Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikettloa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3184 ggr
[camillahj]
0

hur drog jag till mig detta?

Jag sitter här och funderar på hur detta nu har gått till.

Jag bröt ihop i bilen hem från jobbet i måndags i en ångestattack (aldrig upplevt detta tidigare) och fick diagnosen ångest och utbrändhet av läkaren igår, så nu är jag helt sjukskriven i 2 veckor och därfeter sjukskriven 50% åtminstone året ut.

Jag skaffade nytt jobb i somras som jag redan då kände att jag inte var 100% nöjd med (mest arbetstiderna som kräver att jag kliver upp mitt i natten och iband jobbade till sena kvällar/nätter) Jag började rätt så snart kika runt på andra jobb osv, och har verkligen försökt sända ut tankar/önskemål om nytt jobb. Jag har kanske rört till det lite för universum då jag samtidigt haft tankar/önskemål om att vinna pengar och få börja på en utbildning, allt detta endast för att så snabbt som möjligt komma bort från mitt nuvarande jobb.

Har denna diagnosen jag nu fått blivit ett resultat av mina kanske smått förvirrande önskningar? Jag har ju fått komma bort från jobbet nu pga min sjukskrivning men det var ju inte riktigt på detta sätt jag menade…hur ska jag göra för att fokusera på ett enda önskemål? För jag vill allra helst ha ett heltidsjobb med normal arbetstid (8-17 typ) inte vara sjukskriven och behöva leva på minimumlön..

[Kathja]1
0

Min första spontana tanke är - är det säker att det är jobbet som har gett dig ångest? För övrigt är ångest din kropps sätt att tala om för dig att du inte lyssnar på den, du gör (i tanke och/eller handling) något som ditt inre jag inte mår bra av. Jag skulle passa på att stanna upp, meditera, och titta inåt för att finna svaret på vad det är du egentligen vill uppnå i livet.

Och försök att inte fokusera praktskt och konkret utan tänk i känslor och upplevelse termer. Hur vill du leva ditt liv? Vilka känslor skulle det innebära att leva ditt drömliv? Hur vill du må och känna dig? Fokusera sedan på det, släpp tanken på att finna en lösning (skola, nytt jobb mm) och försök att njuta av livet och ha kul. Skratta, tittä på film som får dig att må bra, fika med en vän, kramas, var i naturen osv - allt som dels får dig att må bra och dels får dig att inte tänka på det du vill förändra i ditt liv.

[camillahj]
0

Jag vet så mkt nu att gå och jobba på det jobbet jag nu är sjukskriven från inte stämmer överens med vad jag vill och hur jag vill ha det. Jag är mkt klar över hur jag vill att mitt liv skall se ut och försöker nu sluta tänka prakktiskt och konkret. Jag skall säga upp mig från mitt jobb och jag oroar mig faktiskt inte vad som kommer hända därefter för jag är så pass säker på hur jag vill ha det och vet att saker och ting kommer ordna sig.

Jag tänker väl mest att jag inte ska förvänta mig för mkt, för jag kanske inte får allt och det går ju emot mina önskningar så jag måste väl helt enkelt släppa taget om det och verkligen verkligen förvänta mig att jag får det som jag vill ha det. Att jag är värd det och att det är självklart att jag ska få/ha det så.

Jag har fortfarandeinte fått helt kläm på det här ännu men jag lär mig och jag vet vad som skall göras från min sida för att komma dit jag vill. Jag måste bara ha lite mer självförtroende i det hela eller hur jag ska säga.

Kom gärna med tips om hur du själv gör och tänker!

crinalina
0

Hej hej,

du måste våga tro på dig själv och det du innerst inne vill. Det tog mig ett litet tag att förstå just den biten, men nu när jag gjort det så manifesterar jag saker hela tiden utan att tänka så mycket på det egentligen. Jag har varit där du är idag, sjukskriven på grund av utbrändhet pga jobbet, deprimerad pga jobbet och annat privat och jag vet att det går att förändra sitt liv helt med inställningen man har.

När du tänker på att jobba ska du känna glädje och värme och trivsel inom dig. Strunta i att specificera detaljer om jobbet, utan fokusera på känslan. När du har hittat den känslan så kommer kanske mer detaljer om vad det är du vill göra att dyka och då bäddar du in dem sakerna i känslan också.

Jag har lyckats få jobb som skribent, som är min dröm, utan utbildning på just det viset, så jag vet att det funkar. Njut, var glad och ta vara på den här tiden du är sjukskriven. Känn inte ångest över det, du är där för att du ska komma på rätt spår. Våga tro på att det är så och var glad över att du blir påvisad att du är på fel väg. :D

Lycka till och kram! :D

Carina

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[camillahj]
0

Tack för så fina kloka ord, jag blir mer och mer klar över hur det funkar och att det inte alls är så svårt som jag fått för mig..det är ju bara så enkelt som att precis som ni alla här säger att bara finnas i nuet, älska det jag älskar omkring mig och bara njuta av allt fint jag har! Jag är bara elak mot mig själv om jag oroar mej eller tvingar mej tillbaka till oro och oönskat jobb. Jag har insett att jag är så mkt mer värd, jag är värd att må bra och att jag kan ordna det själv så lätt är ju bara underbart!

Jag har redan börjat njuta av och ta vara på att jag är sjukskriven och börjat inse varför jag är just sjukskriven och det känns som en lättnad, nu ska jag dag för dag ta mig dit jag vill!

[Nidlo.]
0

Något jag själv har gjort för att få tiden att kännas evig är att se en dag som oändlig och denna oändliga dag upprepar sig så att det bara finns en dag, en timme, en minut…till slut!

:D

Fylgja
0

Om inte allt som du önskat händer, bli inte besviken!

Det innebär bara att du har mer att vänta. Allt händer inte på en gång, och tur är väl det. För jag tror att man måste ha lite tid på sig för anpassning också.

Lycka till!

[camillahj]
0

Jag har verkligen fått lära mig att ta en dag i taget och känner jag att jag börjar glida framåt för fort tänker jag snabbt på vart jag befinner mig i nuet och jag har lärt mig att förstå att verkligen fånga dagen jag befinner mej i..det är egentligen rätt så logiskt, för man kan inte styra det som har hänt och man kan inte styra framtiden, det enda man kan göra är helt enkelt att befinna sig i nuet och bara vara och det känns riktigt skönt!

Tålamod har väl inte alltid varit riktigt min starka sida men allt blir så mkt lättare om man tar en dag i taget!

[luneri]
1

Jag hade en liknande situation. Jag var behovsanställd på en arbetsplats men jag fick mer jobb än halvtid på detta. Jag trivdes inte med mitt jobb och jag kände mig lite nervärderad samtidigt.

Sedan fick jag väldiga problem med min hörsel pga jobbet och då var det ingen tvekan om att sluta jobba inom de  arbetsuppgifterna jag hade. Det kändes som en enorm lättnad när jag inte behövde jobba där och trots de hörselbsvär jag fått är jag otroligt glad att jag fick besvären för att komma därifrån.

Nu får jag istället jobba med helt andra uppgifter där. Och jag har dessutom fått jobb inom ett annat företag.

#3 Vad roligt att du lyckats! Det är inspierande att höra, och själv drömmer jag om att kunna få vara iaf på deltid aktiv med min egen konst. det slutar jag aldrig drömma om.

Jag håller med om att du ska njuta av att vara sjukskriven. Du kan ta det lugnt och fundera hur du vill ha det istället. Det finns möjligheter att förändra:)