vad gör jag nu?
Måste skriva av mej så läs på egen risk.
Nu börjar mitt tålamod göra sig påmint, eller rättare sagt saknaden av tålamod.
Universum MÅSTE göra sig påmint nu genom att uppfylla ngn av mina önskningar för nu, just idag, kan jag inte ta mej för någonting över huvud taget! Sitter bara i fåtöljen hemma och vet inte alls vad jag ska göra med min situation!
Jag har varit sjukskriven från mitt arbete sedan 29 november och väntar på att läkaren ska ringa mej i eftermiddag så jag kan få förlängt min sjukskrivning. I början var det en lättnad att vara sjukskriven men idag känns det bara jobbigt och just idag ser jag inte en sjukskrivning som lösningen på mitt problem, utan snarare en uppsägning. Uppsägningen har jag funderat på länge, men så blev jag sjukskriven istället och läkaren rådde mig att fortsätta vara sjukskriven istället för annars måste jag stå till Arbetsförmedlingens förfogande.
I vilket fall som så vill jag inte tillbaka till mitt arbete jag har idag så när jag inte kan vara sjukskriven längre tänker jag säga upp mig. Jag tycker bara det är jobbigt att kontakta läkaren typ var tredje vecka för att förlänga sjukskrivningen därför känner jag för att ringa chefen nu på en gång och säga upp mig.
Jag vill ju gärna jobba och tror absolut jag klarar av det, bara jag får en mer trivsam arbetsmiljö och betydligt bättre arbetstider. *suck, suck, suck*
Jag vet hur jag ska göra med LoA, och det har funkat för mig förr men jag måste få bort dessa blockeringar jag verkar ha, HUR gör jag detta?! Jag blir bara frustrerad över min situation och låser mig helt.
Just nu snurrar bara telefonsamtal till arbetsgivaren, telefonsamtal till läkaren, telefonsamtal till Försäkringskassan, telefonsamtal till facket, telefonsamtal till a-kassan, hur gör jag med kassakorten om jag säger upp mig under min sjukskrivning, kan jag få vara sjukskriven under min uppsägningstid om jag säger upp mig, kan jag säga upp mig av hälsoskäl etc etc etc runt i huvudet på mig!
Så får du dras med mina svar igen!
Och jag säger - ta en sak i taget och gör det som känns bäst. M.a.o känns det fel att vara sjukskriven, säg upp dig! Sedan kan du ta i resten…
Men glöm inte att LoA ger dig det du fokuserar på! Så fokus på det som gör dig glad, tillfredställd, nöjd, tacksam - inget annat! Om det så innebär att du ska roa dig med att titta på film och äta glass, så gör det. Sedan ger sig resten om du bara tror att de kommer att ordna sig. Så börja med att säga upp dig och så börja stämpla, tänka glada tankar och gör sånt du mår bra av så ska du se att det kommer att ge sig… 
Jag älskar dina svar! Men jag vet inte ännu hur jag ska göra med uppsägningen, men nu har jag lite mer tid på mej att fokusera på det och hinna känna efter ordentligt.
Jag har förlängt min sjukskrivning ytterligare nu, jag tror att jag börjar bli lite småfnattig veckan innan sjukskrivningen normalt ska gå ut, för nu när det är förlängt och jag vet att det kommer bli förlängt tills jag gått i KBT ett par ggr känner jag mig genast lugnare och jag köpte godis idag fast jag inte ens var sugen på det som jag tuggat lite på nu medans jag smådansar lite till Rihanna's album Loud som får mej att må toppen för det albumet lyssnade jag nästan sönder förra hösten och då mådde jag så jääävla bra så jag tänker ju på hur bra jag mådde DÅ och det gör att jag mår bra NU 
Sen blir jag nästan lite ledsen i ögat när inte du svarar 

Det är bra det! Att du blir ledsen när jag inte svarar, nej skojade bara!, att det känns lättare nu. Mitt svar grundade sig bara på det du skrev, att tanken på att vara sjukskriven kändes fel och att du lika gärna kunde säga upp dig. Det handlar inte om att jag ska råda dig, det handlar om att du ska ta dig tid och "titta inåt", m.a.o lyssna på ditt jag, följ den "Goda känslan" så kommer du att hamna rätt. All lycka åt dig, detta fixar du galant! 
Jag förstår det och som jag skrev i mitt första inlägg vet jag mkt väl hur jag ska göra för att LoA ska verka till min fördel, har fått otroligt mkt hjälp här av dej (och fler) och boken av Esther och Jerry Hicks jag har här hemma. Jag ska införskaffa fler dessutom! Jag blir bara lite instängd ibland för jag vill oftast lösa femtielva problem på en gång och tålamodet får sig en stor prövning och då låser jag mig, jag måste bara komma ihåg att allt löser sig och att ta en dag i taget!
Idag känns allt bra igen och jag ska bara sitta i fåtöljen här hemma idag och NJUTA 
Det är ju så livet är, ibland knölar det till sig. Då gäller det att göra just som du säger, tänka att det löser sig och sträva emot att må så br det bara går, trots allt. Och ibland får man tillåta sig att vara "off", men glöm då inte att ge dig själv tillåtelse därför att känslan blir en helt annat bara du har tänkt tanken "idag är jag inte på humör/idag är jag stressad för det är m,ycket nu - men det är okej, och i morgon kommer jag att sträva emot att må så bra som möjligt igen" - eller vilka ord som nu känns bra för dig.
Njut på vännen! 
