Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-generellt
Läst 1925 ggr
Evaline
0

"Det är mitt fel"

Eftersom vi skapar våran verklighet med hjälp av våra tankar och känslor, så blir jag lätt väldigt ledsen när något går snett eller något dåligt, hemskt, bråk osv händer, för det känns som om det är mitt fel. Och att jag får skylla mig själv. Hur undviker man att förstöra sig själv så? För det blir ju en ond cirkel?

Tack på förhand, ni kommer alltid med så fina svar. Önskar jag hade en människa som någon av er som personlig guide eller något sånt som alltid fanns där för att besvara mina frågor och hjälpa mig upp när jag ramlat, metaforiskt talat :). Tack!

[Kathja]1
1

Livet går upp och ner för oss alla, det hör lixom till. Och  det är oftast livets gupp som gör att vi  växer som människor, som får att vilja göra annat. Det handlar i slutendan bara om hurman reagerar på saker och ting, och vad man gör med  dem. Ser man dem som ett tillälle att lära sig något nytt, eller något som ger dig tillfälle att öva på livets läxor - eller ser man det som misslyckanden - så blir det en väldig skillnad! Eller hur ?

Du får öva i att bli snällare emot dig själv, inte vara så hård att dömma. Försök att se något positivt i det som sker så ska du se att för var dag så kommer det att bli allt lättare. Och för var dag kommer du allt närmre ditt drömliv.

Evaline
1

#1 Det är så sant det du säger :). Något som jag har tänkt på är att det är i mina svackor som jag inser vad jag egentligen vill med mig själv och mitt liv. Sedan när jag har dagar då jag mår jättebra så uppskattar jag dem mycket mer än jag gjorde förr!

[Kathja]1
0

Du ser! Du har ju redan förstått hur det funkar - att välja att se saker i ett så positivt sken som möjligt och att inte dömma vare sig själv eller andra - där har du kommit långt. Sedan gäller det att sträva emot en så positiv känsla som möjligt, alltid, och fylla livet med så mycket skratt och glädje som det bara går!

Det är ju så att utan mörker hade vi inte förstått vad ljus var. Vi behöver dualiteten för att till fullo kunna njuta och förstå livet. Och glöm inte heller att ont eller gott, bra eller dåligt är relativt - det som är bra för mig behöver inte vara bra för dig. Det blir inte bra eller dåligt förän du sätter ett värde på det som sker, förän du bestämmer vilket det ska vara för dig. Du väljer!

Otroulig
0

Det är så sant som ni skriver. Det krävs ofta motstånd för att större förändringar ska kunna ske.

När vi är mitt i det svarta eller jobbiga så förstår vi inte varför det ska vara nödvändigt. Men efteråt när man har facit - vad det ledit till - vad vi lärt oss och vuxit i detta. Då kan vi känna tacksamhet för det som hänt.

Jag tänker mer och mer att det är väl meningen. Har tillit till att nåt ska komma ur det som känns som bökigt och besvärligt.

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

crinalina
0

Jag håller med, det är i motgångarna man hittar de nya vägarna, de rätta vägarna om man bara följer de goda känslorna. Även jag har mer tillit till att även dåliga och jobbiga saker som händer har ett syfte, en läxa att lära mig, eller öppnar en möjlighet som inte funnits om inte just den saken hänt. Och visst, det är jag som får det att hända, så då får väl jag skärpa mig då och börja göra rätt val istället för fel, och lära mig av det. :D Allting går att vända till någonting positivt bara man vill. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction