Law of Attraction iFokus

Law of Attraction

Etikett: loa-konkret-metoder-tekniker
Läst 3280 ggr
[camillahj]
0

jag kan inte koncentrera mig!!

Jag blir smått frustrerad! Jag är alldeles för ivrig! Jag VET att det jag vill ha inte kommer till mig på 3 sekunder så varför kan jag då inte bara slappna av, fokusera på mina önskningar och bara vara i nuet. Egentligen oroar jag mig inte för ngt (tror jag) men jag känner ändå att det jag vill ha vill jag ha NU!

Hur gör jag för att varva ner lite och ta dagen som den kommer, vara lycklig och tacksam över det fantastiska jag faktiskt redan har och kan fokusera i lugn och ro på det jag vill ha/uppnå och känna verkliga lyckliga känslor inför det?

Just nu känns det som jag försöker tvinga fram en lycklig vibrerande känsla när jag blundar och visualiserar mitt drömliv..kan man "lura" universums lagar? Jag hoppas inte det! Jag vill känna äktheten i mina känslor! Men just nu känns det som ngt blockerar mig, kanske kan det vara att jag för tillfället är sjukskriven och mer eller mindre ivrig att få komma tillbaka för att säga upp mig. För så mkt vet jag, och har vetat länge, att det jobb jag har nu inte är vad jag vill/ska jobba med. Det finns inte med i mina visioner.

Jag håller på att läsa Hick's "Attraktionslagen - så får du den att verka till din fördel" och jag börjar så smått ana hur allt fungerar och ligger till, måste nog läsa den 2 ggr.

Otroulig
0

Hej du, jag ler för jag känner igen mig så mycket. Frustrationen över att inget händer - fast man tar i ifrån tårna! Jag tror att det är det som är problemet. Du vill för mycket.

Lita på att det som ska komma kommer. Det kanske tar lite tid. Jag har mer eller mindre släppt mina önskningar och det känns rätt skönt. Jag har så länge önskat, affirmerat och visualiserat. Men nu har jag släppt det. För mig låg det nog för mycket desperat vilja i det. Det ska ju gå lätt.

Jag har oxå känt att jag vill hitta ett nytt arbete - men förmodligen fokuserat  för mycket på att jag vill från den situation jag är i.

Eftersom jag inte heller lyckas attrahera vad jag vill i livet så är ju jag ingen att råda Skrattande men det kanske känns skönt att veta att du inte är ensam.

Nåt jag har lyckats med är i alla fall att dra till mej nya vänner - kärlek i form av en hund som råkar heta Love Flört.Så kanske är det så att jag får det jag önskar men i en annan form :)

Just nu är jag tacksam över allt som kommer till mej och njuter av det goda som finns i mitt liv. För i det stora hela verkar jag få allt jag behöver.

Relalalalaxa. Släpp taget. Acceptera. Ha tillit. Må bra.

Kram och Lycka till

Medarbetare, Law Of Attraction iFokus

szirius
0

Visst kan man känna igen sig. I perioder kan man så att säga " knyta sig" och då blir det frustration i stället för flöde….Obestämd

Jag tror på att försöka fokusera mer på här och nu, för om man lägger glädjen i en bild i framtiden så stannar den ju där. Ett steg i taget kommer leda dig rätt.

Vi är måååååånga som har just otåligheten som vår egen käpp i hjulet…OskyldigFlört

Mitt tips är att som du redan är inne på - läs om och om din bok, kolla på youtubeklipp, leta hjälp att hitta tillbaks till den sköna känslan. Det kan vara med hjälp av härlig musik också. Vad som helst, som funkar , är rätt.

Sjukskrivning kan vara psykiskt utmattande, det ligger så mkt identitet i att tjäna pengar och vara nyttig…att du dessutom inte vill tillbaks är ytterligare en sten. Men vänd på det! Nu har du tid att verkligen gå in i känslan att försöka se vad du VILL i stället för vad du INTE vill. Och arbeta därifrån.

Det kan definitivt ta TID att hitta sin egen inre vilja…så acceptera det. Ge det din uppmärksamhet varje dag, men vänta tålmodigt på små tecken som kommer leda dig.

[Kathja]1
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Så visa ord! Visst är det som så att den handlar om att först kunna vara nöjd och glad med det du har, därför att det är DEN KÄNSLAN som skapar det du vill ha i framtiden. För om du enbart lägger fokus på det som ska komma skapar du ett glapp  mellan verkligheten (nuet) och drömmen (framtiden) - och i det glapppet fastnar du. Jag har oxå varit där ni är, i frustrationen över att man jobbar så hårt med att göra rätt, med att dra till sig vad det nu en är, så man håller på att slå knut på sig, men icke det dyker då inte upp några större grejer. Men det är inte att vara nöjd med vad du har.

Träna på att vara i nuet, njuta av det lilla så väl som det stora, och bit för bit kommer det att falla på plats. Och till slut kommer du att vara lycklig över att du är du, över att vakna på morgonen, över en kopp kaffe - du kommer gråta av lycka för att solen skiner och för att du lever. När du är där (och dit kommer du genom att vara i nuet och uppskatta DET DU HAR) så kommer resten att falla på plats.

Bifogar en video med Abraham Hicks. Det är absolut den, enligt mig, bästa att lyssna på om man på ett lätt och roligt sätt vill förstå detta. Finns mängder med klipp på youtube…

[camillahj]
0

Det känns så härligt att läsa allt ni alla här skriver, jag satt hela dagen igår och läste i min bok och kollade på Abraham-Hick's-klipp på youtube! Jag var som helt förstenad i allt hon sade! Jag fattar till 100% vad ni pratar om nu för jag har så smått själv börjat inse att jag ska göra precis det ni säger, bara vara i nuet, njut av det jag har omkring mig, vara med nära och kära och jag kan redan nu säga att jag tänker inte alls lika mkt på hur dte kommer bli me dmitt arbete jag är sjukskriven från just nu, jag vet att jag ska avsluta min tjänst där för jag vill inte slösa mitt liv på att jobba med ngt jag inte trivs med, mitt liv, mitt jag och mitt välbefinnande är SÅ mkt mer värt att att kliva upp mitt i natten och gå till ett arbete som inte ger mej någonting annat än en usel lön! Jag har klart för mig hur jag vill att mitt liv ska se ut och idag berättade jag det för min sambo och det känns bra..han blir lycklig i mina visoner Skrattande Och jag känner mer och mer dag för dag att de beslut jag kommer fatta känns rätt. Jag har ett par örhängen som det står "carpe diem" i, dessa används flitigt just nu Skrattande.

Jag ska fortsätta min sjukskrivning med att göra saker jag mår bra av, umgås med folk jag mår bra av, läsa min bok (och införskaffa fler i ämnet) kolla massvis med youtube-klipp och fortsätta få kloka värmande ord ifrån er alla här på iFokus! Tack!

crinalina
0

camillahj, vad underbart att läsa att du redan har hittat rätt inställning!

Det jag alltid tänker på när saker händer, som kanske inte passade in i det jag tänkt mig, är att alltid vara öppen för att det leder mig till någonting som jag önskat mig. Alla nya situationer leder till nya möjligheter, jag lämnar aldirg någonting bra bakom mig utan att gå mot någonting bättre framför mig.

Jag har tex nyligen börjat skriva för ett nystartat magasin, att skriva är min dröm, och den har fått jättebra respons. Tyvärr så visar det sig att annonsörer inte betalar för sina annonser så istället för att bli ett månadsmagasin så kommer det att bli ett break på ett par månader (första numret kom ut i mitten av november) och sedan vara ett varannan månads magasin. Visst jag kommer tjäna mindre pengar än jag tänkt, MEN…. Jag är fortfarande en publicerad och betald skribent, jag har erfarenheter som jag inte haft förr och mitt självförtroende är betydligt större. Jag har fått nya vänner och jag får nu tid att fokusera på skribentkursen som jag påbörjat men inte haft fokus nog att engagera mig i pga magasinet. Denna kurs kommer att hjälpa mig vidare i mitt skrivande.

Såå, istället för att vara ledsen och besviken över att magasinet blir uppskjutet så öppnar det upp andra möjligheter för mig.

DET är vad jag älskar mest med LoA! :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[camillahj]
0

Det är ju det som är så skönt. när man verkligen kan se meningen med varför saker och ting sker, precis som jag nu ser meningen med varför jag är sjukskriven nu och som du ser meningen med att magasinet blir uppskjutet.

Jag tycker det känns lite extra skönt att jag känner verkligen ingen som helst oro för hur det ekonomiska kommer bli/se ut när jag sagt upp mej för jag är så övertygad om att det kommer ordna sig! Ingen tvekan!

Annars hade man ju jobbat kvar i dimman bara för man måste ha en inkomst, men tänk så enkelt man kan göra för sig! Jag vet ju att jag inte behöver jobba där för den lönen. Jag kan göra ngt så mkt bättre och må som jag ska göra och pengarna..ja de kommer till mej på det sätt som jag vill.

