt starkare än det positiva (i detta fallet det jag ville ha till varje pris)"

Hm, läs det igen.. och se att du svarade på frågan i samma mening ;) ♥

"vill ha det till varje pris" är ganska talande, det låter som nåt man verkligen tror är svårt att uppnå och som man måste kämpa och slita och ge allt man har för att få..!

Saker kommer när de känns enkla, som nästa naturliga steg. Lika lätt som att gå till kylskåpet och göra en macka! Även det som verkar otroligt för mig är bara nästa naturliga steg för den som gör det - de är DÄR liksom, de har den vibben, det är vilka de är bara. Som toppatleter eller sjukt grymma sångare.

Känns det som man måste sträcka sig för att nå nåt är man bara inte riktigt framme än. Bara släpp grejen och låt det ta sin tid, njut av resan dit, det kommer! Fokusera mer generellt och här och nu - hur vill jag känna mig idag? Vilken känsla vill jag ha i kroppen? Vad vill jag ha för dag idag? Vad kan jag göra för kul idag som jag HAR möjlighet att göra NU? Ideerna och inspirationen till de här grejorna du verkligen vill ha kommer dyka upp längs vägen bara du håller dig i flowet! :)

linnease
0

med ett ord..

♥  chilla!! ♥

Skrattande

linnease
1

♥ gårdagens Abraham-Hicks-quote ♥

You can be fully satisfied with where you are, understanding that you're eternally evolving. When you get into that place of feeling appreciation of where you are and of who you are, and appreciation of what you are, and you accept that you are a never-ending, always unfolding Being, then you can stand in that delicate balance of being optimistic about what is to come, without being unhappy about where you stand. Find a way of eagerly anticipating future changes, while at the same time you are in love and satisfied with who, what, where and how you be.

--- Abraham

målle
1

Hmm, det är så sant så sant det ni skriver. Lustigt att man ser det så lätt när man läser era svar! (Har fått otroligt bra svar av er förr, hade annat alias här förr) Så jag vet att ni är duktiga och önskar att jag får samma fokus på det hela som ni verkar ha!

Chilla har jag svårt för ibland, ngt jag måste "öva" mig på..men jag försöker. Skrattande Jag är på god väg, det känner jag! Ska bara inte glömma bort att fokusera på här och nu, men det är mitt tålamod som får mig att tappa fokus ibland.

Ska nog kolla lite Abraham-klipp imgn! Å bli ännu mer peppad!

Tack!!

linnease
0

Åh, jag är inge bra på det heller faktiskt.. Har sprungit runt på TOK för mycket och försökt FIXA grejor.. eller JOBBAT på att fixa mina vibbar.. men det funkar inte så bra för mig, börjar jag inse. Därför jag är här och postar så mycket om att chilla, haha.. jag håller på att öva på det jag med. Varje dag! :)

Hänga här är skönt chill! Nu ska jag nog göra en kopp kaffe också.. mmm.. det är najs.

målle
0

Jag slutade skriva och titta in här på LoA ett bra tag, kollade runt på andra sidor här på iFokus istället, hade även slutat läsa i The Secret, men av en händelse fick jag lust att läsa boken..det är som ngt "talar" till mig om att jag är eller på väg åt fel håll.

Idag ska jag försöka njuta av dagen, det är grått, regnigt, mörkt här idag så jag ska mysa framför TV:n, med datorn, har nyss kokt 2 ägg som jag ska njuta av med lite kaviar, sedan blir det en kopp kaffe för mig med!

Igår chillade jag hela dagen med min kära mor. Fikade goda mackor, drack jättegott kardemummakaffe, och sedan handlade vi färska laxrullar med otroligt god fyllning i, sedan drack vi ännu mer kardemummakaffe och åt färska supergoda jordgubbar! Oh nu minns jag ju att jag har en frp likadana jordgubbar i kylen här hemma! Nu kan jag njuta av dagen ännu mer!

Ska inte glömma bort att visa min tacksamhet idag, igår när jag gjorde det bara vällde saker över mig och jag blev tillslut tårögd!

Det är så bra att vi kan hjälpas åt så fint här, ni är så vänliga och peppande! DET är jag väldigt tacksam över idag! Tack för att ni finns! <3

linnease
0

Det är så bra att vi kan hjälpas åt så fint här, ni är så vänliga och peppande! DET är jag väldigt tacksam över idag! Tack för att ni finns! <3

åååhhh… jaa.. jag med! Tack målle och tack alla här! ♥

Mmmmm, din dag igår lät supermysig!!!! Den perfekta dagen, bara kärlek!! ♥ Kardemummakaffe alltså!? Ha, det har jag glömt bort! Jättegott ju! Ska skaffa och mysa med här oxå. Blir lite sugen på att åka och hänga med mormor! :)

Hm, ska nog oxå göra ett tacksamhetsfokus idag.. så bra känsla i att tänka på saker man redan gillar här och nu, och inse hur mycket bra man har! Har en tendens att chilla, bli inspirerad, och sen tokinspirerad och sen FÖR sugen på grejor som inte är här än, och tappa balansen och bara jaga efter nytt nytt nytt.. Så får jag börja om med att försöka chilla ett par dagar.

Intressant, slutade oxå hänga här ett tag, men senaste dagarna har jag vart sugen igen! Periodare! :)

målle
1

Jag är precis som du! Man spinner igång karusellen och har sen svårt att stoppa den! Man vill ha nu nu nu! Måste lära mig (oss) att inte spinna på så fort i början, utan man tar lagom fart och håller så tills man känner att snurret kan bli lite fortare.

Min dag igår var supermysig! Jag hade en olustig "nervös" känsla i magen när jag körde till mamma (en biltur på ca 45-50 min) och kunde inte sätta fingret på varför jag hade den känslan..förmodligen att jag ville för mkt just då. För jag bestämde mig där och då i bilen att inte känna så, att jag inte behöver känna den känslan, så jag höjde volymen på radion och koncentrerade mig på låtarna som spelades och försökte hitta en bättre känsla i dem. Sedan umgicks jag med min mor till sena kvällen och var inte hemma förrän strax efter 21 igår kväll och den där känslan jag hade när jag körde till min mamma var som bortblåst och jag kände inte alls det behovet av ngt jag kände när jag åkte dit.

Så jag chillade ordentligt igår och det känns skönt, hatar den där "nervös"känslan i magen! Den får mig att spinna igång de mest onödiga, dumma, osanna tankarna som finns! Skönt att den försvann så lätt och snabbt igår!

Jag är oxå periodare! Haha!