Idag känns allt så mkt bättre! Och vaknade till ett mysigt sms från min älskade sambo och längtar bara tills han och bonus-sonen kommer hem ikväll så vi kan mysa lite! Har sett The Stepford wives på DVD och fått mej att par goda skratt. Nu surfar jag runt för att försöka ta reda på om björnen är mitt kraftdjur då jag hade en dröm för ett tag sedan om en stor brun björn 
Så idag gör jag bara sånt som intresserar mig och får mej att må bra!
Njut på du med! 
Har fixat lite inför julen men nu är det bara njutning som gäller för resten av dagen. Och om två timmar kommer mina döttrar med svärsöner hem. Stora tjejen (19 år) flyttade till Holland för 3 månder sedan och henne har vi inte träffat sedan dess. Lillasyster pluggar på gymnasiet uppe i Göteborg (12 mil härifrån) så henne har vi inte heller sett på några veckor så det ska bli UNDERBART att ha dem hemma, Deras storebror har varit hemma i två veckor nu, annars pluggar han i Australien - så det är inte så ofta vi får ha alla tre hemma - så nog ska här NJUTAS. 
När jag gick in i väggen och blev sjukskriven så hade jag en enormt bra och kompetent läkare, det han gjorde var att hela tiden ställa frågor till mig som gjorde att JAG var tvungen att ta aktiva beslut och ständigt fundera på vad jag gjorde, valde och ville. Han lärde mig att JAG är den som ska köra min bil (styra mitt liv) och jag ska inte sitta i baksätet och titta på när någon annan kör mig någon annanstans än dit jag egentligen vill.
Han frågade till exempel vad jag hade för alternativ om jag inte skulle vara sjukskriven. Jag svarade att gå tillbaka till jobbet. Är det ditt enda alternativ? Eeh, ja, eller hitta ett annat jobb. Vad skulle du må bäst av? Hitta ett annat jobb. Så vad skulle hända om du stannade kvar på jobbet du har? Jag skulle börja må sämre igen och så skulle jag hamna här hos dig igen (vi hade redan provat det en gång). Så vad har du för alternativ? Att stanna kvar där jag är och vara fortsatt sjukskriven, eller säga upp mig och hitta ett nytt jobb. Så hur vill du må? Jag vill må bra? Vad ska du göra för att må bra? Säga upp mig och hitta ett nytt jobb…..
Ja, du fattar. Jag sa upp mig, avslutade min sjukskrivning och trillade över ett helt annat tp av jobb som fick mig att älska livet igen. :D
Det jag menar är att bara du själv kan svara på frågorna, du måste köra din bil. Hur vill du må? Och vad ska du göra för att må så?
:D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
crinalina: När jag läser vad du skrivit här i inlägget om vad läkaren frågar dig och vad dina egna svar blir så är det exakt, exakt så jag känner! Jag är sjukskriven nu under tiden jag går på KBT (vet ej hur många möten som behövs) men när läkaren och terapeuten inte kan/vill sjukskriva mig längre är det första jag tänker göra är säga upp mig.
Att vara sjukskriven just nu känns bäst då jag fortfarande trillar ner i diket ibland och får enorma sömnproblem, först vill jag komma i form med dessa problem först, sedan ska jag söka andra jobb. Jag ska dessutom söka in till en utbildning som börjar i augusti, ansökan görs redan nu i februari, men skulle saker och ting ändras under tiden kan jag alltid tacka nej till utbildningen.
Men jag vet en sak säker till 1000%, och det är att jag ska inte gå tillbaka till mitt nuvarande jobb, för då jag vet att jag hamnar där jag är nu igen.
Heja heja, det är precis sådana här tillfällen som gör det värt att ha gått igenom det jag gått igenom, ingenting är bortkastat så länge man tar med sig och lär sig något av det, och extra mycket om man kan dela med sig till någon. :D
Du har redan tagit kontrollen över ditt liv och din framtid, det kanske inte blir just den utbildningen men om det blir det så har du valt det för att du ville, om inte så blir det någonting änny bättre. :D Lycka till! :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Crinalina, vad glad jag blir för ditt svar! Det känns i hela magen när jag läser för jag vet att det är rätt. Den rätta känslan finns där! Precis som när Kathja-R skrivit sina svar! Kan verkligen säga att jag fått stor hjälp av er! TACK!!
Jag vet vad som väntar mig, jag vet bara inte när det kommer! Jag kan säga att jag är säker på hur jag ska gå tillväga för att få allt jag vill ha!
Fick The Secret av min mamma i julklapp och jag längtar efter att få läsa den! Ska läsa slut Esther & Jerry Hicks' "Attraktionslagen - så får du den att verka till din fördel" först bara 
Men som sagt, tack så mkt för era fina svar och ni ska bara veta hur mkt ni pushar mig framåt på min valda lilla stig! 
camillahj, det är med nöje vi hjälper till på den här sidan! Du kan inte veta när det kommer och hur det kommer kan komma att ändras på vägen, var uppmärksam på det och kom ihåg att följa känslan om du finner dig stå vid ett vägskäl där du måste välja mellan den väg du kanske trodde och den väg som får hjärtat att slå extra slag. Universum vet! :D
Att hjälpa andra är en enorm push för mig och ger mig sådan glädje- och energikickar så du hjälper mig precis lika mycket genom att ta till dig av det jag läser. Tack för att du uppskattar mina "inputs"!
Det är så fantastiskt att veta att man inte behöver göra mer än ngt så enkelt som att följa den känslan. Nu när jag vet hur det funkar är det ju så enkelt. Universum är fantastiskt och att allt det som finns där finns till för mig är underbart, man kan inte annat än vara lycklig då! 
I love Universum!