Don't worry, be happy! (är förövrigt en mkt bra fras) Skrattande

[Kathja]1
0

Camillahj - vad härligt att höra att du har hittat rätt känsla. Och underbart att du tycker om det Abraham Hicks förmedlar, jag ÄLSKAR det, var nog inte förän jag började lyssna på dem som jag fattade vad det egentligen handlar om. Att vara lycklig! Efter att ha lyssnat på dem så förstår man att det är inte krångligt, det handlar bara om att hitta den Goda Känslan (Vortex) och sedan behålla den så mycket det bara går. Och när man väl har hittat den en gång är den lättare att hitta den nästa gång. Inte för att man inte har varit där, eller känt den innan, utan bara för att man tidigare inte förstog storheten i den.

All lycka åt dig och underbart att du har en man som förstår och lyssnar till dina drömmar och önskningar, det blir ju så mycket lättare då.

szirius
0

wohoo, så underbart att läsa hur det lossnat för dig - SÅKLART att allt kommer gå bra! Allt ÄR bra!GladFlört

[camillahj]
0

Åh vad underbart att läsa Kathja-R och szirius! Jag har de senaste dagarna klätt mig i klänning och jag går i stort sett aldrig klädd i klänning! Jag vill vara fin och må bra! Och idag ska jag baka cupkaces! Skrattande Det känns bra, även om jag har en liten bit kvar att gå så vet jag iaf att jag är på rätt väg!

Tack för era fina ord och fortsätt gärna komma med fler, det ger mig bara en ordentlig skjuts framåt! Skrattande

[camillahj]
0

Jag hade nyss den mest underbara känslan som jag bara var tvungen att dela med er för ni skriver så fina saker till mig!

Sitter vid matbordet och tittar ut genom fönstret, lite vintergråa moln drar över himlen, över solen som försöker kika fram där bak, fick då genas Bob Marley's låt "sun is shining" i huvudet och säger till min sambos son att snart kikar solen fram och hans små ord om att det är gråa moln som täcker motar jag bestämt bort med att solen kikar snart fram ska du se och sätter igång låten, och allt eftersom låten spelade och jag sjöng och diggade med blåste de gråa molnen bort och solen strålar nu rakt i mitt ansikte och de små håren på mina armar reste sig!

Jag visste och kände att jag befann mig långt inne i "Vortex" Skrattande

Och nu ska vi göra oss iordning för att sticka till skogen och grilla korv, marshmallows och kanelbullar (ja ni läste rätt, sambons son grillar kanelbullar) Skrattande

Kram på er och era fina välmående ord!

[Kathja]1
0

Underbart vännen! Det är DEN känslan som skapar dina drömmar. Lyckan över att vara lycklig, inget annat är meningen med livet. Skrattande

linnease
0

♥♥♥♥♥♥!!!

såååååååååå rätt!!!!!!!

[camillahj]
0

Det känns som jag börjar fatta galoppen nu va? Det verkar så på era fina kommentarer och mine egna känslor! Skrattande Börjar känna detta som så många av er skriver att helt enkelt bara känna att allt är underbart!

Fick dessutom skrattanfallet De Luxe här i soffan innan, sambon och hans son kunde inte fatta vad jag satt och garvade åt så tårarna nästan sprutade! Magmusklerna fick kämpa och det var så härligt att bara skratta!

Just nu skulle jag vilja stå på en kulle och bara skrika ut över lilla byn här att livet är underbart! Det känns verkligen så nu ikväll och min förhoppning är att känna så varje dag.

Jag är ivrig över vad Universum kommer ge mej härnäst!

[camillahj]
0

Ooooh! Jag bara MÅSTE få dela med mig av detta! Det är ju helt fantastiskt!

Jag sökte ett jobb som jag vill ha och absolut tror jag kommer trivas med, sista ansökningsdagen var 11 november vill jag minnas och hade inte hört någonting alls från de, förrän jag loggade in på min mejl nyss (måste tillägga att jag normalt kollar den dagligen, men har väl varit så upptagen med att lära mej allt om LoA så jag har inte kollat den) och i fredags har de svarat därifrån om att urvalsprocessen fortfarande pågår och att jag är lika intressant så de skulle höra av sej så fort de kunde!

Detta är ju bara helt otroligt, det är nästan lite läskigt! Skrattande Wohoo!

Tänk om alla människor bara visste vilken underbar väg de kan gå om de bara ger sej själva tillåtelse!

Nu är ni väl snart trötta på mej skrivandes här hihi!

