Få tillbaka mitt flow
Tidigare i höstas var jag verkligen i the flow: jag skickade ut önskningar, önskningar gick i uppfyllelse och jag hade rent allmänt flyt i livet och i den där känslan att "ingenting är omöjligt".
Där är jag inte nu. :( Det känns som om jag kört av vägen helt. Mitt liv fungerar bra men jag är verkligen inte i något mentalt flow. Och jag hittar inte tillbaka dit heller.
Hur gör ni för att hitta tillbaka till rätt känsla, tankar, inställningar när ni har en sämre LoA-period?
Jag väntar,(utan att vänta) tills livet naturligt för mig in flödet igen.
Utan att vänta betyder att jag inte har några föreställningar eller förväntningar…att jag förstår och vet att det är ett djupare perspektiv av mig som samverkar med det naturliga flödet.
Ditt liv fungerar bra, säger du…så släpp taget och låt det komma…
En rädsla kan vara diskret, ganska obemärkt ge dig en känsla av att kanske ha förlorat något…som kanske aldrig kommer tillbaka?!
Var
, var
vinden vänder…
Sanningen är en - De vise nämner den vid olika namn
Precis som retep så väntar jag också utan att vänta. Livet har vågor även med kunskapen om LoA, ibland har man mellanperioder så att säga, där det inte händer så mycket nytt. Ta då ett djupt andetag och se och uppmärksamma allt det positiva som du har i ditt liv och NJUT av det. Lev idag och var glad för att allt funkar bra. (Detta ska man ju naturligtvis alltid göra, men det kan vara svårt att hinna med när man är i en period av mycket nytt som händer och då är det skönt att ha de där lugnare perioderna att kunna andas ut och ha tid att landa i det man har attraherat så här långt) LoA handlar ju inte (bara) om att man hela tiden måste attrahera nya saker utan väldigt mycket om att också lära sig uppskatta och se allt det man faktiskt redan har.Att vara tacksam och må bra.
:D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Sajtvärd på Law of Attraction
Tack retep och crinalina, ni har båda helt rätt i hur ni tänker! Jag har en tendens att bli för ivrig så fort jag gillar något.
Jag menade dock kanske inte att jag förväntar mig att det ska regna ner uppfyllda önskningar över mig dagligdags… snarare att jag rent mentalt inte hinner med utan är ur synk om det går att förstå. Ibland känner man att kropp och själv liksom är på samma plats och då känner jag mig väldigt grundad och i ett livsflow. Då brukar det mesta gå bra och kännas bra. I höst har liksom livet rusat på och jag har varit så upptagen med att försöka fixa allt praktiskt att jag inte hunnit med mig själv eller mina tankar. Om det snurrar på i den farten slutar det med att jag kommer att känna mig som en flipperkula som andra spelar med och inte som en egen person som gör egna val och går sina egna vägar.
Jag måste nog avsätta tid varje dag som bara är min där jag får läsa, skriva, meditera, reflektera för att känna att jag är "hel" som person. Det är ett måste för att jag ska känna mig uppkopplad mot universum eller vad man ska kalla det. (Då pratar jag inte bara om LoA, utan jag har nog alltid känt så här, redan innan jag började läsa om LoA eller verbalisera mina tankar och känslor kring fenomenet.)
Tack för era fina svar!
Har du kanske hittat just den tiden i din nya morgonrutin? :D
Min blogg om livskvalitet och hur man skaffar det; http://qualityinsideandout.com/
Ja crinalina, den gör faktiskt stor skillnad! Jag ska försöka peta in fler sådana stunder i min vardag som gör att det blir som en rutin som jag inte behöver göra tid för. Jag mår helt klart bäst när jag är i synk med mig själv och universum. :)
Ja, jag har alltid varit en stor förespråkare för vilotid. Att stanna upp och varva ner och njuta av det man har. Det är under perioder i mitt liv som jag inte gjort det som jag har mått sämst och jobbiga saker har dykt upp. Jag älskar att bara vara och njuta av stunden och tänka på, och känna för, allt underbart och fantastiskt jag har i mitt liv. Det är sedan jag började göra det som jag börjat attrahera alltmer positivitet också.
Min favoritstund är nar jag fått kaffe på sängen av min sambo och jag och katterna är i sängen och bara njuter av att vakna upp till det här livet jag skapat mig.