[Kathja]1
0

Cammillahj - klart att vi inte tröttnar! Sitter här och ler, din energi fyller mig med WOW, Yeyh och Jippi! Visst är det coolt hur det funkar?!? Men framför allt visst är det en underbar känsla att känna att inget är omöjligt, att skratta så man gråter bara för att man är glad över livet (gjorde det samma härom dagen!)

Det är den där känslan som är absolut mest skapande av alla känslor! Det är den där känslan man ska sträva efter (den kommer inte alltid att vara närvarande och du kommer att tro att du har tappat bort den, men den kommer alltid  tillbaka) - njuuuuut och spara på minnet av den och skapa den om och om igen. Det är det där A.Hicks pratar om då de talar om Vortex.

Heja dig och grattis till jobbet (för det är redan ditt, det känner du väl?!)!!!

[camillahj]
0

Kathja-R, jag vågar inte riktigt släppa mej så fri att jag kan säga grattis till mej själv till jobbet men jo jag tror nog ändå att det redan är mitt..satt nyss o lekte lite med bonus-sonen och jag satt mest och föreställde mig att jag kör dit (till mitt nya arbete) och slutar typ 16, sätter mig i bilen, det är fredag efetrmiddag och jag har hela helgen ledig! Även de helgerna vi har min sambo's son och det känns fantastiskt bra. Denna helgen skulle jag egentligen jobbat och istället har jag och sambons son lekt som aldrig förr och vi har verkligen bondat och det är ju detta mitt liv handlar om! Herregud! Att man inte förstått det förr!

Och jag har sagt det förr men måste säga det igen! Tack för dina (och alla andras fina, värmande, pushande ord!) Jag känner detsamma om dina ord som du gör om det jag skriver!

Imgn är sambon på jobb och sonen i skolan, då ska jag fortsätta läsa min bok och kolla Abraham-klipp på youtube och jag ser redan fram emot morgondagen!

P.s. jag har läst din mening "Heja dig och grattis till jobbet" flera ggr om nu och just "grattis till jobbet" värmer gott! Tack!!

[Kathja]1
0

Underbart vännen, ser fram emot fler "prat" med dig. Det är att dela klokskap, erfarenheter och upplevelser som gör att växer och utvecklas! Kyss

retep
0

Bra att veta om Universums lagar är att de i sig är oändliga möjligheter!

Så att lura Universum genom att locka fram en lycklig vibrerande känsla, det är att skapa den!

Som sagt här i tråden så är det just i lyckan av att vara lycklig som vi triggar igång flödet.

Attraktionsflödet har sin naturliga grund i Kärleken!

Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn

[camillahj]
0

Hur gör ni när ni känner att glappet börjar eller tom har blivit alldeles för stort, när ni glider av banan så att säga? Har ni några speciella extra bra tips? Jag vet att jag mår hur bra som helst när jag är med syrrorna och deras underbara ungar (älskar de små tjejjorna och lillkillen över allt annat) men så tycker jag det känns så dumt att sätta sej i bilen o köra nästan en timme för att träffa de, men å andra sidan (slog mej nu i skrivande stund) är det väl kanske därför jag e sjukskriven nu! För att umgås med mina hjärtan (både familj och vänner) vars umgänge försvann helt pga mitt dumma jobb! Ha, där fick jag ännu ett svar från underbara Universum! Tackar! Skrattande

[Kathja]1
0

Så är det, leta inom dig för där finns svaren. Det är därför det är så bra att meditera.

Att åka av banan hör till, det är det som ger en skapande process, en väg som gör att du växer. Åker du av banan säg till dig själv att "jag vet att jag är utanför den goda känslan nu men det är okej". "Jag väljer att sträva emot den goda känslan, att välja att må bra", "jag vet att jag skapar min egen verklighet och jag väljer att skapa den just som jag vill" - eller liknande som känns bra att säga. Prova dig fram med att finna formuleringar som gör att du hela tiden tar ett steg närmre den känslan du vill återfå.

Och du strunta i om saker känns dumma! Gör det som får dig att må bra, välj alltid att göra det som får dig att må bra - för det är meningen med livet. Att må bra!

[camillahj]
0

Du ger så kloka svar! Men det lustiga är att när jag läser dina svar (som det här ovan) så är det ju redan så jag gör! Jag verkar redan veta svaren på flera av mina frågor och funderingar jag skriver här.

Jag skulle verkligen vilja prova meditera, men dte är så mkt ljud o grejer som stör mig så jag kommer ha svårt att slappna av. En gång gjorde jag ett försök, jag satte på mej sambons bygghörlurar, satte mej på golvet längst in i bonus-sonens rum och blundade och försökte koncentrera mig på andningen, men jag mer eller mindre gav upp efter ca 10 min för jag kunde fortfarande höra de tunga lastbilarna och bilar susa förbi utanför och hade svårt att låta bli att störa mej på dem! Skrattande Men jag ska ge det fler ärliga försök!

[Kathja]1
0

Jag tyckte oxå att det var sjukt svårt att meditera i början, sedan provade jag med "ledda" meditationer, m.a.o man har någon att lyssna på och det göt det lättare att fokusera. Tycker jag. Funkar det med engelska för dig så finns det många på youtube, de svenska där är väl sådär bra. Om du inte vill lägga pengar på det menar jag. Ge inte upp, utan prova igen för det gör nytta!

crinalina
0

Det finns många tips när det gäller meditation. Jag hade också svårt att hålla ute alla ljud runtomkring och jag insåg att det behöver inte vara tyst. Det viktiga är att du hamnar i rätt känsla, inom dig. Ledda meditationer funkar bra för en del, tystnad för en del, för mig så funkar även någon musik som jag blir anslappnad till. Min son är kompositör och ett par av hans stycken upptäckte jag försatte mig i ett meditativt tillstånd. Prova dig fram och hitta det sätt som funkar för dig. Idag mediterar jag sällan medvetet, däremot så kan jag försätta mig i ett meditativt tillstånd när jag behöver utan hjälp eller tystnad, var jag än är. Dvs, jag går in i mig själv och hittar känslan. Men det är för att jag nu vet hur den känns. :D

Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/

Sajtvärd på Law of Attraction

[Nidlo.]
0

Den ivriga känslan tycker jag kommer då man börjar närma sig något. Vad man inte tidigare var medveten om eller hade kommit så nära. Att vilja ha något nu är kanske inget negativt om man inte motsätter sig dragkraften i det man nu vill ha…

[camillahj]
1

Är det så att man befinner sig i "vortex" när man mår bra eller befinner man sej bara där när man tänker/fokuserar på det man vill uppnå och då känner en bra/skön känsla..?

Och måste jag tänka på det jag vill uppnå när jag mår bra, eller har Universum uppfattat mina önskningar när jag tänkt på dem tidigare och sen räcker det att jag bara allmänt mår bra för att Universum ska ge mej vad jag önskar? Med andra lite kortare ord, räcker det med att jag mår bra och trivs i nuet för att få det jag vill ha utan att ständigt tänka på vad jag vill ha..?

Haha, hoppas ni fattar vad jag menar!

[Kathja]1
0

Jag fattar Flört

Enligt Abraham Hicks så "räcker dett" att må bra och vara glad och tacksam - då är du Vortex och då skapar du det goda i livet. Du behöver inte tänka extra på dina drömmar, men att tänka på dina drömmar kan få till in i Vortex när du har åkt ut. För man åker in och ut!

Det är ju även som så att för att släppa önskan fri, och tillåta att den släpps in och manifesteras i ditt liv - så är det absolut bäst att bara vara glad. Hitta på sånt som får dig att må bra, släpp alla krav, njut, var nöjd med det du har och skratta - känn kärlek i stort och smått. Det ska vara kravlöst!

Och var sedan öppen för livets tillfällen som dyker upp, följ din magkänsla - hoppa på sånt som dyker upp och som känns positivt och undvik sådant som känns negativt! Skrattande

[Nidlo.]
0

#25: Absolut, nuet är fullständigt i sig själv och innehåller alla drömmar…och det är i nuet flödet finns, att må bra och bättre!

[camillahj]
0

Åh vad härligt det är att läsa dina ord Kathja-R! Jag blir lika hoppfull och glad varenda gång, för dina svar stämmer alltid överens med hur jag tänkt! Tack!

Jag har de senaste dagarna mått väldigt bra och umgåtts med min sambo, mina vänner, min familj (alla de som blev försummade pga mitt jobb)

Jag kan få värsta skrattanfallen då jag bara garvar och inte kan sluta och jag vet inte riktigt varför, bara att det känns j*vligt bra! Skrattande

Jag är mkt klar över ca 3-4 saker jag vill uppnå i mitt liv och när de uppnåtts känner jag (i dagsläget) att mitt liv inte kan bli mer perfekt (det återstår att se då jag fått det jag vill ha nu, om jag vill ha mer Flört)

Jag följer min magkänsla varenda dag och numer är det en självklarhet för mig att följa den och inget annat!

[Kathja]1
0

Skrattande *tummen upp för dig* Flört

[camillahj]
0

Skrattande tummen upp för dig med! Skrattande Och inte minst, tummen upp för Universum Flört